Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Teşekkür ederim
Evet o konuşmaları hatırlıyorum, ama dediğin gibi olan oldu yapacak yok.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Teşekkür ederim
Evet o konuşmaları hatırlıyorum, ama dediğin gibi olan oldu yapacak yok.

Cok gecmis olsun :( bende 4 ay once bir cbr 250 nin zincirini yaglarken parmagimi kaptirdim ve bir haftaya yakin parmagimi kullanamadim. Allahtan motor calismiyordu sahibi arka tekeri eliyle ceviriyordu ama o bile buyuk tehlike..
 
Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
19
arkadaşlar bende de bu yazdan beri cb125e modeli var ilk motorum dolayısıyla acemilik var neyse ki şuana kadar pek düşüp kalkma problemim olmadı yaklaşık 2bin km yaptım şehirdışı hiç yapmadım sadece istanbul için özellikle kadıköy bostancı arasında gidip geliyorum zaten bu yüzden bu motoru seçmiştim
benim sizlere danışacağım 1-2 problemim var
1- Motoruma top-case taktırmak istiyorum 33-36lt civarı yeterli duruyor hangi marka önerirsiniz ve nereden almalıyım ?
2- ön cam taktırmak istiyorum araştırdım genelde siyah cbf-150 camı var onun şeffaf olanından bulabilir miyim bulursam nerden bulup nereye taktırabilirim çünkü siperlik deliniyor galiba onu yapmak için aletim mevcut değil
3- Zinciri ne kadar sürede bir yağlamak gerekiyor ve hangi marka zincir yağını tavsiye edersiniz ? kullanım şeklide önce wd40 ile yağı söküp motoru yıkadıktan sonra yağlamak bana mantıklı geliyor ama sizin tecrübeleriniz daha fazladır

cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
arkadaşlar bende de bu yazdan beri cb125e modeli var ilk motorum dolayısıyla acemilik var neyse ki şuana kadar pek düşüp kalkma problemim olmadı yaklaşık 2bin km yaptım şehirdışı hiç yapmadım sadece istanbul için özellikle kadıköy bostancı arasında gidip geliyorum zaten bu yüzden bu motoru seçmiştim
benim sizlere danışacağım 1-2 problemim var
1- Motoruma top-case taktırmak istiyorum 33-36lt civarı yeterli duruyor hangi marka önerirsiniz ve nereden almalıyım ?
2- ön cam taktırmak istiyorum araştırdım genelde siyah cbf-150 camı var onun şeffaf olanından bulabilir miyim bulursam nerden bulup nereye taktırabilirim çünkü siperlik deliniyor galiba onu yapmak için aletim mevcut değil
3- Zinciri ne kadar sürede bir yağlamak gerekiyor ve hangi marka zincir yağını tavsiye edersiniz ? kullanım şeklide önce wd40 ile yağı söküp motoru yıkadıktan sonra yağlamak bana mantıklı geliyor ama sizin tecrübeleriniz daha fazladır

cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

Hepsi biraz bütçe ile alakalı aslında :)

1- Arka çanta için ilk önerim GİVİ alabiliyorsan başka birşeye bakmaman olacak. Biraz daha makul birşeyler bakıyor isen Shad SH-40 gibi bir çanta tercih edebilirsin.

Ben givi E-45 kullanıyordum inanılmaz memnundum, sanırım 36lt' si var aynı modelin, tavsiye ederim :cat: Feyizoğlu doğru dürüst bir işletmedir, sattığı ürünün arkasındadır, monrajınada yardımcı olabilirler, bir arayıp sorabilirsin :)

2- Ön cam için, Zeytinburu' nda Zeus Motor var, tel no : 0212 665 30 48 / Cep: 0543 335 50 56. bir arayıp sorabilirsin, ellerinde yok ise bile şeffaf dökebilirler tahminim, zaten üretici firma kendisi :)

3- Zinciri 300-500 de 1 yağlaman gerekiyor, 1000/1500 gibi komple temizleyip yağlaman gerekiyor. Zincir Yağı olarak Wurth HHS Dry Lube şiddetle öneririm, sahibinden, sanalpazar gibi yerlerde 29TL gibi bir fiyatı oluyor.

Bulamaz isen Motul Road önerebilirim ama Wurth gibi değildir yinede :) Olmadı diğerleri hemen hemen aynı sayılı İpone, Castrol ne denk gelirse alabilirsin ama sıçrar, yapışır, pislik toplar kolay temizlenmez v.s v.s gibi eksikleri olur bilgine :)

Sökmek için WD-40 tansa Gaz yağı sıkabilirsin zincire (WD daha yumuşak olduğundan çok uğraştırır :) ),

hatta bi kargaburun veya pense gibi birşeyle zinciri yerinden çıkartıpta gazyağına yatırıp temizleyebilirsin, her baklanın arası gıcır gıcır temizlenir, hiç kasılma yapmaz :)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Arkadaşlar navigasyonla hiz ölçümü yaptim ibre tam 100 km de iken navigasyon 96 km gosteriyor. Baska test eden var mi? %4 e yakin fazla gosteriyor yani :)
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
arkadaslar 100 bakımında serviste sibap sesini sorduğumda ''bende bundan gullanıyom abijim.. vallahi benimkindede var hepsinde var.. hepsinde vaaaarrr'' diye bi cevap aldım.. 2500 ara bakımda sibap ayarı düşünüyorum sizde durumlar ne?
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Bende dun 12.000 bakimi yaptirdim,yagimi kendim aldim gittim 140 lira fiyat cikardilar :) tabiki vermedim :) suan orjinal egzozu sokup performans olanin ara borusunu boyuyorum :) yarin cincik gibi olur ins. Fotolarini ekleyebilirim.

Bi arada bu sefer Motul marka yag aldim, ipone ipone nereye kadar :)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
ohoo başlık ölmüş Allah rahmet eylesin =) bu nedir yahu? durun birkaç resimle suni tenefüs yapalım belki canlanır =)

Bildiğiniz üzere komple egzoz yaptırmıştım bakım zamanı söküp garantide sıkıntı yaşamamak adına,nihayet 12.000 bakımında sonra bugun işe koyuldum ve ilk gün yanıp dökülen performans egzozumun ara borusunu boyadım, bakalım işçiliğimi beğenecekmisiniz?işte birkaç foto;








Bakım öncesi de sanayiye uğradım yağ almaya;


Bu arada Honda bayisinde motosiklet bölümü ayrı fakat arabaların sergilendiği bölümün içine heryere CB serpiştirmişler =) çok hoşuma gitti =)



 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
eline sağlık bide takılı halini koysaydın gene :) bu arada bu sibap sesi sizde ne durumda arkdaslar. özellikle motor ısınınca 70-80 de bile sibap sesi duyuyorum bariz bi şekilde.. genelde 90-95 le seyir ediyorum şehir dışı :)
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
ohoo başlık ölmüş Allah rahmet eylesin =) bu nedir yahu? durun birkaç resimle suni tenefüs yapalım belki canlanır =)

Bildiğiniz üzere komple egzoz yaptırmıştım bakım zamanı söküp garantide sıkıntı yaşamamak adına,nihayet 12.000 bakımında sonra bugun işe koyuldum ve ilk gün yanıp dökülen performans egzozumun ara borusunu boyadım, bakalım işçiliğimi beğenecekmisiniz?işte birkaç foto;

[url]http://p1311.hizliresim.com/1h/2/u5z9c.jpg[/url]

[url]http://p1311.hizliresim.com/1h/2/u5zcc.jpg[/url]

[url]http://t1311.hizliresim.com/1h/2/u5zdx.jpg[/url]


Bakım öncesi de sanayiye uğradım yağ almaya;
[url]http://p1311.hizliresim.com/1h/2/u5zht.jpg[/url]

Bu arada Honda bayisinde motosiklet bölümü ayrı fakat arabaların sergilendiği bölümün içine heryere CB serpiştirmişler =) çok hoşuma gitti =)

[url]http://p1311.hizliresim.com/1h/2/u5zm7.jpg[/url]

[url]http://t1311.hizliresim.com/1h/2/u5znc.jpg[/url]

Honda civic alana-honda cb 125e bedava(bonusu)....He he...:queen:
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Yahu adamlar civic alana birak cb yi cb nin far ampulunu dahi vermiyorlar :))
Cok hosuma gitti ama okadar civic accord hrv arasinda cb lerin vitrin yapilmasi :)
Bu arada 2. El cbr 250 vardi zincir dişlisi pas içinde ve saga sola düşmüş grenajlar cizik dolu.bende fiyatini sordum veeee 10.000 tl dediler :) uleyn sifiri 10.500 tl dedim siz ne ettiniz :)

Bugun bende cb icin ilan verdim,satasim oldugundan degil ama kafamdaki parayi veren olursa 250 loge donmeyi dusunuyorum bakalim hayirlisi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

eline sağlık bide takılı halini koysaydın gene :) bu arada bu sibap sesi sizde ne durumda arkdaslar. özellikle motor ısınınca 70-80 de bile sibap sesi duyuyorum bariz bi şekilde.. genelde 90-95 le seyir ediyorum şehir dışı :)

80 ile duyuyorsan sıkıntı :) ben egzoz sesini zor duyuyorum o hizlarda. ben honda konsuk ta yaptrmistim subap ayari,sana yakinda birdahakine oraya git bence. Egzozu boyadigim icin suan balkonda,birazdan inip takacagim yerine. Cb suan garajda egzozsuz bir sekilde beklemekte.

Bu arada cb nin egzozsuz sesi cok komik,youtube a ekledim ama mobilden buraya ekleyemiyorum :/ aratip bulursaniz cok gulersiniz :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Subap sesi benim CB'den de geliyordu zamanında. Ama unuttum gitti, 1000 bakımında mı halledilmişti yoksa 4000'de mi yoksa iki bakım arası özellikle onun için mi gitmiştim zerre kadar hatırlamıyorum.
Otosever'de hallettiler şu ana kadar bir sorun yok. KM 9800küsürlerde.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Tüm motor sevdalısı arkadaşlara selamlar.Mehmet kardeşim yine misafirim oldu uçmakderede 2 de arkadaşını getirmiş.
u6g4u.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
22 Şub 2004
Mesajlar
89
Arkadaşlar iyigeceler herkese. Adım Can. CB125E sahibi oldum ben de Alalı bi 300 küsür km oldu açıkcası. Motor 2500 kmde. İstanbul'da buluşmalar falan olursa gelmeyi çok isterim. Tabi anadolu yakasında mümkünse. Çünkü hgs alamadım bi türlü :( Bu arada kitapçığında sol grenaj kısmında alet çantası gözüküyor. Baktım ama yoktu :( acaba normalde yokmuydu ( ki böyle bi ihtimal yoktur heralde) yoksa ilk sahibi mi aldı acaba :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar iyigeceler herkese. Adım Can. CB125E sahibi oldum ben de Alalı bi 300 küsür km oldu açıkcası. Motor 2500 kmde. İstanbul'da buluşmalar falan olursa gelmeyi çok isterim. Tabi anadolu yakasında mümkünse. Çünkü hgs alamadım bi türlü :( Bu arada kitapçığında sol grenaj kısmında alet çantası gözüküyor. Baktım ama yoktu :( acaba normalde yokmuydu ( ki böyle bi ihtimal yoktur heralde) yoksa ilk sahibi mi aldı acaba :)

Can hayırı olsun, nihayet :)

Alet çantası sol kapaktaki yuvada yoksa selenin altındadır, şimdiye kadar çıkmayan olmadı için rahat olsun :)

Sibop sesi sizde ne durumda arkdaslar. özellikle motor ısınınca 70-80 de bile sibop sesi duyuyorum bariz bi şekilde..

İstisnasız sıcak soğuk havalarda, her 70-80 km hıza çıktığında duyuyorsan sibop ayarı daha erken lazım diyebiliriz :)

Bi dönem bende duymuştum o sesi, 4000 bakımına yaklaşırken, sonra jilet gibi bir ayar çektiriyorsun ne yaparsan yap birdaha duymuyorsun, zaten o jilet ayar çekişi falan da etkiliyor bayaga bi :)
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
arkadaslar 100 bakımında serviste sibap sesini sorduğumda ''bende bundan gullanıyom abijim.. vallahi benimkindede var hepsinde var.. hepsinde vaaaarrr'' diye bi cevap aldım.. 2500 ara bakımda sibap ayarı düşünüyorum sizde durumlar ne?
100 bakımı nedir ya 1000 olmasın o ?
sübaptan hafif bir şıngırtı 5000'de gelmeye başladı, ama çok bi problem değil bence, 2000 daha kullandım, 7000 bakımına sokucam yarın, orada sübapa ayar çekerler herhalde.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
100 bakımı nedir ya 1000 olmasın o ?
sübaptan hafif bir şıngırtı 5000'de gelmeye başladı, ama çok bi problem değil bence, 2000 daha kullandım, 7000 bakımına sokucam yarın, orada sübapa ayar çekerler herhalde.

Yalnız 7000 bakımı diye de bir şey yok.:)
8000 olmasın o? Yoksa başka bir sebepten dolayı mı bakıma götüreceksin?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst