TT Custom Gebze’de motosiklet fabrikası kurdu

Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
bi bisiklet te sen yap görelim
bütün mt seni tebrik etsin
bi işi bilen yapar
az bilen eleştirir
yapamayan bok atar
demişler
bisikletini değilde motor aksamını yapsaydı o zaman tebrik ederdim , bana bir faydası olmadığı sürece al kardeşim bu motorun pistonunu krankını sen ostimde üret sende kazan bende kazanayım milletçe kazanalım diyemediği sürece pek bir değeri yok benim için, kendi zengin tayfasına bisiklet üretip cebini doldurmaktan öteye gittiği yok o anca benim 100 tl ye üretebileceğim parçayı 750$ satıyor durum bundan ibaret ben düşüncemi yazdım sende onun avukatlığını yaptın tt customun sana bir getirisi var mı ben şu parçayı şu aksesuarı tt den aldım diyebiliyormusun
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
bisikletini değilde motor aksamını yapsaydı o zaman tebrik ederdim , bana bir faydası olmadığı sürece al kardeşim bu motorun pistonunu krankını sen ostimde üret sende kazan bende kazanayım milletçe kazanalım diyemediği sürece pek bir değeri yok benim için, kendi zengin tayfasına bisiklet üretip cebini doldurmaktan öteye gittiği yok o anca benim 100 tl ye üretebileceğim parçayı 750$ satıyor durum bundan ibaret ben düşüncemi yazdım sende onun avukatlığını yaptın tt customun sana bir getirisi var mı ben şu parçayı şu aksesuarı tt den aldım diyebiliyormusun
ben kimsenin avukatı değilim sadece gördüğümü söylerim..sende öyle yapsan iyi olur
türkiye de değil bisiklet 1 iğne üretilse ben gurur duyuyorum...
birşeyler üreten bu ülkeye bi katma değer katan elbet te para kazanacak helalinden hemde...
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
ben kimsenin avukatı değilim sadece gördüğümü söylerim..sende öyle yapsan iyi olur
türkiye de değil bisiklet 1 iğne üretilse ben gurur duyuyorum...
birşeyler üreten bu ülkeye bi katma değer katan elbet te para kazanacak helalinden hemde...
nasıl ki 50 tane yarım adam 1 tane tam adam etmiyorsa
% 100 Türk malı olmadığı sürece bir anlam ifade etmiyor
Türkiye de MAN kamyonları otobüsleri de üretiliyor ama motor yurt dışı , makinası yurt dışından gelmeyince ne olacak öküz mü koşacaklar önüne
TÜRK MALI demek benim için her kesime hitap etmek demek ,bak seninde artık motorun yok muş Tarhan abine söyle sana bitane yapsın yerli malı yurdum malı herkes onu kullanmalı, 100 bin liraya 8 ayda bir motor üretecek te hey yavrum hey
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
703
Fiyat konusunda açıkcası çok umutsuzum..
İnşallah bajaj gibi Hero gibi cirolara ulaşır bizde gurur duyarız.
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
bence makinasını üretmediği sürece yaptığı bisiklet imalatına giriyor

O dediğin 30 sene öncesinin düşüncesi. Artık herkes maliyetini düşürmek için ortak motor kullanıyor. Ford ve Peejo-citroen 10 yıl önce ortak motor fabrtikası kurdular adı PSA . Şu anda ford, pejo, bazı volvo modelleri aynı fabrikadan çıkan motoru kullanıyor. Nissan - reno- dacia ve mercedes citan aynı motoru kulanıyor. VW , skoda aynı motoru kullanıyor. Ve daha bilmediğim birçoğu. Sence bunlar bisiklet üreticisi mi ? Geçerli kural şu " ucuza üretemiyorsan hayatta kalamazsın". TT yılda 100 tane motor üretecek diye kendi motor fabrikasını kurmayacak herhalde. Kaldı ki yüzbinler üreten otomotiv devleri bile motoru dışarıdan alıyor.
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
Yani ortak motor kullanıyor da malîyet niye düşmüyor
Ürettiğini 2 tane harley fiyatına satıyor
Biz de yurt dışına imalat yapıyoruz kullanacağımız standart parçaları Türk malı kullanıyoruz
İlla kendi motorunu üretecek diye bir kaide yok bu işi yapan başka Türk firmalarıyla ortaklık kursun
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
703
arkadaşlar konu başında bahsettiği filmin starları rocky de bu motor yok emin olabilirsiniz.

Fabrika açmışlar ama benim bildiğim tek yaptıkları şey şase ve montaj kendilerine ait.
Tabikide %100 Türk malı değil yine de iş yapıyorlar Allah utandırmasın
 
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
arkadaşlar Türkiye de çoğu şey üretiliyor zaten, Ostim (orta doğu sanayi ve ticaret merkezi) ortadoğunun en büyük sanayii, bir firmada torna freze operatörüyüm, ürettiğimiz parçalar hep yurt dışı parçaların kopyası, ama biz gidip te üstüne made in Turkey yazmıyoruz çünkü tasarımı ,ar ge si vs.. vs.. bize ait değil, kopya, ha şöyle olduğu oluyor gavur makina parçasını üretirken malzemeyi öyle bir hesaplıyor ki bir gram fazlası yok
biz makinanın kapasitesi dışına çıktığımız zaman kırılma kopma oluyor adam bize getiriyor biz güçlendiriyoruz ve övünerek diyoruz ki gavurun yaptığı kırılıyor biz daha sağlamını yapıyoruz, ostim de tank parçası da helikopter parçası da üretiliyor ama proje bizim değil ...
tt nin modellerine baktığın zaman yüzde 99 amerikan chopper ı andırıyor , bir bmw gödüğün zaman boxer motorundan bu bmw dersin
harleyi v twin motorundan harley dersin moto guzzi ters v twin yani bir yerlerinden anlarsın tt yi gördüğün zaman türk malı olduğunu nerden anlayacaksın taklitler asıllarını yaşatır
neyse arkası yarın
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
O dediğin 30 sene öncesinin düşüncesi. Artık herkes maliyetini düşürmek için ortak motor kullanıyor. Ford ve Peejo-citroen 10 yıl önce ortak motor fabrtikası kurdular adı PSA . Şu anda ford, pejo, bazı volvo modelleri aynı fabrikadan çıkan motoru kullanıyor. Nissan - reno- dacia ve mercedes citan aynı motoru kulanıyor. VW , skoda aynı motoru kullanıyor. Ve daha bilmediğim birçoğu. Sence bunlar bisiklet üreticisi mi ? Geçerli kural şu " ucuza üretemiyorsan hayatta kalamazsın". TT yılda 100 tane motor üretecek diye kendi motor fabrikasını kurmayacak herhalde. Kaldı ki yüzbinler üreten otomotiv devleri bile motoru dışarıdan alıyor.
Simdi konu motosiklet olunca verdigin örnekler pek olmamis.
Yani otomobil dünyasindan örnek vermek pek mevzuya oturmuyor.
Motosiklet aleminden ver mi böyle örnekler?
Mesela Honda ve Yamaha ürettikleri motosikletlerin motorlarini ayni fabrikadan mi aliyorlar?
Ya da Kawasaki ve Ducati!
BMW mondialle ayni motoru mu kullaniyor?
Yani konu motosiklet olunca isler biraz degisiyor.
Dikkat çekmek isterim.
:bounce:
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Simdi konu motosiklet olunca verdigin örnekler pek olmamis.
Yani otomobil dünyasindan örnek vermek pek mevzuya oturmuyor.
Motosiklet aleminden ver mi böyle örnekler?
Mesela Honda ve Yamaha ürettikleri motosikletlerin motorlarini ayni fabrikadan mi aliyorlar?
Ya da Kawasaki ve Ducati!
BMW mondialle ayni motoru mu kullaniyor?
Yani konu motosiklet olunca isler biraz degisiyor.
Dikkat çekmek isterim.
:bounce:

BMW ile MONDİAL ::koop::
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
nasıl ki 50 tane yarım adam 1 tane tam adam etmiyorsa
% 100 Türk malı olmadığı sürece bir anlam ifade etmiyor
Türkiye de MAN kamyonları otobüsleri de üretiliyor ama motor yurt dışı , makinası yurt dışından gelmeyince ne olacak öküz mü koşacaklar önüne
TÜRK MALI demek benim için her kesime hitap etmek demek ,bak seninde artık motorun yok muş Tarhan abine söyle sana bitane yapsın yerli malı yurdum malı herkes onu kullanmalı, 100 bin liraya 8 ayda bir motor üretecek te hey yavrum hey

tarhan abime söyledim bana motor yollayacak elinde kalanlardan stoktan yani beklemek istemiyorum dedim tmm genç dedi işte resmi de bu =D


 
Katılım
22 Nis 2014
Mesajlar
296
OSTIM lı ler yazmasn la buraya yaptıkları ısler tükürük islerı kaynakcılarından tut tornacılarına kadar 2 kısı 1 olmus tornacı acmıslar :)) araba dıskı tornalamaya devam edin sız ......Ostımde bı ısın duser öğrenciyim dediğin an dunyann parasını ısterler ( en az 100 tlden kapı acan ınsanlardan bahsedıyoruz ) fırsat duskunu adı ınsanlar topluluğundan baska bırsey yok sanayı dıyorsanız GEBZE BURSA ISTANBUL ankarada bır halt yok bunu bır otomotıvcı olarak soyluyrm ......Ankara da sadece ve sadece öğrenciler üzerinden para kazanılıo bıde devlet memurları üzerinden ....
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
saçmalık. tasarım falan kendilerine ait ama, küba motordan, mondialden az farkları var. teknik parçaları olduğu gibi ithal edersen... ithal edilen motorlar da öyle harley motoru falan değil. bizim cg'lerden hallice teknolojiye sahip :p yemişim öyle yerli malını :farao:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst