Bisan Bisan Roadstar 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 May 2008
Mesajlar
189
biz biraderle 19 mayıs tatilinde iki motor ,ankara - kırıkkale- yozgat -yıldızeli - tokat - amasya - samsun - merzifon - çorum - kırıkkale - ankara yapmayı düşünüyoruz.yaklaşık 1300 km lik yolu 3 günde almayı düşünüyoruz tawsiye ve görüşlerinizi bekliyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
güzel bir gezi olur umarım fotoları ve motorla ilgili yazıları sabırsızlıkla bekliyorum temmuz ve ağustosta da ben ist-izmit körfez-sapanca gölü-adapazarı hendek ve düzce gezisi yapıcam banada referans olucak geziniz. sizin geziniz benimkinden daha uzun, ekipman ve motor bakımı çok önemli 1-yağ değişimi 2- buji kontrolü ve yedek buji 3- yedek sigorta 4- akü kontrol ve bakımı 5- fren, debriyaj ayarı kopma ihtimaline karşı yedek telleri 6- anahtar takımı 7- korumalı kıyafetler ve yağmurluk 8- lt.si sana baglı yedek benzin 9-lastik tamir tüpü 10- kamp kurarak gidecekseniz kamp malzemeleri 10 tane olmazsa olmaz bunlardır daha çok şey eklene bilir bu size bağlı inşallah hayırlısıyla güzel bi gezi yaşarsınız.
 
Katılım
1 Mar 2011
Mesajlar
415
Hayırlı yolculuklar en önemlisi dikkatli olun özellikle dönüş yolunda daha sık mola verin az kaldı biraz daha sıkalım dişimizi hatasına düşmeyin.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
56
beyler bu motorun bobin işi beni iyice dellendirdi su filan gördüğü an ön silindir çalışmayı kesiyor gösterdim ustaya ateşlemede iyi gibi ama sorun ne anlamadım arka silindir çalışmıyor bazen derken ön silindir başladı..sırf bu yüzden bosh buji filan taktırdım ama yok bi gariplik var..ayrıca motor bi kaç gündür iyi marş yapmıyor hatta bugün komle bitti 2de yitmeyle çalıştırıyorum ve beyinde bi problem yaratmaz inşallah :pale:
akünün bitttiği nasıl anlaşılır;
-farlar zayıf titriyor
-marş basmıyor
-gösterge ışığı zayıf ve marşa basınca çıt çıt ses yapıyor...akünün çalıştığında şarj olması gerekmez mi
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
beyler bu motorun bobin işi beni iyice dellendirdi su filan gördüğü an ön silindir çalışmayı kesiyor gösterdim ustaya ateşlemede iyi gibi ama sorun ne anlamadım arka silindir çalışmıyor bazen derken ön silindir başladı..sırf bu yüzden bosh buji filan taktırdım ama yok bi gariplik var..ayrıca motor bi kaç gündür iyi marş yapmıyor hatta bugün komle bitti 2de yitmeyle çalıştırıyorum ve beyinde bi problem yaratmaz inşallah :pale:
akünün bitttiği nasıl anlaşılır;
-farlar zayıf titriyor
-marş basmıyor
-gösterge ışığı zayıf ve marşa basınca çıt çıt ses yapıyor...akünün çalıştığında şarj olması gerekmez mi

bence yani bir akü al önce ve elektirik aksamını kontrol ettir.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
1,090
beyler bu motorun bobin işi beni iyice dellendirdi su filan gördüğü an ön silindir çalışmayı kesiyor gösterdim ustaya ateşlemede iyi gibi ama sorun ne anlamadım arka silindir çalışmıyor bazen derken ön silindir başladı..sırf bu yüzden bosh buji filan taktırdım ama yok bi gariplik var..ayrıca motor bi kaç gündür iyi marş yapmıyor hatta bugün komle bitti 2de yitmeyle çalıştırıyorum ve beyinde bi problem yaratmaz inşallah :pale:
akünün bitttiği nasıl anlaşılır;
-farlar zayıf titriyor
-marş basmıyor
-gösterge ışığı zayıf ve marşa basınca çıt çıt ses yapıyor...akünün çalıştığında şarj olması gerekmez mi

Senin sorunun şase de arkadaşım. Marj motoruna giren bir kablo var üstü plastik kaplı. O plastigi kaldır 2 somun arasına sıkıştırılmış şase kablosu ve somunlar paslanmış. Buraya pas sökücü sık güzelce bir zımparala sonra. Çok fazla zorlayıpta orayı kırma yeterki sorununun çözüldügünü göreceksin.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
56
Senin sorunun şase de arkadaşım. Marj motoruna giren bir kablo var üstü plastik kaplı. O plastigi kaldır 2 somun arasına sıkıştırılmış şase kablosu ve somunlar paslanmış. Buraya pas sökücü sık güzelce bir zımparala sonra. Çok fazla zorlayıpta orayı kırma yeterki sorununun çözüldügünü göreceksin.

abi bu dediğin kablo fren pedalı tarafında olan mı usta orda biyere bakmıştı yoksa birde oturağın altında birşeyler var orda mı? bide motor yine marş yapmaya başladı yinede arada yapmıyor anlamadım gitti
 
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
189
abi bu dediğin kablo fren pedalı tarafında olan mı usta orda biyere bakmıştı yoksa birde oturağın altında birşeyler var orda mı? bide motor yine marş yapmaya başladı yinede arada yapmıyor anlamadım gitti

yok hocam fren pedalında değil motorun ön kısmında marş motoru var yuvarlak silindirik bişey, onun üzerinde kablosu var orada . daha önce benimde başıma gelmişti kesin çözümde bu bence...:cat:
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
1,090
Rica ederim ne demek. Bir ikinci dikkat etmen gereken yer de ayaklık müşürünün oksitlenmemesi. Orası oksitlenirse kontak açıkta olsa ateşleme yapmaz. Sende çalışmıyor diye debelenip durursun. Oraya da yıkamalardan sonra pas sökücü sıkmak lazım.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
56
Rica ederim ne demek. Bir ikinci dikkat etmen gereken yer de ayaklık müşürünün oksitlenmemesi. Orası oksitlenirse kontak açıkta olsa ateşleme yapmaz. Sende çalışmıyor diye debelenip durursun. Oraya da yıkamalardan sonra pas sökücü sıkmak lazım.

abi peki o dediğin yer neresi oluyor,dediğin durum olmuş olabilir çünkü buraya bayadır yağmur yağıyor ve mecburen kullanmak zorunda kalıyorum,zaten bu yağmurlardan sonrada motor arızalar vermeye başladı
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
1,090
Motorun ön kısmında kornanın olduğu bölgede şasenin arasında birbirine soket ile bağlı kablo var. Ön şasenin çatalı arasında kalan bir kısımda. Soketler bende beyaz renkte. O soketi çıkarttığında motor çalışmaz ayaklık açık gibi algılar.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
56
Motorun ön kısmında kornanın olduğu bölgede şasenin arasında birbirine soket ile bağlı kablo var. Ön şasenin çatalı arasında kalan bir kısımda. Soketler bende beyaz renkte. O soketi çıkarttığında motor çalışmaz ayaklık açık gibi algılar.

sanırım bende ayaklık müşürü iptal çünkü vistesdeyken bile motor ayaklık açıkken istop etmiyor,korna tarafında iptal edilmiş bi kaç kablo ve bi soket var galiba senin dediğin onlar.ama dün biraz araştırdım iptal edilebiliyormuş galiba öyle birşeyler yapılmış :silent:
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
sanırım bende ayaklık müşürü iptal çünkü vistesdeyken bile motor ayaklık açıkken istop etmiyor,korna tarafında iptal edilmiş bi kaç kablo ve bi soket var galiba senin dediğin onlar.ama dün biraz araştırdım iptal edilebiliyormuş galiba öyle birşeyler yapılmış :silent:

Ben onu iptal edip gizli kontak şeklinde bir switch e bağlamıştım. yani her motorda iptal edilebiliyor o.
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
56
Ben onu iptal edip gizli kontak şeklinde bir switch e bağlamıştım. yani her motorda iptal edilebiliyor o.

abi birşey daha sorcam hala çözüm bulamadım,demiştim ya bobinde bi problem var arada tek silindire geçiyor diye işte o problem yine başladı ve bobine usta baktı problem yok dedi geçen yine aynı sorun oldu..olayı tam anlatayım; buji başlığını çıkarıyorum ateşlemeye bakıyorum eğer başlığı çıkarırsam problem kalmıyor ve hatta bir santim mesafeden bile ateşlemeyi yapabiliyor ama başlığı takınca yine tekliyor başlığı tam oturtmazsam bi kendine geliyor yine gidiyor derken sonradan kendine geliyor..buji başlığını ffilan değiştirdim ama hala problem ne anlayamadım :pr: ve yine bi sorun daha çıktı sinyallerde bugün farkettim hızlı yanıp sönüyor offf:pale:
 
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
189
abi birşey daha sorcam hala çözüm bulamadım,demiştim ya bobinde bi problem var arada tek silindire geçiyor diye işte o problem yine başladı ve bobine usta baktı problem yok dedi geçen yine aynı sorun oldu..olayı tam anlatayım; buji başlığını çıkarıyorum ateşlemeye bakıyorum eğer başlığı çıkarırsam problem kalmıyor ve hatta bir santim mesafeden bile ateşlemeyi yapabiliyor ama başlığı takınca yine tekliyor başlığı tam oturtmazsam bi kendine geliyor yine gidiyor derken sonradan kendine geliyor..buji başlığını ffilan değiştirdim ama hala problem ne anlayamadım :pr: ve yine bi sorun daha çıktı sinyallerde bugün farkettim hızlı yanıp sönüyor offf:pale:

sinyal ampüllerinden biri geçmiş olabilir onu değiştirince düzelir umarım.
buji başlığındaki metal kısım ıslandığında o problemleri yapıyo metal kısmı çıkarınca problem bitecektir bence...
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
56
sinyal ampüllerinden biri geçmiş olabilir onu değiştirince düzelir umarım.
buji başlığındaki metal kısım ıslandığında o problemleri yapıyo metal kısmı çıkarınca problem bitecektir bence...

metal kısmı nasıl çıkarıcaz ki? bide "sinyal ampüllerinden biri geçmiş olabilir "demişsin anlamadım
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
262
arkadaşlar bugün ilk defa yolda kaldım benzinim bittiği için allahtan istasyona 300 m mesafe vardı. fakat benim sormak istediğim şey bizim makinaların kitapçığında 12,1 lt. depo kapasitesi yazıyor rezerveyle birlikte ben motoru rezerveye aldım fakat çalışmadı depoyu fulledikten sonra çalıştı, tam 10 lt benzin aldı depo depoda 2 lt daha benzin olduğuna göre sorun nedir anlamadım, ustayla biraz işim vardı budurumuda söyledim akşam motoru almaya gittim neymiş sorun dedim çok kalabalıktı ustanın başı ama sagolsun kısaca söyledi yakıt hortumlarını havayla temizlemiş bide hortumlar tersmi dedi ne tam anlayamadım durumu başına gelen yada durumun ne olduğunu bilen varsa bilgi lütfen.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst