Ktmlerde olduğu gibi wr de piston silindir çapından dolayı diğerlerine oranla daha fazla güç ürettiğini okumuştum sanırım yine bu başlıkta. Buda motor ömrünü kısaltıyormuş. Tabi ben çok anlamam teknik kısmından ama bu güce dayansın diye herhalde titanyum siboplarla seramik gömlek falan yapmışlar herhalde . Birde klx inde piston silindir çapı wr kadar olsa aynı gücü üretir diyorlar.
Ben crf 250 l kullanıyorum.Toplamda arazide 3kez yattım.Durduğum yerde1,tepeyi çıkamadım ucunda kaldım2,ön teker çukura girdi kaygan çamur olduğu için 3.3cü yatışımda motoru bıraktım kendimi çamura attım.Bende gr zarar yok.Ama ne olduysa gidon yamuldu?Hadi dedim olur special makina değil.Gidonu değiştirttim serviste motor yamuk gidiyor sonra gördük ki şase de yamulmuş?koltuğun altında kalan 2.parça.Yazıktır ne bi kaza ne darbe grenajlar tertemiz şase yamuldu...Ben çok mağdur oldum madem arazi için uygun değil arazi lastiği koyup satmasınlar arkadaş.
Wr'de exup olayi var. Bildigim kadariyla gucunude oradan aliyor. 250 cc spesyal olmayan bir motor, bakimlarida Crf veya klx gibi yani ciddi manada uzun aralikli. Bu gücü ortaya cikarmak için kendini uzun vadede düşününce yormaz mi? Yani alternatiflerine nazaran daha Lisa ömürlü olmaz mi?
Exup olayı 4 azmanlılarda yoktur. Yani egzozda olur exup ve 4 zamanlı egzozlarında yoktur böyle bişey. WR nşa da bu güce olaşan bir alet ve ömrü kısa olmasın diye kaliteli malzemeler kullanılmış diye biliyorum. İşte arkadaşlar da yazmıi titanyum valf vs, vs, . Ben sadece exup olayını belirtmek istedim :wiinkk:
Bende öyle düşünüyordum ancak,
Yamaha WR250R kullanım kılavuzu sayfa 3-18 diyor ki;
EXUP system
This model is equipped with Yamahas EXUP (EXhaust Ultimate Power valve) system. This system boosts engine power by means of a valve that regulates the inner diameter of the exhaust pipe. The EXUP system valve is constantly adjusted in accordance with the engine speed by a computer-controlled servomotor.
NOTICE
The EXUP system has been set andextensively tested at the Yamahafactory. Changing these settings without sufficient technical knowledge may result in poor performanceof or damage to the engine.
Bu sabah yükseliş hondaya bıraktım makinayı.Onlarda şaşırdılar motosikleti tamamen söküp bakacağız dediler.Ben tüm yollarabaşvuracağımı belirttim.Tüketici mahkemesi,tüv ve hukuki yollar.Motoru devirmekle gidon grenaj patlaması kabul ederim ama şasi yamukluğu kesinlikle kabul etmem.Benim olayimda da motorun kaza vs darbe gordugune dair hicbir iz yok.Umarım garanti kapsamına alırlar yoksa başlarına bela alırlar.Ayrintili bir sekilde tum motisiklet forumlarina tasirim olayi.
Kisisel fikrim bu motosiklettin kesinlikle arazi icin olmadigi yonunde.Oyle hoplayan ziplaysn ucan biride degilim toz toprak camur iste motosiklet sadece gorunus...
neyse gelismeleri yazacagim bakalim satis sonrasi servisleri nasil.
Dün crf i uzun 20 30 km civarında kullandım arazide. Wr'yide aynı şekilde. 3'ü arasında arazide kesinlikle en konforlusu CRF. Orjinal lastikleriyle ne kadar eziyet çeksemde gerçekten tam bir asfalt ve arazide soft gezinti motoru. Azcık hard a geçince keyifsiz oluyor. Asfaltta binmek için kesinlikle çok çok ideal.
Dünden fotoğraflar. Gezinti kıvamında oldu. Biraz uzun mesafe gidelim dedik. Off road 150 km civarı oldu.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd....x720/1013291_290132367778336_2132131540_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1507690_290132397778333_318881405_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd....x720/1509191_290132324445007_1473860902_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....0x720/1499451_290131934445046_415122665_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd....20x720/71432_290132031111703_2040514448_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd....x720/1506731_290131611111745_1928191652_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....720x720/9819_290131741111732_1424398284_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd....0x720/1482947_290131991111707_276819181_n.jpg
Dün crf i uzun 20 30 km civarında kullandım arazide. Wr'yide aynı şekilde. 3'ü arasında arazide kesinlikle en konforlusu CRF. Orjinal lastikleriyle ne kadar eziyet çeksemde gerçekten tam bir asfalt ve arazide soft gezinti motoru. Azcık hard a geçince keyifsiz oluyor. Asfaltta binmek için kesinlikle çok çok ideal.
Dünden fotoğraflar. Gezinti kıvamında oldu. Biraz uzun mesafe gidelim dedik. Off road 150 km civarı oldu.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd....x720/1013291_290132367778336_2132131540_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1507690_290132397778333_318881405_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd....x720/1509191_290132324445007_1473860902_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....0x720/1499451_290131934445046_415122665_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd....20x720/71432_290132031111703_2040514448_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd....x720/1506731_290131611111745_1928191652_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....720x720/9819_290131741111732_1424398284_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd....0x720/1482947_290131991111707_276819181_n.jpg
Dockerengin merhaba, Crf'nin arka süspansiyonu ya ayarından kaynaklı yada hakikaten kötü. Çok yumuşak ama çok kısa mesafeli. Oturunca çöküyor daha sonra yerinden azcık oynamıyor. Wr ve Klx'in süspansiyonları arazi işi kesinlikle. CRF'nin ön süspansiyonu çok yumuşak çok konforlu ama işte dediğim gibi biraz sert aktivitelere girince saçmalar. Misal yumuşak bi zemin dik bir inişte ön freni tuttuğun anda öne yığılıyor.
Klx'le WR arasında kesinlikle ciddi bir güç farkı var. O motor yeni olduğundan daha diri. 4 binde diye biliyordum 2bindeymiş daha. Frenleri süspansiyonları daha bi kontrollü. Ön süspansiyon tam kararında. Zaten ayarlanabilir. Arka yayda şu an tam ideal. Wr'nin yüksekliği klx ve crf'den biraz daha fazla. İşçiliği, malzeme kalitesi şuyu buyu Klx'le çok bi fark göstermemekle beraber genel olarak bi güç ve diğer aksamlardan dolayı fiyatı yüksek diye düşünüyorum. Crf'te daha önce bahsedildiği gibi dizayn hatası var bence. Her hafta birisinin vitesi veya freni yamuluyor. Düz bi yerde düşseler bile. Vites kollarına bakınca bile Crf daha bi basit duruyor. Grenajlarıda hayli sert. Ufak ufak kırılmaya başladılar.
Genel son yorumum şudur;
Eğer asfaltta binilecekse
Crf 250 L: Fiyatı makul ve gerçekten gidişi güzel Klx'ten kalır bi yani yok.
Arazide binilecekse
Klx 250 S: Spesyal motor gibi bakım gerektirmiyor, arazi sürerken gerçekten hırçın olabiliyor. Ramzey gibi oyuncak değil. Başlangıç için biraz pahalıda olsa güzel bi seçenek. Honda'yı pert etme durumu var.
Benim param çok, bundan sonrada gider spesyal alırım düşüncesi varsa
Wr 250 R: Bizimkilere göre daha güçlü, daha sağlam bi duruşu var, çok bişey söylemeye gerek yok. 33 hp az değil. Ama bi spesyal motor parası..
Tesekkurler bende burdan takip etmeye devam edecegim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
Bu arada Crf nin sehir ici performansida yazayim dedim.2000 km de motosikletim;
Sehir icinde gercekten kivrak,rahat.Yuksek olmasi avantaj.Asfaltta arka lastik biraz kayma yapabiliyor hizinizi o yuzden makul tutmalisiniz.Dogru vites araliklarinda gayet atik.Farlarin her daim yanik olmasi avantaj.Marsa basipta calismadigi olmadi.Ama dedigim gibi araziye sokup perisan etmeyin makinayi derim.
Suan yoldayim eve gittigimde paylasayim.Yamulan yerin fotoğrafını gönderebilirmisiniz? Merak ettim doğrusu
Hocam döktürmüşsün ağzına sağlık. Söylenebilecek herşeyi yazmışsın herhalde. Ben devamlı asfaltta da kullanacağım için Crf bana bunlardan en mantıklısı geliyor. Ama şehir içinde kullanmasaydım o zaman Crf'ye bakmaz bütçeme göre Klx veya Wr alırdım. Bu 3 motorda her motorun kendine göre bir avantajı var. Birisinde arazide istediğin gücü alıyorsun, diğerinde asfaltta aradığın konforu buluyorsun. Bu yüzden ilk önce ihtiyaçları düzgün belirlemek lazım.
Bu arada Şehir içinde Klx ve Wr kullanılmaz mı? tabiki kullanılır. Ama ben artçıyla da kullanacağım için Crf'nin bu yönde daha mantıklı olacağını düşünüyorum. Bir de seleyi biraz modifiye ettin mi al sana asfalt makinesi
Yorumların için tekrar teşekkürler.