Arkadaşlar, sırf kimsenin hevesini kaçırmamak için bunları yazmayacaktım ama artık yetti dayanamadım, lütfen dikkatlice okuyunuz.
Bu motoru Türkiye' de belki ilk alanlardan biriyimdir, hatta sahibinden com da 2-3 hafta sadece benim 2. el ilanım vardı (ailevi nedenler…), ilk motorum fakat 10 senedir devamlı otomobil kullandığımdan dolayı debriyaj, gaz, vites ve devir olaylarında hiç acemilik çekmediğimi söyleyebilirim, motorum 1600 km ye geldiği zaman ( ilçemizdeki XXX servisinde iki kere servis bakımı yağ değişimi yapıldı) artık rodaj süresinin yavaş yavaş bittiği kanısına ulaştım ve 8000 devirlerde kullanmak istedim (7000 i kesinlikle geçmiyordum, çünkü sıfır arabaya da bindim),
Olay şu şekilde gelişti:
3. viteste ve henüz 8000 devire geldiğim zaman motordan “tırrrr” diye ses gelmeye başladı, yola 20 dk önce çıkmıştım ve kesinlikle motor soğuk değildi, hemen durdum kapatıp açtım belki düzelir diye ama düzelmedi, sadece yükteyken bu ses geliyordu, bulunduğum ilçedeki XXX servisine götürdüm, İLGİLENMEDİLER ramazan ayıydı 5 gün sonra (o da yoğun ısrarlarıma karşın) motora bakma zahmetini gösterdiler, ertesi gün motor tamam dediler, motoru akşam aldım eve gittim hiçbir sorun yoktu, sabah işe çıktım 5 dk sonra bi baktım gene aynı ses, ya hiç mi denemediniz şu motoru bu kadar mı ilgisizsiniz, işe geldim motorun sele altını açtığımda gördüğüm manzarayı anlatayım size yağlı bir bez ve pis bir tornavida + benim ruhsatta iki plastiğin arasına sıkıştırılmış, tabi bu insan kalitesini gösteren bir durumdur derinlere inmeyeyim. Mondial fabrikayla iletişime geçtim, o da ne her gün arıyorlar beni **** bey ne yaptınız motoru önerdiğimiz servise götürdünüz mü falan filan ulan dedim adamlara bak helal olsun bu ne ilgi bu ne alaka haklarında duyduğum her şey yalanmış uydurmaymış, neyse dedikleri süper servise götürdüm bayram öncesi amca sağolsun baktı ilgilendi motorunu açtı sen bunu şişirmişsin falan filan bir sürü şey bende anlamıyorum ya (NE ŞİŞİRMESİ YOLA 20 DK OLDU KULLANALI VE 8BİN DEVİRE İLK ÇIKTIĞIMDA YAPTI ZATEN 4E ALACAKTIM SESİ DUYDUM FRENE BASTIM) “fabrikaya durumu bildirdim dedi” garantiye sokmazlarmış, ee aradım fabrikayı gereken şahısla konuştum, “ya işte motor şişmiş falan filan” anlamıyorum ya hmm dedim ok dedim vs vs, servisteki amcaya yaptırmak istemediğimi söyledim o da “e ben bunu açtım baktım şimdi kapatacağım 150 lira işçilik alacağım senden, 100lira daha ver hiç değil motorunu yapmış olalım” dedi bende kabul ettim piston silindir sekman değişti, toplam 250 tl aldı, eski parçayı istedim verdi adamın günahını da almayayım ama verdiği parçanın dış, görünen tarafı yağlıydı benim motorumun eski parçası olduğuna pek inanasım gelmiyor, neyse amca bana ilk 500 ve 1000 km de yağını değişmemi söyledi bende ok dedim şuan motor 2400 km civarında ilk 500 de mondial servisinden mondial yağıyla yağ değişimini yaptırdım, şimdi motordan ilk gelen “tırrrr” dan daha ince bi “tırrrr” sesi geliyor şuan ne yapacağımı şaşırdım,
Şimdi seçenekler
1-) servisin önerdiği süper amcaya götürsem açacak bakacak fabrikaya bildirecek kılıfına uyduracak cart olmuş curt olmuş şu kadar masraf var, yaptırmak istemesem e ben bunu söktüm topladım vs vs, e garantiye sokun o da olmaz diyecek sen şunu yapmışsın bunu yapmışsın diyecek yine cepten para gidecek
2-)özel süper güvenilir bir servis bulucam adamlar bakacak edecek sorunu halledecek veya herneyse yine para gidecek üstüne garantiden çıkacak
3-) “Motorun depoya uzaktan ateş etmek” kafam rahat olur hiç değilse
SONUÇ :
daha SIFIR motor 2500 de ya, motor değiştirdik böyle bir şey olabilir mi, SAYIN MONDİAL 8000 DEVİRDE MOTOR NASIL ŞİŞER, İLK FABRİKAYLA KONUŞURKEN HOPERLÖRE ALDIM VE TANIDIĞIM GÜVENİLİR AİLECE GİDİP GELDİĞİM MOTOR USTASI BİR ARKADAŞIMA DİNLETTİRDİM KAPATTIKTAN SONRA “SENİ KANDIRIYORLAR ÖYLE YAPMAYLA MOTOR ŞİŞMEZ” DEDİ, BU NEDİR YA 250 TL İÇİNMİ
şimdi sizce süper amcaya mı götüreyim, yoksa süper güvenilir başka bir servise mi, yoksa tüketici hakları vs vs vs yemi şikayet edeyim yoksa mahkemeyemi vereyim, yoksa 3.seçeneğimi uygulayayım?
Beyin bedava, Tavsiyelerinizi, önerilerinizi bekliyorum.
Teşekkürler…