rkadaşlar, CRF / KLX tartışması hiç bitmeyecek gibi
Ben size KLX kullanıcısı olarak elle tutulur bir yazı yazayım.
Geçen hafta bir büyüğümüze CRF250L aldık. Tanıdık bir bayi var ve illa ondan almamız gerekiyor; yoksa ayıp olur deyip motoru sipariş ettik. Haftaiçi plaka+ruhsat işi halloldu.
Dün de motoru teslim aldık. Ancak motorun esas sahibi uzun zamandır yol yapmadığından "350Km. yol,sen alışkınsın" deyip benim getirmemi istedi. Merak ettiğim motoru denemek için güzel bir fırsattı. Sırasıyla izlenimlerimi yazayım; bunlar eleştiri değil. Gözle görülenler.
- Motorun ilk izlenimi şu, tasarım çok yakışıklı. Honda'nın çizgileri ve tarzı.
- Motora oturmadan önce etrafını şöyle bir dolaştığınızda malzeme kalitesinin yeterli ancak KLX'in altında olduğunu söyleyebilirim. En genel söyleyeceğim konu; KLX'te dachrome kaplama olan tüm çelik aksam, CRF'de galvaniz...
- Tek radyatör var ve hortumları hasar görmeye çok müsait bir konumda. Arazide düşüp kalkmalarda sorun çıkarabilir.
- Gidon yükseltme yakıldığında sorun olmasın diye ön fren hortumu uzun bırakılmış durumda.
- Solda küçük bir avadanlık gözü var. Pratik.
- IRC Trails lastikler var, KLX'in Bridgestone'larıyla karşılaştırılamaz.
- İlk çalıştırma; motor gürültülü ve titreşimli. Neye göre KLX'e göre, burada iyi yönde bir ipucu; CBF250 ile aynı makine diyoruz ama tamamen CRF250'ye uyarlanmış bir makine söz konusu.
- Vites geçişleri tek kelimeyle mükemmel. KLX gibi kemikli değil.
- Debriyaj hissiyatı çok güzel.
- Aynaları muhteşem, fiyat güzelse KLX'e bu aynalardan alacağım!
- Korna düğmesi tuhaf bir tasarıma sahip.
- Devir göstergesi yok!
- Benzin göstergesi hassas değil, hesap şaşırtıp yolda bırakabilir.
- Sele gerçekten rahat.
- Frenler maalesef zayıf; yeni motor balatalar yansın derken yolda bayağı kontrollüydüm. Frenler maalesef zayıf.
- Aydınlatma iyi, far tasarımı çok başarılı; dağılma açısı çok iyi.
- Bacaklara bayağı sıcak geliyor.
- Makinenin devirlenmesi muhteşem, flat-spot yok desem yeridir. Alt devirlerden itibaren canlı. KLX bu yönden geri sayılabilir.
- Süspansiyonlar yolda yeterliydi ancak KLX'in süspansiyon seviyesi CRF'den bayağı yukarıda. Ön maşada hiç bir ayar yok, arka amortisör bayağı düşük seviye bir malzeme. Hatta kaynaklı falan tuhaf bir şey...
- Yakıt beklenen seviyede.
- Depo tasarımı başarısız, güvenlik çubuğu yüzünden benzin pompası çok dışarıda kalıyor. Anahtarla beraber çekip alıyorsunuz, aç kapa değil yani.
- Yüksek süratlerde KLX daha stabil.
- Son söz; verdiğiniz her kuruşun hakkını veriyor.