Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Kas 2011
Mesajlar
42
Bu ve bunun gibi yorumları gördükten sonra motosiklet kazasında ölenlere acımıyorum. 4 kişi binmek nedir arkadaş ? Kitapçıkta taşıma kapasitesi 155 kg yazıyor. 4 x 70 = 280 kg. Böyle bir mantık olabilir mi ? Kontrol etme frenleme kask gibi durumlara hiç girmiyorum bile..

Ölümden korkan motosiklete binmez zaten.Sonuçta iki teker.Kontrollü gitsen bile sakatın teki arabayla senin yoldan girse sana hızla çarpsa yine fayda etmez.O yüzden kendi düsen ağlamaz.Umarım anlatabilmişimdir.
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Ölümden korkan motosiklete binmez zaten.Sonuçta iki teker.Kontrollü gitsen bile sakatın teki arabayla senin yoldan girse sana hızla çarpsa yine fayda etmez.O yüzden kendi düsen ağlamaz.Umarım anlatabilmişimdir.
Kendinize zarar verirken başkasına da zarar vermeyin de gerisi beni ilgilendirmez.

Bu arada arkadaşlar 150 MC ye tarla yolunda 1-2 . viteslerde çok nadir 3 e takarak 6 litre yaktırmayı başardım :cherry: . Normaldeki yakıt tüketimim 3-3,5 arası iken 6 yı görmek beni şaşırttı ama napalım afiyet olsun
şu an da rekor bende. Var mı artıran ? :cherry:
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
Arkadaşlar motorumun ön far ampulu sürekli patlıyor geçen serviste değiştirtdim. bu akşam uzunları yaktık tek tuşla kapadım patladı
 
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
10
arkadaşlar bu motorları araştırdıkça hep yeni modeller oluşuyor kafamda. şimdide bir arkadaşım mondial 150MC ' yi çok övdü. birkezdaha size soruyorum motor performansı ve yakıtı olarak siz olsanız "mondial 150mc 'yimi alırdınız yoksa 125driftimi:? ikisi arasındaki farklar nelerdir. teşekkür ederim şimdiden.
 
Katılım
21 Şub 2009
Mesajlar
4,029
arkadaşlar bu motorları araştırdıkça hep yeni modeller oluşuyor kafamda. şimdide bir arkadaşım mondial 150MC ' yi çok övdü. birkezdaha size soruyorum motor performansı ve yakıtı olarak siz olsanız "mondial 150mc 'yimi alırdınız yoksa 125driftimi:? ikisi arasındaki farklar nelerdir. teşekkür ederim şimdiden.
ben 2 yıldır sorunsuz mcx kullanan biri olarak mcx derım ama 125 dirift te daha ekonomık görünüş tip bunlarda önemli tercıh senın tabı
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Ben 150 MC kullanıcısı olarak motorumdan genel olarak memnunum. Ama ne kadar ekmek o kadar köfte lafına da katılıyorum. Diğer sayfalara bakarsanız eksi yönlerini de görebilirsiniz.
Benim tek şikayetim yakıtı. Sakin sürüşte ben 3 litrenin altına inemedim. YBR ile kıyaslarsak (neden ybr ? çünkü mc den önce onu almak istemiştim) 100 km de 5 lira fazladan yakıyoruz. Bu çok fazla gibi görünmese de uzun yola çıktığınız zaman anlıyorsunuz. 1800 km uzun yol yaptım bu demek oluyor ki 90 lira fazladan yakmışım. Hızım hep 80 civarıydı.
 
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3
ben bu moturu alalı 14 ay oldu.Daha önce 125 KT vardı.6000 km deyim.Ama motorumu görenler 1 haftalık sanıyor!Her 100 km de yağını değiştirir haftada 1 kez mutlaka yıkarım.Garantiye gerek görmediğimden bitirdim.Motorumdan fiatına göre memnunum.Bana göre bu motor emsallerine göre kesinlikle çok yakıyor,süspansiyon olayı çok sert,ve titreşimide azımsanmayacak kadar çok.Ayaklarımın altı uyuşuyor titreşimden,hele dizlerimi depoya dayayınca daha da net hissediliyor titreşim.Birde koltuk olayı var ki o en önemli zayıfı bu makinenin birkere motorun arkasında yolculuk yaptım belim kıçım mahvoldu.Özellikle koltuğun arkası çok ince ve zayıf.güç ve performansa gelince cbf 150 yi ybr yi yolda tanımam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------

 
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
58
ben bu moturu alalı 14 ay oldu.Daha önce 125 KT vardı.6000 km deyim.Ama motorumu görenler 1 haftalık sanıyor!Her 100 km de yağını değiştirir haftada 1 kez mutlaka yıkarım.Garantiye gerek görmediğimden bitirdim.Motorumdan fiatına göre memnunum.Bana göre bu motor emsallerine göre kesinlikle çok yakıyor,süspansiyon olayı çok sert,ve titreşimide azımsanmayacak kadar çok.Ayaklarımın altı uyuşuyor titreşimden,hele dizlerimi depoya dayayınca daha da net hissediliyor titreşim.Birde koltuk olayı var ki o en önemli zayıfı bu makinenin birkere motorun arkasında yolculuk yaptım belim kıçım mahvoldu.Özellikle koltuğun arkası çok ince ve zayıf.güç ve performansa gelince cbf 150 yi ybr yi yolda tanımam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------

Mc de gorulen problemler mcx te giderildi. Koltuk rahat ama 3-4 saatlik yolculuk için yetermi bilmem. Arka lastik daha kalın. Amortisorler sert cukurlarda kotu. Ama asfaltta sorun yok. Yine de mobilet ya da ybr arka amortisorleri ile daha guzel sonuclar alındıgını okudum. Bu fiyata boyle motor bulmak bence fırsat. Cbfe verecegin parann nerdeyse yarısına. Benım motor daha 770 km de. Bir kac defa dusuk suratte dustum. Ayna 15 tl. Honda olsa bagırta bagırta alırlardı 150 tl yi. Birtek arada Sırada cıvataları sıkmak gerek.
 
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3
Arkadaşlar ben profil resmi koyamadım nasıl yapıldığını birisi açıklayabilir mi?
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
516
Bi depo benzinle 440 km yol yaptım 190-200 km uzun yol 90 km sabit hız geri kalanı sert-normal karışık.
sizce tüketim nası.? ve kaç kuruşa denk geliyor ?
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Tamamen aynı dostum. Ben de Şehirlerarası yedek depoyu kullanmadan 440-450 arası yapıyorum. O da çok sakin kullanımda. Biraz sertleşince 420 km ye kadar düşebiliyor.
 
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
58
Benimki rodajda 100 km de 3.3 lt civarı yakıyo. Kullanım rodaj kurallarında ilk 500 km de max 60 km. Simdilerde max 80 km. Yumusak kullanım. Rodaj bitince yakıt duser kullanım sertlesir, yine aynı yakar diye dusunuyorum. Yedege dusupte fulleyince kac lt alıyo depo?
 
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
177
biraz renk katalım =)
87830626.jpg

30713396.jpg

10621874.jpg

82552382.jpg

50859413.jpg

dscf3981gd.jpg

555ri.jpg

dsc0226bt.jpg

66218618.jpg

56404432.jpg

15512718.jpg

27829733.jpg
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
arkadaşlar mc için çıkma egsoz arıyorum. Daha önce de yazmıştım, susturucu dağıldı. Çok dışarda bırakmıştım yer yer çürümeler vardı ve dayanamadı. Egsozu değiştiripte elinde eski egsozu olan varsa alabilirim.
Ya da sessiz olmak kaydıyla başka bir motorun egsozunu uyduran var mı ?
Not:En fazla 100-120 lira veririm..
100 liraya abarth egsozlar var ama ses istemediğim için almıyorum.
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
27
öncelikler herkese merhaba çok yazmasamda forumu dikkatle ve sıkılmadan okuyup takip ediyorum benim karakaçan ile kazasız belasız 7000 km yi devirmiş bulunmaktayım.
motor hakkında genel izlenimlerim
1-tork ve çekiş olarak gayet tatminkar
2-her mekanik araçta oldugu gibi ufa teffek arızalar çıkartabiliyor (ama bunlrın çözümü basit ve maliyeti düşük)
3-yakıt konusunda daha yeni yeni kendini bulmaya başladı diyebilirim.
4-motora yapmak istediğim 1-2 ufak ekleme var (trafikte daha çok farkedilmek adına ön ve arkaya çakar lamba eklemek koruma ve çanta demiri gibi) bunlar hakkında yardimcı olabilecek varmı??
5-orjinal lastiklerinden memnun olan varmı

sanırım şidilik kafamdaki görüş ve sorular bunlar
herkese keyifli sürüşler.
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
4
bende de mc 125 roadracer var.motorların kasası birbirine çok benzer. ben İzmir Torbalı'da motor malzemeleri satan bir yerde el yapımı güzel bir çanta demiri buldum.fiyatı 40 tl. motor koruma demirinide ybr 125'e uygun bir demir taktırdım. onun da fiyatı 40 tl idi ama ikiside çok şahane duruyor motor üzerinde.tavsiye ederim.
 
Katılım
10 Ara 2010
Mesajlar
26
Merhaba arkadaşlar, bende mondial mcx 150 roadracer alarak aranıza katıldım.Motorumu 15.08.2013 de ikinci el olarak 700 km de aldım.Şu an 1020 km de.Halen rodajda olduğu için motorumu fazla zorlamıyorum.Deposunu fulledim ve bir depo ile kaç km yapacak merak ediyorum.Yanımda hazırda benzin gezdiriyorum.Deposu kaç km götürüyor ve yedek depo ile ne kadar götürecek merak ediyorum.Sonucu mutlaka paylaşacağım buradan.Deposunun 16.5 lt aldığını okudum bakalım ne çıkacak.
Bu arada arkaya takılan top case için taşıma demiri nereden bulabilirim yardımcı olursanız sevinirim.Malum kendi taşıma demiri biraz zayıf kalıyor.
 
Katılım
1 Eyl 2013
Mesajlar
5
merhaba arkadaşlar bende bu motorun sahibiyim bence şahane bi motor atik hızlı dayanıklı bi motor sorun sadece koltukta sertve ince ama yurdum insanı olarak onada çare bulundu tabi döşemeci bi arkadaş sayesinde sürücü kısmı biraz kalınlaştırıldı ben hep şehir içi kullandım bu motoru şehirler arası uzun yolculukta nasıl bilmiyorum acaba bilen varsa uzun seyahat eden varsa beni aydınlata bilirmi uzun bi tur düşünüyorum ama motor kaldırırmı uzun yolculugu tavsiyelerinizi bekliyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst