Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
2
öncelikle tüm arkadaşlara selamlar.
ben 10 yıldır motor tutkunu ve kullanıcısıyım.Şu an bendede bir tane vulture mr 150 var.Tahmini 4500 km de.
forumu okuduktan sonra motor almayı düşünen arkadaşlara deneyimlerimi ve mr 150 nin olumlu olumsuz yönlerini yazamak için foruma üye oldum.

Öncelikle olumsuz özelliklerinden bahsedeyim.
1)Motor diğer motorlara göre kısa .yani 2 kişi için biraz küçük.uzun yolda iki kişi yorucu oluyor.artçılı kullanmak isteyenler aklında bulundursun.
2)Sele yarım saatlik bir sürüşten sonra aşırı yoruyor.ama kısa mesafede bir sorun yok.
3)Lastikler kalitesiz.ister istemez yol tutuşunda güven vermiyor.ilk fırsatta aynı ebatlarda kaliteli 2 lastikle değistirilmesi sorunu ortadan kaldıracaktır.
4)vites geçişleri biraz tıkırtılı.yağ gibi değil.özellikle ilk çalıştırma esnasında.

Bunlar benim 1 yıl ve 4500 km de karşılaştığım, sıkıntı duyduğum olumsuz yönleri.bu süre zarfıda hiç mekanik yada elektriksel bir sorun yada arıza yaşamadım.

Gelelim OLUMLU yönlerine.
Bu güne kadar Kanuni Windy125, Kanuni Seyhan150, Kanuni Deer150, Honda Cbf150 ve enson olarakta Mondial vulture MR150 aldım.
1)bu yukarıda saydığım motorlar arasında en güçlu motor MR150 oldu.Güçten kastım hız değil çekiş gücüdür.10 üzerinden 9 puan alır.
2)titreşimide yok denebilecek kadar azaltmışlar.4000 ile 6000 devir arası ideal sürüş.Fakat 1000 km de bir gidip vidalarını servise sıktırmak gerkli.
3)servis ve parça sorunu yok denecek kadar az.ayrıca ucuz.
4)yakıt tüketimi 100 km de ortalama 3,1 lt civarı.Buda 162 cc bi motor için gayet iyi.
5)bence ayrodinamik tasarımı gayet iyi.lastikler değiştirildikten sonra yol tutuşu performansı iyi.
6)fiyatı piyasadaki diğer motorlar ve kaliteleri düşünüldüğündü gayet makul seviyelerde.
7)Kesinlikle görüntü ve tasarımı bu segmente göre fevkalade güzel.abartısız modifiye ile şahane oluyor.

Alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim.pazarlık yapılarak peşin para 2.750-2.800 tl ye bayiden alınabilir.ve size en kötü ihtimal 40.000 km yol yaptırır.
Bunu geçmişte kullandığım motorlarla arasındaki farkı kıyaslayarak söylüyorum.Kimse hariçten gazel okuduğumu sanmasın.İlk motorrum olan windy 125 (onuda 0 km almıştım) tam bir fiyaskoydu.
Motor çekişi 0, %100 vibrasyon mekanik arıza vs..... ki ben o motorla bile 26.000 km yol yaptım.

Haziran sonu temmuz başı gibi abim (cbf150 benim eski motor) ve ben mr150 motorumla Silfkeden çıkıp Anamur, Alanya, Manavgat ve Köprülü Kanyona bir seyahat yapıcaz.
İnşallah döndükten sonra hem yolda izlenimlerimi hemde fotoğrafları burada paylışıcam.

Farınız açık yolunuz açık olsun.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yaklaşık olarak aynı olumsuz şeyleri herkesten duyuyoruz. umarım mondial yetkilileri bunları dikkat ederler...

yalnız ben 12 000 km civarına gelirken motoru değiştirmeyi düşünüyorum 150 MCX ile :) değişik olsun diye sırf.

Bu motorun gücünden vazgeçmemek içinde MCX e geçeceğim inş.
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bu motoru sanırım 125kt şasesi üzerine yapmışlar, ölçüleri neredeyse aynı.
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
80
benım motorda 2600km oldu bir sıkıntım yok lastıklerı 1000km once degıstırdım Michelin Grip aldım inanılmaz farklı dun cbr 125 le sahil yolunda gittik zaten cc olarak kucuk
Honda yol tutustada yanıma gelemedı sehpaya kadar yatıyor benım motor 3000 km bakımına az kaldı bakalım ne kadar tutucak
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
3000 km değil 4000 km de bakım olması lazım diye biliyorum

ilk 500 - 1000 km arası sonrasında ise 2000 ve 2 şer katlarında bakım yaptırdım ben. yani öyle söylendi
 
Katılım
30 Ocak 2012
Mesajlar
7
sevgili arkadaşım mikropsoft 33 bende mr 150 almayı düşünüyorum ayrıca anlatımların için teşekkürler tabi sürat hakkındada bilgi verirsen sevinirim zira 140 yapanlar varmış bana yalan gibi geldi
 
Katılım
1 Ağu 2008
Mesajlar
1
merhaba arkadaşlar ben başlangıç olarak bu motoru denemek istiyorum, internet sayfasında fiyatı 2.900 yazıyor peki bu fiyata ek olarak plaka, ruhsat birde sigorta masrafları ne kadar tutar bi bilgi verirmisiniz
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Benim mondial hyena-x moped'imde bile halojen ampül varken bu 150mr'de ön far'ın armut ampül olmasını garipsedim doğrusu.
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
anladım deponun yan kısımları derin olduğu için benzin bitmeye yakın gösterge biraz duyarsızlaşıyor ama gösterge E nin üzerinde olsa bile seni benzinciye götürecek yakıtın depoda olur merak etme başka sorun varsa yazabilirsin :) arka plaka ışığına dikkat et patlamadıysa şanslısın :p

plaka isignda bi sorun yok hamd olsun.yag olarak opet 10.40yag koycm.aldm yagi.kendim koycam.bide gidon olarak kt gdonu taksak nasi olur acep
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
24
plaka isignda bi sorun yok hamd olsun.yag olarak opet 10.40yag koycm.aldm yagi.kendim koycam.bide gidon olarak kt gdonu taksak nasi olur acep
valla yağ olarak 10/40 castrol öneririm gidon olayını denemedim ama uyacaksa neden olmasın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

Benim mondial hyena-x moped'imde bile halojen ampül varken bu 150mr'de ön far'ın armut ampül olmasını garipsedim doğrusu.
tak xenon farı bak dalgana :) armut halojen falan hikaye xenon daha iyi gösteriyor zifiri karanlıkta :cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------

merhaba arkadaşlar ben başlangıç olarak bu motoru denemek istiyorum, internet sayfasında fiyatı 2.900 yazıyor peki bu fiyata ek olarak plaka, ruhsat birde sigorta masrafları ne kadar tutar bi bilgi verirmisiniz
alper ben 2011 kasım ayında 2700 tl ye aldım motoru.sigorta plaka ve tescil masrafı +300 tl yani bana 3000tl tl ye gelmiş oldu motor.buradan kıyası kendin yap 2900+300=3200 :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------

sevgili arkadaşım mikropsoft 33 bende mr 150 almayı düşünüyorum ayrıca anlatımların için teşekkürler tabi sürat hakkındada bilgi verirsen sevinirim zira 140 yapanlar varmış bana yalan gibi geldi
motorum 2100 km de gördüğüm max hız 120 idi ki yol yaptıkça açılıyor motor ama 140 yapamaz bu motor yapsa bile anlık yapar devamlı o hızla gidemezsin ayrıca o hızlarda titreşim oldukça artıyor zaten.ama 0-100 km hız arası inanılmaz güzel araba gibi aynı çekişi ve ivmelenmesi mükemmel.tabi max hız da ona göre düşük.bunun sebebi de 1.dişli oranı 2. arka jant 16'' aynı motora sahip mcx te ise 18'' :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------

öncelikle tüm arkadaşlara selamlar.
ben 10 yıldır motor tutkunu ve kullanıcısıyım.Şu an bendede bir tane vulture mr 150 var.Tahmini 4500 km de.
forumu okuduktan sonra motor almayı düşünen arkadaşlara deneyimlerimi ve mr 150 nin olumlu olumsuz yönlerini yazamak için foruma üye oldum.

Öncelikle olumsuz özelliklerinden bahsedeyim.
1)Motor diğer motorlara göre kısa .yani 2 kişi için biraz küçük.uzun yolda iki kişi yorucu oluyor.artçılı kullanmak isteyenler aklında bulundursun.
2)Sele yarım saatlik bir sürüşten sonra aşırı yoruyor.ama kısa mesafede bir sorun yok.
3)Lastikler kalitesiz.ister istemez yol tutuşunda güven vermiyor.ilk fırsatta aynı ebatlarda kaliteli 2 lastikle değistirilmesi sorunu ortadan kaldıracaktır.
4)vites geçişleri biraz tıkırtılı.yağ gibi değil.özellikle ilk çalıştırma esnasında.

Bunlar benim 1 yıl ve 4500 km de karşılaştığım, sıkıntı duyduğum olumsuz yönleri.bu süre zarfıda hiç mekanik yada elektriksel bir sorun yada arıza yaşamadım.

Gelelim OLUMLU yönlerine.
Bu güne kadar Kanuni Windy125, Kanuni Seyhan150, Kanuni Deer150, Honda Cbf150 ve enson olarakta Mondial vulture MR150 aldım.
1)bu yukarıda saydığım motorlar arasında en güçlu motor MR150 oldu.Güçten kastım hız değil çekiş gücüdür.10 üzerinden 9 puan alır.
2)titreşimide yok denebilecek kadar azaltmışlar.4000 ile 6000 devir arası ideal sürüş.Fakat 1000 km de bir gidip vidalarını servise sıktırmak gerkli.
3)servis ve parça sorunu yok denecek kadar az.ayrıca ucuz.
4)yakıt tüketimi 100 km de ortalama 3,1 lt civarı.Buda 162 cc bi motor için gayet iyi.
5)bence ayrodinamik tasarımı gayet iyi.lastikler değiştirildikten sonra yol tutuşu performansı iyi.
6)fiyatı piyasadaki diğer motorlar ve kaliteleri düşünüldüğündü gayet makul seviyelerde.
7)Kesinlikle görüntü ve tasarımı bu segmente göre fevkalade güzel.abartısız modifiye ile şahane oluyor.

Alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim.pazarlık yapılarak peşin para 2.750-2.800 tl ye bayiden alınabilir.ve size en kötü ihtimal 40.000 km yol yaptırır.
Bunu geçmişte kullandığım motorlarla arasındaki farkı kıyaslayarak söylüyorum.Kimse hariçten gazel okuduğumu sanmasın.İlk motorrum olan windy 125 (onuda 0 km almıştım) tam bir fiyaskoydu.
Motor çekişi 0, %100 vibrasyon mekanik arıza vs..... ki ben o motorla bile 26.000 km yol yaptım.

Haziran sonu temmuz başı gibi abim (cbf150 benim eski motor) ve ben mr150 motorumla Silfkeden çıkıp Anamur, Alanya, Manavgat ve Köprülü Kanyona bir seyahat yapıcaz.
İnşallah döndükten sonra hem yolda izlenimlerimi hemde fotoğrafları burada paylışıcam.

Farınız açık yolunuz açık olsun.
kesinlikle söylediklerine katılıyorum güzel açıklama olmuş :thumleft:
 
Katılım
14 Haz 2012
Mesajlar
2
Dostum sivaslı düz yolda 115 ila 120 km hız yapıyor. 140 Km biraz abartılı.Fakat şunu kesin olarak söyleyebilirim ki yokuş yukarı çıkarken sizi kolay kolay kimse sollayamaz(ne ybr125 nede cbf 150)
Ben bu motoru o yüzden çok sevdim.Bayırda hiç vites küçültmek zorunda kalmıyorsun.Eğer yol müsaitse tak 5'e baş gaza.....
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Tek eksi yonu koltugu ve arka sepet baglantisinin mika olmasi.ona uygun metal parca takilabilirmi.hangi modelinki uyar acaba?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
merhaba arkadaşlar. motorumu CC yükseltmek için satıyorum.

Ankara da satılık Mondial 150 MR.

detaylı bilgi almak için =>

1 ) http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...uz-150-mr-servis-bakim-imzali-91179883/detay/

2 ) http://mondial150mr.blogspot.com/ (resim - video - geniş açıklama)
Çok para istiyosun bak burda 500km'de olanı var 2500 lira hemde ankarada.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acil-sahibinden-90766371/detay
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst