Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
benim motor pırıl pırıl gittigim her yerde sıfırmı diyorlar..sahibindene havada kapar diyorla..bi kaç defa koymustum en son 2 ay önce 1700 tl verdiler..aile satmamı istemedi birazda ben çok sevdigim için motordan ayrılamadım..aslında düsünüyorum cbf almayı şöle 20 bin km de.2008 ile 2010 model arası..son modelleri 2011 den yukarısı bek iyi degil diolar cbf için.bakalım hayırlısı..bu arada xenon far taktırmyı düsünüodum..dün ögrendimki xenon far yasaklanmış die nekadar dogru bilmem ceza yazılarmı aynı şekilde sis farınada ceza yazıolarmış

---------- Post added at 16:08 ---------- Previous post was at 16:04 ----------

2rdcv.jpg

herkes su fara hayran kalıyo.servisteki usta bile her gittigimde iyice kontrol ediyo.4 wat çekio verdigi ışık mükemmel.ismini soruyolar ne diye alacaz die isminide bilmiyomki:)direk parklara baglı ama araya anahtar koyacam ceza yemeyeyim onun yüzünden
 
Katılım
3 May 2011
Mesajlar
32
slm
şimdi bakma fırsatım oldu.
bazı değişiklikler yapacağım demişsin. ama zc nin şasesi o gücü kaldırmaz.
tavsiye etmem. değiştirmen daha mantıklı olur bence .
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Çalışmayan motosikleti dün topladım,çalıştırdım.. Bugun de kırılan aynanın,gidon alt korumasının ve far anahtarının yenisini taktım. Şimdi ön iç panel değişecek. Ardından da komple bir boya düşünüyorum çizikler için...
Ayrıca sübap ayarının yapılması gerektiğini söyledi usta... 13.800'ü devirdik zc ile... Yeni motosiklet için şu an imkanlar elvermediği için zc üstünde bir şeyler yapacağım.. Yaza doğru iyi performanslı bir zc çok iş görür :)
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
ön iç panali ben degiştirdim..suan piyasada olan iç panaller orjinali ile aynı degil.herseyi uyuyo yerine oturuyo ama gidonun ordaki vidalar yerini bulmuo..herhangi bir sıkıntı yok.oraya ayriyetten 2 tane vida attım ben gayet saglam oldu.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
10300 km ye kadar hiç motor arızası olmadan bindim. bujiyi değiştiren arkadaşlar var ben bir değişiklik olacağinı düşünmüyorum ama kulanıcısı bilir tabi. şimdi yeniden almayı düşünüyorum. temiz ikinci el bakyorum sağdan soldan.

iridyum buji sabah çalıştırmada farketti. yakıtta da az farketmişti, 4 litrede 10-12 km kadar. benim motoru sana göndereyim istersen :).

sis farı:

imag0021hk.jpg
adet maliyeti 8 lira.
 
Son düzenleme:
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
ön iç panali ben degiştirdim..suan piyasada olan iç panaller orjinali ile aynı degil.herseyi uyuyo yerine oturuyo ama gidonun ordaki vidalar yerini bulmuo..herhangi bir sıkıntı yok.oraya ayriyetten 2 tane vida attım ben gayet saglam oldu.

Çok sorun olacağını sanmıyorum,sipariş ettim bugun olmadı yeni bir delik açarız... :)
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
istanbulda servislerde var ..gittigin an takıyolar..ama sana önemli bisi diyecem..ayak koydugumuz yerde baglantı yeri var yeni ön iç panel takılınca orasını kasyo ve açıklık kalıo..ben taktırdım adam 1 saatten fazla ugrastı ama açıklık gitmedi..oraya ben siyah sıvı conta ile doldurdum..belli olmuyo..belki gittigin yerde böle bi sorun olursa usta ugrasmayabilir onun takipçisi ol..açıklık kalırsa kapattırmaya çalışş ..olmadı kapanmadı siyah sıvı conta al doldurur sun aralar..eger motorun siyah yerlerinde de varsa çatlak kırık sıvı conta ile doldurabilirsin iz olmuyo.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
istanbulda servislerde var ..gittigin an takıyolar..ama sana önemli bisi diyecem..ayak koydugumuz yerde baglantı yeri var yeni ön iç panel takılınca orasını kasyo ve açıklık kalıo..ben taktırdım adam 1 saatten fazla ugrastı ama açıklık gitmedi..oraya ben siyah sıvı conta ile doldurdum..belli olmuyo..belki gittigin yerde böle bi sorun olursa usta ugrasmayabilir onun takipçisi ol..açıklık kalırsa kapattırmaya çalışş ..olmadı kapanmadı siyah sıvı conta al doldurur sun aralar..eger motorun siyah yerlerinde de varsa çatlak kırık sıvı conta ile doldurabilirsin iz olmuyo.

Ben netten sipariş ettim,bizim burdaki servise biraz geç geliyor parçalar. Kendim takmayı deneyeceğim. Peki sıvı conta hafif kırıkları sabitlemek için de kullanılır mı?
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
kendin takacaksan vida tutucular var onlara dikat et düsmesin..kırık yetlerisabitler ama çok saglıklı tutarmı bilmem..ama orta yanda kırık vardı küçük parçasıda yokyu içine bisiler doldurdum üstünede sıcı conta çektim siyahh mis gibi oldu.kolay gelsin sana
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
kendin takacaksan vida tutucular var onlara dikat et düsmesin..kırık yetlerisabitler ama çok saglıklı tutarmı bilmem..ama orta yanda kırık vardı küçük parçasıda yokyu içine bisiler doldurdum üstünede sıcı conta çektim siyahh mis gibi oldu.kolay gelsin sana
eyvAllah çok sağol,umarım kırmadan takabilirim :)

Bu arada subap ayarı nedir? Ne için yapılır?
Motor 13.850'de şu an. Kalkışlarda aşırı titreme var,sabahları hemen çalışmıyor,3-4 dakika sonra ısınıyor,çekişten de düştü,çok hantallaştı. Halbuki hava filtresi,debriyaj balatası yeni takıldı.. Subap ayarı ile giderilebilir mi ?
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
slm herkese.elimde gri renk az kullanılmış egzoz var..burda paylasmıstım rs egzozu taktıgım için degiştirmitim hiç bir sorunu yoktur gayet temizdir..2000 km civarı kullanıldı..herseyi sapa saglam duruyor ilgilenenler olursa uygun bi fiyata veririm..biliyosunuz ki sıfırı 140 lira..80 lira olmadi 70 se birakırım
2t1hb.jpg


---------- Post added at 14:15 ---------- Previous post was at 14:13 ----------

tel numara 0546 678 85 88
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
maxi geçen ön amörtisörlere ybr amörtisörü takın demiştin...ben düsünüyorum ..peki bu amörtisörler uzun gelmezmi zc ye...çamurluk vs bunlar uyarmı ybr nin amörtisörüne ??
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
maxi geçen ön amörtisörlere ybr amörtisörü takın demiştin...ben düsünüyorum ..peki bu amörtisörler uzun gelmezmi zc ye...çamurluk vs bunlar uyarmı ybr nin amörtisörüne ??

bizin ön amortisörün çapı ybrden geniş. ama uzunluk olarak bakmadım açıkçası. uydurulabilir ama bence.

arka amortisörde tek sıkıntı hava filtresinin kutusu olur. başka da sıkıntı olmaz. en azından arka amortisörleri değiş de toton rahatlık görsün :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Zc'nin tüm kırık döküklerini topladım :)
Şimdi sırada çiziklerin giderilmesi var. Sonra egzoz ve lastikler değişecek...
Sabahları çok geç çalışma,kalkışlarda titreşim ve çok yakma dışında sorun yok.Subap ayarı yapılacak bugün,ayarın ardından düzeleceğini umuyorum.

Far anahtarı da değişti ama uzunlarda sıkıntı var yine.En ufak bir sarsıntıda kapanıyor. Sanırım kablolarda temassızlık var.

Sadece kısaları değiştirerek,orjinal uzunlar kadar parlaklık alabileceğim ampül var mı ?
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Bu amortisör olayını ben de araştırmıştım sağlam çıkma bulmak zor çünkü hurda motosikletlerin çoğu önden hasar almış oluyor.Sıfır YBR amortisörü 200 TL civarında.Vitesli Mondial modellerinin amortisörleri de bu fiyatlarda.Ayrıca uydurmak da sorun resimde görüldüğü üzere borunun çapı , çamurluk ve kaliper bağlantılarını uydurmak da başlı başına bir iş.

img0270ov.jpg


Bu resimde de tümsek ve çukurları neden sönümleyemediğinin ve buna bağlı olarak ortaya çıkan şase kırılmasının sebebi açıkça belli.Esneme uzunluğu sadece 5-6 cm kadar.Aslında sorunu başka yerde aramak lazım arkadaşımın 151RS'sini kullanırken bilerek tümseklere sürdüm bana mısın demedi gerçekten arada çok fark var.Castrol Amortisör hidroliği diye bir şey var yaza doğru bununla değiştireceğim.

img0272lp.jpg
 
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
1
Arkadaşlar iyi akşamlar. Tam 2 ay önce aldığım Zc'mi rahatsızlığımdan dolayı satıyorum . Daha 1200 km!dir ve daha bir yere sürtmesi bile yoktur . Çok büyük hayallerle almıştım bu motoru ama malesef omurgalarım da çıkan rahatsızlıktan ötürü doktor yasakladı binmemi en az 2 sene binemicem yani . İstanbul anadolu yakasında oturuyorum ilgilenen arkadaşlar mesaj gönderebilir fiyat konusun da anlaşabilceğimizi düşünüyorum uygun fiyata vereceğim . İyi akşamlar .

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------

Ayrıca daha 2 yıl sene garantisi devam etmektedir ve gerçekten 0 gibidir.
 
Katılım
7 Şub 2011
Mesajlar
363
Şöyle bizim motora uyacak çıkma 250 cc japon motoru bulsam, bütün sorunlarım çözülmüş olacak.

Ne teklemeymiş arkadaş...
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
ön amortisörün sadece iç kısmı ve hidroliği değişirse sorun çözülür. arka amortisörlerin ybr yan sanayisi 50 tl. geçen ölçtüm; ybr ön amortisörü 8 parmak esnerken zcninki 3 parmak esniyor :).

Şöyle bizim motora uyacak çıkma 250 cc japon motoru bulsam, bütün sorunlarım çözülmüş olacak.

Ne teklemeymiş arkadaş...

kymcoların hurdalarını kovalarsan istediğin şeye ucuz yollu sahip olursun. tabi muayenede ne yaparsın bilemem...
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Mondial Rs-Rf-Hs Modellerinin egzozları uyar mı bizim zcye ? Şu salyangoz egzozdan kurtulmanın zamanı geldi.
ümit_150_zc,siz sanırım rs egzozu taktırmıştınız yanlış hatırlamıyorsam..
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
evet ben taKtırdım resmi de var geri sayfalarda..rs egzozu uyuyorr..ama bi kelepçe ile tutturuyosun..ben geçen gün bi somun kaynattırdım ikinci kelepçeyide taktırdım sapa saglam oldu..tek kelepçede saglam oluyo ama garantiye aldım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst