motosikletim ısınınca tekleme yapıyor yardım lütfen !!!!!!!

Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
29
arkadaşlar bi sorunum var ne yaptıysam çözüm bulamadım yardım lütfen

motosikletim 125 cc Ramzey XF125 10v motosiklet soğukken hiç bişey yok çok güzel gaz yiyor çok seri gidiyor
fakat yaklaşık 10 km kadar gidince durduğum zaman kalkarken tekleye tekleye kalkıyor gazı sonradan yiyor ve deviri çok erken kesiyor uzun yolda giderken önceden 11.000 devire kadar çıkan motosiklet 8.000 devirde elektrik kesmeye başlıyor sanki karbüratör benzin yetiştiremiyor gibi ama soğukken oldukca güzel hiç bi sorun yok her yolu denedim

*buji değiştirdim 3 defa
*karbüratör temizlendi defalarca
* hava filtresi temizlendi
*sübap ayarları tekrar yapıldı
*CDI blok değişti
*buji başlığı değişti
fakat sorun halen aynı servisteki usta bile çözemedi bunun sebebi nedir arkadaşlar yardım lütfen..
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
benzin deposu yetersiz hava alıp bi süre sonra havasız kalınca benzini yetersiz gönderiyo olabilirmi? Dibinde az bi benzin varken ısınınca veya teklemeye başlayınca düz bi yolda depo fazla çalkalanmayacak şekilde depo kapağını açıp 1 km kadar deneme yap. Sorun bu değil ise segmanlar veya sübaplar gidik olabilirmi? Veya karburatör ve hava filtresi arasındaki hortumda çatlak, bükülme vs olabilirmi?buji kablosu oksitlenmiş olabilirmi? Bu sorunlara bi bak.
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
29
benzin deposu dediginiz sorun olsa soğukkende yapar depoyu iptal edip bidonla denedim yine aynısını yaptı. segman sübap onlarda hiç bi sorun yok karbüratörde sağlam bıji kalbosu olabilir başlık değişti ama ateşleme bobini kaldı sadece değişmedik sanırım orda gibi geliyo ateşleme bobinine bağlı boji kablosu ama buji başlığını çıkardığımda motosikleti çalıştırıp elektriği görebiliyorum hiç bi kesiklik olmuyo ateşleme bobini olsa elektrik kesilir sanırım? BU SORUN SADECE ISINDIĞI ZAMAN OLUYO MOTOSİKLET 10 KM KADAR YOL YAPTIKTAN SONRA BU SORUN BAŞLIYO YANİ İLGİNÇ SOĞUKKEN ÇOK GÜZEL HİÇ Bİ SORUN YOK
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
valla hiç başıma gelmedi. Aklıma gelenleride yazdım. Yarın yardım edecek arkadaşlar çıkacaktır. Sabah ola hayrola.
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
29
cok saol kardeş ellerine sağlık elinden geleni yapmışsın aynen inşallah bi yardım çıkar çok teşekkürler
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Jikleni kontrol et, belki sürekli açık konumdadır. (kapalı görünse bile)
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
29
karbüratörü şimdi söktüm tekrardan gene bi kontrol yaptım ondada bi sorun yok kardeşimmm çok sağol
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
5,384
kardeş senin karbüratör fazla benzin veriyor motora o yüzden ısınınca gaz yemiyor boğuluyor teklemeye başlıyor benim düşüncem bu nerden biliyorsun dersen geçenlerde balıkesir erdek gezisine giittim motorla ıspartdan ve kütahyadan arkadaşlarla ıspartadaki arkadaşında böyle sorunu vardı çıktık yola gidiyoruz 10-15 km gitik ben 90 km hızla gidiyorum bakıyorum gelmiyor geride kalıyor hayırdır flan bir binsene dedi bindim tekliyor son devire çıkmıyor resmen çeyrek gazla gidiyor derken iğneyi uzattık yolda birde hava ayarı yaptık motor canavar gibi oldu hemde yakıt düştü bence sen öncelikle hava ayarını az aç bir ayarla olmazsa karbüratördeki iğneyi 1 diş uzat tekrar hava ayarı yap sür düzelecektir büyük ihtimal
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
304
subap ayarın yanlış. servis manuelindeki değerler orjinal subaplar için geçerlidir. farklı subap takıldıysa bu degerler tutmayabilir. eger ki egzosun da o kesilmeler esnasında patırdıyorsa subap ayarların kesinlikle yanlış demektir.
 
Katılım
1 Nis 2011
Mesajlar
335
ben dün bakıma götürdüm ve senınkıne benzer bı sorunum vardı adam direk kullandıgım yagı sordu 10/40 dedim ve dediği şu oldu hava sogutmalı motorun oldugu ıcın sıcak havada motor ısınınca yag özelligini kaybediyor motorun yag kanallarından yeterınce ilerleyemiyor ve performansı etkileyip motor detone oluyor dedi..
herif 20 / 50 koydu yagı ve garip bir şekilde makinanın performansı değişti..deli gibi gidiyor bir yag bu kadar mı etki eder şaşırdım valla.
 
Katılım
6 Tem 2010
Mesajlar
29
arkadaşlar yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Sorun çözüldü buraya 60 km mesafede bi ilçe var orda servisinde yaptırdım sorun karbüratör ve karbüratör manifoltunda çıktı JAPON karbüratör taktırdım deli gibi gidiyodu çok hızlı geldim geri eve. fakat eve gelince motor çok gürültülü çalışmaya başladığını farkettim şuan çok gürültülü çalışıyor motordan sesler geliyor anlamadım bi yeri yapılıyor bi yeri bozuluyor ne iş bilmem bu motorlar yaa...
 
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
227
benzin deposu dediginiz sorun olsa soğukkende yapar depoyu iptal edip bidonla denedim yine aynısını yaptı. segman sübap onlarda hiç bi sorun yok karbüratörde sağlam bıji kalbosu olabilir başlık değişti ama ateşleme bobini kaldı sadece değişmedik sanırım orda gibi geliyo ateşleme bobinine bağlı boji kablosu ama buji başlığını çıkardığımda motosikleti çalıştırıp elektriği görebiliyorum hiç bi kesiklik olmuyo ateşleme bobini olsa elektrik kesilir sanırım? BU SORUN SADECE ISINDIĞI ZAMAN OLUYO MOTOSİKLET 10 KM KADAR YOL YAPTIKTAN SONRA BU SORUN BAŞLIYO YANİ İLGİNÇ SOĞUKKEN ÇOK GÜZEL HİÇ Bİ SORUN YOK

Aynı sorun bende de var yaz kış
 

c90

Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
813
sıcakken bu hep oluyor ise supablara dikkatli biri baksın derim mutlaka sıkıntı vardır
yoksa neden yapsın motorun çalışması için ortam müsayit soğukken yapsa başka bir şey derim ama sıcakken yapıyor ise
bir daha subaplara bakılmalı derim::gazla::
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
73
geçen hafta arora zorro 150-70 aldım daha 180 km de aynı sorun bendede var. Servis depoyu söküp ateşleme kablolarını kontrol edeceklerini soylediler
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
ateşleme ve elektrik tesisatına bak
statöru ölç rölantide 12 gaz verince 14 v falan vermeli
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
73
Arora zorro 150-70 modelini hayran kalarak aldım. Dijital kilometresi ve iri deposna adeta aşık oldum. 220 km oldu derken bi ateşleme sorunuyla karşı karşıya kaldım motor ısındıktan sonra yığılma yapmaya gaz kesmeye rolantide stop etmeye başladı ve en sonunda soğuyuncaya kadar çalışmamaya başladı Sıfır motosikletin deposu söküldü kabloları kontrol edildi Servis önce beyin arzalı dedi başka beynlerde aynı sorunu yaptı buji değişti, buji kablosu değişti bobin değişti kontakta temazsızlık olabilr deyip düz kontak denedik olumlu bi sonuç vermedi park-kısafar düğmelerinin üstndeki elektirk kesme düğmesi arzalı olabilr dedi servis onu iptal etti yine düzelmedi. Dün depoyu yerine koydugmuz saat gecenin 2siydi ve motosikletmden ilk cıvata arttı. Servis bu işi çözemezse ben ne yapıcam? Ciddi bi ateşleme sorunuyla karşı karşıyayım belkide çok basit bişey ama bilmiyoruz. Bilen biri yardım etsin artk
:pr::salut:
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
çok ilginç değişmeyen yer kalmamış bütün fişleri kontrol et oksit sökucu sprey sık
birde en son çare karbüratör manifoltuna bak ayarları dahil yine çözülmezse sorun motorda ve ben ilk defa subablar ayarsiz ısınınca uzadığı için randımansiz çalışıyor diyeceğim ama en son çare subab
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Arora zorro 150-70 modelini hayran kalarak aldım. Dijital kilometresi ve iri deposna adeta aşık oldum. 220 km oldu derken bi ateşleme sorunuyla karşı karşıya kaldım motor ısındıktan sonra yığılma yapmaya gaz kesmeye rolantide stop etmeye başladı ve en sonunda soğuyuncaya kadar çalışmamaya başladı Sıfır motosikletin deposu söküldü kabloları kontrol edildi Servis önce beyin arzalı dedi başka beynlerde aynı sorunu yaptı buji değişti, buji kablosu değişti bobin değişti kontakta temazsızlık olabilr deyip düz kontak denedik olumlu bi sonuç vermedi park-kısafar düğmelerinin üstndeki elektirk kesme düğmesi arzalı olabilr dedi servis onu iptal etti yine düzelmedi. Dün depoyu yerine koydugmuz saat gecenin 2siydi ve motosikletmden ilk cıvata arttı. Servis bu işi çözemezse ben ne yapıcam? Ciddi bi ateşleme sorunuyla karşı karşıyayım belkide çok basit bişey ama bilmiyoruz. Bilen biri yardım etsin artk
:pr::salut:

Katalizörü kontol edin(Motor bloğundaki geriş dönüşüm sistemi). Resimlerini çekip atın hatta ayrıntılı yardımcı olmaya çalışayım.

Şunun benzeri olması lazım.

0bnaP.jpg


WzuvL.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst