Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Yıllarca "zuzaylı'ların " dünyada olduklarına ve hiss ettirmeden beraber yaşadıklarına olan inancım tescillendi, nasılmı anladım, edebi adaptasyon'da kullandıkları dekoderler, 3. sınıf malezemeden üretilmiş, elhamdülillah.
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
21
Boş vites malum 1. ve 2. vites arasında, bu ikisi arasında da pek fazla boşluk yok 1'den 2'ye atarken zorluk çıkarmaması için o yüzden boş vitesi denk getirmek zor olabiliyor vites boşta olduğu halde gösterge 2 diyebiliyor veya boş ışığı yandığı halde 1. viteste olabiliyor. Buna motordaki bi arıza neden olmuyo kesinlikle, küçük cc motorların geneli böyle. Ama motora alıştıkça göreceksiniz boş vitesi bulmak da vitesleri şıkır şıkır değiştirmek de çok kolaylaşacak, vitesli motor kullanmaya yeni başlayan herkes bunları yaşıyo.

Motorun 1.5 ay yatması da 15 günde bir çıkarıp farlar kapalı şekilde 15-20 dakka motorla gezinirseniz bişey olmaz o kadar da gezin ehliyetle her yer trafik polisi kaynamıyor ya.

Bende de öyleydi. Boştayken 2 gösteriyordu. Ayağınızı vites pedalının üzerinde tutarsanız oluyor sanırım. Vites pedalına değil de peg'e ayağınızı koyarsanız serbest kaldığında yapmıyor onu. En azından benim Vulture'de öyle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------

Vulture kullanıcılarına birkaç soru sormak istiyorum. Motorumu 1000 km kullandım alalı yaklaşık 1 ay oluyor.

1. Sorum :Vites kolunun alt taraflarında yağ sızıntısı gibi bişey var. İlk önce zincirden içeriye bir yere yağ sıçrayıp motorun sıcaklığı ile yukarıdan biryerden mi geliyor diye düşünüp bezle sildim bikaç gün bindikten sonra bidaha baktım yine orası yağdan tozlanıp kararmış. Mondial MR 150 de Böyle bişeyle karşılaşan oldu mu? Motordaki yağ seviyesine baktım olduğu yerde duruyor gibi.
2. Sorum: Motor vitesteyken debriyajı sıkıp marşa bastığımda debriyaja basmamış gibi önce bi çektiriyor sonra ayrılıyor debriyaj. Yapışıyor mu bir yere durdukça anlamadım.
3. Sorum: Benim motor 8000 devirlere gelince motor geri çektirmeye başlıyor. Hava yetmiyor gibi geliyor bana. O devire kadar çekişinde hiçbişey yok düz yolda 110-115 km lerde giderken biraz deviri artırmak istediğimde gaza biraz daha yüklensem motor stop eder gibi hafif hafif geri çektirme yapıyor. Stop etmiyor ama deviri artırmama izin de vermiyor. Bujiye baktım zengin karışım veya arıza belirtisi yok. Buji gayet normal. Sizin motorunuzda da oluyor mu bu?
Ahiret suali gibi saydırdık ama hayırlısı artık. Bilenler yardımcı olursa çok sevineceğim. :)
 
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
54
1. Olarak arkdsta da orda sznti vrdi bnzinmis meger onnki bnzin muslugunu mtrla isiniz bttgnde kptip bir dha dneyin 2. Hkknda bi fkrim yok snuncuda da rodajdan dolayi olblir biraz daha kllaninca duzelecegni dsnuyrum
 
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
54
220 Km 30 tl civari tuttuysa yaklasik olarak bi 110 km 15-16 tl gibi bi ykiti var drifte ornla cok ama bu mtor zevk motor olsun o kdrda demi :)
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
21
Arkadaşlar motorunuzun ola ki kullanma klavuzunu kaybedettiniz. İnternette bi tane buldum. Sizinle paylaşayım dedim.

Mondial MR 150 Vulture Kullanma ve Bakım El Kitabı

buyrun link: http://www.ekilavuz.com/kilavuz/2a55bee3ce69d9ac/1/motosiklet/mondial/150-mr

Bu arada SakaryaM arkadaşımın sorusuna da cevap verelim.

s.a degerli mondial kullanıcıları sizlere bi sorum olucak bilgilendirirseniz çok sevinirim .bnm motorun zincir gevşek dün gerdim fakat şimdide çok gerdim gibi geliyor bana bunun ölçüsü nedir acaba resim olarak gösterirseniz çok sevinirim şimdiden çok saolun.

ölçü zincirin üstündeki plakada ve kullanım klavuzunda yazıyor. 10-20 mm arası ideal. ayarı da arkadaki gergi civatalarıyla yapacaksınız. burada önemli olan şu: iki yanda da arka amortisör üzerinde klavuz çizgileri var. Misal: Sağdaki üçüncü çizgide ise soldaki de üçüncü çizgide olacak şekilde ayarlayın ki arka teker yamuk durmasın. Benim zincir ikide bir gevşiyordu meğer gergi kilit somunları gevşek imiş.

Kullanma klavuzu sayfa 19 için:

http://www.ekilavuz.com/kilavuz/2a55bee3ce69d9ac/21/motosiklet/mondial/150-mr
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
Arkadaşlar motorlarınız hayırlı olsun, vites göstergesi nasıl? bi foto paylaşabilirmisiniz
Herkese merhabalar ,ben MR 150'mi alalı bir ay kadar oluyor.Dün 700 km'yi devirdim.1 mayısta yarısı orman yolu yarısı asfalt olmak üzere 160 km'lik bir Fethiye yolculuğu yaptım.Genel olarak motosikletten memnunum.En zevklisi de yokuşlarda hiç tıkanmaması tabi.
Bilenlere danışacağım bir sorun var ama : Benim motor cikleyi kapatınca stop ediyor.Cikle hep açık veya yarı açık konumunda olmak zorunda.Motor baya ısındıktan sonra bile durum aynı.Sorunun nedeni ve çözümü hakkında fikri olanlar?


Yaklaşık 2 hafta önce motorumu aldım arkadaşlar. Motorla ilgili sorusu olanlar ulaşabilirler. Kesinlikle çok güzel bir motor çekiş çok yüksek. Tek kişi veya artçı ile birlikte farketmez yokuşlarda bile rahatsınız. Ayrıca titreşim olayı yok diyebilirim.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/976986_374224209354906_457352584_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/965007_374224206021573_723383805_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/467969_374224202688240_1547394869_o.jpg
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/977771_374224196021574_1873574437_o.jpg
 
Katılım
20 Tem 2013
Mesajlar
6
merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım, Mr 150 Vulture kullanıcısıyım, nisanda aldım şuan binküsür km oldu.
işte benim küheylanım

8u9m.jpg
 

oso

Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
6
çakmaklık takanlar varsa nasıl yaptığını nereye yaptığını anlatabilir ve resim koyabilir mi ?
 
Katılım
20 Tem 2013
Mesajlar
6
aslında tam olarak kaç litre olduğu konusunda bir fikrim yok, 13 ila 16 arası olması lazım, formların bir tanesinde okudğum kadarıyla, tam depoyu sabit hızda ölçmedim, genelde yüksek devirde kullandığım için biraz fazla yakıyor tabikide. genelde 20 - 30 liralık benzin atıyorum bana baya bi gidiyor açıkcası.
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
21
Baya bi gidiyor dediğiniz o 30 liralık benzin bana 3 gün dayanmıyor. Motoru alalı 1 buçuk ay oldu 2000 bakımına 80 km kaldı. İşe git-gel, gezmeler-tozmalar, balığa, pikniğe gitmeler derken baya bi kilometre yapmışım. Her yakıt alışta kilometreyi sıfırlar öyle yola çıkarım. Devir olayı ve rodaj süreci yakıtı çok fazla etkiliyormuş ben bunu anladım.

*6000-7000 devir arası kullanımda 58,02 TL lik benzinle (12,24 Litre) 343 KM yapmışım.
Kilometrede 0,1691 TL 100 Kilometrede 3,57 Litre yakıt sarfiyatı yapar. (kilometre yaklaşık 1000'de)
*6000-9000 devir arası agresif kullanımda 49,80 TL lik benzinle (10,29 Litre) 261 KM yapmışım.
Kilometrede 0,1908 TL 100 Kilometrede 3,94 Litre yakıt sarfiyatı yapar. (kilometre 1400 de)
*6000-8000 devir arası kullanımda 50,04 TL lik benzinle (10,15 Litre) 279 KM yapmışım.
Kilometrede 0,179 TL 100 Kilometrede 3,64 Litre yakıt sarfiyatı yapar. (kilometre 1600 de)

Şimdi motor 1900 küsür kilometrede. Tekrar fulledim rodaj bitmiş, motor alışmış halde 7000 devirde zorlamadan kullanıyorum. sollamalar dışında 80'i geçmiyorum, Eskişehir çevre yolunda sabahları usul usul giden bi Vulture görürseniz işte o benim :cherry: bu en son deneme benim için belirleyici olacak. Motorumdan vazgeçmem ama ne kadar yaktığını bilmek istiyorum. Bu arada babamın araba benim motordan az yakıyor :p
 
Katılım
20 Tem 2013
Mesajlar
6
500 km ye kadar 5000-6000 devirde kullandım, sonrasında 7000 üstü. sabit devirde kullanıp da ölçüm yapmadım zaten kuşadası gibi biryerde fazla yakacak ne yol var nede benim vaktim var :) ancak bir hafta sonu çıkarsam uzun yol diyebileceğim 100 km geçmez. Birde çok yaksa ne olacak ki :) gülü seven dikenine katlanır :)
 
Katılım
8 Mar 2009
Mesajlar
722
Baya bi gidiyor dediğiniz o 30 liralık benzin bana 3 gün dayanmıyor. Motoru alalı 1 buçuk ay oldu 2000 bakımına 80 km kaldı. İşe git-gel, gezmeler-tozmalar, balığa, pikniğe gitmeler derken baya bi kilometre yapmışım. Her yakıt alışta kilometreyi sıfırlar öyle yola çıkarım. Devir olayı ve rodaj süreci yakıtı çok fazla etkiliyormuş ben bunu anladım.

*6000-7000 devir arası kullanımda 58,02 TL lik benzinle (12,24 Litre) 343 KM yapmışım.
Kilometrede 0,1691 TL 100 Kilometrede 3,57 Litre yakıt sarfiyatı yapar. (kilometre yaklaşık 1000'de)
*6000-9000 devir arası agresif kullanımda 49,80 TL lik benzinle (10,29 Litre) 261 KM yapmışım.
Kilometrede 0,1908 TL 100 Kilometrede 3,94 Litre yakıt sarfiyatı yapar. (kilometre 1400 de)
*6000-8000 devir arası kullanımda 50,04 TL lik benzinle (10,15 Litre) 279 KM yapmışım.
Kilometrede 0,179 TL 100 Kilometrede 3,64 Litre yakıt sarfiyatı yapar. (kilometre 1600 de)

Şimdi motor 1900 küsür kilometrede. Tekrar fulledim rodaj bitmiş, motor alışmış halde 7000 devirde zorlamadan kullanıyorum. sollamalar dışında 80'i geçmiyorum, Eskişehir çevre yolunda sabahları usul usul giden bi Vulture görürseniz işte o benim :cherry: bu en son deneme benim için belirleyici olacak. Motorumdan vazgeçmem ama ne kadar yaktığını bilmek istiyorum. Bu arada babamın araba benim motordan az yakıyor :p
Harikasın :)
 
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
363
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arka stop yanmıyor ayak ile bastığımda. Nasıl halledeyim.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
16
ben taktım arkadaşım kendim yaptım biraz amatör oldu ama iş görüyor :)

[/COLOR]
çakmaklık takanlar varsa nasıl yaptığını nereye yaptığını anlatabilir ve resim koyabilir mi ?

resim koymaya calışıyorum ama olmadı nasıl yapılıyor acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

038.JPG
 
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
21
ben taktım arkadaşım kendim yaptım biraz amatör oldu ama iş görüyor :)

[/COLOR]

resim koymaya calışıyorum ama olmadı nasıl yapılıyor acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:43 ----------

D:/800AAAAA/038.JPG


kardeş "foruma resim yükleme" diye google'da aratırsan çıkıyor. bak ben yükledim.



http://www.hizliresim.com/ sitesine yükle orda "forumlar için" yazan yerdeki linki yazdıklarının altına kopyala-yapıştır. Merak ettim doğrusu nasıl birşey yaptınız.
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
Arka stop yanmıyor ayak ile bastığımda. Nasıl halledeyim.

arka fren pedalına bastığında asağı ınen yaylı bi sistem vardır. o yerinden çıkmış olabilir yada yay gevşemiştir bi kontrol et. fren pedalının üst kısmında yan kapağın altına doğru olur genelde
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst