Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
depo göstergesine aldanmayın arkadaslar ibre sonda diye yola giderken benzin aldım 30 tl de doldu depo agzına kadar... demekki icinde 30 tl lik daha benzin varmıs ben korkudan doldurayım dedim.. inzel kardes neden sattınız motorunuzu bir olumsuzlukmu oldu yoksa yükseltmek icinmi ?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Öyle denk geldi sattım. Olumsuzluklarını daha önceden de yazmıştım. Büyük motorlarım zaten vardı benim.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
motorun gördüğü son hız 105 2 defa bu hıza ulaşabildim motorun torku çok iyi ama son hızı bu şekilde..yağ konusunda 920 kmde ilk bakımı yaptırdım şuan 1400 kmde yağ cubuğunda bi sıkınıtı yok en üst seviyede yağ bidahaki yağ değişime kadar kontrol edeceğim...

yakıt;tam yedeğe geçtiğimde 50 tl benzin aldım şuan 200 km olmuş depo yarım gösteriyo yedeğe kadar 450 kmnin üstüne çıkmak hedefim:)işe giderken 80-90 aras gidip geliyorum günde 40 km...
 
Katılım
5 Haz 2010
Mesajlar
114
merhaba arkadaşlar bende yakıt oranımı söyliyeyim 500 km bir depo ile ve içinde daha vardı ama biraz uzun yol da yediremiyorum 10 lira atıyorum içine :D
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Geçen çarşamba sadece karayolu kullanarak İstanbul-Yalova yaptım toplamda 192km yol gittim.
Hafif rampa aşağı ibre tam olarak 110'u gösterdi. Bunu etkileyen faktörler neydi bilmiyorum. Ben ibrenin yalancısıyım eğer gerçeği göstermiyorsa.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
akşam serin havada düz yolda 110 gösteriyor ibre,biraz meyil olursa 115 gösteriyor,telefonum güzel çekse video çekicem =) taş çatlasa 105 diyorsunuz ya hani.
 
Katılım
26 Mar 2011
Mesajlar
76
slm arkadaslar bende yeni aldım moturu çok beyendim yanlız söyle bir sıkıntı var antalyada honda servisi yok kime götürmeliyim bilemiyorum daha motorum 40 kmde daha kımıldama yok ibrede depo kapagının üstündeki parcadan ses geliyodu bi parca kagıt sıkıstırdım ses kesildi ama çok rahat bi motor herkeze iyi sürüsler
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
Motorumu son istediğim duruma getirmiş bulunuyorum birkaç fotoğraf paylaşayım istedim. :)

imag0373lk.jpg
By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
imag0372ap.jpg
By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
imag0370u.jpg
By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
imag0369f.jpg
By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
imag0368ue.jpg
By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
imag0367vt.jpg
By seloo007 at 2012-07-29[/IMG]
 
Katılım
16 Haz 2012
Mesajlar
18
slm arkadaslar bende yeni aldım moturu çok beyendim yanlız söyle bir sıkıntı var antalyada honda servisi yok kime götürmeliyim bilemiyorum daha motorum 40 kmde daha kımıldama yok ibrede depo kapagının üstündeki parcadan ses geliyodu bi parca kagıt sıkıstırdım ses kesildi ama çok rahat bi motor herkeze iyi sürüsler
servisin manavgatta yeri var 1 ay olmuş açılalı orayla görüş istersen veya alanya telefon aç sorunlarını anlat ne diyecekler nerden aldın motoru
 
Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
selo007 nikli arkadasım ya bu öndeki koruma demirini nereye yaptırdın öğrenebilirmiyim ben balıkesirdeyim
 
Katılım
12 Ağu 2011
Mesajlar
47
selo007 nikli arkadasım ya bu öndeki koruma demirini nereye yaptırdın öğrenebilirmiyim ben balıkesirdeyim

istanbul ümraniye d&b motorda yaptırdım ben motoru alırken onun dışında nerede bulabileceğini bilmiyorum ama d&b motordan istersen kargoyla yollarlar sanırım.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
selo007 nikli arkadasım ya bu öndeki koruma demirini nereye yaptırdın öğrenebilirmiyim ben balıkesirdeyim

birteko internetten sipariş verip kendin bile takarsın fotolardan bakıp, bakmasan bile olur. Uğraşamam diyorsan Balıkesir' de bunun Honda CBF için olanı mutlaka vardır, motosikletinle git bir dene direkt uyuyor olma ihtimali yüksek.

Uymuyorsa da bi demirciye götürürsün az bişey kaydırırlar kulakları 5 dk sürer :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Motul 100 derecede bile özelliğini yitirmiyor, bende çok araştırdım, bütün değerleri hala yağın motoru koruduğuna işaret ediyor.

Bende Honda CB 125 E modelinin Türkiye, Avustralya ve Ukrayna ya satılan motosikletler ile verilen kılavuzları mevcut.

Bütün kılavuzlarda aynı değerler önerilmiş, zaten coğrafyaya göre bukadar büyük değişiklik gösteremez, yağ standartları kılavuzda bahsi geçen motosiklet motoru ve şanzımanı için en sağlıklı olanı olarak öneriliyor.

Ben kılavuza birebir uyma taraftarıyım, yakıtı arttırmayı, motosikleti kasmayı, daha sert yağ koyup zorlamayı, Honda aksini söylemediği sürece düşünmüyorum.

Sibiryada yaşıyor olsam, motosikleti Türkiyeden alıp götürsem kılavuzda yazandan tereddüt ederdim. Biçok ülke 55-60 derecede 10W30 kullanıyorsa ben 35-40 derecede tereddütsüz kullanırım.

Yağ nekadar sıvı ise ester katkıları ile tutunma dengelenir, tek soğuk yer olan karterde sıvı yağın soğuma süresi daha hızlı olur, motosiklet daha sıvı yağ ile çalışınca daha ferah ve sürtünmesiz olur ve motor daha az ısınır.

Dolayısıyla bu rahatlama motosikletin ömrünü uzatır, atikliğini korur, zorlanma olmadığı için yakıt sarfiyatında ciddi farklar olur. BMW enduro kullanıcıları harici hiç duymadım 15W50 kullanan. Onlarda kılavuza uyuyordamı kullanıyor bilmiyorumı.

Ben bunun çok faydasını gördüm, Honda motosikleti benden iyi tanıyor sonuçta, ne derse o :) Sağol uyarın için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------

Kalın yağda ise durum tam tersi, motosikleti çalıştırdığımız ilk 3-5 dk yağ her noktaya temas edene kadar mikron zar tabakaları yırtılıyor, metal metale sürtüyor tahrip oluşturmaya başlıyor.

Bu durum 10 - 15.000 KM lere kadar farkedilemiyor bile, aksine daha sağlıklıymışçasına bir izlenim bırakıyor kullanıcıda. Dünyadaki forumlar hep bu tür açıklamalar yapmış.

125 cc cik motosikletimiz var zaten, narin davranmakta fayda var :)

Tablo okuma bilginiz vardır umarım :)

viskozityus4.gif


Bu resimde de enduro değil de sanki ss var :)

pr_01_901_max.jpg
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bu yağ zaten full sentetik, full sentetik yağ hava soğutmalı motosikletler çok sıcak çalıştığı için çok az km lerde yanarak özelliğini yitirir diye biliyorum. Yüksek devirli makinelerde tutunma çok sorun değil zaten sürekli harmanlanıyor o devirle.

Bizde ise yarı sentetik ve tutunma destekleyici ester katkıları olması daha verimli diye biliyorum. Birde geçtiği standartlar ambalajda gözükmüyor Racing yağlar genelde CB 125 E için önerilen standartların üstünde oluyor.

Kılavuzda üstüne basılan bir nokta da, asla daha yüksek standart ve kalitede yağ kullanmayınız denmiş. SAE standartı olarak ta CB 125 E' ye 10W30 konulması önerilmiş, hava sıcaklığı 40 C ve üstü ise hadi bilemedin 10W40 de olur yazıyor.

İstanbulda yaz başından beri hava durumunda 40 dereceyi henüz görmediğim için ki olsada 1-2 gün için yağ değiştirmeyeceğimden ben kılavuzumun önerdiği 10W30 kullanıyorm.

Gayette memnunum, memnun olmadığım hiçbirşeyi önermem bu konuları ciddiye alan biriyim ki heryerdede bu tür konuların şakası olmaz yazıyor. Yıllardır motosiklet kullanyorum, tecrube ettiğimden değildir yazdıklarım,

Fakat çok okurum öğrenmek adına, forumda şu yağ bu sıcağa gider, bunu koydum ses değişti, aktı makina, türünden yorumlar okuyunca acaba olurmu ki demedim değil. Hemen araştırmaya başladım ve günlerce okudum işin aslını öğrenmek için.

Bu tür deneme yanılma riskleri bizden başka hiçbir ülkede alınmıyor:) Sizler memnunsanız en kalın yağı kullanın. Ben bu riski almamayı tercih ettim sadece. İşin tek doğrusu var okuduklarımdan anladığım kadarıyla, kullanım kılavuzu ne diyorsa o.

Ne yalan yanlış bilgiler dolanıyor ortada be abi, ben okuyup araştırdığımı, inandığımı, hatta kendim de uyguladığımı yazıyorum sadece, bukadar takılmayın :) Bu arada Mobil yağ yapmayı bilen markalardan biridir bana göre de :)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Bu yağ zaten full sentetik, full sentetik yağ hava soğutmalı motosikletler çok sıcak çalıştığı için çok az km lerde yanarak özelliğini yitirir diye biliyorum. Yüksek devirli makinelerde tutunma çok sorun değil zaten sürekli harmanlanıyor o devirle.

Bizde ise yarı sentetik ve tutunma destekleyici ester katkıları olması daha verimli diye biliyorum. Birde geçtiği standartlar ambalajda gözükmüyor Racing yağlar genelde CB 125 E için önerilen standartların üstünde oluyor.

Kılavuzda üstüne basılan bir nokta da, asla daha yüksek standart ve kalitede yağ kullanmayınız denmiş. SAE standartı olarak ta CB 125 E' ye 10W30 konulması önerilmiş, hava sıcaklığı 40 C ve üstü ise hadi bilemedin 10W40 de olur yazıyor.

İstanbulda yaz başından beri hava durumunda 40 dereceyi henüz görmediğim için ki olsada 1-2 gün için yağ değiştirmeyeceğimden ben kılavuzumun önerdiği 10W30 kullanıyorm.

Gayette memnunum, memnun olmadığım hiçbirşeyi önermem bu konuları ciddiye alan biriyim ki heryerdede bu tür konuların şakası olmaz yazıyor. Yıllardır motosiklet kullanyorum, tecrube ettiğimden değildir yazdıklarım,

Fakat çok okurum öğrenmek adına, forumda şu yağ bu sıcağa gider, bunu koydum ses değişti, aktı makina, türünden yorumlar okuyunca acaba olurmu ki demedim değil. Hemen araştırmaya başladım ve günlerce okudum işin aslını öğrenmek için.

Bu tür deneme yanılma riskleri bizden başka hiçbir ülkede alınmıyor :) Sizler memnunsanız en kalın yağı kullanın ben bu riski almamayı tercih ettim sadece. İşin tek doğrusu var okuduklarımdan anladığım kadarıyla, kullanım kılavuzu ne diyorsa o.

Biraz daha konuşsanız neler öğreneceğim maşallah bayağı bilgi kirliliği oluşmuş sizde :) Tabloda 10/40 kaç derece gösteriyor güzel bakın derim. İyi forumlar :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Şimdi sende haklısın, o grafiklere de gözatmakta fayda var. Burda devreye kalite giriyor, ve kaliteli bir yağ firması 10W30 sattık buna, 40 C de motoru yansada bana giren çıkan yok, demiyor.

Motul un dediği şudur, bu sıcaklıklarda ise hava sıcaklığı %100 verim alırsın, fakat çoğu yağ belli sıcaklıkta tüm özelliğini yitirip zivtleşirken,

ben 40 C %de şukadar hatta 100 C de bile %de şukadar saniye/mm2 motosikletine yağımı tutundururum korkma diyor. Bunları 10W30 için söylüyor.



Tuhaf grafiklere rastlamak mümkün çokta olmasa değişkenler 5-10 derecede pes eden motosiklet yağıda yoktur zaten :)




Hava sıcaklığı 35-40 derecelere kadar 10W30 %100 verimini sağlıyor zaten, daha yüksek ısılarda yağlama verimi düşse de kaliteli yağda yağsız hiçbir nokta kalmıyorki.

Hatta motorun başına uzun vadede seyir halindeyken değil, çalıştırılan ilk 3-5 dk geliyormuş ne geliyorsa, benim ilk çalıştırdığım yer kapalı alan 20 derece bile değildir. Ki bu durumda ciddi bi fark sağlıyordur zaten kalın yağa göre.

Şu tabloda da kalın yağın motosikleti neredeyse 2 katı kastığı görülmektedir.



Birçok forumda ve sitede bahsediliyor zaten Motul Honda nın motorunu tanır ve bunun için 5100 10W30 u üretir.

http://www.everythingtwowheels.com.au/?attachment_id=1232

Valla bişey öğreneceğim diye açıp okuyorum forumu, yanlış anlamayın nolur. Amacım bilmişlik taslamak değil. Sadece kolay güvenen biri değilim herşeye.

100 CB ye 15W50 / 100 CB ye de Motul 10W30 koyup 40 derece sıcaklıkta son gaz salacaklar, 10W30 lar patır patır motor bırakacak,şişecek... ... anca ozaman :) Yoksa benim yolum belli "kullanım kılavuz"

Bazı arkadaşlarımızda takma bukadar 15W50 koy geç okadar farketmiyor diyor :) Bunu hiçmi hiç anlamıyorum okadar farketmiyorsa bari kılavzda yazan 10W30 u koy geç :)
 
Katılım
15 Haz 2012
Mesajlar
32
ben ferdinand kardesime güveniyorum mantıklı cümleler kurmus bu yüzden 10w30 koycaz kimyacı32
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst