Mondial Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2014
Mesajlar
59
Arkadaşlar merhabalar.. Znu mu aldığımdan beri sabahları çalıştırmada sorun yaşıyorum..Rölanti ayarı için ustaya gittiğimden bahsetmiştim..Bilenler bilir Çayyolunda Behzat Ustaya götürmüştüm daha önce lakin henüz acemi olduğum için her defasında gitmeyi gözüm almıyor..İki defa işyerime motorla gitmeyi becerebildim fakat orada da mesai bitiminde çalıştırmak sorun oldu motoru..Hatta iki saatlik bir işim için park halinde bekleyen motorumu çalıştırırken de sorun yaşadım...anlayacağınız motor soğuduğu anda çalıştırmak için üç beş defa belli aralıklarla marşa basmam gerekiyor ve bu durum fena halde canımı sıkıyor..Benzer problemleri yaşayanlar varsa aranızda bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim..

Çalıştırken gaz verdiğini düşünerek yazıyorum. Bu bizim motorların, ateşleme bobini ve otomatik jiklesi tabiri caizse tam çin işi olduğu için, bu şekil sorunlar mevcut. Rölanti ayarıyla ne kadar oynarsan oyna soğuduğunda tekrar çalıştırmak zor malesef. Çalışmamaya inat ettiği zaman, ayak marşına 2-3 defa bas, çalıştırmak için değil sadece bas, 1 defa çok kısa süreli marşa basıp bekledikten sonra tekrar marş gaz ile devam et. Eğer hala çalışmasında sıkıntılar varsa otomatik jikleye baktırmanı tavsiye ederim.
 
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
10
Arkadaşlar merhabalar.. Znu mu aldığımdan beri sabahları çalıştırmada sorun yaşıyorum..Rölanti ayarı için ustaya gittiğimden bahsetmiştim..Bilenler bilir Çayyolunda Behzat Ustaya götürmüştüm daha önce lakin henüz acemi olduğum için her defasında gitmeyi gözüm almıyor..İki defa işyerime motorla gitmeyi becerebildim fakat orada da mesai bitiminde çalıştırmak sorun oldu motoru..Hatta iki saatlik bir işim için park halinde bekleyen motorumu çalıştırırken de sorun yaşadım...anlayacağınız motor soğuduğu anda çalıştırmak için üç beş defa belli aralıklarla marşa basmam gerekiyor ve bu durum fena halde canımı sıkıyor..Benzer problemleri yaşayanlar varsa aranızda bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim..

Bende aynı sorunu yaşadım büyük ihtimal karbüratörün şamandırasından kaynaklanıyor... şamandırayı tamir ettirebilirsen ettir olmazsa yeni karbüratör taktıracaksın hatta kendinde takabilirsin. Bir çok motorcu dolaştım yok otomotik jikledendir yok ateşleme sarmalı mı ne ordandır dediler ama ustanın birine daha çok güvendim adam ilk önce söktü karbüratörü tamir etmeyi denedi olmadı yenisini taktı hiç sorun kalmadı ama marş basarken aküyü yedim boşuboşuna sende aküyü yemeden bi baktır bence... Ankarada yiba çarşısının arkasında çokça motorcu var
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
16
Beyler ben 10 ınclik atlas yanak taktırmak ıstıyorum zor zar buldum hemde yurt dısından buldum turkıyede bulamadım o derece.Ustanın yanına gıttım taktırmaya bana bunlara atlas yanak tehlıkelı dedı lastıkler,camurluk baglantılarına cok yakınmıs takılır lastıgı atlatır dedı bende yolda gıderken bı sıkıntı cıkarmasın dıye taktırmadım sızce olay nedır yaptıran varmıdır atlas yanagı...
 
Katılım
26 Haz 2014
Mesajlar
1
Abiler merhaba 16 yaşındayım 17 ye az kaldı motor ehliyeti almaya karar verdim ailem de destekliyor.İlk planda bende 125 znu almayı düşünüyorum teknik özelliklerinden anladığım kadarıyla çok yakmıyor.Ben daha çok dış görünüşünü beğendim ne yalan söyliyim.Siz ne dersiniz ilk motor için uygun mudur?
 
Katılım
9 Haz 2014
Mesajlar
4
Arkadaşlar çok teşekkürler.. Behzat Usta motorun bakımsız olduğunu söyledi, detaylı bir bakım sonrası sorunum kalmadı...Şu an gayet mutluyuz ZNU'mla...
Çalıştırken gaz verdiğini düşünerek yazıyorum. Bu bizim motorların, ateşleme bobini ve otomatik jiklesi tabiri caizse tam çin işi olduğu için, bu şekil sorunlar mevcut. Rölanti ayarıyla ne kadar oynarsan oyna soğuduğunda tekrar çalıştırmak zor malesef. Çalışmamaya inat ettiği zaman, ayak marşına 2-3 defa bas, çalıştırmak için değil sadece bas, 1 defa çok kısa süreli marşa basıp bekledikten sonra tekrar marş gaz ile devam et. Eğer hala çalışmasında sıkıntılar varsa otomatik jikleye baktırmanı tavsiye ederim.
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Bu resimde bir gariplik görüyormusunuz arkadaşlar ? Arka çamurluğun olmaması dışında

wlIrbBf.jpg


http://imgur.com/wlIrbBf
 
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
83
Merhaba Arkadaşlar,

Bende eski bi kullanıcıyım. 2010 yılından beri üyeyim. Allah nasip ederse bende 125 ZNU almayı düşünüyorum. Yakın zamanda aranızda olmayı planlıyorum. Herkese iyi forumlar.
 
Katılım
22 Mar 2014
Mesajlar
59
sele altı bagaja full face kask sığıyor mu?

Sele altı bagaja full face kask sığmamakta, anca belki nazi kaskı. Onunda güvenli olmadığı açık.

O yüzden kaskı sissy bar'a takıp basit bir kilit ile motora kilitlemek bu sorunu çözmekte.


https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd....1_10203422389094014_5344619642742387946_n.jpg
Beyler bu yağ seviyesi çubuğun xxxxxx olan kısmının ortasındamı olması gerekıyor yoksa bıtımınde mı?

Motoru düz zeminde çift ayağa aldığın zaman, xxxxxx bölümünün ortasına gelmesi gerekmekte. Az biraz yağ eklersen düzelecektir.
 
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
67
znu aldım bir ay oldu yakıt çok fazla geldi bana zengin karışım olduğundan şüpheleniyorum :S

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------

rica ederim dostum burdaki B yazan parça tahminimce hiç değiştirmedin ve üzerinde gelen 5 tl diye dediğim dandik olanı bu kaliteliden de alsan dediğim gibi girdiğin çukurlarda sarsılacak ve delinecek onu söküp baktığında sorunun onda olduğunu göreceksin sende sökmüşsün baya ama motor sıfırken herhalde çünki benimkinin içi bu kadar iyi değil yani şuanlık öyle motoru seleyi söküp yıkattığımda aynen böyle olur :)

serkan hoca seninle konuşmuştuk,b yazan manifoltu söktüm sert bir parça delincek gibi durmuyor öyle zaten delik felan göremedim.tamamen söktüm arada contasını felanda çıkardım subaplar göründü, sildim taktım hala aynı .65-70 i geçemiyorum motor sürekli inişli çıkışlı çalışıyor.hatta rölantide stop ediyo,sürekli gaz vermek durumunda kalıyorum.
izlenimlerimi açıklayım;
eksozdan aşırı sıcak geliyor çalışırken tiger 250 de okadar değildi.
çalışırken eksozu kokluyorum aşırı benzin kokuyor.sanırım benzin zengin çalışıyor.
yakıtı fazla bujiyi değiştirmedim henüz.
önerilerinizi bekliyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Ağu 2014
Mesajlar
1
selamın aleyküm abilerim bende almayı düşünüyorum bu ay zn lerden ama bunlar uzun yol yapabiliyomu bi yolda zorlanırmı uzun yolda falan yeni üye oldum bende


iyi günler Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin hepinize
 
Katılım
8 Ağu 2014
Mesajlar
7
selamın aleyküm abilerim bende almayı düşünüyorum bu ay zn lerden ama bunlar uzun yol yapabiliyomu bi yolda zorlanırmı uzun yolda falan yeni üye oldum bende


iyi günler Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin hepinize




ÇOK UZUN YOL YAPMADIM AMA 90 100 KM HIZLA YAKLAŞIK 1 1,5 SAAT SÜREKLİ GİTTİM SIKINTI ÇIKARMADI...AMA HAFİFLİĞİNDEN DOLAYI YOLDA RÜZGARDAN ETKİLENEBİLİYOR DİKKATLİ GİTMEK LAZIM...
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
merhaba arkadaslar 13.000 de asya 125 t-21 qldim motorun benzin gostergesi calismiyor servise gitsem yapilir ve ne tutar.Ilk gun bi 100km ye yakin yol gittim mola verdim arada bi 10 dk kadar direk gitsem sikinti olur muydu bunu merak ettim ilk kez kullaniyorum daha cok sorum gelecektir :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:48 ----------

Bide trafik sigortası axa da ki en uygun burası verdi 424 tl ilk aracım olmasından ve yaş dan dolayı böyle olduğunu söylediler sompo mu ne varmış japon sigorta şirketi bilgisi olan varmı 370 tl fiyat verdi burası da
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar arka kısımda bir surtunme vardı. Ankara Yiba çarşısı civarında bikaç usta sorunu bulamadı. Elimi içeri göturdum çamurluk surtunmuş ve erimiş. Çamurluk 25 tl diyor sitesinde onu alıp takacağım. Başına gelen oldu mu boyle bir durum. Özellikle ustaların bunu bulamaması beni çok şaşırttı. Kime guvenebilirim ki bu saatten sonra

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

selamın aleyküm abilerim bende almayı düşünüyorum bu ay zn lerden ama bunlar uzun yol yapabiliyomu bi yolda zorlanırmı uzun yolda falan yeni üye oldum bende


iyi günler Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin hepinize

Uzun yola en rahat giden motorlardan biri çunku agırlık merkezi yere yakın bir motor. Ama hiçbir scooter ile uzun yola gitmeye sıcak bakmıyorum. Cunku viraj kabiliyeti oldukça dusuk bu motorların. Cizgisini hemen kaybediyor ve yavas donmek zorunda kalıyorsunuz. Arkadakı araçlarda size yakınsa kazaya sebebiyet verebiliyorlar.
 
Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
1
kullana arkadaşlara bir sorum olacak 2 haftadır bende bi 125zn sahibiyim. aydığım günden beri bi kaç sıkıntısı vardı sebepleri nelerdir bilenler yardımcı olursa sevinirim.

1. ön freni sıktığımda bi vurma sesi geliyo direksiyonda boşluk olduğundan şüpeleniyom.
2. yokuş aşağı giderken ani frende stop ediyodu
3. düz yolda dururken bazen kendi gaz veriyo ilerlemeye başlıyo motor
4. bugun hava filitresini değiştirttim sürekli stop ediyo motor ( arada yapıyodu havafilitresinden sonra sürekli yapıyo)
5. servise sordum karbüratör paslanmış dediler servise gidene kadar bu kadar sık yapmıyodu bugün teslim aldım motoru servise verdiğimede pisman oldum.
böle sorunlarla kaşılaşan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim. bide bildiğiniz iyi servis varsa sevinirim istanbul anadolu yakası
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Parcaları asya motorun sitesinden alacağım arkadaşlar. Asya motorda arka camurluk 10 tl, mondial sitesinde 23 TL. Hiçbir fark yok. Ayrıca asya motorda bayisine gönderiyorlar bayiden kargo ücreti ödemeden alabiliyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst