Mondial Mondial 100 MG Prince Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Eyl 2012
Mesajlar
1
s.a bendede 100 mg prince var 3 4 ay önce aldım çekişinden dolayı ustaya hava ayarı yaptırdım ya tutmadı yada karbüratörde bir sorun var sizde böyle bir sorun oldumu arkadaşlar yada yardımcı olabilirmisiniz
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Benım motorda cekıs dorunu yok. Ustaya sıkıntını anlat bır daha yapsın gerekırse. Bu arada bugun arka amortısorlerı ybr amosrtısorlerıyle degıstırdım. Motorun arkası yukseldı, orta sehpadayken arka tekerlek yere degıyor ancak cukurlara gırdıgımde eskısı kadar sarsılmıyorum. konforu baya bır arttı.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benım motorda cekıs dorunu yok. Ustaya sıkıntını anlat bır daha yapsın gerekırse. Bu arada bugun arka amortısorlerı ybr amosrtısorlerıyle degıstırdım. Motorun arkası yukseldı, orta sehpadayken arka tekerlek yere degıyor ancak cukurlara gırdıgımde eskısı kadar sarsılmıyorum. konforu baya bır arttı.
İyi yapmamışsınız, cg amortisörü 34cm ybr 38cm arada çok fark var. Bence sorun çıkarır, motorun virajlarda dengesini bozar. Ybr amortisörünü benim 100'lük moped'e taktım orjinalinin teki kırıldığı için ama onun orjinali de 38cm idi, ona çok güzel oldu mesela ama Cg'ye uzun gelir ybr amortisörü.
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Daha oncekı kuba cg tıpı motoruma da takmıstım ybr amosrtısoru. konforu artıyor orası kesın ama vırajları deneme fırsatı bulamadım, vırajlara asırı sert gırmıyorum zaten..tumseklerde ozellıkle belım sarsılmıyor sımdı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

Benım gordugum tek sıkıntı orta sehpadayken arka tekerleklerın yere degmesı..
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Arkadaslar bu on dıslıyı kuculten varmı aranızda? rampalarda cekıs cok dusermı acaba? son hız ıcın on dıslıyı kucultmeyı dusunuyorum..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Arkadaslar bu on dıslıyı kuculten varmı aranızda? rampalarda cekıs cok dusermı acaba? son hız ıcın on dıslıyı kucultmeyı dusunuyorum..
Son hız için ön dişliyi büyütmeniz gerekiyor ama bence arka dişliyi küçültün 40 ise 38, 38 ise 36 gibi.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaslar bide motorsiklete LPG takmaya baslamıs birçok firma. Ayda 2000-3000 km yapanlar için taktırmak cok mantıklı. Ama ruhsata işlenmiyormuş. 550 TL/10 taksit diyor bu firma. 100 km'de 2 litre yakan motorda LPG ile %50 tasarruf olacagından km'de yaklasık 4 kurus cepte kalıyor. Yılda 2500kmX12 Ay= 30.000 km'de 1.200 TL tasarruf elde ediliyor. Yani LPG taktırma masrafı yaklasık 6 ayda cıkartılıyor. 100cc motor almanında amacıda ekonomi olduguna göre LPG taktırmak çok mantıklı bence :cat: Heleki 100 cc uzeri kullananlar ve scooterlar taktırırsa rahatlıkla yılda 2500TL tasarruf edebilirler.

Linki:
http://forum.donanimhaber.com/getQuotes_ajax.asp?rd=yes&t=51786795
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Bu motosikletler zaten az yaktığı için öyle bir ihtiyacı yok bence. Ama dediginiz gibi scooter veya büyük cc kullananlar için faydalı olabilir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
100 cc'ye taktırınca bile 2 yılda motorun parasını amorti ediyosunuz yılda 30.000 km yapınca çok iyi bence. Emisyon olarakta çevreye daha az zararlı. Almanya'da, Amerika'da sadece çevre kirliliğini önlemek için duyarlı vatandaşlar LPG taktırıyor araçlarına. Geçen gunde NTV'de bir ev gösterdi adamlar lavabodaki kullanılan atık suyu arıtıp borulardan tekrar binaya gonderip aynı suyu wc temizliği için kullanıyorlar. Evlerinin enerji ihtiyacını gunes enerjisinden saglıyorlar. Bizde de Pilot il olan Gaziantep'te çatılarda gunes enerjisi kullanarak evlerde elektrik uretimi basladı Baymak firması sayesinde. Bak yine firma adı verdim birazdan Baymak satış temsilcisi misiniz, Motorsilk satış temsilcisi misiniz? LPG donusum firması mısınız? vs. diye yorumlar gelmeye başlar :santa:
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
;) ama hakkaten insanın aklına hemen o sorular geliyor. Herhalde sadece biraz meraklı ve araştırmacı kişiliğe sahipsiniz, hepsi bu.. Forumun sizin gibi kişiliklere ihtiyacı var emin olun..

---------- Post added at 12:04 ---------- Previous post was at 11:57 ----------

DH'in linkine tıkladım da, sadece ana sayfa çıkıyor. Ordan da lpg sayfasına girdim ama herhangi bir bilgiye ulaşamadım. Ben mi beceremedim yoksa eksik birşeyler mi var?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Bu motosikletler zaten az yaktığı için öyle bir ihtiyacı yok bence. Ama dediginiz gibi scooter veya büyük cc kullananlar için faydalı olabilir.

Fayda sağlamaz mı..
Bu çinli 150 cc scooterlar 250 cc kadar yakıyorlar.
100 Km'de 4 litreyi geçiyor bazen.
Kendimden biliyorum.
Bu sebepten bence benzine alternatifler gelişmeli.
Burda her benzin zammından sonra isyan etmek yerine bu tip ekonomik yakıtlar tartışılmalı.
Günümüz teknolojisinde bunu güvenli hale getirecek teknik imkanlar vardır diye düşünüyorum.
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Fayda sağlamaz mı..
Bu çinli 150 cc scooterlar 250 cc kadar yakıyorlar.
100 Km'de 4 litreyi geçiyor bazen.
Kendimden biliyorum.
Bu sebepten bence benzine alternatifler gelişmeli.
Burda her benzin zammından sonra isyan etmek yerine bu tip ekonomik yakıtlar tartışılmalı.
Günümüz teknolojisinde bunu güvenli hale getirecek teknik imkanlar vardır diye düşünüyorum.

Yanlış anladınız herhalde, bende scooter ve büyük cc'ler için faydalı olacağını dusundugumu söyledim. Yani aynı fikri savunuyoruz :D
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Yanlış anladınız herhalde, bende scooter ve büyük cc'ler için faydalı olacağını dusundugumu söyledim. Yani aynı fikri savunuyoruz :D
Evet hocam aynı fikirdeyim sizinle.
Ben de scooter ve büyük ccler için gerekli diye düşünüyorum.
Belirtmeyi unutmuşum :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
766
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
;) ama hakkaten insanın aklına hemen o sorular geliyor. Herhalde sadece biraz meraklı ve araştırmacı kişiliğe sahipsiniz, hepsi bu.. Forumun sizin gibi kişiliklere ihtiyacı var emin olun..

---------- Post added at 12:04 ---------- Previous post was at 11:57 ----------

DH'in linkine tıkladım da, sadece ana sayfa çıkıyor. Ordan da lpg sayfasına girdim ama herhangi bir bilgiye ulaşamadım. Ben mi beceremedim yoksa eksik birşeyler mi var?

Evet linki kopyala yapıştır yapmıştım bir sorun olmus sanırım. Diger linkleri vereyim 1 artırarak:

http://forum.donanimhaber.com/m_51786795/mpage_1/f_/key_//tm.htm

http://www.turkiyetv.net/video/dbwmr...otosiklet.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:03 ----------

Forumda da konu actım 11 yıldır lpg'li motorsiklet kullanan arkadas bile varmıs forumda:

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...038-bircok-firma-motosiklete-lpg-takiyor.html
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
242
Arkadaşlar uzun araştırmalar sonucu bende sizin aranıza katılmayı ve mg 100 prince almaya karar verdim gibi ancak aklımda hale bir iki soru var mesela bu motorda balansör varmı titreşim konusunda çok şüphem var çinli bir motor olduğundan :) , ikinci olarakta gelende iki kişi binilecek olursa motora haftada 1 2 kere 40 50 km yol gitme durumu olabilir böyle bir durumda motorda şişme olurmu diye korkuyorum alsında 100 cc ve hava sogutma olunca insan şüpheleniyor elbette .s
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Sımdıden hayırlı olsun. prınce de balansor yok ancak tıtresım cok az, rahatsız etmeyecek sevıyede. 2 kısı ıle arası sıra molalar vererek ıstedıgınız gıbı gıdebılırsınız ancak 600 cc motor keyfı vermez uzun yolda. Bu da cok normal dogal olarak..Bu arada benım motor 8350 km oldu, arka frenden ses gelıyordu, arka fren balatasını degıstırdım bugun, bır de subap ayarı yapıldı. Yakıt az, cekıs guzel..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

Bır de elcıklerı kalın olan elcıklerle degıstırdım, elıme daha rahat oturuyor sımdı...bır de asırı sıcaklarda bıle ben bır cekıs sorunu yasamadım..50 kılometre kısa bır mesafe sız de yasamazsınız..korkmanıza gerek yok, sonucta bunlar mobılet degıl, 4 zamanlı motor...
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
242
Tskler verdiginiz bilgiler icin :) , bnde 1 2 haftaya alacam insallah prince yi bu motor ile gelen aksesuarlar nelerdir cogu motorda koruma demiri filan goruyorum bunlarda yaninda geliyormu yoksa extradan mi aliyoruz kusura bakmayin cok soru soruyorum ilk motorum olacak belirrtigim gibi cogu konuda bilgisizim .d
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Koruma demırını kendınız taktıracaksınız, ucrete dahıl degıl. Ben ortası bos, kavıssız, sıyah renk koruma demırınden takdırdım. Hem yakıstı hem de dar yerlerden gecerken surtmuyor bı yerlere... fıyatı 30-35 lıra cıvarında...

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

Benım motora yaptıracagım bırsey kalmadı artık. Koruma demırı, elcıkler, on arka tubless lastık, arka canta yapılanlar...Bundan sonrası ekstraya gırer sanıeım...
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
242
Anladim tskler ustad aklimdaki sorular bu kadar forumu yakindan takip.etmeye devam edecem motoru aldigim zamanda goruslerini zevkle paylasacagim bu sayfada iyi forumlar..
 
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
48
Forum ölmüş..yazan yok..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:43 ----------

Bu motoru kullanan arkadaslar motorun eksı-artılarını, kılometrelerını, yaptıkları degısıklıklerı yazarlarsa hem almayı dusunen arkadasları bılgılendırırız hem de bılgı alısverısı yaparız ama alan gezıyor galıba pek ugrayan yok....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst