Sevgili İrfan,
Gerçi sen biliyorsundur ama hatırlatayım dedim. Sütunlu matkaplarda kesinlikle mengene kullanmalısın, iş parçasını sabitlemelisin, çünkü tork fazladır.
Küçük bir ipucu vereyim, emniyet için kayışı gevşek bırakırsan iş sarınca uç kırmasın veya bir iş kazasına sebep olmasın. En fazla kayışın ömrü erken biter o da mesele değil.
Eline sağlık, güle güle kullan.
evet aynı fikirdeyiz orhan abicim resimlerde çıkmamış lakin üzerinde mengenesi vardı çekmeyi unutmuşum

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------
arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum yorumlarınızdan ötürü bazı cevap vermessem olmayacak yorumlara cevap vermeye çalışıyorum yinede cevaplayabildiğim kadar cevasplamaya çalışacağım
ama ondan önce kendi tecrübe ettiğim ve ufak ama bu işlerle uğraşanların ki zaman zaman hepimiz el matkabı yada vs. matkap kullnırız lakin piyasada nalburlarda satılan 3-5 liralık uçlardan tutun tanesinin 8-10 liradan başlayıp 15 euroya satılanlarına kadar denedim bu konu hakkında benden daha da deneyimi olan arkadaşlardan bilgilerini alabilirim ki bu konu önemli benim için
ilk zamanlar 3-5 liralık nalburlardan aldığım uçlarla neler çekiyormuşum haberim yokmuş hatta bir adet matkabı bile bu uğurda kurban verip yaktım istemeden uyuz oldum
yapı marketlerden almadığım matkap ucu kalmadı her çeşidini denedim , zira burada ince bir nokta var şayet sütunlu matkapla delik açarken uca belirli bir devir olması gerekli yani çok hızlı dönerse ucu yakıyorsunuz yavaş dönerse baskı uygulayamassanız bu severde uç iş malzemesini delmiyor zorlanıyorsunuz zurna burada zırlıyor işte sütunlu matkapla yukarıda bahsettiğim ucuz uçlarla iş yapmak mümkün çünkü belirli bir hız ayarı yapılabildiği gibi uca istendiği miktarda basınçta uygulandığı için bir çok segmentte uçla çalışabilirsiniz , ama el matkabıyla dandik bir uçla delik açmaya kalktığınız zaman 1-2 mm de farketmez belki ama 1cm kalınlığında bir levhayı delmeye kalktığınızda yeterli baskıyı uygulayamadığınız için ucu yakıyorsunuz, ter döküyorsunuz , hatta çok inat ederseniz matkabınızın yarı ömrü gidiyor hatta çin malı matkap ise yanması işten bile değil
asıl söyleyeceklerimi aklınızın bir kenarına yazın , titanyum, cobalt vs uçların hepsini silip süpürecek hem elde hemde tezgah makinalarında kullanılan bir uçla tanıştım marlkası dewalt adamlar öyle bir uç yapmışki ne kırılıyor ne yanıyor nede aşınma oluyor nasıl bir malzemedir bilmiyorum ama az önce saydığım titanyum , cobalt ve aklıma gelmeyen envai matkap uçlarına fark atar, çok zorlarsanız ve delerken bir sıkıntı olursa en fazla kendi yamuluyor ve çekiçle takrar düzeltip yoluma devam ediyorum
ayrıca bir teknoloji daha uygulamışlar uca ! örneğin matkap ucumuz 13 mm lik bir uç olsun

mesela geniş çaplı bir delik açılacaksa önden daha küçük çaplı bir uçla ilk delik açılır ki bu işin kolay yoludur ardından normalde deleceğiniz 13 mm yi ardından delersiniz ,
ama bu uçta şöyle bir şey uygulamışlar bu tabi sadece 13 mm lik uçlarda değil 4 mm den sonra dewaltın tüm uçlarında geçerli 1 tek uçla aynı anda 2 işi yapıyorsunuz önden 8 mm ile giriyor ardından 13 mm büyütüyor ve zaman hız kazandırıyor
kimbilir belki benim bu zamana kadar haberim yoktu herkez kullanıyordu bilmiyorum ama adamlar dehşet uç yapmışlar kaç tane uç harcadım ama 1 tek dewalt hala daha kullanıyorum ,
bu arada 13 mm lik bahsettiğim dewalt ucun fiyatı 14.5 eurodur yani 28 lira civarı ama helal hoş olsun ucum var diyebiliyor işim düştüğünde düşünmeden işimi halledebiliyorum sanki 1 cm lik demir parçasını ağaç gibi deliyor abartısız söylüyorum

resimde sanırım daha iyi anlatabilirim , makro modda çekmeyi unuttum net çıkmamış ama konunun özünü anlatıyor sanırım

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
hayırlı olsun İrfan'ım güzel oyuncak
ama boya'yı bol bulmuşsun belli,iyiki mötörü'de boyamadın
motorun jantlarından ve koruma demirlerinden başlayacağım tamer abi yarın kompresörüm gelecek inşallah o zaman

eeeee arap yağı bol bulunca ......:cherry:
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------
Hayırlısı olsun. Güle güle kullanın. Lisede ve üniversite sınavlarına çalışırken dersane paramı kazanmaya yardım etmişti bu sütunlu matkap. Belki de kendimizden bir şeyler katmamıza izin verdiği için daha çok seviyorum bu aletleri. Şimdiyse kusursuz hassasiyette çalışan buz gibi cnc'ler sardı piyasayı

Cincinnati vargel tezgahını, 40'lı yıllardan kalma tornada çalışmamı hala hatırlarım. O günler güzeldi.. Güle güle, kazasız kullanmanızı ve el işlerinizde başarılarınızın devamını dilerim..
teşekkürler ilkay üstadım evet sürekli imkanlar alım gücü ,ve ihtiyaç çerçevesinde bir şeyler yapmaya çalışıyoruz kendi çapımızda, belkide çoğumuz , çok değişik ürün gamında ve sektöre hitab eden aletler çıktı hatta bunların hepsine yetişebilmek neredeyse imkansız lakin işimizi görsünde varsın 1956 model olsun
her yeni teknolojik bir makina dendiğinde , daha konfor, daha kalite, daha hızlı, ve daha güvenli demek ama anlatmak istediğinizi anladım allah tekrar o eski tatları yaşamanızı veile eylesin

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:15 ----------
oldum olası hep alet edevat hastalığım vardır.. depomda kaynak makinesinden tut taşlama , mengene ,dekopaj, canavar, çeşitli büyüklerde ve şarjlı matkap.. ama bu yok valla
hayyırlı olsun misler gibide parlatmışsın .. olmuş sıfır .. elinden iş gelecek kardeşim .. bide alet işler el övünür derler.. doğrudur . gerekli ekipmanın yoksa olmaz ...
abi işin içine girmeye başladığınız zaman ha anahtar takımıydı, ha lokmasıydı tornavida setiydi,alyanıydı ehhh bide mengene şart derken bir bakmışsın bir atölye kuracak malzemen olmuş
benimki de seninkiyle aynı sanırım lakin ben bu konuda galiba biraz daha fazla arızayım ne dersin ? aslında son söylediğin atasözü olayın özünü açıklıyor bu ne kadar malzeme o kadar kaliteli iş demek yani alet çalışıyor , ama çalıştıranda önemli aleti
yeminle bu uğurda harcayabileceğim ihtiyacım olmayacak fazladan 50 bin liram olsun son kuruşuna kadar bu takım taklavat işine gömezsem bende namerdim ne araba, ne motosiklet nede ev varsa yoksa alet edevat çünkü alet edavat varsa , motosiklette var, evde var, arabada var, işte aş ta , var
nasıııı barışçım ben olayı çözmüşüm değilmi

?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:25 ----------
hayırlı olsun hacı güzel elt sevindik marka sanırsam adana yapimi

bide 2 mtrelik rus yapimi bi torna alırsan sana bide tornacı lazım olur:queen: bi ara karamürseldeki motor hurdalığına gelecemde ne zaman artık ..arka jantı disk yapmak istiyom fikirleriine açığım
valla sedatcım markasının sevindik olduğundan emin değilim lakin türk malı sağlam bir şey olduğunu görüyorum

torna makinasının şimdilik hayellerini kurmakla yetinmek durumundayım ama yolun buralara düşerse beni bul hurdalığa beraber gideriz ne gerekiyorsa hallederiz sıkıntı olmaz her zaman beklerim

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------
gene biri gereksiz bir başlık açmış birisi dedim,başladım okumaya okudukça
benimde hoşuma gitti.
iki notkta var güzel olan konuda;
1.böyle eski bir aletiin tekrar kullanılır hale gelmesi.
2.makinayı kullanılacak hale getirirken,gerçekten severek
ve tutkuyla uğraşıp onca emek vermişsin ki,aşk gibi bişey yani.
güle güle kullanasın diyelim.
teşekkür ederim hocam eksik olmayasın
lakin benim açtığım konuların başlığı dışarıdan saçma gibi gelsede , aslında mümkün olduğunca anlamlı başlıklar atmaya ve işe yarar konularla sizlerle paylaşımda bulunmaya sürekli dikkat etmeye çalışmışımdır ki bu aralar bende söylediğiniz tarz durumdan sıkıntılıyım bir çok insan gibi daraldım artık
diğer beğendiğiniz 2 hususta şunu söyleyebilirim profilinizde 2008 yılından beridir buraya üye olduğunuzu görmekteyim ama bu ve buna benzer bir çok paylaşımda bulunmuştum , sanırım çok fazla zaman geçirmiyorsnuz burada
yoruma değer bulduğunuz için teşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:34 ----------
irfan abi ne delcen bunla?
Abi 15 yaşındayım eğliyetim yoq. Hayabusa düşünüyom ne dersin? Başlangıç olarak iyimidir? Rampaları 2 kişi çekermi? :queen:
hayabusalar kötü aletlerdir , 2 kişi binersin rampada pedal çevirmek zorunda kalırsın, rüzgara karşı yavaşlarda yavaşlar, uzun yolda şişme yapar, dinlendirmen gerek , rampalar için zincir dişli, kasnak sistemiyle oynayıp 2 kişi ile torkunu yükseltmek suretiyle 3 kulhuvallah, üzerine birde elhamı ı okursan büyük ihtimal çekecektir, :cherry:
mesela benim yiğen var 4 yaşında zx 10 r ile toz attırıyor böyle daha küçük aletler iyidir adama ızdırap acı vermezler acıyı hissedecek zamanın olmaz en azından , düştüğün anda tüm sıkıntılarından acısız kurtulursun

:cherry: :queen:
ehliyet olayına gelince ehliyette neymiş boş ver sen bakma kimseye çokmu lazım bir şey yenmiyor içilmiyor naapcan ehliyeti yardır gitsin , herkez varmış gibi yapıyor emme kimse kulanmıyorki ehliyeti , cüzdanınızda yada ruhsatın arasında öylece duruyor möhöm bişiii değil yani zittiret :cherry:
yaş itibari ile tam motüre binecek yaştasın ben 4.5 yaşında başlamıştım şimdi tek teker ön teker farketmiyor , hatta her türk genci 3 yaşından itibaren aşılanmalı motosiklet aşısıyla

yaşın çok müsait ama hayabusa yetmez daha büyük cc ile başlamalısın :cherry: