Motosiklet Çantalarının Ruhsata İşlettirilmesi Hakkında

Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
ELİTEZ MUHENDİSLİK OLARAK SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN PROJELENDİRME KISMIYLA İLGİLENMEKTEYİZ FAKAT TSE DAHA YÖNETMELİĞİ YAYINLAMADI... GEÇEN HAFTALARDA ANKARADA GÖRÜŞMELERDEN ÇIKARDIĞIM SONUÇ SON AŞAMASINA GELİNDİĞİDİR. BİZDE MOTORSİKLET KULLANICIYIZ VE GEÇMİŞ DÖNEMLERDE DE SERVİS SAĞLADIK. YÖNETMELİK NETLİK KAZANDIĞINDA SİZLEREDE BİLGİ VERECEM.
ben neyi projelendirdiğinizi çok merak ediyorum. hali hazırda motorum var ona bağlı givi top-case de var. Gayet memnunum hiçbir şikayetim yok. Durum bu iken sizin bu "projelendirme" konusu nedir?
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
ben neyi projelendirdiğinizi çok merak ediyorum. hali hazırda motorum var ona bağlı givi top-case de var. Gayet memnunum hiçbir şikayetim yok. Durum bu iken sizin bu "projelendirme" konusu nedir?

rant kavgasına dönmesin bu iş?
firmalara yeni ekmek kapısı dogacak..
herkesin derdi başka ..
...
aramızda avukat yok mu arkadaş
şu işi bi kovalasa ne kadar güzel olur
bi dava acsa bizim adımıza
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
Muhtemelen yönetmelikte ölçü-hacim-ağırlık ve takma şekli ile ilgili standartlar gelecek. İlk başta bir sürü yanlış olacak, sonra tekrardan düzeltme hazırlanacak.
(Mutad olduğu üzre)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Muhtemelen yönetmelikte ölçü-hacim-ağırlık ve takma şekli ile ilgili standartlar gelecek. İlk başta bir sürü yanlış olacak, sonra tekrardan düzeltme hazırlanacak.

Benim motosikletim 150 kg taşıyabilir mesela, ben 65 kg, artık artçı falanda alamıyacağıma göre, çünkü çanta var :mrgreen:

150-65= 85 kg taşıyabilecek boyutta çanta takmam konusunda ısrar ederlerse ne yapacağım :mrgreen:

İşin şakası, ne tür standart getirirlerse getirsinler heryönden mağduriyetin DİBİ :pr:
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Benim motosikletim 150 kg taşıyabilir mesela, ben 65 kg, artık artçı falanda alamıyacağıma göre, çünkü çanta var :mrgreen:

150-65= 85 kg taşıyabilecek boyutta çanta takmam konusunda ısrar ederlerse ne yapacağım :mrgreen:

İşin şakası, ne tür standart getirirlerse getirsinler heryönden mağduriyetin DİBİ :pr:
olay rant kavgasına döndü bile baksana
biz düzenleme gelsin diye ugraşıyoruz
mühendisler para yolma derdinde
 
Katılım
24 Eyl 2012
Mesajlar
2
SORUNN ÇÖZÜMÜNE ULAŞMAMIZA AZ KALDI DİYEBİLİRİM. YÖNETMELİK SON AŞAMASINDA HERHALDE KISA ZAMANDA PROJELENDİRME AŞAMASINA GELECEKTİR. ELİTEZ MÜH.
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
düzenlemenin her türlüsü kullanıcı aleyhinedir. en azından nasıl takacağımızı değil neyi takmamamız gerektiğini düzenleseler yeter
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Şuan için proje ile ilgili hiç bir şeyi umursamıyorum. Polis durdurup tadilat projesi var mı derse ?
Yok ama böyle bir projem var nasıl olmuş derim :p
 
Katılım
5 Ağu 2005
Mesajlar
122
ben de sitemizde bulunan mail örneğini kopyalayarak kendi bilgilerimle birlikte yetkililere gönderdim

ve 1 hafta sonunda gelen cevap maili şu şekildedir,

unutmadan bu arada haftasonları topcase+sidecase şeklinde 3 çantalı dolaşmaya devam ediyorum,ne arayan var ne soran!!!!



Sayın Eren ERDOĞAN

16.09.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.
Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.

Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.

Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.

İyi günler dileriz.
2069



-----------------------------------------------------
Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Baskanligi

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.....
Şu ibareye takıldım..Acaba bir ışık olarak görmek mümkünmüdür..

Yoksa buradaki esas amaç son yıllarda hızla çoğalan ve hızlı artış gösteren benzin fiyatlarına karşı daha ekonomik ulaşım çözümü olan motorsiklet kullanıcılığını baskılamakmıdır?..Son zamanlardaki motorsiklet kullanımı önüne konulan engeller giderek artıyor bence,gerek sigorta olsun gerek denetleme ki ben denetlemenin esas amacı dahilinde yapıldığına çok inanmıyorum..Türkiyede motorsiklet kullanıcılığı birilerinin düğmeye basması ile baltalanmaktadır..Herkes büyük araç kullansın daha fazla yakıt sarfetsin,olay bu..
 
Katılım
22 Tem 2010
Mesajlar
3,361
Benzin 5 TL den 10 TL ye çıksın yine alırız. Toplu halde meleye meleye yaşıyoruz.
Sesimizi en fazla 3 gün çıkartır. isyan ederiz. Sonra gider kredi kartı ile fulle deriz. Aksini kaç kişi söyleyebilir.
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
Benzin 5 TL den 10 TL ye çıksın yine alırız. Toplu halde meleye meleye yaşıyoruz.
Sesimizi en fazla 3 gün çıkartır. isyan ederiz. Sonra gider kredi kartı ile fulle deriz. Aksini kaç kişi söyleyebilir.

Ben... Ben soyleyebilirim aksini, evet ben.
Cunki depom 100 litre, kredi kartimin limiti de dolu ayrica. Zaten en son 2 sene once fullemistim.
Depo fulleyecek limit mi var vatandasta hocam :)
 
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
35
Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.....
Şu ibareye takıldım..Acaba bir ışık olarak görmek mümkünmüdür..

Yoksa buradaki esas amaç son yıllarda hızla çoğalan ve hızlı artış gösteren benzin fiyatlarına karşı daha ekonomik ulaşım çözümü olan motorsiklet kullanıcılığını baskılamakmıdır?..Son zamanlardaki motorsiklet kullanımı önüne konulan engeller giderek artıyor bence,gerek sigorta olsun gerek denetleme ki ben denetlemenin esas amacı dahilinde yapıldığına çok inanmıyorum..Türkiyede motorsiklet kullanıcılığı birilerinin düğmeye basması ile baltalanmaktadır..Herkes büyük araç kullansın daha fazla yakıt sarfetsin,olay bu..

banada aynı cevap geldi. Tamamen muğlak bir cevap keyfimize göre ceza kesebiliriz deniyor. Sanayi Bakanlığı'na da başvurucağım.
 
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
1,401
bu da geçer önemli olan yasaları düzelttirmek uygulanmadıktan sonra önemi yok köprü geçişlerine yazı yazalım dilekce verelim sesimizi dilekçe ile duyuralım.
 
Katılım
30 Nis 2011
Mesajlar
89
Gelen cevap adamlar illa diyorlar ki;Evrağında bir sorun olsun.Sigorta,muayene,vergi her şey tam ama ne olursa olsun bunu işlettirmicem. Hem işlettirsen bile yolcu sayısının tek kişiye inmesi nedir yahu

Sayın Nıjat ZAKARYAYEV

15.09.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.

Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.

Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.

Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.


İyi günler dileriz.

2069
 
Katılım
2 Nis 2012
Mesajlar
26
arkadaşlar bütçede açık var yama tutmuyor bunları nereden kapatacaklarını şaşırdılar resmen motorcu camiasını haraca bağlama peşindeler a-2 ehliyet yok dediler yıllardır millete dünya para vede yandanda otoparkları zengin ettiler sigorta dediler oda tamam resmiyet dedik kayıddışı motorda kalmadı kaydı olmıyanları otoparklara toladılar 300 tl lik bir çin malı motora ehlitet yok ceza tescili yok bilmem ne kadar sigorta yok ceza toplam 1.500 tl adamlar ne cezayı ödediler nede motoru aldılar otoparklardan ha bunların dışında gayet nizamii bir şekilde gerçekten motora sevdalı motor kullanıcıları var onlardan ne koparabilirizin peşine düştüler şimdi bakalım sonumuz ne olacak o zaman bu olay aslında motor üretici firmalarıda ilgilendirmiyormu yani uygunluk belgesine üçlü çanta seti var diye yazması gerekiyor diyecem amma bu birazda otobüs kullanan firmalarada otobüs insan taşımak için dir siz bununla mal teşıyorsunuz ve bu bagaj sisteminiz uygunluk belgesinde görünmüyor bagajlarınızı projelendirin der gibi bir şey saygılar aslında bu iş tamamen parasal belge melge hikaye bu genelgeye uyanlardan alabildiklerini alacaklar kanuna uyan vatandaşlardan oymıyanlar yine devam diyecekler
 
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
615
Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.....
Şu ibareye takıldım..Acaba bir ışık olarak görmek mümkünmüdür..

Yoksa buradaki esas amaç son yıllarda hızla çoğalan ve hızlı artış gösteren benzin fiyatlarına karşı daha ekonomik ulaşım çözümü olan motorsiklet kullanıcılığını baskılamakmıdır?..Son zamanlardaki motorsiklet kullanımı önüne konulan engeller giderek artıyor bence,gerek sigorta olsun gerek denetleme ki ben denetlemenin esas amacı dahilinde yapıldığına çok inanmıyorum..Türkiyede motorsiklet kullanıcılığı birilerinin düğmeye basması ile baltalanmaktadır..Herkes büyük araç kullansın daha fazla yakıt sarfetsin,olay bu..

Dostum, doğrusunu söylemek gerekirse ben ekonomi yapmak için arabamı kulanmaya başladım artık. Aracım LPG'li. Temz yakıt. Arabam km.de 17 kuruş yakarken, motorum km.de 23 kuruş yakıyor. Arabamın dört lastiği 400-500 TL. iken motorumun iki lastiği 1100 TL. Motorsiklet kullanmak benim için lüks :) Artık caddede fazla yer kaplamama da kızmasınlar. Motoru zaman zaman adrenalin ve stres atmak için kullanmaya karar verdim. Önümüzde kış, artık yavaş yavaş kızağa çekme zamanı geliyor. (Yağmurlu havalarda binmeme izin yok evden :) )
 
Katılım
12 Şub 2012
Mesajlar
4,104
dilekçe yazmıştım bu konuyla ilgili cevabı aynen kopyalıyorum
Sayın Mesut Çağatay CİHAN

20.09.2012 tarihli başvurunuz incelenmiştir.
Konu ile ilgili olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan 01.08.2012 tarih ve 1783 sayılı yazıda; AİTM Yönetmeliği kapsamında Türk Standardları Enstitüsünden alınan görüşler ve Bakanlıklarınca yapılan değerlendirmeler neticesinde, söz konusu motosikletlerin arka şasisi üzerinde yer alan taşıma kutularının aracın niteliğini değiştirmesinden dolayı, ilgili mevzuata göre tadilat projelerinin hazırlanarak onaylanması ve bu tadilatların araç tescil belgelerine işlenilmesi gerektiği bildirilmiştir.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından alınan görüş yazısı doğrultusunda hareket edilmesi için 17.08.2012 tarih ve 160093 sayılı yazımızla 81 İl Emniyet Müdürlüğüne talimat verilmiştir.

Araçların üzerinde, Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki Yönetmelikte (AİTM) belirtilen şekillerde yapılan her türlü değişikliğin, tescil belgesine işlenebilmesi için, yetkili makine mühendisi tarafından tanzim edilip TSE tarafından onaylanan tadilat projesinin ibrazı ve aracın fenni muayenesinin yaptırılması zorunludur.

Üzerinde teknik değişiklik yapılan motosikletin kullanım amacı ne olursa olsun (hususi veya ticari) değişikliğin belgelerine işletilmesi zorunludur.

Ayrıca, fabrikasyon olan ve takma aparatı ile satılan çantalar için tadilat gerekip gerekmediği hakkında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından görüş alınması uygun olacaktır.

İyi günler dileriz.
2069
 
Katılım
24 Ara 2003
Mesajlar
1,447
Otomobillerin tepesine portatif bagaj takılıyor. Buna nasıl izin veriliyor? Badem bıyıklının biri motosiklet sektörüne girmeden bu işler çözülmeyecek herhalde.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst