hayatinda ilk defa motosiklet ogrenmek

Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
Pratikte öyle ama uygulamada sıkıntı olur 5.000 kmdir sürüyorum bazen gün geliyor la bi haltı ögrenememisin dedigim zamanlar oluyor kendime

O 1000 cc ile baslanır diyen arkadasa inanma gul gec
 
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
566
usta orta sonda arkadaşım'ın bisikletine bindim ilk defa 2 teker bisiklet sürmüştüm ertesi hafta o bisikleti satın aldım :D

ben tek seferde 2 teker sürmeyi öğrendim

1. sınıfta biz istiklar marşını ezberlerken bir arkadaşım okumayı öğrenemediği için kurdale bile alamamıştı

demem o ki sen 40 saate öğrenirsin başkası 1 saate işi kapar kimi gelir 5 ay uğraşır süremez
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Slalom ile 8 farkli seyler aslinda.Sali pazarindaki sinavda 8 yaptirilirken ayazagadaki sinavda her zaman yaptirilmiyormus.3-4 km surdurulup izlediklerini hic duymadim ki trafikte bu zor olur o kadar aday vs.Bildigim su.Sagda slalom alani var bitiminde sekiz cizip donuyor ve metal platformda duz gidiyorsunuz.Motoru stop ettirmek dusmek ayagini yere koymak donuslerde sinyal vermemek saga sola bakmadan donmek direk kalma nedeni.Bu sekilde 20-30 dk kadar suruyorsunuz.

Saygilar ve tesekkurler...
 
Katılım
22 Kas 2012
Mesajlar
5,397
8 tane dubanın arasından gecmek ehliyet almanı saglar anca
Trafikte zaten zamanla ögreniyorsun neyin ne oldugunu dusük cc ile baslayıp zamanla büyültmen Honda egitim merkezlerine felan gidersen daha kısa sürede ögrenirsin
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
8 çizmek dediğin şey 5-6 tane dubayı koyuyorlar dubalar arası mesafe bizim apartman gıbı mubarek :D motoru sal kendıde gıdıyo dubaların arasına . düz bi platform uzerınden gıtme şeyi cıkartmıslar onuda boş arazide düz bi çizgi bulup ustunde gıt gel yaparak gelıstıre bılırsın bileğinde kı denge onemlı olan

platforma çıktığın zaman denge için gidonla oynamak hiçbir işe yaramaz. gazı biraz açıp motorun jiroskopik etkiden dolayı düzelmesi gerekir. yani platforma çıkınca kesinlikle gaz kesmeyin hatta hafifçe açın. önlasti düşersede aynı şekilde sakın gaz kesmeyin. yoksa motor denge sağlamak için platform tarafına yatmak ister ve düşük hızda tekerlek platforma çıkamayacağı için düşersiniz. bu yazdıklarım tecrübeyle sabittir. sınavda bi önümdeki kişinin başına aynen gelmiştir. hocanın o kadar uyarmasına rağmen çocukcağız korkup gaz kesti ve düştü. dubalarıda minimum 2 motor boyu koymak zorundalar. daha yakın olursa uyarın bence.
 
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
1,135
motoru kaldırmak götürmek döndürmek mesele değil. Önemli olan trafikte ona hakim olmak, virajlara sağlıklı girip çıkabilmek. Evet 1 saatte motoru yürür hale getirirsin sorun olmaz zaten ondan sonrasıda tecrübeye bakar.
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Öğrenmek istedigim konulari net olarak anladim.Esas olan motoru ogrenmek degil surmek.Hani bir mil daha fazla veya en uzun suren motorcu olabilmek.

Cevaplar ve ilginiz için teşekkürler
 
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
475
Motosiklet kullanmayi ogrenmek en fazla 25 30 dakikadir onemli olan trafikte surup hayatta kalmaktir. Yerinizde olsam hemen egitim alirdim.
 
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
1 saatte sürmeyi öğrenirsin sonrası pratik yapıcaksın bu da trafikte olur boş alanda herkes sürebilir
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Motoru ögrenmekte sorun yok debriyaj olayını kaptınmı gerisi kolay.ama trafigi var bu işin nerde yasadıgını bilmiyorum ama,sakin saatlerde ögreniceksin gerekirse gece 2-3 te cıkıcaksın,Zamanla kendine güvenir pratikligin artar.
 
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
481
Anlamadigim bu kadar kolaysa neden viraji egitimi vs bu kadar anlatiliyor forumlarda?

Bu elemanda suruyor ama viraji alabiliyor mu orasi videoda :silent::pr:
(Motor kullanmayi ogrenmekle, trafikde motor kullanmak cok farkli seyler)

Dakika 03:57 ye atlayabilirsiniz.
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
151
platforma çıktığın zaman denge için gidonla oynamak hiçbir işe yaramaz. gazı biraz açıp motorun jiroskopik etkiden dolayı düzelmesi gerekir. yani platforma çıkınca kesinlikle gaz kesmeyin hatta hafifçe açın. önlasti düşersede aynı şekilde sakın gaz kesmeyin. yoksa motor denge sağlamak için platform tarafına yatmak ister ve düşük hızda tekerlek platforma çıkamayacağı için düşersiniz. bu yazdıklarım tecrübeyle sabittir. sınavda bi önümdeki kişinin başına aynen gelmiştir. hocanın o kadar uyarmasına rağmen çocukcağız korkup gaz kesti ve düştü. dubalarıda minimum 2 motor boyu koymak zorundalar. daha yakın olursa uyarın bence.

Kesinlikle katılıyorum, bir ilave, demir platforma kararlı gelin ama hızınızı önceden sabitleyin ve sakın çıkış anında gazla oynamayın, en önemlisi SAKIN YERE BAKMAYIN, hep ileri bakın, Honda eğitim merkezinde, rolantide ayağınız frenin üzerinde geçirttiriyorlardı,inanın çok zordu ama yere bakmadığınız sürece çok rahat geçiyorsunuz.

Bence motoru sürmenin yanında ayrıca doğru zamanda durdurmayı öğrenmek de önemli, yokuş aşağı veya yukarı, durmak zorunda kaldığınızda hangi ayağınızı yere koyacağınız inanılmaz önemli. Eğitimlerimden birinde, yannış ayakla durmaya çalıştım, olan tabi ki basit, 200 kiloluk motor bir anda ayağımı koyana kadar yana düştü, bende yuvarlandım, allahtan motor koruma vardı, ben de korumalarımı taktığım için çizik bile almadan kalktım, tabi ki dersimi de aldım, birincisi durmadan önce hazırlan, ikincisi yokuş aşağı didonu çevirmeden düz tutarak dur aksi taktirde bacağın kısa kalıyo ve sonuç top gibi yuvarlanıyorsun :) Benim başlangıç için tavisyem, mutlaka eğitim programlarına katılmak gerek, tam gün programlar hem motorla tanışmanız, hem de ne tip motor seçiceğiniz konusunda siz bilgi veriyor. Baktığın yere gider kavramını kendim öğrenmek yerine eğitim kurumundan öğrenmek sağlığım için çok faydalı oldu :) Saygılar
 
Katılım
30 Tem 2013
Mesajlar
208
öncelikle yeni başlayanlardan olduğumu belirteyim. yazılanları okudum, evet motoru sürmeyi öğrenmek kolay. eğer arabada kullanmış iseniz debriyaj mantığını kavramak fazla zaman almıyor. şahsen ilk başlarda en çok aklıma takılan konu bu idi. ancak biraz kullandıktan sonra bunlardan çok daha önemli bi'şey olduğunu farkediyorsunuz. o da sağlıklı bir şekilde durabilmek. özellikle panik fren gibi bir risk varken buna alışmak oldukça zaman alıyor. kaldı ki ne kadar çalışsan da panik durumunda ne yapacağını da bilemiyorsun. bunları kolumun yarılıp, dizimin patlaması ve dikiş atılmasından sonra çok daha iyi anlıyorum. ayrıca motor konusunda uzmanlık diye bir seviyeye erişmek en azından bunu düşünmek bana mantıklı gelmiyor. zira öğrenmenin sonu yok ancak zaman ve tecrübe ile biraz daha iyi bir kullanıcı olabilir insan.

saldılar mı seni istanbul trafiğine, bu taksiciler, minibüsler, dolmuşlar ve şuursuz şöförler varken, valentino rossi olsan bile nafile.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Tem 2012
Mesajlar
302
Bisiklet sürmeyi bilmek bu işin temeli, araba sürmeyi bilmek tuzu biberidir. Bazı arkadaşlar ne alaka diyecek ama LFS, CİTY CAR DRİVİNG gibi simülatör oyunları oynamak sizi 1-0 önde başlatır.Çünkü bu oyunlar gerçekte neyse o tepkileri verdiği için bir debriyaj-gaz ilişkisini harikulade anlayabilirsiniz.
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Araba kullanirkende panik fren her zaman tehlikelidir.Durma veya fren halinde gidon duz ise sorun yok.Ancak hiziniz yuksekse kilitlemeden ve mutlaka on frenle birlikte dengeli olarak uygulamak gerekiyor ve tam durma aninda ilk durmasi gereken arka fren sonra saliselerle ön frendir.Yavaslama arka durma ön frenle gerceklesir.Motor üzerinde gecirilen her dk motosiklet teorisi kitabinda da anlattigi üzere toplam dikkatinizden tüketir. Ve krediniz bittiginde risk krediniz katlanarak artmaya başlarken birşey olmaz algısı hizla yükselir.Sonuc ...kaza...Bugün olmazsa yarın ama kaza kaçınılmaz dir.Azar azar yedire yedire ogrenmek ve motosiklet ne kadar sizi ikna etmek için uğraşsada ona inanmadan kendimizi bilerek kullanmak şarttır. Motosiklet ile kaynastikca sizi sürekli ikna etmeye ve bana güven korkma duygusunu size vermeye devam edecek ve belkide limitlerini zorlamaniz icin sizi daha rahat bir duruma getirecektir.Siz eger bu ikna ustasina inanmaya devam ederseniz sonuc kacinilmaz olacaktir.

Frenleme konusu onemli ama gerektiginde panik durumuna girmeden degisik hizlarda farkli fren kombinasyonlarıni musait alanlarda motora bindigimiz surece denemeliyiz.Sonucta eğitim bitmeyecek bir süreçtir.

Saygilar
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
240
Mrb.
Galiba 1-2 ay once benim gectigim yollardan geciyorsunuz :))
Muhtemelen ben sizden de beceriksizim bu konuda. ..
Surucu kursunda en az 10-15 saat ybr125 kullandim dusmekten ne bende ne de motorda saglam biyer kalmadi, ikinci sinavda ehliyeti guc bela aldim.iki gun oncede hyosung gv250 aldim bu sabah yollar bos olur diye otobanda bi arkadasin eskortlugunda 15-20 km kullandim,durdugumda heyecandan dizlerim tutmuyordu. ...
Sozun kisasi istiyorsan yaparsin
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Mrb.
Galiba 1-2 ay once benim gectigim yollardan geciyorsunuz :))
Muhtemelen ben sizden de beceriksizim bu konuda. ..
Surucu kursunda en az 10-15 saat ybr125 kullandim dusmekten ne bende ne de motorda saglam biyer kalmadi, ikinci sinavda ehliyeti guc bela aldim.iki gun oncede hyosung gv250 aldim bu sabah yollar bos olur diye otobanda bi arkadasin eskortlugunda 15-20 km kullandim,durdugumda heyecandan dizlerim tutmuyordu. ...
Sozun kisasi istiyorsan yaparsin

Bende cbr250 istesemde once ybr125 dusunuyorum alisma ve heyecan donemi icin belki bi 10000 km kadar
 
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
12
bence küçük cc ile başlanmalı şu kadar zamanda öğrenirimden ziyade dikkatli kontrollü gidilmeli
İYi şöför yoktur dikkatli ve kuralla uyan şöför vardır bunların ikisinden biri eksik olursa sonuç malum
 
Katılım
30 Ara 2012
Mesajlar
517
Ben ilk sukuter ebindiğimde 15 dakikada çözmüştüm işi.Kursta a2 alırkende yanılmıyorsam dengem fena değildi vites işini 1 saatte totalde 6 saatte japon polis amcalar gibi slalom yapabiliyordum.Ama..tam çözdüm dediğimde duracakken gazı bırakmayıp aynı anda frene bastığım için az kala duvara giriyordum :) maksimum 6 saate çözersin hiç merak etme.
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim bir 17 saat oldu.Motor kiralayip suruyorum.Sinava kadar da boyle devam. 40-50 saat ten sonrada kendi motorumuzla devam insaallah.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst