Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Kimse yazmamış, ben yazayım da belki benim gibi merak eden arkadaşlar olursa yardımcı olur.
Esengül servise götürdüm öğleden sonra motosikletimi. Bayram öncesi haliyle kalabalıktı, neyse sıra bana geldikten sonra motosikleti 4000km bakımı için servise aldılar.
Motosikletle ilgili birkaç sıkıntımı anlattım. O sorunlarla ilgilendikleri gibi rutin değişim ve kontrolleri de yapan arkadaşlar, bakım ücreti olarak 60tl hesap çıkarttılar.
Bir sonraki bakımı 8000km' de gelmemi belirttiler.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
@Canoncu; nedir acaba değişimi veya kontrolü yapılan parçalar?
Yağını değiştirdiler, lastik havalarını kontrol ederek hava bastılar. Zinciri yağlandı. Selesini kaldırdıklarını gördüm ama ne işlem yaptılar açıkçası sormadım.
Debriyajı boldu demiştim, onun vidasını söküp içini yağladılar. Ön fren manetine de baktılar ayrıca.Dahası vardır belki ama ne işlem uyguladıklarını sormadım.
Fakat yüksek devirlerde motosikletten gelen ses oldukça azaldı. Eskisi kadar yırtınmıyor vitesi yükselt diye yada en üst viteste giderken meydana gelen ses daha az rahatsız ediyor.
Yaklaşık 1 saat kadar ilgilendiler ve benim bir şikayetim olup olmadığını sordular.
İlgili ve titiz çalışmalarından dolayı onlara buradan teşekür ediyorum.
 
Katılım
18 Ağu 2012
Mesajlar
481
arkadaşlar cb için uygun bir çanta bulamıyorum ya büyük ya küçük geliyo gözüme. 45litrelik bi tane denedim kurye motoru gibi çok büyük. aslında süper olur ne biçim eşya alır ama hoş görünmüyo. 32 litrelik deniyorum bu sefer komik oluyo küçücük. resimlerde gördüklerim güzel oluyo fakat gerçekte iş farklı görünüyor demek. neyse konuya gelelim bana çanta önerebilecek var mı cb için?

meUa2.jpg


miKwo.jpg
kac litre olduğunu bilmiyorum ama hem kullanışlı hemde motora yakıştı bayiden aldım.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
herkese hayırlı bayramlar:rendeer:

sakarya'da memleketimdeyim burda da baya cb gördüm fiyatı uygun olduğundan heralde millet honda'ya yönelmiş:)eskiden burda cbfte yoktu biraz artmış sayıları,istanbuldan gelirken cbfli bi arkadaşa rastladık o kastamonuya gidiyodu sakaryaya kadar beraber geldik:)şimdi istanbuldan arkadaşı bekliyorum bayram boyunca gezicez resimleri paylaşırım cbyi heryere sokucam dere tepe dağ bayır:queen:
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
mücahit tel numaranı verirsen bayramın üçüncü günü boş olabilirsem ararım seni birlikte turlarız ilk 2 gün çalışıyorum 3 günü izin alabilirim belki
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
üstad çanta çok hoş duruyor boyut olarak idealmiş ben 46 kullanıyorum üst kapak beyaz olduğu için çok büyük görünmüyor komple siyah bide 46 olsa pizzacı gibi oluyo:)bundan önce kappa 46 kullandım fiyat 400 tl şimdi gaf 46 fiyatı 110 tl:)ne farkı var plastik daha kaliteli işte kilit kısmı daha kaliteli vs vs ama aynı işi gördüklerinden sıkıntı yok şuana kadar kilit kısmında vs sorun çıkarmadı ses yapmaya başladı bende altına lastik takviyesi yaptım kesildi..

bu arada bi öneri;motorunuzun yeri çok güzel bence orda araba varken kimse çalamaz:)ama motoru orda yan ayakta bırakmak sakat değilmi yanlışlıkla biri iste motor intihar eder ordan allah muhafaza:)yada arabayı yanaştırırken hafif dokunsanız gerçi bu orta ayaktada olur ama tehlike yani,orta ayakta koymak daha mantıklı:cat:

Dün akşam kuzenle konuşuyoruz, montu kaça aldın, şu kaça bu kaça.. O da aldıklarını söylüyor, bende.. Sonra dedim kendimize kış için mont alsak bu kadar para ödemeyiz, aldığım top case fiyatına tezgah altı buzdolabı veriyor adamlar. Top case dediğin altı üstü plastik, buz dolabı dediğin şeyde envai çeşit sistem var.. Biz motorcular fena kazıklanıyoruz gibi geliyor bana.. Sırf ülkede bu konuya yönelik üretim yok diye sanırım.. Vestel, arçelik bi el atsa şu konuya :D

Motosikletin üstüne branda örtüyorum. Sonra arabayı yanaştırırken branda da bi kıpırdama oldugu anda aracı durduruyorum. Hem üstelik alarmlı disk kilidi de taktığım için, en ufak temasta alet uyaracak benii.. Yan ayaga alıyorum ki arabaya meyilli dursun, araba rüzgarı kessin ki branda yüzünden motor düşmesin.. Her sabah,her akşam uğraş dur..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Dün akşam kuzenle konuşuyoruz, montu kaça aldın, şu kaça bu kaça.. O da aldıklarını söylüyor, bende.. Sonra dedim kendimize kış için mont alsak bu kadar para ödemeyiz, aldığım top case fiyatına tezgah altı buzdolabı veriyor adamlar. Top case dediğin altı üstü plastik, buz dolabı dediğin şeyde envai çeşit sistem var.. Biz motorcular fena kazıklanıyoruz gibi geliyor bana.. Sırf ülkede bu konuya yönelik üretim yok diye sanırım.. Vestel, arçelik bi el atsa şu konuya :D

Motosikletin üstüne branda örtüyorum. Sonra arabayı yanaştırırken branda da bi kıpırdama oldugu anda aracı durduruyorum. Hem üstelik alarmlı disk kilidi de taktığım için, en ufak temasta alet uyaracak benii.. Yan ayaga alıyorum ki arabaya meyilli dursun, araba rüzgarı kessin ki branda yüzünden motor düşmesin.. Her sabah,her akşam uğraş dur..
Bence ayağın olmadığı taraf arabaya bakmalı, bu şekilde yan ayakta motorun tepetaklak aşağı düşme ihtimali var. Halbuki ayağı aşıp arabaya yaslansa ne motor nede araba zarar görmez. Belki tampona 1-2 çentik atar ama motorun aşağı yuvarlanmasından iyidir.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
119
herkese hayırlı bayramlar:rendeer:

sakarya'da memleketimdeyim burda da baya cb gördüm fiyatı uygun olduğundan heralde millet honda'ya yönelmiş:)eskiden burda cbfte yoktu biraz artmış sayıları,istanbuldan gelirken cbfli bi arkadaşa rastladık o kastamonuya gidiyodu sakaryaya kadar beraber geldik:)şimdi istanbuldan arkadaşı bekliyorum bayram boyunca gezicez resimleri paylaşırım cbyi heryere sokucam dere tepe dağ bayır:queen:
kardeşim hayırlı bayramlar allah çok şükür kastamonuya vardım şimdi cafede çayımı yudumlar ken baktım laptap veriyorlarmış bu istafaden motosiklet.net"e girim dedim yolculuk malum trafikten zor geçti ufak tatsızlıkta yasadım yolda yoruldum durayım dinleneyim dedim kastamonu da dinlenecektim 20 km kala yolun kenarında durayım dedim yol mıcırlı idi o yüzden fites küçülterek durdum 1 de iyice yavaşladım frene basmamla yerde olmam bir oldu allah tan koruma demiri vardı hafif şekilde atlatım allah çok şükür kısmette varmış allah daha büyüğünden sakınsın istanbul"da inşallah gezeriz fotolarıda sabırsızla bekliyorum..
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
6
arkadaşlar 2 seferdir depoyu fullüyorum 50 tl ile yaklaşık 350 km gidiyor ya nedendir ki motor 2300 km de genelde 90la gidiyorum yerine göre ama bu 2 seferdir yakıt arttı ya neden olabilirki

Bence normal...ben motor 800 km. deyken ve hep uzun yol 80-90 la giderken bi sefer full depoyla 300 km gittim...Sonra bi daha fulleyip şehir içi 30-40-50 gittiğimde 420 km gittim.
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Arkadaşlar motorun periyodik bakımları kaç km de bir ve ne zaman son bulur?bu periyodik bakımlardan biri atlanırsa eğer, servise garanti kapsamında gidilmesse süresi geçirilirse garanti dışı kalır mı.
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
iyi bayramlar herkese;
daha öncede belirttiğim gibi 1000 km de servislerin yoğunluğu sebebiyle bakıma girmeden sadece yağını değiştirip istanbul dan yalova/armutlu ya gittim ve geldim yaklaşık 500 km ben ve kardeşim 2 kişi. Motorumun uzun yoldaki izlenimlerini paylaşmak istiyorum;
En başta belirtmek isterimki cb 125 2 kişi için kesinlikle yetersiz bir motosiklet,Rampalarda hız 60-65km e kadar düşüyor.80-85km den sonra titreşim rahatsız edici olmaya başlıyor,50-60 km gittikten sonra mola vermezseniz poponuzu hissetmiyorsunuz :)Bunların dışında gayet keyifli yolculuk yapabiliyorsunuz :)

teşekkürler.
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
arkadaşlar bir sorum olaçak yardım edebilirseniz sevinirim elime agv longway çene acılır kask geçti biryerden fakat vizörü ciziklerden iyice önünü göstermez hale gelmiş vizörü değiştirmeden bi cözüm bulabilirmiyiz acaba temizlemek için nasıl birşey yapmak lazım bilgi verebilirseniz sevinirim teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------

Herkeze bayramın bu son saatlerinde hayırlı bayramlar.Daha nice bayramlara çiftekerlerle kazasız belasız ermek dileklerimle.
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
27
herkese selamlar ; arkadaşlar bu akşam bir arkadaşım 2006 model HONDA CG 125 motoruna hız dişlisi taktırdığını söyledi motorun hızı baya bir artıyomuş bu şekilde ben onun yalancısıyım kendim bilmiyorum :)
sorularım ; * bizim motorlara bu dişliden takılır mı
* takılırsa bir zararı olur mu
* bide garantiyi bozar mı
Bilen arkadaşlarım bilgilendirirse çok memnun kalırım :))
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Geçmiş bayramınız mübarek olsun arkadaşlar...

Bayram da cb'ım ile baya güzel gezdik...Bayramın 1. günü bayındır 2. günü selçuk-şirince,salihli 3.gün geri dönüş...Toplamda 400 km den fazla yol yaptık arkadaşlar Allaha şükür cb yolda beni üzmedi...Seyir hızımız 90-100 km arası idi pek mola vermedik ama yorulduk tek kontak 150 km yaptım tek seferde hani popom falan uyuşmadı ama hızı arttırmamız durumunda ortaya çıkan titreşim rahatsız ediyor... ...Hani insan en azından 250 cc aramıyor değil...Şu anda motorum 3200 km de 4000 bakımına az kaldı...
 
Katılım
10 May 2012
Mesajlar
161
Geçmiş bayramınız mübarek olsun arkadaşlar...

Bayram da cb'ım ile baya güzel gezdik...Bayramın 1. günü bayındır 2. günü selçuk-şirince,salihli 3.gün geri dönüş...Toplamda 400 km den fazla yol yaptık arkadaşlar Allaha şükür cb yolda beni üzmedi...Seyir hızımız 90-100 km arası idi pek mola vermedik ama yorulduk tek kontak 150 km yaptım tek seferde hani popom falan uyuşmadı ama hızı arttırmamız durumunda ortaya çıkan titreşim rahatsız ediyor... ...Hani insan en azından 250 cc aramıyor değil...Şu anda motorum 3200 km de 4000 bakımına az kaldı...

bende gezdim kilometre yapmak için.. 250 km yapmışım şehir içi, nihai 450 km'ye geldi.. Hala rodajdayım ve rodajda çok yakıyor sanki.. korkmama gerek bir durum var mı ? Motorumu ilk aldıgımda 12 lt almıştım yakıt rezerve konumunda iken, 200 km'de iken 8 litre daha aldım, yakıt normal konumu gösteriyordu.. şimdi gene yarımdan az gösteriyor..

Siz ne kadar yaktığınızı ölçtünüz mü 90-100 km ortalama hızla acaba?
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
bende gezdim kilometre yapmak için.. 250 km yapmışım şehir içi, nihai 450 km'ye geldi.. Hala rodajdayım ve rodajda çok yakıyor sanki.. korkmama gerek bir durum var mı ? Motorumu ilk aldıgımda 12 lt almıştım yakıt rezerve konumunda iken, 200 km'de iken 8 litre daha aldım, yakıt normal konumu gösteriyordu.. şimdi gene yarımdan az gösteriyor..

Siz ne kadar yaktığınızı ölçtünüz mü 90-100 km ortalama hızla acaba?

Keyfi gezdiğim için ölçüm yapmadım ancak yola çıkmadan 1 gün önce depoyu fullemiştim.Son dönüş yolculuğun da gösterge E nin biraz üzerinde olduğu için ne olur ne olmaz diye bi 20 tl lik daha aldım öyle yola çıktım gösterge direk yarıya geldi...Aslında tek depoyla 450-500 km arası yapabiliyor.İşte gazlayınca 400 km lere kadar düşüyor...

Şimdi rodajda zaten çok yakıcak sonuçta parçalar birbirine alışma aşamasında...Ama size tavsiyem rodajda kesinlikle 60 km hızın üzerine çıkmayın ani hızlanmalardan ve ani duruşlardan kaçının sabit hızla gitmeyin bol bol vites geçişi yapın.Zaten ilk 1000 bakımından sonra motorunuz rahatlıyacak.Endişelenmenize gerek yok...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Arkadaşlar beyaz mı alayım, kırmızımı düşünceleriniz artları eksileri neler?ilk önce beyazı beğendim ama sonra 2. el ilanlara bakar ken kırmızıda karar kıldım.motorun temizliğine iyi bakarım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst