irc lastik yüzünden bu kaçıncı vatan toprağı öpmek !!!

Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
tahsin bey bence lastiktense salcano wolf'ün frenlerinden bu durum. frenleri çok kötü. azıcık sert basayım dediğin anda kitliyor tekerleri doğal olarak kaymaya başlıyorsunuz. kaç kere yaşadım bunu. irc lastikler de eh işte..

benimki niye kitlemiyor? Sorun bendemi?
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçmiş olsun,
Lastiginizin üretim tarihini biliyor musunuz?
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
ani ön frende de ön teker kitliyor. bu birazda benim aşırı kilolu olmamdan kaynaklı. yük arkada olunca ön de yük yok. kayıyor.
sayısız kez düştüm.
öne fazla basarsın kayar arkaya fazla basarsın kayar, ben irc lerin aşırı sert hamurlu olmasına bağlıyorum bunu :pr:
doğru eskimiyor irc lastik. binlerce kayarak fren yaptım arka %50 eridi. ön yeni gibi. hoş kaymadan durmak ne mümkünse :)
bu lastik en kötü kullanımda bile 30.000km gider. ama motorda akrobatik dengeniz yoksa çok riskli.
kesinlikle en iyi yol tutan lastiği alacağım. gerekirse 10.000km de bir değişirim. bıktım yeri öpmekten :pr:

abi fren yaparken ilk önce arkayı sıkın sonra öne yığılma olunca önü sıkın ve arkanın basıncını arttırın ön freni bırakmadığınız sürece kilitlemez bendeirc kullanıyorum yağmurçamur sıkıntı yok tabi limitlerde kullanmamak gerek ve lastik havaları amortisör ayarı çok önemli sizin ebat biraz battal boy olduğndan ön amortisiörün yağını kalınlaştırsanız fena olmaz:)bu arada balatalar bitik olmasın malum balata bitince de lastik kilitler
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
ha bide şöyle birşey var. 2 hafta önce arka tekeri söktürmüştüm.
usta balatalara ve kampanaya hava tutmuştu. balataların durumu iyi olduğundan değişmeye gerek yok demişti.
sonra tekeri taktık. ve motoru alıp çıktım tamirciden.
arka frene bir dokundumki. şahane tutuyor. anında tepki veriyor yağ gibiydi. çok güzel kavrıyordu.
dönüp ustaya sordum. usta bu arka fren şahane oldu neyaptın dedim. oda hava tuttuk ondandır dedi.
500-600km yaptım ogünden beri. şimdi o 2 hafta önceki arka frenden eser yok.
gene tepkisi azaldı. ani basışta devamlı kitlemeye başladı.
belkide kampanadan yapıyor cemolos arkadaşım haklı olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

Geçmiş olsun,
Lastiginizin üretim tarihini biliyor musunuz?

yok hiç bakmadım. yılbaşında taktırmıştım ön ve arka irc tubeless. üzerinde yazıyorsa yarın bakarım ikisinide..
 
Katılım
31 Tem 2009
Mesajlar
212
ybr 125 i bayi çıkışlı mişlen lastikli aldım frenlere kusur buluyodum ( yinede ön fren hortumunu değiştiricem ilk fırsatta ) aynı zamanda alınmış orjinal lastikli ybr kullandım bi allahları bir yol tutus konfor ve ses te fark var mişlen arabalardaki kar lastikleri gibi tok fren sesi veriyo
arada 100 lira fark var ucuz lastikle bence hiç bişey başkasına bakmaya gerek yok
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ha bide şöyle birşey var. 2 hafta önce arka tekeri söktürmüştüm.
usta balatalara ve kampanaya hava tutmuştu. balataların durumu iyi olduğundan değişmeye gerek yok demişti.
sonra tekeri taktık. ve motoru alıp çıktım tamirciden.
arka frene bir dokundumki. şahane tutuyor. anında tepki veriyor yağ gibiydi. çok güzel kavrıyordu.
dönüp ustaya sordum. usta bu arka fren şahane oldu neyaptın dedim. oda hava tuttuk ondandır dedi.
500-600km yaptım ogünden beri. şimdi o 2 hafta önceki arka frenden eser yok.
gene tepkisi azaldı. ani basışta devamlı kitlemeye başladı.
belkide kampanadan yapıyor cemolos arkadaşım haklı olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------



yok hiç bakmadım. yılbaşında taktırmıştım ön ve arka irc tubeless. üzerinde yazıyorsa yarın bakarım ikisinide..

Lastiğin üretim tarihi, satıcıları müşterilerine çoğu zaman açıklamak istemediği bir husustur.
Fakat üretim tarihi en az lastik kalitesi kadar önemlidir.
Yarın lastik tarihine bakın, satın aldığınız tarihten en fazla 6 ay öncesinde üretilmiş olmasi gereklidir.
Daha eski tarihte üretildiyse değiştirmenizde fayda var.
Açıkçası aldığınız lastik ne kadar kaliteli olursa olsun, üretim tarihi eskiyse lastik dandiktir.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
benim lastikler 2005 üretim shinko ama ben bugüne kadarki hiç bir panik frende kaydığını görmedim.. hatta irc almayı düşünüyordum shinkodan daha kötüyse almayayım o zaman artık iyide lastikler öldüğü zaman yeni shinko alırım.. alıştım zaten shinkoya beni üzmedide herkez shinko kötü diyor ama bende orta halli bir lastik..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
bikaç mesaj yüzünden resmen soğuttunuz beni wolftan.fat280 fatihten motoru aldığımda 32 bin km deydi. Şuan 41 bin kusur. Aldı alalı bikere ön ve arka balataları değiştirdim. Aldığımda üstünde prelli dura tractıon vardı. Kaç bin km kullandı bilmem. Ama ben aşa yukarı 10 bin km kullandım. Ne patladı n de sorun çıkardı. Daha bi 10 bin rahat gider. Yol tutuşu mükemmel. İlerde değiştirirğsem mıchelın sport veya pilot takacam takım olarak. Irc fabrikadan fırından sıcak sıcak çıkmış olsa, bedava verseler takmam. Çünkü çilesinı çekmemiş bilemez. Ben çok kullandım. Şuan kesinlikle taktırmam. Tahsin prellinin mt 65 serisi hariç (onuda kullandım beğenmedim) dura yada mıchelın. Diğerleri yalan.
 
Katılım
14 Ağu 2013
Mesajlar
1,043
benim lastikler 2005 üretim shinko ama ben bugüne kadarki hiç bir panik frende kaydığını görmedim.. hatta irc almayı düşünüyordum shinkodan daha kötüyse almayayım o zaman artık iyide lastikler öldüğü zaman yeni shinko alırım.. alıştım zaten shinkoya beni üzmedide herkez shinko kötü diyor ama bende orta halli bir lastik..
İnş kaymazsın .
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
adem abi 90 90 18 yani arka michelin alacağım.

michelin pilot street 105tl www.lastikal.com da

michelin pilot sporty 120tl sahibinden.com daki motobakkal satıcısında

kargo dahil fiyatlar bunlar..

yarın forumlarda bu lastikleri araştırayım biraz . birinin siparişini vereceğim.
tabi üretim tarih bilgiside alacağım satıcıdan.
 
Katılım
11 May 2011
Mesajlar
272
adem abi 90 90 18 yani arka michelin alacağım.

michelin pilot street 105tl www.lastikal.com da

michelin pilot sporty 120tl sahibinden.com daki motobakkal satıcısında

kargo dahil fiyatlar bunlar..

yarın forumlarda bu lastikleri araştırayım biraz . birinin siparişini vereceğim.
tabi üretim tarih bilgiside alacağım satıcıdan.

her iki lastiğide kullanıyorum. Pilot street kuru asfaltta sporty'e göre kat kat iyi ve daha yumuşak.Ama ıslakta sporty daha güzel.
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
irc öyle ahım şahım bir lastik değil. ama alırken bayatlamış lastık. frenleme esnasında kirli zeminler ( kavşaklarda bekleyen araçlardan damlayan yağlar gibi ) denk geliyorsanız buna bahtsızlık diye biliriz. ama genede öpücükler boşa gitmemiş. :)
genelde lastık tercihim irc olmakla birlikte fanatikliğim yok. cbf in üstünde gelen durolar la sakin sakin geçiniyorum, biliyorum çok geçmeden su koyu verecek ama su koymadanda irc ye geçmek istemiyorum. olay birazda maddiyat meselesi. 10 binde faydalı ömrünü tamamlacak kaliteli lastiklere de o kadar para verip 4 ayda bir lastik değiştirmek istemiyorum.
lastiklerin üretim tarihi çok önemli olmakla birlikte bazen satıcılar yeni aldım dün geldi gibi dolaplarla insanı kandıra biliyor bu yüzden lastık alımlarında tarih kodunu kendiniz görerek alın. motor kozmetiğin den hiçbir ürünü de lastik parlasın güzel görünsün diye de lastiğe sürmeyin.
Allah kazasız sürüşler nasip etsin öpücükleriniz de sevdiğinize nasip olsun. :)
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
ha bide şöyle birşey var. 2 hafta önce arka tekeri söktürmüştüm.
usta balatalara ve kampanaya hava tutmuştu. balataların durumu iyi olduğundan değişmeye gerek yok demişti.
sonra tekeri taktık. ve motoru alıp çıktım tamirciden.
arka frene bir dokundumki. şahane tutuyor. anında tepki veriyor yağ gibiydi. çok güzel kavrıyordu.
dönüp ustaya sordum. usta bu arka fren şahane oldu neyaptın dedim. oda hava tuttuk ondandır dedi.
500-600km yaptım ogünden beri. şimdi o 2 hafta önceki arka frenden eser yok.
gene tepkisi azaldı. ani basışta devamlı kitlemeye başladı.
belkide kampanadan yapıyor cemolos arkadaşım haklı olabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------



yok hiç bakmadım. yılbaşında taktırmıştım ön ve arka irc tubeless. üzerinde yazıyorsa yarın bakarım ikisinide..


abi gerdirebilirsin tekrardan kampanaya giden çubuğun arkasında ki cıvata o işe yarar tarihse lastiğin yanağında hafta ve yılın son iki rakamı olarak yazar yani 0412 yazıyorsa bu 2012 4. haftasında üretilmiş demektir
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
lastik hayati bir konu!

gariban edebiyatını dinlemeyeksin! "çok para verme abi markaya, bak mis gibi ucuz ben aldım" diyen adamlara bakmayacaksın.

1000tl lik motora biniyorsan

250 lik lastiği olacak..

michelin
metzeller
pirelli
sava
maxxis
heidenau
dunlop

bunlardan şaşmayın.


ayrıca bir uyarı!

internette lastik sipariş edeceksen mutlaka stok onayı al!

motosiklet satış sitelerinin çoğu. sırf sitelerinde yeşillik olsun diye stoklarına uğramamış lastikleri var gibi gösteriyorlar.. ben çoğunu rezil ettim..
 
Katılım
22 Nis 2012
Mesajlar
270
bende pirelli st 66 kullanıyorum ben çok memnunum sizin motor için genelde gördügüm tavsiye edilen pirelli mt 65

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-90-90-18-pirelli-mt-65-dublex-81513812/detay/
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
cevap yazan herkese teşekkürler arkadaşlar. :cat: kafamda olayı çözdüm gibi.
şimdi ben bu konuyu açınca anladımki benim birde arka fren sorunum var. düzgün tutmadığından çok basıyorum. ondada kitliyor.
arka balatayı bulabildiğim en kaliteli balatayla değiştireceğim. hatta orjinal yamaha balatası taktıracağım. bu şart.
he irc kesinlikle değişecek. asla sert hamurlu ve geçmiş tarihli lastik almayacağım. ama güzel bir arka fren bakımı öncelikli görünüyor.. :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst