Kafanizi karistirayim

Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
1,177
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1. soruda Remzi hepimizi ters köşe yapmıştı...Bu soruda hemen mayışmayacağım :)
joker hakkımı kullanmak istiyorum :)....( MrSandman )üstadın linkine ttnet aracılığıyla şöyle bir bağlanıp göz attıktan sonra :) telefon hattıyla joker hakkımı kullanmış oluyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

C mi ? dir aceba :)... yoksa gene bizi ters köşe yapacak bu İremzi haberiniz ola :)
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Benim için kolay bir soru oldu sayılır zira Kıbrıs'ta trafik ışıklarından ziyada bunlardan var. :)

Soldan trafikte roundabout'da sağdan gelenin geçiş üstünlüğü vardır ver sorunuzun cevabı C yani hem girerken hemde çıkarken sinyal verilir.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:UK_Roundabout_8_Cars.gif

Verdiğiniz linkde dikkatimi çekti aşağıdan gelip düz gidecekler sadece kavşakdan çıkarken sinyal verirken sağa yada sola gidecekler kavşağa girerken ve çıkarken sinyal veriyordu kafam karıştı doğrusu?
 
Katılım
24 Mar 2011
Mesajlar
2,334
Sadece çıkarken , çıkacağınızı belirmek için sinyal vermelisiniz .

Sinyal : Birden fazla gidilebilecek yön olduğunda bilgilendirme amaçlı olarak kullanılır , çember girişlerinde ikinci bir yön seçeneği yoktur

Cevap : B


aynen kardeşim mantık yürütürseniz bulursunuz zaten...yoğunluktan çıkarken çıkacağımızı bildirmek zorundayız....yani ya içindesindir çemberin yada dışında yer alacaksın
 
Katılım
8 Ocak 2008
Mesajlar
3,328
çemberimde gül oya gülmedim doya doya olacaktı....:mrgreen:
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
Hem girerken hem çıkarken sinyal verilir c şıkkı diyorum farzedin çembere girmeden sağa döneceksiniz sinyalsiz mi döneceksiniz
 
Katılım
14 Haz 2010
Mesajlar
1,026
Motosikleti
Cbr 650F
B= Cember trafiginden cikarken


neden der iseniz. çembere girerken sinyale gerek yoktur çünkü kendi şeridimizi bozmadan çembere gireriz.

çemberde dönmeye başladık hala anayoldayız sayılır ne zaman ki çemberden bir sapağa ayrılmak istersek o zaman sinyal gereklidir
 
Katılım
7 Eyl 2011
Mesajlar
41
''C'' şıkkıdır.
Hadi bakalım sola dönüş için sinyal vermeden bi girdiğimizi düşünelim ? : Arkamızdaki araç yavaşlamıyacağımızı düşünecek ve düz gideceğimizi tahmin edip hızını sabit tutmayı düşünecek. Biz tam dönüşümüzü yaparken yavaşlıyacağız ve arkamızdan tabiri caizse birisi gümletebilir :)))))

Ne yani döneceğimiz yer için sinyal kullanmayacakmıyız ?
Sokak aralarında mı kullanıcaz biz sinyal denilen meleti ? ( başka hiç bi yerde geçerli değilmi yoksa bu sinyaller :D )

Trafik zeka ister.!! :bestmt:
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
''C'' şıkkıdır.
Hadi bakalım sola dönüş için sinyal vermeden bi girdiğimizi düşünelim ? : Arkamızdaki araç yavaşlamıyacağımızı düşünecek ve düz gideceğimizi tahmin edip hızını sabit tutmayı düşünecek. Biz tam dönüşümüzü yaparken yavaşlıyacağız ve arkamızdan tabiri caizse birisi gümletebilir :)))))

Ne yani döneceğimiz yer için sinyal kullanmayacakmıyız ?
Sokak aralarında mı kullanıcaz biz sinyal denilen meleti ? ( başka hiç bi yerde geçerli değilmi yoksa bu sinyaller :D )

Trafik zeka ister.!! :bestmt:

O bahsettigin arkadaki araç sensen ve önündeki sinyal vermiyorsa naparsin?
 
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Yahu kolay bir soru sorayim dedim ortalik karismis yine.. :p
Ülem en kolay sorulardan biriydi bu..
Tabiki dogru cevap B

Neyse yorumlara bakayim simdi..
Ama NIko nun yanindan geliyorum su an ve yorumlarim ona göre olabilir.. :p
Bilmeyenler icin..
Niko benim cok iyi bir arkadasim ve birahane sahibi..
Anladiniz? :cherry:


c diyorum ve ortalıktan kayboluyorum :p

Hemen kaybol gözümden :queen::queen:
Ama birdahaki kafanizi karistirayim konulara katilmani isterim..

D= Cembere girerken ve cikarken sinyal vermeye gerek yoktur

Abicim naptin yahu sen? :pale:

Anket yokmu anket belki ankete göre kuralı değiştirirler:p c diyorum bende

Anket acipta avrupadaki kuralimi degistirelim yani? :p
C yanlis abicim...

hangi ülkenin kanununagöre soruyon abi bunu :D

Avrupa ülkesine göre abicim..
Ama görüyorumki Türkiyede de ayni kural gecerli.. Dogru cevaplayan arkadaslar var...

c diyorum çünki dönüş yapılmaya başlandığı andan itibaren tamamlanana kadar geçen zaman zarfında dönüş sinyali kullanılmalıdır

Yanlis...

Sadece çıkarken , çıkacağınızı belirmek için sinyal vermelisiniz .

Sinyal : Birden fazla gidilebilecek yön olduğunda bilgilendirme amaçlı olarak kullanılır , çember girişlerinde ikinci bir yön seçeneği yoktur

Cevap : B

Olay budur...:cat:
Abicim sadece saga gidebiliyorsun yahu..
Ama cikarken nereden cikmak istedigini kim biliyor?
Yoksa aranizda cember trafigine sola giren varmi??? (ingiltere haric)

Tecrübe ve bilgi başka oluyo tabi :)

Ehliyeti olan herkez bunlari bilmesi gerek..

sadece cemberden cikarken tabiki

McWarnaly dostum dogruyu hemen söyleyipte insanimin azicik düsünmesini engelliyorsun ama..
Olmuyor abi böyle... :p
Oplara sikayet edip seni banlattiricam ama yani.. :queen:
Yurt disinda yasadigin belli abicim.. :cat:

Burda çok kaza olur :D :D Bence; B

Kurala uyarsaniz birsey olmaz....
Ve burada birsey olmuyorda..

Görüldüğü gibi mantık yürüterek doğru şık ortaya çıkıyor. :thumleft:

Ülem sizlerde azicik mantikli düsünün yahu..
Oluyor demekki kafa yorunca...


Bence B


:cat::cat:

çember trafiğinden çıkarken sinyal verilmeli yoksa çok karışır ortalık

Cok karismiyor aslinda ama arkandaki adam senin nezaman cikacagini bilirse iyi oluyor tabiki onun icin..

ahhaahhahaha cevaplara bakın hele :D
bence hiç biri değil en doğrusu sinyal vermeyi bırakın eliniz gazdan çekip frene bile basmaya gerek yok aksine gözleri kapatıp gazı daha fazla açarak daha fazla adrenalin salgılanır :D
ahahhahahahaha :D

ahahahahahahahaha
Ne diyecegimi bilemiyorum..

1. Resimde sağ tarafa mecburi istikamet levhası var.
Dolayısıyla zaten sağa gideceğimiz için girişte sinyal vermeye gerek yok :)
Bu durumda cevap B oluyor.

Öpüldün Sinan cim.. :cat::cat:

b. çünkü çember trafiği zaten tek yöne akar, girerken sinyale gerek yoktur

:cat::cat:

Benim için kolay bir soru oldu sayılır zira Kıbrıs'ta trafik ışıklarından ziyada bunlardan var. :)

Soldan trafikte roundabout'da sağdan gelenin geçiş üstünlüğü vardır ver sorunuzun cevabı C yani hem girerken hemde çıkarken sinyal verilir.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:UK_Roundabout_8_Cars.gif

Demek Kibris tada yanlis yapiliyormus.. :pr:

oocan hocam sana güvendik bak.
b şıkkına benden 10 dolar.

Bana özelden sorsana yahu..
Zengin olurduk.. :cherry:

1. soruda Remzi hepimizi ters köşe yapmıştı...Bu soruda hemen mayışmayacağım :)
joker hakkımı kullanmak istiyorum :)....( MrSandman )üstadın linkine ttnet aracılığıyla şöyle bir bağlanıp göz attıktan sonra :) telefon hattıyla joker hakkımı kullanmış oluyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

C mi ? dir aceba :)... yoksa gene bizi ters köşe yapacak bu İremzi haberiniz ola :)

Yahu benim köse falan yaptigim yok.. :)
Kendiniz köseye yattiniz abi benim sucum ne?
Maksadim birkackisiye birseyler ögretmek...
Ukalalik olsun diye yayinlamiyorum bunlari sonucta..
Bende anamin karninda ögrenmedim bunlari ve bazen benimde düsündügüm yerler oluyor..

A= Cember trafigine girerken

Gidecegin yer belliyse neden sinyal veresin??? :pale:

d çembere girip düz geçilecekse sinyale gerek olmaz

Buda iyi fikir aslinda..
Bunu bu gavurlara bir anlatayim bakalim ne diycekler bana...:p

aynen kardeşim mantık yürütürseniz bulursunuz zaten...yoğunluktan çıkarken çıkacağımızı bildirmek zorundayız....yani ya içindesindir çemberin yada dışında yer alacaksın

O mantgi yürütmek icin baskalarini beklemeyin be abicim.. sizlerde yürütün azicik..
Biraz mantikli düsününce hersey kolay degilmi..

çemberimde gül oya gülmedim doya doya olacaktı....:mrgreen:

Buda güzel.. Ama selepsiz avrupali anlamiyor bunu.. Ben denedim.. Olmuyor..

bence C şıkkı.

Bence B

Hem girerken hem çıkarken sinyal verilir c şıkkı diyorum farzedin çembere girmeden sağa döneceksiniz sinyalsiz mi döneceksiniz

Burada biz sadece cikarken sinyal veriyoruz ve hersey yolunda..


:farao::farao:

B= Cember trafiginden cikarken


neden der iseniz. çembere girerken sinyale gerek yoktur çünkü kendi şeridimizi bozmadan çembere gireriz.

çemberde dönmeye başladık hala anayoldayız sayılır ne zaman ki çemberden bir sapağa ayrılmak istersek o zaman sinyal gereklidir

Cevap güzel de bu sapak olayini karistirma simdi..
Milletin kafasi karismasin.. :p

''C'' şıkkıdır.
Hadi bakalım sola dönüş için sinyal vermeden bi girdiğimizi düşünelim ? : Arkamızdaki araç yavaşlamıyacağımızı düşünecek ve düz gideceğimizi tahmin edip hızını sabit tutmayı düşünecek. Biz tam dönüşümüzü yaparken yavaşlıyacağız ve arkamızdan tabiri caizse birisi gümletebilir :)))))

Ne yani döneceğimiz yer için sinyal kullanmayacakmıyız ?
Sokak aralarında mı kullanıcaz biz sinyal denilen meleti ? ( başka hiç bi yerde geçerli değilmi yoksa bu sinyaller :D )

Trafik zeka ister.!! :bestmt:

Ben senin anlattiklarini pek anliyamadim simdi..
Sola dönmek? :pale:
Cember trafigi ve sola dönüyorsun?:pr:
Ok cembere girince sola dogru dönüyorsun ama girerken ve cikarken mecbur saga dönüceksin..
Niko nun son verdigi bira yine kötüydü sanirim..
_____________________________

Yanlisim olduysa affola..
Sevgiler
Remzi
 
Katılım
24 Ağu 2005
Mesajlar
373
Şimdi kısa yoldan söyle izah edeyim isterseniz...

Eğer çembere geldiğinizde geldiğiniz istikamette düz gitmeyecekseniz sinyal vermeniz gerekir. Yok eğer vermezseniz sizin tersinizdeki kişi sizin düz gideceğinizi düşünerek çembere girebilir ve ortada buluşursunuz! :)

Veya en kötü ihtimal annenizin kulaklarını çınlatırlar. Bu sebeple çemberden sağa veya sola dönecekseniz sinyal vermelisiniz. Çıkış sinyali ise sizinle aynı anda çemberde olan başka bir araç var ise o kişiye çıkacağınızı bildirmek içindir.

Kıbrısta trafik düzenlemesi İngiltere ile aynıdır bu sebeple verdiğim linkteki animasyonu izlerseniz daha iyi anlayabilirsiniz.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:UK_Roundabout_8_Cars.gif
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
160
benimde kafam karıştı şimdi. bende hollanda da araç kullandım. orada aynen şu şekilde oluyordu.( kesinlikle gördüğümü yaşadığımı söylüyorum ) Çembere girmeden sinyal veriyorlar çemberin ilk sağında bekleyen araç siz sağ dönecekseniz hemen harekete geçiyor ve trafik akışkanlık sağlıyor. Aynı şekilde çıkarkende sinyal veriyorsunuz ki çemberin diğer tarafında bekleyen araç çemberi terkedeceğinizi anlıyor ve harekete geçiyor. Yoksa remzi abi hollandalılar kaaskop luk mu yapıyorlar :mrgreen:
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
304
benim bildiğim dönüş istikametine 30 metre kala sinyal verilir, siz çemberdeyken döneceğiniz yere sinyal verirseniz çok geç kalmış olursunuz, yani dönerken değil dönmeden önce vermelisiniz ki kıymeti olsun arkanızdaki ona göre konum alsın yoksa arkanızdan gelen hatrınızı yoklayabilir. bence çembere girerken sinyal verilmeli. örneğin resimdeki kırmızı araç çemberden sağa dönecekse çember içindeyken sinyal verirse geç olur o yüzden çembere girmeden sağa sinyal verip girmeli. çembere girerken ve cemberden çıkarken doğru mudur?
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Kafanizi karistirayim 3 :)

Selamlar,
Bu sinyal verme olayi pek anlasilmadi sanirim..:pale:
Ozaman yine sinyal verme konusunda bir soru sorayim yeniden...

Durum bu..




Yesil arac Sola sapip yoluna devam etmek istiyor..
Sizin deyiminizle anayolda..
Bizim deyimimizle öncelik hakki olan yol..

Kirmizi arac öncelik hakki olan yolu terkedip kendisine göre düz gitmek istiyor..

Mavi arac kendi acisindan düz gitmek istiyor..

Motosiklet kendi acisindan düz gitmek istiyor...

_________________________________________________

Yani herkez kavsagi gectiginde söyle bir durum cikiyor ortaya...



Simdi sorumuza gelelim..
Kavsagi hangi sirayla gecerler?
Ve kimlerin sinyal vermesi gerekir?
 
Katılım
22 Eki 2008
Mesajlar
435
motosiklet ve kırmızı araç-yeşil araç- mavi araç sırasıyla sanırım.
yeşil araç sinyal vermeli.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
motorsiklet-kırmızı-mavi-yeşil araç sırasıyla geçmeli yeşil araç sinyal vermeli bence :D
 
Mersin İl Temsilcisi
Katılım
2 Ağu 2006
Mesajlar
10,372
türkiyede biz kavga ederiz, ayakta kalan geçer. sinyali canı isteyen verir ve karakolda dayısı olan davayı kazanır...
haa, bu arada motosikletin üstünden 3 araç da geçer, motosikletliyi öldüreni kimse görmez, mobese arızalıdır, 3 aracın da sürücüsü gözaltına alınır, 1 ay sonra tutuksuz yargılanmak üzere salıverilir ve gazetelerde şöyle bir manşet çıkar:

MOTOSİKLETLİ SÜRÜCÜ DEHŞET SAÇTI, KENDİ KENDİ EZEREK SUÇU ÜÇ MASUM ARAÇ SÜRÜCÜSÜNE ATTI. OLAYDA MOTOSİKLETLİNİN KASKLI OLDUĞU AMA GÖRGÜ TANIKLARINA GÖRE KIRMIZI IŞIKTA BEKLEYİP YEŞİL IŞIĞIN YANIP SIRA KENDİSİNE GELMESİNİ BEKLEYİP,
TÜRKİYE MAGANDA KANUNLARINA TERS DÜŞTÜĞÜ İÇİN KAZA YAPTIĞI VE YAPILMASINA SEBEBİYET VERDİĞİ ÖĞRENİLDİ.
KAZADAKİ TÜM MADDİ ZARARIN MOTOSİKLETLİNİN 7 SÜLALESİNDEN TAZMİN EDİLMESİNE VE MOTOSİKLETLİLERİN BELİRLİ CADDE, SOKAK, DÜNYA GİBİ, UMUMA AÇIK MEKANLARDA KULLANILMAMASINA HÜKÜM VERİLDİ.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst