Bajaj Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
277
2012 kasası 4390lira etiket fiyatına sahip. Bir kaç bayi ilede konuşup görüştüm ellerinde mevcut olduğunu söylediler. Açıkcası şu aralar karar aşamasındayım yanlız apachenin 150cc oluşundan ötürü tercihim o yönde olacak gibi...

2012 motorla 2014 motoru kıyaslayıp arada 500 liracık var diyorsun :cherry:
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
malzeme raf ömürlerini araştırırdım :)
şimdi içerideki elektrik aksamın düşük volt gerektirdiği yerdeki kablolar ipince, ve 2 senedir motor yatıyor. zaten 2 sene ömrü varsa kablonun raf ömründen fiyatı düşürürler tabii, satarken de düşük aldığın için düşük satarsın, KM düşük diye sana kaçakçı muamelesi yaparlar anlatırsın durumu ama sinek ufaktır mide bulandırır. motorun garantisi 1 2 sene daha sürecek mi 2 senedir yatıyorsa?

sen 2 motorun ustune otur, hangisi içine siniyorsa onu al.
 
Katılım
20 Kas 2013
Mesajlar
35
İstanbul-bursa arası gidip gelicem 2-3ayda 1 yolda sıkıntı çıkarmadan götürür mü? Açıkcası piyasaya yeni girmiş bir motor olduğundan çekiniyorum..
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
5
xterkan kardeşim bide şöle bi durum var bak dip gaz 1 2 3 4 5 hiç sıkıntı yok 1 den başlayarak hızlanmada yanlız şimdi 2 ile normal gidiyo şehir içinde ara hızlanma yapıcam araba geçerken veriyom gazı makina şöle bi 2 3 saniye tekliyo gidiyo geliyo böle tutukluk yapıyo resmen sonra açıyo bişe yok 3 te de hafif yapıyo bunu sebebi nedir bilemiyom

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

Discover Apaçi ye göre çok rahat. Arada güç farkı var ama ben olsam discover i alırım. Deneyin hak vereceksiniz. Ybr ye göre daha atık ve güçlü geldi bana.

yeni kasa apachi kullandım discover çok daha rahat kıvrak apachi bildiğin yarış stili oturuyon ayaklıklar arkada kalıyo sonra apachi de gaz açtığında alttan bir vuruyo titreşimi öff farı kıyaslanamaz discoverla ama discover ı geçiyomalum 5. viteste kesiciye giriyoz burada bi arkadaşımda var 2014 kırmızı apachi onla denemiştik
 
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
55
Caner o bizdede vardı. Zamanla düzeliyor şu an 80 km deyiz. 5 te kesiciye giriyorsa arka dişli yi bir diş küçültme yapsak nasıl olur
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
xterkan kardeşim bide şöle bi durum var bak dip gaz 1 2 3 4 5 hiç sıkıntı yok 1 den başlayarak hızlanmada yanlız şimdi 2 ile normal gidiyo şehir içinde ara hızlanma yapıcam araba geçerken veriyom gazı makina şöle bi 2 3 saniye tekliyo gidiyo geliyo böle tutukluk yapıyo resmen sonra açıyo bişe yok 3 te de hafif yapıyo bunu sebebi nedir bilemiyom

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------



yeni kasa apachi kullandım discover çok daha rahat kıvrak apachi bildiğin yarış stili oturuyon ayaklıklar arkada kalıyo sonra apachi de gaz açtığında alttan bir vuruyo titreşimi öff farı kıyaslanamaz discoverla ama discover ı geçiyomalum 5. viteste kesiciye giriyoz burada bi arkadaşımda var 2014 kırmızı apachi onla denemiştik


kardeş bu konu motor test edildiğinden beri var, test sürüşü yapan bir arkadaş yazmıştı,ufak tartışması oldu, ben yağ olayını 1.2 sebepten ötürü söyledim, illaki o sebepten olacak diye bir şey yok, şayet motorun yapısı ile alakalıda olabilir, ayarlar ile alakalıda olabilir, ya da sorun vardır bilemiyorum, yalnız 3.5 gündür motora göre gaz açıyorum, orta devirlere gelince, belirli hızlarda, her viteste motor kasılıyor, sonra turbo varmış edasında gazlıyor, eski gaz açma alışkanlığımı bıraktım, motorun gaz yemesine göre gazı açıyorum, sorun yok, 2 kademeli demem bundan sebep , alt devirler farklı oluyor, üst devirler farklı, arada dediğin olayı yapıyor, gazı yedirerek açınca sorun olmuyor, geçen yaz ybr de de yapmıştı benzer bir olay o sebeple yazdım, buji yi çıkardım, kenarları siyahlaşmıştı, zengin karışım gibi, şu an problem olarak görmediğim için çünkü nasıl yağ koyuldu motora bilmiyorum buji ve 15.50 20.50 yağ da denemek lazım rodajda terleme yoktu terleme yaptırdı motor yerlerinde kısa yazacak olursam kronik bir şey yok ise, biraz irdelerim ve çözerim, gerekirse karbüratör ayarı yaparım, servis de sordum, egsoz gaz bekletmesi olabilir demişlerdi, motor yapısı farklı olduğu için ve normal gaz açmayla şimdilik bir şey yok, hızlı gaz açınca boğulmada olabilir, sonuçta gazı normal kontrolde aç, yarı ve diğer yarı olarak, tekleme olmadığını göreceksin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------

kardeş bu konu motor test edildiğinden beri var, test sürüşü yapan bir arkadaş yazmıştı,ufak tartışması oldu, ben yağ olayını 1.2 sebepten ötürü söyledim, illaki o sebepten olacak diye bir şey yok, şayet motorun yapısı ile alakalıda olabilir, ayarlar ile alakalıda olabilir, ya da sorun vardır bilemiyorum, yalnız 3.5 gündür motora göre gaz açıyorum, orta devirlere gelince, belirli hızlarda, her viteste motor kasılıyor, sonra turbo varmış edasında gazlıyor, eski gaz açma alışkanlığımı bıraktım, motorun gaz yemesine göre gazı açıyorum, sorun yok, 2 kademeli demem bundan sebep , alt devirler farklı oluyor, üst devirler farklı, arada dediğin olayı yapıyor, gazı yedirerek açınca sorun olmuyor, geçen yaz ybr de de yapmıştı benzer bir olay o sebeple yazdım, buji yi çıkardım, kenarları siyahlaşmıştı, zengin karışım gibi, şu an problem olarak görmediğim için çünkü nasıl yağ koyuldu motora bilmiyorum buji ve 15.50 20.50 yağ da denemek lazım rodajda terleme yoktu terleme yaptırdı motor yerlerinde kısa yazacak olursam kronik bir şey yok ise, biraz irdelerim ve çözerim, gerekirse karbüratör ayarı yaparım, servis de sordum, egsoz gaz bekletmesi olabilir demişlerdi, motor yapısı farklı olduğu için ve normal gaz açmayla şimdilik bir şey yok, hızlı gaz açınca boğulmada olabilir, sonuçta gazı normal kontrolde aç, yarı ve diğer yarı olarak, tekleme olmadığını göreceksin

dediğin teklemeyi yaşadığım için biliyorum, hava filtresine de bakmak lazım yağlanmış mı diye , sen gazı dediğim gibi aç yedirerek sorun olmadığını göreceksin
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
gaz tepkisine 2-3 saniye geç tepki vermesini çift buji olmasına bağlayabilir miyiz?

evet bu motorda direk gaz kolunu çevirdin mi anında tepki alamıyorsun ama 2 saniye sonra roket gibi fırlıyor, ara hızlanma yapıcaksan vites düşürmek ve direk gaz vermek çözümdür.
 
Katılım
26 Ara 2012
Mesajlar
267
agustos sonu gibi ybr almayı düşünüyordum. bir arkadaşim discover al hem sıfır alırsın hemnde yakıtı az dedi sizce doğru tercih ybr mi discover mi
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
agustos sonu gibi ybr almayı düşünüyordum. bir arkadaşim discover al hem sıfır alırsın hemnde yakıtı az dedi sizce doğru tercih ybr mi discover mi

arkadaşım motorun eksi yönlerini de, artı yönlerini de yazıyoruz, rahat olabilirsin, yeni çıkan ybr lerden, son model hariç 2014, pişman olanlarda var, memnun olanlarda, bende eski bir ybr kullanıcısıydım, 2004.5 model olanından vardı bende, taş gibi makinaydı, lakin hemen hemen her motor da sorun çıkıyor, cbf 150 bizim çocuklarda ( kuryelerde )vardı, hepsi rahat ama dönüş turu az, yağ yakıyor diye veryansın ediyordu,( en son 1.2 arkadaş pulsar almayı bekliyordu, aldılar mı açıkçası, sormadım ) önemli olan sağlam makineler olsun, parçası bol ve uygun fiyatlı olsun, şimdilik ben memnunum motordan, bu motorun artıları, yakıtı iyi 60.70 km sabit ve ara ara son gazlarda, gene hesapladım 40 tl yakıt 8 litre 420 km re yol yapmışım, karışık kullanım da, yakıt olayı gerçekten iyi ,çamurlukları iyi düşünülmüş , selesi geniş ve rahat, yan demir hafif yüklerde baya iş görüyor, farın aydınlatması iyi, eksi yönü şuan ciddi diyebileceğimiz, bir yönü yok, arka lastik ince, bir büyük veya 2 büyük ebat janta göre alıcam, eskiyince, şuan çanta v.s harici motoruma bir harcama yapmadım, yolda da kalmadım, dediğim gibi ilerleyen km reler sağlamlık yönünü de gösterecek
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
67
bende ybr den vazgeçip almayı düşünüyorum sonuçta fiyatlar piyasaya yeni girdi diye böyle, seneye kesin zam gelir
 
Katılım
14 Haz 2008
Mesajlar
625
bende ybr den vazgeçip almayı düşünüyorum sonuçta fiyatlar piyasaya yeni girdi diye böyle, seneye kesin zam gelir

bir yerde gene yazmıştım, yeni ürünler her zaman risk taşır, fakat tutulursa da, fiyatı artar, doğru diyorsun okan 128, bu işler böyle, cbf ne kadar fiyatla piyasaya girdi, şimdi fiyatı ne, 3.500 gibi fiyatla piyasaya girdi, devir saatsizdi o da, şimdi 5.700 gibi ve aşağı yukarı aynı motor, aynı tipte, halende yağ yakıyor, diye söylüyor arkadaşlarım, ben cbf alacaktım, sordum yağ yakma olayı nasıl diye, 2013 model alan arkadaşa ecza deposunda, hala yakıyor dedi, bulaşma dedi, ybr ye baktım yeni kasalara 2013, kalıbı çok ufak geldi, zaten farıda kocaman, sevemedim yani, eski kasa ybr aynı özellikte gelse, daha tasarruflusu, hiç düşünmem alırdım, bir 10 sene daha sürerdim ama yeni motorların sağlamlığı, tartışmaya açık bir konu, bakalım memnuniyetimiz bozulmasın
 
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
67
bir yerde gene yazmıştım, yeni ürünler her zaman risk taşır, fakat tutulursa da, fiyatı artar, doğru diyorsun okan 128, bu işler böyle, cbf ne kadar fiyatla piyasaya girdi, şimdi fiyatı ne, 3.500 gibi fiyatla piyasaya girdi, devir saatsizdi o da, şimdi 5.700 gibi ve aşağı yukarı aynı motor, aynı tipte, halende yağ yakıyor, diye söylüyor arkadaşlarım, ben cbf alacaktım, sordum yağ yakma olayı nasıl diye, 2013 model alan arkadaşa ecza deposunda, hala yakıyor dedi, bulaşma dedi, ybr ye baktım yeni kasalara 2013, kalıbı çok ufak geldi, zaten farıda kocaman, sevemedim yani, eski kasa ybr aynı özellikte gelse, daha tasarruflusu, hiç düşünmem alırdım, bir 10 sene daha sürerdim ama yeni motorların sağlamlığı, tartışmaya açık bir konu, bakalım memnuniyetimiz bozulmasın

Discover 'in kanıma girme sebebi; özellikleri ve yedek parça fiyatı ybrden daha iyi gözüküyor, bayi olarakta bajaj çok iyi durumda. Geriye kalan dayanıklılık konusunda discoverin motor ömrünü bilmiyoruz fakat sadece bu yüzden ybr'ye 1.000 tl fazla ödemenin gereksiz olduğunu düşündüm. Cbf yağ yakıyor muhabbeti var, doğru veya değil sonuçta söylenti var. o kadar para verdikten sonra birde ha yağ yaktı ha yakacak endişesiyle sürüş yapamazdım. Çok beğendiğim Tvs 'yide titreşim yüzünden eledim. Ekrem bey 'inde hizmete olan ilgisi discover modelinde beni netleştirdi. Allah kaza bela vermesin
 
Katılım
22 Ağu 2009
Mesajlar
5
kardeş bu konu motor test edildiğinden beri var, test sürüşü yapan bir arkadaş yazmıştı,ufak tartışması oldu, ben yağ olayını 1.2 sebepten ötürü söyledim, illaki o sebepten olacak diye bir şey yok, şayet motorun yapısı ile alakalıda olabilir, ayarlar ile alakalıda olabilir, ya da sorun vardır bilemiyorum, yalnız 3.5 gündür motora göre gaz açıyorum, orta devirlere gelince, belirli hızlarda, her viteste motor kasılıyor, sonra turbo varmış edasında gazlıyor, eski gaz açma alışkanlığımı bıraktım, motorun gaz yemesine göre gazı açıyorum, sorun yok, 2 kademeli demem bundan sebep , alt devirler farklı oluyor, üst devirler farklı, arada dediğin olayı yapıyor, gazı yedirerek açınca sorun olmuyor, geçen yaz ybr de de yapmıştı benzer bir olay o sebeple yazdım, buji yi çıkardım, kenarları siyahlaşmıştı, zengin karışım gibi, şu an problem olarak görmediğim için çünkü nasıl yağ koyuldu motora bilmiyorum buji ve 15.50 20.50 yağ da denemek lazım rodajda terleme yoktu terleme yaptırdı motor yerlerinde kısa yazacak olursam kronik bir şey yok ise, biraz irdelerim ve çözerim, gerekirse karbüratör ayarı yaparım, servis de sordum, egsoz gaz bekletmesi olabilir demişlerdi, motor yapısı farklı olduğu için ve normal gaz açmayla şimdilik bir şey yok, hızlı gaz açınca boğulmada olabilir, sonuçta gazı normal kontrolde aç, yarı ve diğer yarı olarak, tekleme olmadığını göreceksin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------



dediğin teklemeyi yaşadığım için biliyorum, hava filtresine de bakmak lazım yağlanmış mı diye , sen gazı dediğim gibi aç yedirerek sorun olmadığını göreceksin


tamamdır xterkan kardeşim zaten motor daki tek olay o ama dediğim gibi dip gaz 1 2 3 4 çok iyi zaten o ivmelenme süper canın sıkıldımı 2 de ver coşkuyu fenaa:)
 
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
55
Bugün biraz dolaştık. Gün geçtikçe motor değişiyor. Daha da atik ve hızlı oluyor. 2 kişi 107 km/h şak ibreyi oturtuyor. İnanılmaz zevkli. Cbf e ayar verdik bugün :). Far ayarını biraz kaldırmak istiyorum nerden ayarlarim??
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Bugün biraz dolaştık. Gün geçtikçe motor değişiyor. Daha da atik ve hızlı oluyor. 2 kişi 107 km/h şak ibreyi oturtuyor. İnanılmaz zevkli. Cbf e ayar verdik bugün :). Far ayarını biraz kaldırmak istiyorum nerden ayarlarim??

bende merak ediyorum ama haala bakamadım motora. Far ayarı, göstergem değiştirildinde bozuldu. kısalar uzun gibi, uzunlar havayı aydınlatıyor. kısalar yanarken sellektör yapıyorlar bana. varmı ayarı ile ilgili fikri olan ?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
bende merak ediyorum ama haala bakamadım motora. Far ayarı, göstergem değiştirildinde bozuldu. kısalar uzun gibi, uzunlar havayı aydınlatıyor. kısalar yanarken sellektör yapıyorlar bana. varmı ayarı ile ilgili fikri olan ?
benimde bilgim yok ama farın sağ ve sol kısmına bir bakın kabloların geçtiği kısımda belki bir yıldız civata kısmı vardır, bende mondial drift var benimkide uzunlar yukarı bakıyordu servise götürdüm servisci arkadaş motorun sol kısmında yıldız tornavidayla ayar yapılan yerle oynadı şu anda sorun yok o şekilde belki sizinkindede olabilir bakmanızda fayda var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst