Mondial Mondial 150MR Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
8
Hoşgeldin, motorun hayırlı olsun.:) jikleyle benzin musluğu aynı şey değil..senin bahsettiğin benzin musluğu..jikle ise soğuk havalarda motorun çalışmasını sağlayan şey..motor kısmının üst tarafında duruyo ve yukarı kaldırınca çalışıo:cherry:
 
Katılım
25 May 2012
Mesajlar
5
Tamam ozaman sorun yok:) benzin musluğu açık konumda zaten. SAnırım jikleyi hiç kullanma gereği duymadığım için bi karmaşa yaşadım..
 
Katılım
25 May 2012
Mesajlar
5
Benim bir sorum var. Motorun sağını solunu kurcalamaya pek vaktim olmadı işim dolayısıyla da merak ediyorum. Sele yerinden nasıl çıkıyor?? altında ufak tefek birşeyler koyacak bir yer var mıdı?
 
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
8
selenin arka yanlarda birer tane vidası var yani hemen sökülüyo ama altında hiç yer yok yani onun için sökmeyede hiç gerek yok:cherry:
 
Katılım
22 Mar 2009
Mesajlar
25
Merhaba, 125 mt ile başladığım motor hayatıma sıfır UAG 125 ile vitesli segmentine geçtim, yaklaşık 16000 km sorunsuz kullandıktan sonra sattım ve 150 MR aldım, memnunum güçlü bir makina, 8000 km oldu o-ringli zincir takacağım. İkitelli Mondi Motor ile çalışıyorum çokta memnunum, garanti kapsamında egsoz bile değiştim paslanma yüzünden. ustası da iyidir, ilgi alaka da yerindedir.

Not: Bu makina ile kuryelik yapıyorum, her ne kadar kıyaslanmasa da YBR ve CBF lere toz yutturuyorum. Yakıt sarfiyatı dışında sıkıntım yok, ona da katlanmak zorundayım artık. Mükemel tokru sayesine manevralarda müthiş derecede kıvrak, hız konusunda eğimli yolda zorlayarak 130 gördüm düz yolda azami 120 ile seyrediyorum. Allah kimseye kaza bela vermesin. Selametle...

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------

Extradan öğrendiğim bir bilgiyi paylaşayım, ben şehir için çok sık kulladığım için 150 mr ön dişlisini 15 yaptım (orjinal 15 tir.) önce 16 yaptım rampada 1 vites düştü, devir saatinde yaklaşık yarım devir düştü, 17 yaptım rampada 2 vites düştü, yani 4 ile çıktığım dik rampaya 2 ile çıktım, buna karşılık uzun yolda düşük devirde yüksek hız sağladığı için yakıttan tasarruf etti, kısaca uzun yolda kullanacaklara 17 ön dişli tavsiye ederim. yok şehir içi kullanacam derseniz 15 yani orjinali gayet yeterli.

konu ile ilgili yanlış bir bilgi verdiysem, bilen arkadaşlar lütfen bilgilendirsin bizi
 
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
67
arkadaşlar öncelikle merhaba yaklaşık 1 hafta önce almış oldugum 150 mr ile 650km yol yaptım rodajını tamamlamadıgım için çok yüklenemiyorum fakat benim motor 5000 devirde 60km/s yapmakta, birde cok kısa sollama için bugun 8000 deviri gördüm onda da 100km/s hıza ulaştım sizce normalmidir..? Rodajına çok özen gösteriyorum arada sollamalarda filan 8000 devirler filan motora zarar verirmi..? Bugun aslında ilk bakımına götürüp yağını filan değiştiricektim fakat usta musait deilmiş hemde 800-900 km olsun öyle değiştirelim dedi bu arada ilk servis ücreti yağ değişimi dahil 50tl tutuyormus bilgilerinize..
 
Katılım
21 Mar 2012
Mesajlar
2
Koydum kafaya alacağım yakında inşallah verdiğiniz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim bir çok yararlı bilgiye ulaştım sayenizde.
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
80
arkadaşlar öncelikle merhaba yaklaşık 1 hafta önce almış oldugum 150 mr ile 650km yol yaptım rodajını tamamlamadıgım için çok yüklenemiyorum fakat benim motor 5000 devirde 60km/s yapmakta, birde cok kısa sollama için bugun 8000 deviri gördüm onda da 100km/s hıza ulaştım sizce normalmidir..? Rodajına çok özen gösteriyorum arada sollamalarda filan 8000 devirler filan motora zarar verirmi..? Bugun aslında ilk bakımına götürüp yağını filan değiştiricektim fakat usta musait deilmiş hemde 800-900 km olsun öyle değiştirelim dedi bu arada ilk servis ücreti yağ değişimi dahil 50tl tutuyormus bilgilerinize..

hosgeldın rodaj zamanında benım motorda aynıydı ben 500km olunca yagı degıstırdım sonra 1000km bıdaha degıstırdım ve 20TL tutuyo herzaman bilginiz olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------

herkese selamlar

bende yaklasık 2 ay once 150MR sahibi oldum su anda 2000 km de bugun bakıma goturdum bı sıkıntım yok en basta lastık sıkıntım vardı onuda michelin lastık aldım motorun herseyı degıstı ve en onemlısı guven verıyo tek bı sıkntım var oda plaka ledlerının arızalanması kronık sankı sızdede aynı sorun varmı

saygılar
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet. Arka led lerde kronik bu.

Oda sanırım bir delikten, su girmesiyle oluşuyor.

yeni arkadaşlar için faydalı olabilir; http://mondial150mr.blogspot.com/

---------- Post added at 09:44 ---------- Previous post was at 09:37 ----------

Dün Gece 1 saatlik sürüş yaptım

fotolar ( 147 adet )
https://plus.google.com/u/0/111598633015516505538/posts/2rZ7SFSCtc2

kısa çekimler
http://www.youtube.com/watch?v=LLPIyJQcp20
http://www.youtube.com/watch?v=GiL4P6Iey9Q

motorum pisti, yıkatmadan çektim :pale:


;)
 
Katılım
31 Ocak 2012
Mesajlar
103
acıma marka diye hava basanlara ver toz yutturmayı ben senin gibi aynısını yapıyorum
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
"acıma marka diye" derken anlamadım
 
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
67
Özgür bey cevabınız için tesekkur ederim birde rodajdan sonra performansta hissedilir bir artış oluyormu? bir sorum daha olacak ilk bakıma da mı 20tl verdiniz..? yoksa sadece yağ parasımı 20 lira tutuyor. Söyle bir durum var ki benim motorunda daha ilk aldıgımda stop lambasının bir kaç ledi yanmıyordu bunu garantiden değiştirecekler ayrıca orta ayaga alıp ön maşayı sallayınca birkaç milimlik bir oynama var göbekteki rulmandan oldugunu soyledi usta onu değiştirecek bundan dolayı 50 tl ye ses cıkaramam sanırım..
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
24
beyler yağı castrol 10/40 koyun 1lt keyfinize bakın 25tl yağ.değişime para vermiyorum plakalık ışığı hiç yanmıyor.dediğiniz gibi su aldığı için patlamış olabilir kronik bir sorununu bulduk mr nin :)
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
80
Özgür bey cevabınız için tesekkur ederim birde rodajdan sonra performansta hissedilir bir artış oluyormu? bir sorum daha olacak ilk bakıma da mı 20tl verdiniz..? yoksa sadece yağ parasımı 20 lira tutuyor. Söyle bir durum var ki benim motorunda daha ilk aldıgımda stop lambasının bir kaç ledi yanmıyordu bunu garantiden değiştirecekler ayrıca orta ayaga alıp ön maşayı sallayınca birkaç milimlik bir oynama var göbekteki rulmandan oldugunu soyledi usta onu değiştirecek bundan dolayı 50 tl ye ses cıkaramam sanırım..

1000 km bakımda yag degıstı arka kampana sokuldu ses yapıyodu cunku zıncır ayarlandı 20tl tuttu hepsıbenım bıldıgım garantıye gıren parcanın ıscılık ucretını fabrıka karsılıyor rumanlarında garntı kapsamında olması lazım bence
 
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
67
arkadaşlar bugun 850km de ilk bakımını yaptırdım yağını değiştirdiler (15-40) debriyaj ayarını yaptılar birde gidonda hafif bir oynama vardı onu hallettiler 45 tl tuttu..
Birde bugun ilk defa tam gaz yaptım 1 dk. kadar 8500 devirde 110 km/s yaptı ve 110 da takıldı fazla zorlamadım normalmidir sizce..?
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu Akşam Kardeşimle Çiğköfte yemeye gittik :)

248075_4137494605836_1441468240_n.jpg


7966_4137494845842_1248763760_n.jpg


197654_4137495205851_1396343094_n.jpg


534135_4137495645862_1733795673_n.jpg


252794_4137496245877_305069830_n.jpg


551143_4137497285903_162864298_n.jpg


547750_4137498565935_278906200_n.jpg


---------- Post added 11-06-2012 at 00:04 ---------- Previous post was 10-06-2012 at 23:41 ----------

Bizim Motorlara Grenaj modifiye yapan Bilen var mı ? Yurtdışında felan muadili -benzeri ve / veya kendisi olabilir farketmez. Modifiye ile ilgili birşeyler gören duyan ?

---------- Post added at 00:08 ---------- Previous post was at 00:04 ----------

Bizim Motorlara Grenaj modifiye yapan Bilen var mı ? Yurtdışında felan muadili -benzeri ve / veya kendisi olabilir farketmez. Modifiye ile ilgili birşeyler gören duyan ?
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Selamunaleykum cumleten abiler kardsler.bende dun 2.el 690km.de mr aldm.2600e..guzel ve seri motor.ama yeni olmasina ragmen muslugun alti lekelenmis.sari leke.nedn acaba.ayaklik musuru sknti yapti.nasil iptal edrm.ve benzin gostrgesinde anormallik var.ve garanti belgesi kayip.belge olmadan garanti kapsaminda sknti olurmu.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
24
Selamunaleykum cumleten abiler kardsler.bende dun 2.el 690km.de mr aldm.2600e..guzel ve seri motor.ama yeni olmasina ragmen muslugun alti lekelenmis.sari leke.nedn acaba.ayaklik musuru sknti yapti.nasil iptal edrm.ve benzin gostrgesinde anormallik var.ve garanti belgesi kayip.belge olmadan garanti kapsaminda sknti olurmu.
aleyküm selam :) hayırlı olsun motorun öncelikle muslukta kaçak varmı ona bi baktır sarılaşmışsa muhtemelen kaçaktan dolayı olmuştur.ayaklık müşürünün kablosunu çıkar at bozulduysa soketinden söksen yeterli 2li bir fiş var oradan sök kablosunu sakla.benzin göstergesinde nasıl bir sıkıntı var açar mısın?hiç mi göstermiyor yoksa olması gerekenden az mı yada fazla mı gösteriyor?garanti belgesi olmadan bi bakıma olabilir servis eğer isterse garantiden değiştirir parçaları ama bunu yapacağını sanmıyorum işi yokuşa sürecektir muhtemelen garanti belgen yoksa garanti dışı kalır moturun falan diyebilir sorun değil zaten çoğu şeyi kullanıcı hatası deyip garanti kapsamına sokmuyorlar :)
 
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
518
Aciklamalar aydinlatici oldu.saolasin.gostrge kontagi actgmda azck kalkiyor..4.5 ltre benzn var tahminen.ama gostrge pek belli etmiyor
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
24
Aciklamalar aydinlatici oldu.saolasin.gostrge kontagi actgmda azck kalkiyor..4.5 ltre benzn var tahminen.ama gostrge pek belli etmiyor
anladım deponun yan kısımları derin olduğu için benzin bitmeye yakın gösterge biraz duyarsızlaşıyor ama gösterge E nin üzerinde olsa bile seni benzinciye götürecek yakıtın depoda olur merak etme başka sorun varsa yazabilirsin :) arka plaka ışığına dikkat et patlamadıysa şanslısın :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst