[İzmir - MT]

Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
44
ulan arkadaş soğuk bi bira istedi canım
hava soğuk üşendim dışarı çıkmaya
bi duble rakım var
hadi şerefe

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------

parayada kıydım
zengin işi cola zero aldım
cam şişe
4 paket çarpı 6 şişe
gitti dağ gibi 25 küsur lira
ama buz gibi cam şişe kolanın tadı da başka bişeyde yok be
şu rakıyı içeyim üstünede kola içerim ben
ziyadesiyle

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

breaking bad
10 numara dizi
izleyin izletin

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

breaking bad
10 numara dizi
izleyin izletin

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------

Sevgili kardeşim bir kelimenin Türkçe olup olmadığını anlamak için büyük ünlü uyumuna uyması gerektiği ilkokuldan beri öğretilmektedir.Türkçe kelimesi büyük ünlü uyumuna uyuduğu gibi küçük ünlü uyumuna da uymaktadır kural:( bir kelimenin ilk hecesinde yuvarlak ünlü (O,Ö,U,Ü )varsa bunu izleyen ilk hecede geniş düz (a,e) ünlüsü kullanılır. Türk dil kurumunun sitesinde örnekleriyle daha detaylı bilgi elde edilebilir. Ayrıca Türk ve Türkçe kelimesi M.S. sekizinci yüzyıldan beri kullanılmaktadır. Hoşçakal

türkçe imla kurallarında
iki sert ünsüz yan yana gelmez
"k" "ç"

bunu da ilköğretimden hemen sonra lisede öğretiyorlardı

ayrıca türkçe kelimesi değil "türk" kelimesi
o da 10. yüzyıldan beri sadece ve ilk olarak uygurlarda rastlanılmış

bu bilgiye de liseden yıllar sonra bugün araştırınca görüyoruz

saygılar selamlar
 
Katılım
17 Eki 2011
Mesajlar
84
beyazakrep motorları satıp mobilet mi aldın.

Amca resimlerde bomba gibi ama son kare 2011 model nasreddin hoca olmuş :queen::queen::pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
türkçe imla kurallarında
iki sert ünsüz yan yana gelmez
"k" "ç"

bunu da ilköğretimden hemen sonra lisede öğretiyorlardı

ayrıca türkçe kelimesi değil "türk" kelimesi
o da 10. yüzyıldan beri sadece ve ilk olarak uygurlarda rastlanılmış

bu bilgiye de liseden yıllar sonra bugün araştırınca görüyoruz

saygılar selamlar

Önemli olan üniversitede öğretilen... Orada Nbr-Slm- İiiii-Yhaaa- Yawwww-mOrUk- gibi saçma sapan yazılımlar öğretiliyor sanki..Banamı öyle geliyor anlamadım?....Bu işin okulu var sanki..Ya da salgın hastalıktan daha hızlı yayılan bir tür virüs...
Ey gençlik... Kaptırmayınız efendim bu tür amerikan oyunlarına.... :cherry:
Gerçi gençlikte saygı falan kalmamış ama olsun... Çıkmadık candan para çıkmaz.... :)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

Bembeyazakrep;
O bionik mobiletin aynısından benim de vardı ... 1 depo ile 1100-1200 km giderdi... Bayağı bir yol tepmişliğim var keratayla.... :)
 
Katılım
6 Şub 2010
Mesajlar
260
[/COLOR' Alıntı:
Bembeyazakrep;
O bionik mobiletin aynısından benim de vardı ... 1 depo ile 1100-1200 km giderdi... Bayağı bir yol tepmişliğim var keratayla.... :)

yok artik ne kadar benzin aliyorki 1100-1200 km yol gidiyor? abi ciddiysen benim aklimda hep vardi yazliğa alip koyayim birtane:D
 
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
44
beyazakrep motorları satıp mobilet mi aldın.


ümit kardeşim şu saatten sonra marka model yazmak abest geldi birden
siteye giren adam olsun sizler olsun benim hangi marka model motor kullandığımı bilse ne olacak bilmese ne olacak

olanı var olmayanı var
durumu olan var olmayan var
özendirmek iç geçirtmek istemem

sonuçta motor motordur
ben zamanında çok iç geçirdim
ben iç geçirtmeye sebep olmak istemem

2 teker olsun çamurdan olsun
şu mobilet rahmetli dayımda vardı ve 20-25 sene evvel bana motor sürmeyi öğrettiği makinedir
o heyecanı o zevki motorun kralına binsem yine alamam eminim

bu saatten sonra etikete lüzum yok

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:56 ----------

Önemli olan üniversitede öğretilen... Orada Nbr-Slm- İiiii-Yhaaa- Yawwww-mOrUk- gibi saçma sapan yazılımlar öğretiliyor sanki..Banamı öyle geliyor anlamadım?....Bu işin okulu var sanki..Ya da salgın hastalıktan daha hızlı yayılan bir tür virüs...
Ey gençlik... Kaptırmayınız efendim bu tür amerikan oyunlarına.... :cherry:
Gerçi gençlikte saygı falan kalmamış ama olsun... Çıkmadık candan para çıkmaz.... :)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

Bembeyazakrep;
O bionik mobiletin aynısından benim de vardı ... 1 depo ile 1100-1200 km giderdi... Bayağı bir yol tepmişliğim var keratayla.... :)

abi onca sene evvel motorun kralıydı bizim gibi adamlara
rahattı sorun çıkarmazdı
az yakardı yokuşta durmazdı
tek pedalda çalışırdı
daha ne olsun
şu boy ve kalıbım olmasa yine bulsam temizini biner gezerim
 
Katılım
29 May 2006
Mesajlar
327
Türkçe kelimesi büyük ünlü uyumuna uyuduğu gibi küçük ünlü uyumuna da uymaktadır kural:( bir kelimenin ilk hecesinde yuvarlak ünlü (O,Ö,U,Ü )varsa bunu izleyen ilk hecede geniş düz (a,e) ünlüsü kullanılır.


Erhan abi cahilliğime ver bi şey sormak istiyorum, şimdi senin bu örneğine göre Türkü, topuk, tombul, yokuş vs. vs. bunlarında ilk hecesinde yuvarlak ünlü olduğu halde bunu izleyen ilk hecede geniş düz (a,e) ünlüsü kullanılmamış, netçez şimdi bu kelimeler türkçe değil mi? Bi de ukalalık olarak algılamazsan, arapça kelimeleri kullanınca kızmıyorsunuz ingilizce kelimelere kızıyorsunuz, arapça da türkçe dışında bi dil. Birde bana göre dil canlı, hareketli gelişen ve değişen bi yapıya sahiptir, kullanılan bir kelime toplumun tüm bireylerinde aynı anlam ve algıyı yaratıyorsa o kelime zaten dilimize girmiş, kendini benimsetmiş ve türkçe olmuştur. Adam Walla yazdığında w kullandı diye kızıyorsunuz, peki vallaha türkçemidir, vallahi billahi diyen adamada kardeşim arapça konuşma burası arabistan mı diyen yok. Bu arada walla yazan ve w harfini kullananları kolluyorum gibi anlaşılmasın bu durumada karşıyım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

Her gün HAVA,SU,EKMEK gibi kullandığımız TÜRKÇE mizi kendimize bir isim bulmaya gelince yüzonbirbin küsür kelimeden bir kelime yakıştıramamayı ve imza bölümünü İNGİLİZCE doldurmayı anlamıyorum.


Erhan ağabey; amacım kesinlikle bir tartışma ortamı oluşturmak değil, yalnız siz de dahil olmak üzere hangimiz dilimizi dört dörtlük kullanabiliyor ki ? Yukarıda sizin imzanızdan bir alıntı yaptım, kullandığınız küsür kelimesinin yazılışı ve telaffuzu yanlıştır. Doğrusu küsur olacaktır, anlamı tam sayıdan sonra gelen kesirli sayıdır. kullanım yeri doğru fakat imla hatası mevcuttur. Bu kadar çok hassas davrandığınız, eleştirdiğiniz ve insanları uyardığınız bir konuda sizin daha dikkatli davranmanız gerektiği kanaatindeyim. Türkçem elverdiğince anlatmaya çalıştım, sürç-ü lisan ettiysem affola.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eki 2011
Mesajlar
84
Lehce,Türkçe, İngilizce, Arapça zaten iç içe girmiş. bırakında, dua edelim Rusca, İtalyanca, Fransızca, İspanyolca'da dilimizin içine girmesin zaten dil o.. olmuş ...
 
Katılım
14 Mar 2009
Mesajlar
241
Herkesin kafaya taktığı bazı şeyler War:queen:,ama bunların tartışma alanı burası değil diye düşünüyorum,Bizim için önemli olan,motosiklet tutkunu olan bizler,birarada olmaktan zevk almamızı bilmek,ve hoşgörülü olmaktır,ancak birbirimizi eleştireceksek,saygı ve sevgi sınırları içerisinde kırıcı olmadan ve yine motosiklet konusu içersinde olmalıdır
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
4,008
ben şahsım adına DİN,DİL,IRK,MEZHEP konularına girmeme konusunda yeminliyim :cat: bir konuya yeteri kadar hakim değilsem, bilgim engin değilse ve toplum genelinde infial yaratacaksa polemiklere yol açacaksa ve hatta mevcut düzen yanlışta olsa TOPLUM olarak bir konuyu kabullenmişse üzerine konuşmayı sevmem o yüzden beni bu konunun dışında tutun ve konudan AZAD edin :rendeer:
 
Katılım
9 Eyl 2011
Mesajlar
84
Türkçe kelimesi büyük ünlü uyumuna uyuduğu gibi küçük ünlü uyumuna da uymaktadır kural:( bir kelimenin ilk hecesinde yuvarlak ünlü (O,Ö,U,Ü )varsa bunu izleyen ilk hecede geniş düz (a,e) ünlüsü kullanılır.


Erhan abi cahilliğime ver bi şey sormak istiyorum, şimdi senin bu örneğine göre Türkü, topuk, tombul, yokuş vs. vs. bunlarında ilk hecesinde yuvarlak ünlü olduğu halde bunu izleyen ilk hecede geniş düz (a,e) ünlüsü kullanılmamış, netçez şimdi bu kelimeler türkçe değil mi? Bi de ukalalık olarak algılamazsan, arapça kelimeleri kullanınca kızmıyorsunuz ingilizce kelimelere kızıyorsunuz, arapça da türkçe dışında bi dil. Birde bana göre dil canlı, hareketli gelişen ve değişen bi yapıya sahiptir, kullanılan bir kelime toplumun tüm bireylerinde aynı anlam ve algıyı yaratıyorsa o kelime zaten dilimize girmiş, kendini benimsetmiş ve türkçe olmuştur. Adam Walla yazdığında w kullandı diye kızıyorsunuz, peki vallaha türkçemidir, vallahi billahi diyen adamada kardeşim arapça konuşma burası arabistan mı diyen yok. Bu arada walla yazan ve w harfini kullananları kolluyorum gibi anlaşılmasın bu durumada karşıyım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------

Her gün HAVA,SU,EKMEK gibi kullandığımız TÜRKÇE mizi kendimize bir isim bulmaya gelince yüzonbirbin küsür kelimeden bir kelime yakıştıramamayı ve imza bölümünü İNGİLİZCE doldurmayı anlamıyorum.


Erhan ağabey; amacım kesinlikle bir tartışma ortamı oluşturmak değil, yalnız siz de dahil olmak üzere hangimiz dilimizi dört dörtlük kullanabiliyor ki ? Yukarıda sizin imzanızdan bir alıntı yaptım, kullandığınız küsür kelimesinin yazılışı ve telaffuzu yanlıştır. Doğrusu küsur olacaktır, anlamı tam sayıdan sonra gelen kesirli sayıdır. kullanım yeri doğru fakat imla hatası mevcuttur. Bu kadar çok hassas davrandığınız, eleştirdiğiniz ve insanları uyardığınız bir konuda sizin daha dikkatli davranmanız gerektiği kanaatindeyim. Türkçem elverdiğince anlatmaya çalıştım, sürç-ü lisan ettiysem affola.

Ben okulda bu kadar türkçe dersi görmedim ya :pr:
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Bu Türkçe konusunu bir buluşmada dile getirsek daha iyi gibi (bu kadar konuyla alakalı,istekli insan var madem).Siteden yazılan yazışmalar yanlış anlaşılabiliyor,normalde çok iyi anlaşan -anlaşabilecek- iki kişinin tartışmasına sebebiyet verebiliyor.
Bir buluşmada bu konuyu semaver ve çekirdek eşliğinde konuşursak eminim ki burada mesajlaşmaktan daha etkili bir çözüme varabiliriz.

Forum kurallarında da bu hususta madde bulunmakta(madde: 1.2.28 ve 1.2.29).Gerekirse yönetim olarak biz müdehale ederiz,onun haricinde yazışmalar tavsiye niteliğini aşmamalı,kişileri kırıcı nitelikte olmamalıdır.

Türkçe elbette ki hepimizin milli mirasıdır,onu korumak da bizlere düşer ama bunu yaparken daha dikkatli olmakta,dallandırıp budaklandırmamaya özen göstermekte,konu dışına çıkmamakta fayda var diye düşünüyorum.
 
Katılım
29 Eyl 2005
Mesajlar
4,008
THE END ine kadar sana QATILIYORUM, yapmayın YAW diyorum, bu kadar kankayız diyorum,birlikte süpppper extreme şeyler yapıyoruz yazıktır diyorum dinlemiyorlar BROTHER :queen: ;)) XD ---)---)---@
 
Katılım
17 Eki 2011
Mesajlar
84
işin özü makara tukara her türk türkçenin nasıl kullanılacagını nasıl yazılacagını bilir elimizin altındaki klavyeler türk yapımı degil arada harf sasmalarıda olur kelimesel eksikliklerde kimse kafasını bosuna yormasın birbirinin kalbini kırmasın ayrıca kralcılık yapmayada gerek yok burası ltd. şirketi degil zaten kırıcılık oldumu yüzyüze bakamayız kimse kimseye kızmasın ciddiyede almasın benim atalarım osmanlı soyundandır ne mutlu türküm diyene diyerek kimsenin bu konuyu uzatmayacagını düsünüyor lay lay lom a devam diyorum...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst