MZ Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
42
TAHSİN301, alev desen motosikletim MZ olmadığı için resim yüklemek istemedim forumu temiz tutmak adına. Ama daha önceki bi gezimizden arkadaşlar buraya resmimizi koymuşlar sağolsunlar. Linke tıkla sayfanın en altında motorun resmi var, ancak motordaki boya biraz solmuş iyi atamadı kasktaki gibiydi aslında...
http://www.motosiklet.net/forum/etk.../47368-6-temmuz-luleburgaz-gezi-fotolari.html

teşekkürler semihtürkoğlu, bu alevli motor çok alevli olmuş:queen: sürücüsü dahi alev içinde kalmış.:queen: ama yinede çok hoş bir ambians olmuş:cat: şimdi kararsızım biraz. ateşli motor çok vahşi gözüküyor ama senin mz de daha spor çekici ve karizmatik... bakalım biraz düşüneyim sonra karar verecem. ilgin için teşekkür ederim. kib. selamlar:rendeer:
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
43
Merhabalar,sormak istediğim birkaç şey var:)
Soru 1)1991 model MZ 251 40.000 km 1500 tl motorun her parçası işlevliymiş ve değişen parçası yokmuş sizce nasıldır? km yüksek olduğundan pek içime sinmediEhliyet olmadığından dolayı Burdur'da kullanmak üzere bir motor arıyordum bunu buldum,İzmir'de yaşıyorum ancak yazları babamın memleketine gittiğimizde keyif amaçlı olarak kullanmak istiyorum.Aslında isteğim Jawa ancak eski modellerin frenlerine güvenemiyorum,yeni disk frenli modelleri ise bana klasik zevkini yaşatmayacağından dolayı istemiyorum,Mz'de beni en çok çeken taraf freni oldu :)
Soru 2)Benim boyum 1.73 Mz yüksek gelir mi? (bacak boyum 77 cm cıvarı)Arazide sorun yaratır mı ? (amortisör patlatır diyorlardı)
Soru3)Yüksek hızlarda kullanmayacağım en uç nokta düzlükte 80 90 km,viraj dengesi nasıldır?
(Geometrisinin bozuk olduğu söyleniyor doğru olduğunu sanmıyorum ama )
Soru 4)Motorun rektefiye edilip edilmediğini bilmiyorum nereden anlayabilirim? Sanıyorum Mz de 3.cüsünden sonra silindir kaldırmazmış eğer böyle bir durum olursa silindir maliyeti ne olur? Elektirik aksamını elimden geldiğince elden geçirip,elektronik ateşleme,far-sinyal-stop vb değişimi yapacağım mekanik olarak da bi sorun yaşayacağımı sanmıyorum parçalardan kaynaklı bir sorun çıkmadıkça elim anahtar tutar . Rektefiye benim gibi keyif amaçlı binen yılda 1-2 ay binecek bir kullanıcı için olmazsa olmazlardan mıdır? Dediğim gibi hızla işim yok yeter ki arazide ve yolda rahat edeyim genelde 40-50 km nin üstüne bile çıkmayacağım çünkü köy içinde ne kadar güvenli olur daha yüksek hız.Şimdiden çok teşekkür ederim:) Ehliyet olmasa da karambole kullancı değilim etkin dağ bisikleti yarışcısıyım motosikletle bisiklet çook farklı olsa da doğası gereği iki teker kanunları içerisinde ikisi de,beni ehliyetsiz sokak motosiklet kullanıcısı olarak olarak değil de iki teker kültürünü edinmiş biri olarak yargılayarak cevap verirseniniz çok mutlu olurum :)
 
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
3
selam abılerım ben mır mz aldım 301 lık ama kılometre dıslısı bozukmus aldıgım kısı telını degıstır duzelır demıstı olmadı arka tekerdekı dıslı bozulmuş tamırcı oyle dedı :pale: bulamazsın dedı nasıl bulurum yada elınde olan varmı varsa gondere bılır mı ucretı neyse ereyım sımdıden tesekkurler saygılar
 
Katılım
5 Ara 2007
Mesajlar
120
selam abılerım ben mır mz aldım 301 lık ama kılometre dıslısı bozukmus aldıgım kısı telını degıstır duzelır demıstı olmadı arka tekerdekı dıslı bozulmuş tamırcı oyle dedı :pale: bulamazsın dedı nasıl bulurum yada elınde olan varmı varsa gondere bılır mı ucretı neyse ereyım sımdıden tesekkurler saygılar

:rendeer:kardes yardimci olmak isterdim ama ne yazikki dedigin parca bende yok kolay gelsin benimde sorun gaz devir saati calismiyor elektrik tesisatinda sorun vardi hallettim ama devir saatini calistiramadim ne yapmaliyim yardimci olurmusunuz selam:cat:
 
Katılım
9 May 2011
Mesajlar
3
valla benımkı de aynı 2 bın 4 bın arası gıdıp gelıyor ama sarj ettıgının gostergesı ımıs devır saatı tamırcım ole dedı :cherry: bılecıkte en tanınmıs usta dedı
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
33
selam abılerım ben mır mz aldım 301 lık ama kılometre dıslısı bozukmus aldıgım kısı telını degıstır duzelır demıstı olmadı arka tekerdekı dıslı bozulmuş tamırcı oyle dedı :pale: bulamazsın dedı nasıl bulurum yada elınde olan varmı varsa gondere bılır mı ucretı neyse ereyım sımdıden tesekkurler saygılar

mrb sercan kardeşim.bende km.ile çok uğraştım.benim mekanizma ön tekerlekte idi motoru aldığımda ama 80'i geçmiyo ve eksik sayıyordu.2 kere ön km tahrik mekanizması aldım boş yere ama aynıı.bunları MZ ci kardeşlerime bilgi olsun diye yazıyorum.km.saatleri 1/4 ve 1/5 şeklinde iki çeşit.1/4 ler arkadan tahrikliler,1/5 ler önden imiş.benimki 1/4 müş km saati.1 senelik uğraşım sonucu anca öğrenebildim.daha 2ay önce arka km dişlisini alıp taktım şimdi canavar.şimdi gelelim senin soruna:İST/KARTAL Yeşilyurt motoru ara onlarda vardır.bende ordan aldım.google da arattır bulursun.yada kuralkanın internet sitesine gir ordan bulunduğun yerdeki bi kanuni servisine istediğin parçayı gönderiyorlar.
kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Benim mz de bu.Bir kaç hafta oluyor henüz alalı.98 model 301 fun.

img0004lj.jpg
 
Katılım
6 Mar 2009
Mesajlar
64
güle güle kullan benim takanın renginden ya arkadaşlar benim bir sorum olucak benim gaz teli takılıp duruyor bunu değiştirmem mi gerekiyor
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Teşekkürler mohenium.Mz tecrübem yok daha ama sonuçta gaz sistemi her motorda aynı.3 ihtimal var gaz telinin takılı kalması için.Ya gaz telin küflenmiştir,ya bir yerlere sıkışmış ve ezilmiştir yada telin sargılarından bir kaç tanesi kopmuştur ve takılıyordur.Bu durumdada muhtemelen en yakın zamanda gaz telin kopacaktır.
 
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
1,013
Merhabalar,sormak istediğim birkaç şey var:)
Soru 1)1991 model MZ 251 40.000 km 1500 tl motorun her parçası işlevliymiş ve değişen parçası yokmuş sizce nasıldır? km yüksek olduğundan pek içime sinmediEhliyet olmadığından dolayı Burdur'da kullanmak üzere bir motor arıyordum bunu buldum,İzmir'de yaşıyorum ancak yazları babamın memleketine gittiğimizde keyif amaçlı olarak kullanmak istiyorum.Aslında isteğim Jawa ancak eski modellerin frenlerine güvenemiyorum,yeni disk frenli modelleri ise bana klasik zevkini yaşatmayacağından dolayı istemiyorum,Mz'de beni en çok çeken taraf freni oldu :)
Soru 2)Benim boyum 1.73 Mz yüksek gelir mi? (bacak boyum 77 cm cıvarı)Arazide sorun yaratır mı ? (amortisör patlatır diyorlardı)
Soru3)Yüksek hızlarda kullanmayacağım en uç nokta düzlükte 80 90 km,viraj dengesi nasıldır?
(Geometrisinin bozuk olduğu söyleniyor doğru olduğunu sanmıyorum ama )
Soru 4)Motorun rektefiye edilip edilmediğini bilmiyorum nereden anlayabilirim? Sanıyorum Mz de 3.cüsünden sonra silindir kaldırmazmış eğer böyle bir durum olursa silindir maliyeti ne olur? Elektirik aksamını elimden geldiğince elden geçirip,elektronik ateşleme,far-sinyal-stop vb değişimi yapacağım mekanik olarak da bi sorun yaşayacağımı sanmıyorum parçalardan kaynaklı bir sorun çıkmadıkça elim anahtar tutar . Rektefiye benim gibi keyif amaçlı binen yılda 1-2 ay binecek bir kullanıcı için olmazsa olmazlardan mıdır? Dediğim gibi hızla işim yok yeter ki arazide ve yolda rahat edeyim genelde 40-50 km nin üstüne bile çıkmayacağım çünkü köy içinde ne kadar güvenli olur daha yüksek hız.Şimdiden çok teşekkür ederim:) Ehliyet olmasa da karambole kullancı değilim etkin dağ bisikleti yarışcısıyım motosikletle bisiklet çook farklı olsa da doğası gereği iki teker kanunları içerisinde ikisi de,beni ehliyetsiz sokak motosiklet kullanıcısı olarak olarak değil de iki teker kültürünü edinmiş biri olarak yargılayarak cevap verirseniniz çok mutlu olurum :)

Kardeş ben yardımcı olayım

Sorularının cevabı
1- 40.000 km mz için yüksek bir km değil.Ben 1 hafta önce 45.000 km de mz aldım.Motor kısmında sorun yok.Canavar gibi maşallah.Diğer problemlerinide kendim hallettim.

2- Benim boyumda 1.70 civarı ve gayet rahat kullanıyorum.İki ayağımda yere değiyor.

3- Tabiki bu virajın sertliğine göre değişir ama gayet dengeli bir motor.

4- 40.000 kmde olduğuna göre muhtemelen hiç rektefiye olmamıştır.

Eksiğim veya yanlışım varsa alper abi düzeltir :cat:
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Alp hocam size özel mesaj gönderemedim 50 mesajı dolayısıyla,yardımcı olabilir misiniz acaba? :)

Elimden geldiğince yardımcı olayım..... :cat::cat::cat::cat:

Kardeş ben yardımcı olayım

Sorularının cevabı
1- 40.000 km mz için yüksek bir km değil.Ben 1 hafta önce 45.000 km de mz aldım.Motor kısmında sorun yok.Canavar gibi maşallah.Diğer problemlerinide kendim hallettim.

A.tunay: Herhangi bir yağlama sistemi aksaklığı olmadığı sürece 90-100.000 km giden bir sürü Mz bilirim.... :cat: Az Parçalı, az işlevli bir makina..Detayları olmadığı için herşey net....

2- Benim boyumda 1.70 civarı ve gayet rahat kullanıyorum.İki ayağımda yere değiyor.

A.tunay: Ben de aynı boylardayım.... Gayet rahat deyiyor ayağım... :cat::cat: Hafif olduğu için kontrol etmekte zorlanmassın...

3- Tabiki bu virajın sertliğine göre değişir ama gayet dengeli bir motor.

A.tunay: Viraj kabiliyeti lastiğin durumuna göre değişir.... Yüksek hızlarda viraj yapmamanız daha sağlıklı olur....:cat:

4- 40.000 kmde olduğuna göre muhtemelen hiç rektefiye olmamıştır.
A.tunay : Dediğim gibi..Yağlama sisteminde arıza çıkmassa 40.bin hiç birşey.... :cat::cat::cat::cat:

Eksiğim veya yanlışım varsa alper abi düzeltir :cat:
Bu arada 91 model demişsin.... Kendileri alman ırklı olup türünün en sağlamlarındandır....:cat:

Düzeltmem olmadı...Ama ilavelerim oldu..... Güle güle kullanın...
Tekeriniz düz bassın:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
 
Katılım
4 Eki 2010
Mesajlar
43
mehmetcalli35 ve alp-tunay ağabeylerim çok teşekkür ederim bir ay sonra MZ ETZ 251 ile aranıza katılacağım,böyle bir platformun olması beni çok mutlu etti:) Mz'imde yaptığım değişikleri siz değerli dostlarla paylaşacağım tekrar çok teşekkürler,saygılarımı sunarım :)
 
Katılım
7 Nis 2010
Mesajlar
34
Merhaba arkadaşlar,
yeni MZ almış veya MZ almayı düşünen arkadaşlar 1972 yılından beridir motosiklete binerim, bu bir hastalık artık bunu anladım. Çok çeşitli motorlardan sonra inanın MZ başka, dayanıklılık hususunda üstüne tanımam zira bir tanıdık aile nedeniyle canlı şahidim, çünkü aile o kadar kalabalıkki MZ'in üzerinde her an başka birini görürüm, garibim dur durak bilmez.
Yakıtı yüksek gibi görünsede unutulmamalıki yüksek CC'li motora biniyoruz, yakıtı yüksek diyenler 51 CC.lik mobilete binecek çaresiz. Ben 70 TL.ye üzerinde motor soğukken aşağı indirilen çalıştıktan sonra yukarı kaldırılır şekilde jikle bulunan MZ karbüratörü taktım, bu günkü fiyatlarla km.de 0,160 Krş civarında yakmakta, bir başka hesapla 1 lt. benzinle 30 km. civarında yol yapmaktadır.
Hele yolu bulupta gaza dokundunmu öffffff MZ'in en sevdiğim yanıda bu, sıkı yapışmazsan direksiyona sanki geriye düşecekmişsin hissi oluyor. Yolu bulunca dedim burası önemli, çünkü 2 tekerli araç hiç şaka götürmez kovboyluğu hiç sevmez, yol boş ise asfaltsa şöyle bir açılırsın 3-5 km. hepsi o kadar. Fazlası sakıncalı, 72 yılından bu yana inanın 1 kere bile motosikletten düşmedim. Ama gereksiz hız, akrobasi, cambazlık hiç yapmadım.

Sözün özü; yeni MZ alacak arkadaşlar alacağınız motor görünüş ve bedeli ile kafanıza yatıyorsa alın, sakin sakin binin ne yolda bırakır, ne arıza bilir, ne rampa tanır, son derece dayanıklıdır.
Herkese keyifli geziler... Saygıyla kalın.
 
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
471
Merhaba arkadaşlar,
yeni MZ almış veya MZ almayı düşünen arkadaşlar 1972 yılından beridir motosiklete binerim, bu bir hastalık artık bunu anladım. Çok çeşitli motorlardan sonra inanın MZ başka, dayanıklılık hususunda üstüne tanımam zira bir tanıdık aile nedeniyle canlı şahidim, çünkü aile o kadar kalabalıkki MZ'in üzerinde her an başka birini görürüm, garibim dur durak bilmez.
Yakıtı yüksek gibi görünsede unutulmamalıki yüksek CC'li motora biniyoruz, yakıtı yüksek diyenler 51 CC.lik mobilete binecek çaresiz. Ben 70 TL.ye üzerinde motor soğukken aşağı indirilen çalıştıktan sonra yukarı kaldırılır şekilde jikle bulunan MZ karbüratörü taktım, bu günkü fiyatlarla km.de 0,160 Krş civarında yakmakta, bir başka hesapla 1 lt. benzinle 30 km. civarında yol yapmaktadır.
Hele yolu bulupta gaza dokundunmu öffffff MZ'in en sevdiğim yanıda bu, sıkı yapışmazsan direksiyona sanki geriye düşecekmişsin hissi oluyor. Yolu bulunca dedim burası önemli, çünkü 2 tekerli araç hiç şaka götürmez kovboyluğu hiç sevmez, yol boş ise asfaltsa şöyle bir açılırsın 3-5 km. hepsi o kadar. Fazlası sakıncalı, 72 yılından bu yana inanın 1 kere bile motosikletten düşmedim. Ama gereksiz hız, akrobasi, cambazlık hiç yapmadım.

Sözün özü; yeni MZ alacak arkadaşlar alacağınız motor görünüş ve bedeli ile kafanıza yatıyorsa alın, sakin sakin binin ne yolda bırakır, ne arıza bilir, ne rampa tanır, son derece dayanıklıdır.
Herkese keyifli geziler... Saygıyla kalın.

nerde o MZ günlerim 1997den2001 yıllarında kullandım sesine hasta olurdum
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst