Panigale acayip bişey zaten... Yani yakından görmedim ama motor bloğunun yabancıların tabiri ile "stress component" yani bir nevi şasenin bir parçası olarak kullanılıyor olması devrim denilebilecek bir girişim. Nasıl tasarlamışlar, nasıl etmişler bilemiyorum. Ayrıca Ducatilerin genelde "AT" gibi olduğu söylenirdi(diğer 100liklere göre). Gerçi geçende bende 1098 gördüm, pek de okadar büyük değildi. Ama ZX10a göre büyük kalıyordu biraz doğrusu. Panigale nekadar küçük bilemiyorum ama gereğinden fazla hafif olduğu doğru. Yani gereğinden fazla derken güç/ağırlık oranı ciddi yüksek kalıyor rakiplerine göre...
Önceden de bahsetmiştim, Ducatinin 1250cc lik motor yapma planı var. Yani bir sonraki model için konuşuyorum. Şu ankiler 1200cc. SBK yarışları kurallarına göre Süpersport da, 4silindir 600cc, 3 silindi 675cc, 2 silindir 750cc kapasiteye sahip olabilir. Üst sınır bu. Yani 1 silindir yerine %12,5 fazla hacim kullanabiliyorsun. Aynı durum SBK için geçerli değil. Daha önceleri Ducati 2 silindirli olmasına rağmen +100cc hakkına sahipti(yinede şampiyon olabiliyorlardı -T.bayliss sağolsun

). Ama kendi iddialarına göre %25 fazla hacime sahip olmalılar. Yani 1250cc. Şuanda 1200cc için izin veriliyor Ducatiye. O yüzden 1098cc modelinden 1198cc modeline geçildi ve şimdi de 1199 modeli çıktı. Eğer 1250cc için izin koparabilirler ise yeni modelinde epey güçlü bişey görecez demektir. +50cc nin suyunu sıkar bu adamlar. Ama bu olay gerçekleşmezse, 1200cc de saymaya devam edecekler demektir. Çünkü yarışlara katılamayacak seri üretim bir SS motor üreteceklerini sanmıyorum doğrusu.