Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
b11l2.jpg
[/url][/IMG]

buda ben ve cb ' em :p
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
Arkadaşlar yağ ile ilgili d&b motorun bana söylediği 15-50 koyduk faturada 10-40 yazıyordu kıllanıp hondaya mail attım bugün servisten dönüş yaptılar 15-50 yi bayağdır kullanmıyorlarmış 10-40 geliyormuş mobilden isterseniz sizi servise dağvet edeyim gelin yağınızı değiştireyim dedi. bilgilerinize kafanıza takılan servis vesayre yalış varsa hondaya yazın kesin çözüm hemen sınırsız hizmet motoru tavsiye etme sebebim buydu sonuna kadar hakkını veriyorlar.
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
biraz daha resimler koysan tpicte hep beyaz cb var kırmızıda siyahıda yakından güzel görünüyor beyazı farklı tabiki:)

birbirinize yakışmışsınız:)

ya hocam ben resmen fotoğraf çekme ve çektirme özürlüyüm o kadar sağa sola gittik haa hadi foto çekelim demedik bu fotoyu bile arkadaş demese çektirmezdim oda makine yoktuda telefonla çekti , :) ama bundan sonra orta mesafe şöyle ortalama 200 - 300 km mesafeli gezilere çıkıcam o zaman muhakkak şarjlı pillerimi + şarj aletimi ve daha pek çok ekipman vs... yanıma alıcam...
 
Katılım
16 Haz 2012
Mesajlar
18
Arkadaşlar yağ ile ilgili d&b motorun bana söylediği 15-50 koyduk faturada 10-40 yazıyordu kıllanıp hondaya mail attım bugün servisten dönüş yaptılar 15-50 yi bayağdır kullanmıyorlarmış 10-40 geliyormuş mobilden isterseniz sizi servise dağvet edeyim gelin yağınızı değiştireyim dedi. bilgilerinize kafanıza takılan servis vesayre yalış varsa hondaya yazın kesin çözüm hemen sınırsız hizmet motoru tavsiye etme sebebim buydu sonuna kadar hakkını veriyorlar.
benim de 1000 bakımın da 20 50 koydu bu honda nın ana sayfasından mı mail atılıyor kardeşim ya benim ön disk ses yapıyor toz dandır diyo servis balata sipreyi sık diyor balatanın sökülüp bakılması lazım ama hiç icraat yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

arkadaşlar en son km kaçı gören var ben 105 gördüm bir ybr denk geldi ışıklarda sordum kaç yapıyor en son 130 135 km hız yapıyormuş bizim bu motorlarda açılırmı ki acaba
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
benim de 1000 bakımın da 20 50 koydu bu honda nın ana sayfasından mı mail atılıyor kardeşim ya benim ön disk ses yapıyor toz dandır diyo servis balata sipreyi sık diyor balatanın sökülüp bakılması lazım ama hiç icraat yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

arkadaşlar en son km kaçı gören var ben 105 gördüm bir ybr denk geldi ışıklarda sordum kaç yapıyor en son 130 135 km hız yapıyormuş bizim bu motorlarda açılırmı ki acaba

Servis öyle diyorsa uğraşma at maili sen gitme kendileri cağırsınlar :) da benim ön disc te de var ufak bi tutukluk onu ben kendi servis dışında motorcum var ona sormuştum normal demişti ama sen yinede belirt baksınlar tabi http://www.honda.com.tr/bize_ulasin.aspx bu linkten yazabilirsin acılmazsa honda nın motor ana sayfasında sağ en altta bize ulaşın var oradan yollayabilirsin
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Arkadaşlar yağ ile ilgili d&b motorun bana söylediği 15-50 koyduk faturada 10-40 yazıyordu kıllanıp hondaya mail attım bugün servisten dönüş yaptılar 15-50 yi bayağdır kullanmıyorlarmış 10-40 geliyormuş mobilden isterseniz sizi servise dağvet edeyim gelin yağınızı değiştireyim dedi. bilgilerinize kafanıza takılan servis vesayre yalış varsa hondaya yazın kesin çözüm hemen sınırsız hizmet motoru tavsiye etme sebebim buydu sonuna kadar hakkını veriyorlar.

Bende 10 gün önce D&B motorda 1000 bakımı yaptırdım, banada 15-50 yağ koyduklarını söylediler. Fatura almak aklıma gelmediği için faturada ne yazıyor bilemem. Sonradan kullanma kılavuzuna baktığımda 10-30 yağ tavsiye edildiğini sıcak havalarda 10-40 kullanılabileceğini gördüm. Senin bu yazını okuduktan sonra bende Honda ya yazı yazdım. Bakalım nasıl bir dönüş olacak.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Dönüş yaptıklarında yeniden değişim için sizleri nereye çağırıyorlar acaba, yine D&B mi üstleniyor bu durumu, yoksa direkt Honda ile mi muattap olacağız?

Herhangi bir ödemeden bahsedilmez herhalde sırf ellerinde yok diye kullandıkları yanlış yağ için.

Sadece merakımdan soruyorum. Bu durumda Honda yı bilgilendirmek bencede en akıllıca olanı. İnşallah olumlu bi dönüş olur kdrsahin senin için de.
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Dönüş yaptıklarında yeniden değişim için sizleri nereye çağırıyorlar acaba, yine D&B mi üstleniyor bu durumu, yoksa direkt Honda ile mi muattap olacağız?

Herhangi bir ödemeden bahsedilmez herhalde sırf ellerinde yok diye kullandıkları yanlış yağ için.

Sadece merakımdan soruyorum. Bu durumda Honda yı bilgilendirmek bencede en akıllıca olanı. İnşallah olumlu bi dönüş olur kdrsahin senin için de.

Ortada yanlışlık yok ki. 15w50 bu sıcaklarda 10w40 dan daha iyi bir yağ diye biliyorum :)
 
Katılım
23 Haz 2008
Mesajlar
49
1000 bakımını bugun hallettım arkdaslar zoncır yaglandı genel kontroller yag 10-40 castrol konuldu.. lastık degıstırcektım pılot alıcaktım ama on lastık ellerınde yoktu. kısa gdogru degıstırelım ıstersen dedıler yagmur flaln yok suanlık en aızndn dedıler mantıklı geldı bana olmadı 2000 de falan degıstırebılırım 200 tl dedıler cıftıne bu arada honda gazıosmanpasa cıftkurtlar.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ortada yanlışlık yok ki. 15w50 bu sıcaklarda 10w40 dan daha iyi bir yağ diye biliyorum :)

Avustralya, Singapur, Brezilya ... gibi ülkelere satılıyor CB çoğunlukla,

bu ülkeler dahada sıcak olmasına rağmen kullanım kılavuzu 10W30 hadi ekvatorda yanıyorsan bilemedin 10W40 kullan demiş 15W50 bu yüzden bizim için yanlış yağ :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------

1000 bakımını bugun hallettım arkdaslar zoncır yaglandı genel kontroller yag 10-40 castrol konuldu.. lastık degıstırcektım pılot alıcaktım ama on lastık ellerınde yoktu. kısa gdogru degıstırelım ıstersen dedıler yagmur flaln yok suanlık en aızndn dedıler mantıklı geldı bana olmadı 2000 de falan degıstırebılırım 200 tl dedıler cıftıne bu arada honda gazıosmanpasa cıftkurtlar.

Evet yağmurlar başladığında daha mantıklı, 200 TL fena fiyat değil, bilgilendirdiğin için çok sağol :)

Bakım sonrası motosiklete taze kan geliyor, 2000 hemen olur :) 4000 de de değiştirebilirsin. Rodaj bitimi için geçmişolsun, bakım sonrası içinde hayırlı olsun, keyfini çıkarabilirsin artık :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Avustralya, Singapur, Brezilya ... gibi ülkelere satılıyor CB çoğunlukla,

bu ülkeler dahada sıcak olmasına rağmen kullanım kılavuzu 10W30 hadi ekvatorda yanıyorsan bilemedin 10W40 kullan demiş 15W50 bu yüzden bizim için yanlış yağ :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 04:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------



Evet yağmurlar başladığında daha mantıklı, 200 TL fena fiyat değil, bilgilendirdiğin için çok sağol :)

Bakım sonrası motosiklete taze kan geliyor, 2000 hemen olur :) 4000 de de değiştirebilirsin. Rodaj bitimi için geçmişolsun, bakım sonrası içinde hayırlı olsun, keyfini çıkarabilirsin artık :)

Aynı kılavuzu dağıttıklarını mı sanıyosun :)

http://www.motosiklet.net/forum/mot...kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-685.html

Sıcaklıkların böyle olduğu zamanlarda gayet güzel yağ :) 10w40 özelliğini kaybediyor dayanmıyor, denendi onaylandı.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Motul 100 derecede bile özelliğini yitirmiyor, bende çok araştırdım, bütün değerleri hala yağın motoru koruduğuna işaret ediyor.

Bende Honda CB 125 E modelinin Türkiye, Avustralya ve Ukrayna ya satılan motosikletler ile verilen kılavuzları mevcut.

Bütün kılavuzlarda aynı değerler önerilmiş, zaten coğrafyaya göre bukadar büyük değişiklik gösteremez, yağ standartları kılavuzda bahsi geçen motosiklet motoru ve şanzımanı için en sağlıklı olanı olarak öneriliyor.

Ben kılavuza birebir uyma taraftarıyım, yakıtı arttırmayı, motosikleti kasmayı, daha sert yağ koyup zorlamayı, Honda aksini söylemediği sürece düşünmüyorum.

Sibiryada yaşıyor olsam, motosikleti Türkiyeden alıp götürsem kılavuzda yazandan tereddüt ederdim. Biçok ülke 55-60 derecede 10W30 kullanıyorsa ben 35-40 derecede tereddütsüz kullanırım.

Yağ nekadar sıvı ise ester katkıları ile tutunma dengelenir, tek soğuk yer olan karterde sıvı yağın soğuma süresi daha hızlı olur, motosiklet daha sıvı yağ ile çalışınca daha ferah ve sürtünmesiz olur ve motor daha az ısınır.

Dolayısıyla bu rahatlama motosikletin ömrünü uzatır, atikliğini korur, zorlanma olmadığı için yakıt sarfiyatında ciddi farklar olur. BMW enduro kullanıcıları harici hiç duymadım 15W50 kullanan. Onlarda kılavuza uyuyordamı kullanıyor bilmiyorumı.

Ben bunun çok faydasını gördüm, Honda motosikleti benden iyi tanıyor sonuçta, ne derse o :) Sağol uyarın için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------

Kalın yağda ise durum tam tersi, motosikleti çalıştırdığımız ilk 3-5 dk yağ her noktaya temas edene kadar mikron zar tabakaları yırtılıyor, metal metale sürtüyor tahrip oluşturmaya başlıyor.

Bu durum 10 - 15.000 KM lere kadar farkedilemiyor bile, aksine daha sağlıklıymışçasına bir izlenim bırakıyor kullanıcıda. Dünyadaki forumlar hep bu tür açıklamalar yapmış.

125 cc cik motosikletimiz var zaten, narin davranmakta fayda var :)
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
Bende 10 gün önce D&B motorda 1000 bakımı yaptırdım, banada 15-50 yağ koyduklarını söylediler. Fatura almak aklıma gelmediği için faturada ne yazıyor bilemem. Sonradan kullanma kılavuzuna baktığımda 10-30 yağ tavsiye edildiğini sıcak havalarda 10-40 kullanılabileceğini gördüm. Senin bu yazını okuduktan sonra bende Honda ya yazı yazdım. Bakalım nasıl bir dönüş olacak.

Bir kaç güne dönerler servisten cağırırlar yağ değişimi için ama soylediği gibi söylenen yanlışsa sorun yok ama yağ yanlışsa sorun olabilir. Ben değiştirip değiştirmeme konusunda kararsızım olmadı pazartesi veya salı gidip değiştirticem başında durarak.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------

Dönüş yaptıklarında yeniden değişim için sizleri nereye çağırıyorlar acaba, yine D&B mi üstleniyor bu durumu, yoksa direkt Honda ile mi muattap olacağız?

Herhangi bir ödemeden bahsedilmez herhalde sırf ellerinde yok diye kullandıkları yanlış yağ için.

Sadece merakımdan soruyorum. Bu durumda Honda yı bilgilendirmek bencede en akıllıca olanı. İnşallah olumlu bi dönüş olur kdrsahin senin için de.

Beni direk d&b servis aradı durumu anlattı ve onlar çağırdı. Herhangi bir ücret talep edeceklerini de sanmıyorum. Benim mailden dolayı honda onları arıyor onlar bana dönüş yapıp benim sorunumu giderdikten sonra hondaya dönüş yapıyorlar bu şekilde işliyor diye biliyorum.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Bayiler Türkçe kullanma kılavuzu veriyorlar mı, bana sadece İngilizce kılavuz verdiler
 
Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
arkadaslar ben tam anlayamadım yagı degiştirecegim zaman servisin hangi yagı koyması gerekiyor isimini cismini yazarmısınız lütfen takip edeyim bakalım hangi yagı koyacaklar 560 km oldu degiştireyim diyorum
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
arkadaslar ben tam anlayamadım yagı degiştirecegim zaman servisin hangi yagı koyması gerekiyor isimini cismini yazarmısınız lütfen takip edeyim bakalım hangi yagı koyacaklar 560 km oldu degiştireyim diyorum

Kullanma kılavuzunda ki bilgiye göre şu mevsimde 10-40 yağ koymak gerekiyor, 20 derecenin altında 10-30
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst