MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
46
Mzci arkadaşlara selamlar. Arkadaşlar ön amortisörlere yağı ne şekilde koyuyorduk? Bende ingilizce mz servis dökümanları var orada yağı 2T motor yağıyla karıştırarak kullanın diyor;
As a damping fluid, a mixture of
50% of shock-absorber oil and
50% of two-stroke engine oilshould be used.
Shock-absorber oil viscosity:8 to 12 mm²/s (8 to 12 cSt) at 50 °C.
Bu şekildemi yağ takviyesi yapıyoruz acaba.
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
Mzci arkadaşlara selamlar. Arkadaşlar ön amortisörlere yağı ne şekilde koyuyorduk? Bende ingilizce mz servis dökümanları var orada yağı 2T motor yağıyla karıştırarak kullanın diyor;
As a damping fluid, a mixture of
50% of shock-absorber oil and
50% of two-stroke engine oilshould be used.
Shock-absorber oil viscosity:8 to 12 mm²/s (8 to 12 cSt) at 50 °C.
Bu şekildemi yağ takviyesi yapıyoruz acaba.

arkadaşım amortisör çatallarıyla uğraşmadan yağ değişimi yapacaksan, içindeki yağı nasıl boşalltırım:silent: diyorsan öncelikle bir eczaneye gidiyorsun en büyük enjektörlerden bir tane alıyorsun (yaklaşık 50cl)çatalların üstündeki vidaları söküyorsun içine benzin borusu kalınlığında 110 120cm uzunluğunda boruyla içindeki yağı çekiyorsun. (borunun tamamen içine oturduğuna emin ol. yaklaşık 90 100cm içine girmesi gerek. eger tam girmiyorsa borunun içine düz bir demir teli sok, boru oturunca çıkar ve ucuna enjektörü takıp yağı çekebilirsin):queen: ama direk yağ koyacam diyorsan bunun yerine bir tanesine 100ml, 10 numara yağ koyarsın(ben rahat oynaması için daha ince 5 30 yağ kullandım özellikli olmasına da gerek yok aslında) 75ml mz seyhan 301 fabrikasyon yağ miktarıdır lakin bu çok yumuşak geldi bana ben 100ml döktüm benim için en ideal oran tercih senin... sen amortisörlerinin çok yumusak olmasını istemiyorsan ve de ön kısımın biraz daha yüksek durmasını istersen(1, 2 cm) 150 200ml dökebilirsin ama her kasısı hissetmeye başlarsın ve ön frende mesafen biraz daha uzar. ayrıca kasıslı virajlarda ciddi tehlikeler yaratabilir. sonra yukardan yağ kaçırmaması için vida başlıklarına inşaatta tesisatlarda kullanılan su bantlarından sarıp monte edebilirsin. kolay gelsin. keyifli sürüşler:cat:::146::
 
Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
46
TAHSİN301 arkadaşım öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim. Ben ön çatalın dış borusunu söktüm ve stoplama pullarını, keçeleri falan bir elden geçiriyorum. Amortisör takılı kalıyordu o yüzden bir bakım yapıyorum. Benim motor 150 lik ama seyhanlarla sistem aynı. Bendeki ingilizce servis notlarında 230 ml (350mm seviyesinde) yağ koyunuz diyor ama bilmiyorum belki bir farklılık olabilir bunların arasında.
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
TAHSİN301 arkadaşım öncelikle ilgilendiğin için teşekkür ederim. Ben ön çatalın dış borusunu söktüm ve stoplama pullarını, keçeleri falan bir elden geçiriyorum. Amortisör takılı kalıyordu o yüzden bir bakım yapıyorum. Benim motor 150 lik ama seyhanlarla sistem aynı. Bendeki ingilizce servis notlarında 230 ml (350mm seviyesinde) yağ koyunuz diyor ama bilmiyorum belki bir farklılık olabilir bunların arasında.

rica ederim arkadaşım. aslına bakarsan bazı kişiler dediğin kadar yağ da koyabiliyorlar bir zaman ben de denedim ama dediğim gibi biraz sert oluyor amortisörler vs.... şimdi rahat ve böyle esnek yaylı bir motor da yok bence...ben arka amortisörleri de rahat esnemesi için 1,5 cm indirdim. hanımla dolaşırken motor kasıslı yerde çok zıplıyordu. amortisörler en alt seviyede ama gene sarsıntıyı motora veriyordu hanım da belinden biraz rahatsız. küçük bir torna işiyle amortisörleri indirdim şimdi ön ,arka çok rahat esniyor..:cat:
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
64
bu gün sezonu açtım işyerime 301'imle geldim maşşalah mz bambaşkaymış ...helal olsun onun yakıtına
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
bu gün sezonu açtım işyerime 301'imle geldim maşşalah mz bambaşkaymış ...helal olsun onun yakıtına

arkadaşım siz sezonu kapatıyor musunuz? :pale:üstelik izmirde, alaşehirde... benim sezon kapattığım yok üstelik yaz kış trabzonda biniyorum. kışın çok zevkli olmasa da yine vazgeçemiyorum mzimden. şimdi desem ki allah bunu icad eden mühendisten razı olsun, mekanı cennet olsun.. ama müslüman değildir o yüzden bari mekanı mz olsun diyelim..:queen:::tutkuy:: hayırlı kazasız belasız sürüşler değerli mzciler nerdesiniz:silent:
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
64
doğrı sölüyosun aslında ama ben daha yeni kavuştum ya motoruma dün kü deneyimlerimden sanırım arka amörtisörlerim bitmiş lakalarda çok fena ses yapıyor sanki motor ikiye bölünüyor acilen yan çanta sisy bar ve topcase olayına girmem lazım birde yarım ön siperlik taktırsam sanırım bizim taka daha güzel olucak
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
Eskiden sezon kapatmak nedir bilmezdim ama yaş 40 ı buldumu ister istemez bir vites düşüyor insan:) Bu arada orjinal arka amortisör bulabileceğim bir yer varmı telefon verirseniz memnun olacağım.
 
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2
herkeze hayırlı günler ben mz 251 sahibiyim fazla şarz problemi ile gittiğim tamirciden acil bir iş sonucu hiç şarz edmeme gibi bir problemle çıktım şimdi motor şarz etmiyor şehir merkezine uzak olduğum için elimdede götüremiyorum bide sizle paylaşmak istedim belki bi çözüm bulunur
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
herkeze hayırlı günler ben mz 251 sahibiyim fazla şarz problemi ile gittiğim tamirciden acil bir iş sonucu hiç şarz edmeme gibi bir problemle çıktım şimdi motor şarz etmiyor şehir merkezine uzak olduğum için elimdede götüremiyorum bide sizle paylaşmak istedim belki bi çözüm bulunur

konjektörün bozulmuştur.benimkide şarz etmiyodu orjinal konjektör pahalı geldi
çin malı scoter'ın konjektörünü uydurdum 15 tlye. sorun yok şimdi.
 
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
18
Benim daha 4 ay önce vardı 301 sport 4. Viteste 160 diyordu sattım pişmanım simdi 125 deluxe var fena degil ama özlüyorum "mavi melegimi" :pale:
 
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
2
konjektörün bozulmuştur.benimkide şarz etmiyodu orjinal konjektör pahalı geldi
çin malı scoter'ın konjektörünü uydurdum 15 tlye. sorun yok şimdi.

çin malı kontektör oluyosa oda olur.peki ben bunu bağlayabilirmiyim.yeterli imkana sahibim.yani montaj şeması gibi çünkü çok oynanmış tesisatla.teşekkür ederim
 
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
272
kashmar54 ;Kuralkandaki amortisör orjinal Alman ın yerini tutarmı tavsiye edermisin?
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
803
çin malı kontektör oluyosa oda olur.peki ben bunu bağlayabilirmiyim.yeterli imkana sahibim.yani montaj şeması gibi çünkü çok oynanmış tesisatla.teşekkür ederim
konjektörün giriş çıkışı belliyse kendinde bağlarsın.
iki kablo motordan geliyo konjektöre giriş.,
biri şase biri göstergedeki lambaya biride akünün artı kutbuna olmak üzere
5 kablo var.benim konjektör 4 kablolu olduğu için göstergeye giden iptal.
giriş kablolarını bağladıktan sonra çıkışı yani aküye gideni bir ampul vasıtasıyla bulursun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:07 ----------

kashmar54 ;Kuralkandaki amortisör orjinal Alman ın yerini tutarmı tavsiye edermisin?

onu bilemicem hiç almadım ordan
 
Katılım
19 May 2011
Mesajlar
1
slm beyler 251 mz etz var 99 model bana siyah renkte benzin deposu lazım nerden temin edebilirim yardımcıı olursanızz sevinirim
 
Katılım
3 Eki 2009
Mesajlar
46
Selam MZ'ci arkadaşlar. Ön amortisörlerin tapa civataları sökülmüyör. Ne yaptıysam acamadım. Acaba fazla sıkılmasından mı yoksa alüminyum oksit falan mı yapmış?
 
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
Selam MZ'ci arkadaşlar. Ön amortisörlerin tapa civataları sökülmüyör. Ne yaptıysam acamadım. Acaba fazla sıkılmasından mı yoksa alüminyum oksit falan mı yapmış?

mz 17 arkadaş, tapalara çekiçle biraz hafif hafif tıklat orta sertlikte ve daire seklindeki anahtarla sökmeyi dene yarım ağız anahtar sökmez onu. aynısı bende olmuştu. kolay gelsin
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Selam MZ'ci arkadaşlar. Ön amortisörlerin tapa civataları sökülmüyör. Ne yaptıysam acamadım. Acaba fazla sıkılmasından mı yoksa alüminyum oksit falan mı yapmış?

Bende amortisör keçelerini daha 1-2 gün önce değiştirdim.Amörtisör kafalarından birini bende sökememiştim.Sonunda biryerden sağlam bir lokma buldum.Cır cır kolunun ucunada uzun demir profil soktum.Kısa lokma sapıyla açılmadı.Ben demir profili asılırken bir arkadaşımda lokmanın başından bastırdı,lokma asılınca çıkmasın diye.Ben civayayı açmayı başardım ama cırcır bozuldu.Artık nasıl sıkıştıysa civata.
 
Katılım
18 May 2011
Mesajlar
32
ahhhh ah yıllar önce bir tane 92 model mz vardı alman 251 ne günlerim geçti kızları gexdirirdim:queen: bir gün yolda motor kitledi nerdeyse beni de kitliyodu hıı birde bizim arabadan fazla yakyodu şimdi o motorun gidişini 250 hyosung larla bir tutuyolar şimdi ben mct 250 kullanıyorum tabiki mz i çok arıyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst