ihmal mi, teknik hatamı, yeter artık !!!

Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
http://www.tcma.org.tr/images/file/nicin_beton_yol_low.pdf
http://www.imo.org.tr/resimler/dosya_ekler/194b8c787037256_ek.pdf?dergi=168
http://www.thbb.org/Content.aspx?ID=15
http://www.as-beton.com/pdf/beton_yollar.pdf
bunları okuyup sonra eleştirelim beton yolları.
burada oocan emette ne zaman çalıştın. ben 2003 de orada atıksu barajında çalıştım. şimdi açtılarmı fabrikayı

hiç beton yolda araç kullandınız mı? bize bu yazılar lazım değil ki.. yol ıslanınca paten yapmak için müsait oluyor.. lastik yolu tutmuyor ki.. karamürseldeki kazaların çoğu bundan sebep...başka beton yol olan yer yok izmitte.. ve kazalar hep burada.. yani buradaki yazıların bi anlamı yok
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
http://www.tcma.org.tr/images/file/nicin_beton_yol_low.pdf
http://www.imo.org.tr/resimler/dosya_ekler/194b8c787037256_ek.pdf?dergi=168
http://www.thbb.org/Content.aspx?ID=15
http://www.as-beton.com/pdf/beton_yollar.pdf
bunları okuyup sonra eleştirelim beton yolları.
burada oocan emette ne zaman çalıştın. ben 2003 de orada atıksu barajında çalıştım. şimdi açtılarmı fabrikayı

valla beton hakkındaki yazıları noksansız okudum fakat aklıma hemen gene doğal olarak bizim buradaki yol geldi hiç karemürselden aracınızla geçtinizmi ? bu bahsettiğimiz konusu olan beton yoldan ,

konuyu beton yola yada betona vs. çevirmek istemiyorum ama konforu, hakkındaki ,o incelemeleri yapan mühendisler , o yoldan geçtikten sonra yaparsa ne demek istediğimi anlayacaklardır :)

fikirlerinize ve bilginize saygı duyuyorum ama şehir içine girerken o beton yola girdiğimde arabamın her yanı oynuyor sanki sürülmüş tarlada yol alıyorum sarsıntıdan böyle konformu olur ???
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
o yolu bilmiyorum. ama o yolu kim teslim almış. testleri doğrumu yapılışı standartlara uygun mu. adam kafasına göre döküp yol yaptım derse olmaz. benim başıma gelen bir olaydır. baraj şantiyesinde çalışıyorum. dendi ki dsi den kontrole gelecekler. hepimiz telaşdayız acep bir şeyler bulurmar mı? adamların baraj sahasındaki zamanları sadece 15 dakika sahanın bir ucundan girdi diğer ucundan çıktı. adam direk onay vermişş. baraj dediğiniz hadise ise epey dikkatli olunması gerekli araksında tutulan su birden boşalırsa önüne gelen yeri tusunamiden daha kötü yapar. ülkemizde böyle. bence suçu beton yolda değilde onu standartlara göre yapmayanlarda ve onu onayllayanalarda aramak lazım.

---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:50 ----------

oocan bu fabrikaları özelleştirme kapsamına aldılar biliyorsun. ben artık alt yapı işleri ile meşgul değilim. takip etmek gerek bu fabrikaları birilerine peşkeş çekmesşinler. buranın geleceği parlak ve şu anda ünlüü zenginler bu maden ve fabrikanın peşindeler. en hayran kaldığım memlekettir emet. adamlar bozulmamışlar sadece içlerine teknolojiyi almışlar. hayatımda ilk defa bir köy panayırına gştmek nasip olmuştu. en çok geceleri çalışmak hoşuma gidiyordu. çünkü ışık olmadığı için tüm yıldızları görebiliyordunuz.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
karamürseldeki yol çok berbat.. bu günlük bişey değil ki..her gün kaza oluyor..abartısız söylüyorum..hemde trafk lambalarının oraya gelince oluyor..hep aynı yerde hep aynı noktada.. sonuç ölümlü kaza...
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
o yolu bilmiyorum. ama o yolu kim teslim almış. testleri doğrumu yapılışı standartlara uygun mu. adam kafasına göre döküp yol yaptım derse olmaz. benim başıma gelen bir olaydır. baraj şantiyesinde çalışıyorum. dendi ki dsi den kontrole gelecekler. hepimiz telaşdayız acep bir şeyler bulurmar mı? adamların baraj sahasındaki zamanları sadece 15 dakika sahanın bir ucundan girdi diğer ucundan çıktı. adam direk onay vermişş. baraj dediğiniz hadise ise epey dikkatli olunması gerekli araksında tutulan su birden boşalırsa önüne gelen yeri tusunamiden daha kötü yapar. ülkemizde böyle. bence suçu beton yolda değilde onu standartlara göre yapmayanlarda ve onu onayllayanalarda aramak lazım.

---------- Post added at 20:54 ---------- Previous post was at 20:50 ----------

oocan bu fabrikaları özelleştirme kapsamına aldılar biliyorsun. ben artık alt yapı işleri ile meşgul değilim. takip etmek gerek bu fabrikaları birilerine peşkeş çekmesşinler. buranın geleceği parlak ve şu anda ünlüü zenginler bu maden ve fabrikanın peşindeler. en hayran kaldığım memlekettir emet. adamlar bozulmamışlar sadece içlerine teknolojiyi almışlar. hayatımda ilk defa bir köy panayırına gştmek nasip olmuştu. en çok geceleri çalışmak hoşuma gidiyordu. çünkü ışık olmadığı için tüm yıldızları görebiliyordunuz.

valla o kavşağı her gün kullanan biri olarak bir yerlerde sürücüler haricindede hatalar seziyorum , benim aklım ermez o işlere pekte karışmayı sevmem ancak bizzat kendim yusufladım , hatta son kazanın olmasından önce bu konuyu açacaktım ama ne farkederki 1 kaç zamana , kalmaz bu topicten yine üzülerek başka bir kaza haberi vereceğimden hiç kuşkunuz olmasın, tabi herhangi bir düzenleme yapılmaz ise , insanımız zaten laf anlamaz ... basar gider...


hayırlı akşamlar :rendeer: sağlıcakla...
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
oocan bu fabrikaları özelleştirme kapsamına aldılar biliyorsun. ben artık alt yapı işleri ile meşgul değilim. takip etmek gerek bu fabrikaları birilerine peşkeş çekmesşinler. buranın geleceği parlak ve şu anda ünlüü zenginler bu maden ve fabrikanın peşindeler. en hayran kaldığım memlekettir emet. adamlar bozulmamışlar sadece içlerine teknolojiyi almışlar. hayatımda ilk defa bir köy panayırına gştmek nasip olmuştu. en çok geceleri çalışmak hoşuma gidiyordu. çünkü ışık olmadığı için tüm yıldızları görebiliyordunuz.

Burada ciddi bir yanlış anlaşılma olduğunu düşünüyorum Bor fabrikalarının özelleştirilmesini engelleyen bir yasa hala yürürlükte.

Kanun Numarası: 2840

Kabul Tarihi: 10/06/1983

Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 13/06/1983

Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 18076

AMAÇ

Madde 1 - Bu Kanunun amacı; "2172 sayılı Devletçe İşletilecek Madenler Hakkında Kanun" la kamu kuruluşlarına devredilen maden haklarını yeniden düzenlemektir.

DEVLET ELİYLE İŞLETİLECEK MADENLER

Madde 2 - (Değişik ilk cümle: 16/02/1994 - 3971/1 md.) Bor tuzları, uranyum ve toryum madenlerinin aranması ve işletilmesi Devlet eliyle yapılır. Bu madenler için 6309 sayılı Maden Kanunu gereğince gerçek ve özel hukuk tüzelkişilerine verilmiş olan ruhsatlar iptal edilmiştir.

KAMU KURULUŞLARINA DEVİR İŞLEMLERİ

Madde 3 - Bor tuzları ve asfaltit sahaları ile bu Kanuna ekli listede yer alan linyit ve demir sahalarının ilgili kamu kuruluşuna devir işlemleri 2172 sayılı Devletçe İşletilecek Madenler Hakkında Kanunun devirle ilgili hükümleri çerçevesinde, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde tamamlanır.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
- Doğalgaz hatıını oraya yapan BOTAŞ mı ?
- O yolu yapan MÜhendislermi ?
- Nizamiyedeki güvenlik görevlilerimi ?
- Belediye başkanımı ?
- Başbakanmı ?



Öyle durumlarla karşılaşırız ki bazen kollektif hatalar zinciri sonucu,bazen kişisel ,kimi zaman da karşı tarafın hatası dolayısıyla istenmeyen durumlarla karşılaşabiliyoruz.
Elbette özellikle ağır vasıta sürücüleri kimi zaman uykusuz ve yorgun,kimi zaman istiap haddini fazlasıyla aşmış vs... olabiliyorlar.Zaman zaman da trafik kuralları hak getire.
Tabiki bunları savunacak değiliz,lakin öyle yollar var ki emeği geçen herkese ''rahmet''okutturacak cinsten.Hatta tuzaklarla dolu olduğunu anlamak için yol mühendisi olmaya bile gerek yok.Yalova'dan Gölcük'e kadar seyir yapılarak dikkatli bir gözle durum süzülürse bu dediğim çok iyi anlaşılacaktır. Hatalı görülen bazı yerlerde iyileştirmeler yapıldı ama hala bazı noktalar çok tehlikeli ,büyük araçlar için de küçük araçlar için de bu durum aynı.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
belediye yollarında bir standart var ama uygulanmıyor çoğunlukla ama karayollarında bir yol projesi yapılırken yolun virajları normal hız sınıının üzerinde projelendirilir. misal şimdiki hız limiti 120 ise biz 140 km/sa göre yol tasarlarız. ona göre dönüş açıları veriririz. yolda sizin farketmediğiniz sizi virajın içine doğru iten bir eğim vardır. proje mükemmel yapılır. ama uygulamada kontrol mekanizması çok kötü. duble yollar bu konuda en iyi örnek. sıkıştırma deneyleri doğru düzgün yapılmadığı için yolda yer yer çukurlar oluştu. son yolu yeniden ihale verdiler.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Karamürsel halkı sürekli o yol için eylem ,yürüşüş gibi protestolar yapıyor..
Bakalım bunca zamandır hiç bir işe yaramadı..Bundan sonra o yol ile ilgili devletim bir çözüm üretecek mi..Yoksa ailelerin ocakları sönmeye devam mı edecek..
Suçlu kim?
Karşıdan karşıya geçen veya kenarda bekleyen yaya mı?
Dikkatsiz uykusuz hız kurallarına uymayan tır kullanıcıları mı?
yoksa devletimin mühendisleri mi?
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
1. suçlu şehir içinde yavaşlamayan bana bir şey olmaz diyen tır sürücüleri ayrıca bunlar yükleme sınırlarını da aştıkları için devrilme meydana gelmektedir. hatta bazı tırlar üstündeki malzemeyi sıkıca kasaya bağlamazlar. üstünbdeki malzeme hafifse rüzgarla bire birden önünüzü düşebibilir. benim önüme 1,5*4 m sunta plaka düştü. allahtan sadece tamponumua deyip sıyırdı. cama gelseydi felaket olabilirdi.
2. suçlu trafik polisleri kurala uymayanlara sürekli denetim yapmadıkları için.
3. suçlu devlet şehrin içinden ana yol geçmez. şehirciliğe aykırı. ana yollar şehir içi trafiğinden ayrılması gerek. buradan yaya geçmek mecburiyetinde ise gerekli hız yavaşlatıcı engeller koyup burada hızları 50 km/sa düşürmek gerek. 50-70 arasındaki fark 20-30 m fazla fren mesafesi.
şehir içinde önünüzdeki 20 km de rahat görüşünüz olduğu yolda bile önünüze yaya atlama çoçuk fırlama ihtimali vardır. görüp frene basıp durma seviyeniz 50 km/sadir. bunun üstündekiler riskdir. belki sürücüye bir şey olmaz ama vicdani rahatsızlık duyarsınız.
4. yayalar suçlu yayaları yok sayan insanları belediye başkanı yaptıkları için.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
1. 3. suçlu devlet şehrin içinden ana yol geçmez. şehirciliğe aykırı. ana yollar şehir içi trafiğinden ayrılması gerek. buradan yaya geçmek mecburiyetinde ise gerekli hız yavaşlatıcı engeller koyup burada hızları 50 km/sa düşürmek gerek. 50-70 arasındaki fark 20-30 m fazla fren mesafesi.

Sevgili kardeşim 50 km/s ile 70km/s arasındaki fark tam iki katıdır. 20-30 mt çok iyimser bir rakam olmuş :)

Basitçe açıklamak gerekirse 50 km/s ile giden bir motor tam fenle durduğu noktadan , 70 km/s ile giden ve ilk motor ile aynı anda tam frene başlayan motor 50 km/s den daha hızlı geçmektedir.Bunu trafiğe kapalı bir alanda denemenizi öneririm aradaki farka inanamıyacaksınız.

Sevgiler
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Böyle bir kavşağa TIR ile o hızla girilirse ben başka sorumlu aramam arkadaşlar . Bu adamın dört tarafına betondan baraj yapsanız yıkar geçer öbür tarafa . Düşünsenize ya o ışık yeşil değilde kırmızı olsaydı kaç arabayı biçecekti :(
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Böyle bir kavşağa TIR ile o hızla girilirse ben başka sorumlu aramam arkadaşlar . Bu adamın dört tarafına betondan baraj yapsanız yıkar geçer öbür tarafa . Düşünsenize ya o ışık yeşil değilde kırmızı olsaydı kaç arabayı biçecekti :(

aynı fikirdeyim okan abi yorumlarımın çoğundaki düşüncelerimde de yansıtmaya çalıştığım üzere bir sonraki yada bu olaya şahit olmamış başka bir tır sürücüsüde aynı hataya düşecek, ve vurdumduymaz edalarla yine yukarda linkini verdiğim videodaki gibi gazlayarak geçecek ,

uzun lafın kısası ya araçları sağlam denetleyecek bir sistem kurulacak yada yol tekrar yapılanacak , kişisel fikrim her ihtimale karşın tırın kaza yaptığı tatlı viraj sola yatık olarak eğimli yapılabilir , sonuçta burası işlek bir yol insanımız laf anlarmı onuda bilmiyorum ama tez zamanda bu işin önlemi alınmalı karamürselin tarihinde aynı yerde ve noktada gerçekleşmiş kaza göremezsiniz inşallah bu son olur gereken neyse yapılır...

saygılar...:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst