Mondial MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

  • 151 RS

    Oy: 445 61.0%
  • 151 RSİ

    Oy: 57 7.8%
  • ASYA 150T

    Oy: 58 8.0%
  • SUKIDA

    Oy: 10 1.4%
  • WUXY

    Oy: 12 1.6%
  • DİĞER

    Oy: 147 20.2%

  • Kullanılan toplam oy
    729
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
gömlek değil o aradaki şeyin adı conta kardeşim yanlış bilgi olmasın o yüzden tamam mı?


bende bugün motorumun yağını değiştirdim ve ALLAHA ŞÜKÜR 34000 km ye ulaştık

Evet Banarli abi ya, yanlis yazdigimi fark ettim ama sayfa edit yaptirmadigi icin duzenleyemedim:cat:
Ne tur yag doldurdun sen motora? yari-tum sentetik?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
2 conta + manifold + eksoz + 2 kelepçe = 55 tl.

manifold sağlamsa sadece eksozu 35 tlye alırsın. zaten takıp sökmesi için ustaya vereceğin para 20 tldir. bence bi eksoz al 2de kelepçe al ekzosun en başına ve en sonuna tak. açılma problemini çözmüş olursun. şu anki 2 kelepçenlede monte edersin. eskisiyle uğraşma
 
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
27
egzoz

herkese verdikleri bilgi için teşekkürler,mondialin sitesinden baktım komple egzoz 51 tl birde işçilik fiyat yükselecek.içindeki malzemelrin tamamını temin edip ondan sonra sökmeye cesaret edebilirim,izmirde bu malzemeleri temin edebileceğim yerler varmı biliyormusunuz
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
Evet Banarli abi ya, yanlis yazdigimi fark ettim ama sayfa edit yaptirmadigi icin duzenleyemedim:cat:
Ne tur yag doldurdun sen motora? yari-tum sentetik?


wallah kardeşiim ben CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞını kullanıyorum altın sarısı kutusu var devamlı motoru aldığımdan beri 2000 km de bir de yağını değiştiririm
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
wallah kardeşiim ben CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞını kullanıyorum altın sarısı kutusu var devamlı motoru aldığımdan beri 2000 km de bir de yağını değiştiririm

Castrolun yaglari beni acmiyor pek acikcasi, hic kullanmadim ama hic tavsiye edeni duymadim:mrgreen: Ben hep Valvoline 10w-45 kullaniyorum motor sinek gibi oluyor, ilk yag denisiminde mondial'in kendi yagini kullanmistim ve aralarinda buyuk fark var. Benim kafama takilan mineral yag mi kullanmaliyiz yada sentetik mi?:silent:
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Castrolun yaglari beni acmiyor pek acikcasi, hic kullanmadim ama hic tavsiye edeni duymadim:mrgreen: Ben hep Valvoline 10w-45 kullaniyorum motor sinek gibi oluyor, ilk yag denisiminde mondial'in kendi yagini kullanmistim ve aralarinda buyuk fark var. Benim kafama takilan mineral yag mi kullanmaliyiz yada sentetik mi?:silent:

Sentetikte olur mineralde ama bu mevsimde 10/40 kullanmalısın numan.marka fanatikliğine hiç girmeden kaliteli bir yağla değiştirmek motorlarımız için önemli.valvolıne'da kaliteli bir yağ 10/45 olmasınında motora zararı olmaz:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:28 ----------

numan 94 link i açtım ,egzozun içi biraz karışık göründü egzozu açmaya cesaret edemedim,açarsam yenileyecek malzemeyi bulamayacakmışım gibi geldi,daha sonra, birazdaha bilgi sahibi olmam lazım ki cesaret edyim
banarlı evet zor bi işe benziyor

ocal arkadaş hiç bu işe girmeden sıfır bir egzoz alsan bence daha hayırlı olur:rendeer:
 
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
27
yağ

otomobilde castrol magnatec 10-40 kullandım memnun kaldım,motoruma da koydum sanki dedriyaj kaydırıyormuş gibi silkelemeye başladı ,sonra castrol 10-40 scooter yağı koydum bir müddet sonra kaydırma yavaş yavaş ortadan kalktı,o günden beri yaz kış kullanıyorum bir problem yok
 
Katılım
9 Eki 2006
Mesajlar
978
bende ilk aldığım zamanlar ilk defa castrol alacaktım aldım castrol gtx magnatec araba için olduğunu yağı koyup motoru çalıştırdıktan sonra kutusunu okumaya başladım ve hatamı anladım ama bişi olmadı fart etmez yani
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
bilen arkadaş varsa benimde bir sorum olacak

motoru tazzikli suyla yıkadım sanrm şarj dinamosunada su gitti. yıkadıktan sonra 5 km kadar yaptım ve motoru park ettim. park ettikten yaklaşık 2 saat sonrada bindim ve tekrar yol almaya başladım. ancak 2ci kilometredeyken sigorta attı. yolda kalmamak için eve geri döndüm. dönüşte ön farlar yanıyordu ama park lambaları fren stop lambaları ve arka panel yanmıyordu. tabiki sinyaller hariç . sigortayı bırakıp düz bağladım aküyü yine değişen bişey olmadı. tek yanan ön lambalar. kornada sağlam ve motor marş alıyor. sizcce problem nedir ciddi bişey çıkarmı
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
bilen arkadaş varsa benimde bir sorum olacak

motoru tazzikli suyla yıkadım sanrm şarj dinamosunada su gitti. yıkadıktan sonra 5 km kadar yaptım ve motoru park ettim. park ettikten yaklaşık 2 saat sonrada bindim ve tekrar yol almaya başladım. ancak 2ci kilometredeyken sigorta attı. yolda kalmamak için eve geri döndüm. dönüşte ön farlar yanıyordu ama park lambaları fren stop lambaları ve arka panel yanmıyordu. tabiki sinyaller hariç . sigortayı bırakıp düz bağladım aküyü yine değişen bişey olmadı. tek yanan ön lambalar. kornada sağlam ve motor marş alıyor. sizcce problem nedir ciddi bişey çıkarmı

Istersen bujiyi, bobin vs. yoklamaya basla, tazzikli su kacabilir acikyerlerinden. Motoru yikarken tazzikli su kullanmani tavsiye etmem, jantlarin rengi soyuldugunu felan duydum:rendeer:
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
bilen arkadaş varsa benimde bir sorum olacak

motoru tazzikli suyla yıkadım sanrm şarj dinamosunada su gitti. yıkadıktan sonra 5 km kadar yaptım ve motoru park ettim. park ettikten yaklaşık 2 saat sonrada bindim ve tekrar yol almaya başladım. ancak 2ci kilometredeyken sigorta attı. yolda kalmamak için eve geri döndüm. dönüşte ön farlar yanıyordu ama park lambaları fren stop lambaları ve arka panel yanmıyordu. tabiki sinyaller hariç . sigortayı bırakıp düz bağladım aküyü yine değişen bişey olmadı. tek yanan ön lambalar. kornada sağlam ve motor marş alıyor. sizcce problem nedir ciddi bişey çıkarmı

Hiç birşey yapmana gerek yok motoru güneş alan bir yere koy kuruyunca düzelir:cherry:tabi kısa devere olup biyerlere yakmadıysa:rendeer:
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
malesef park lambaları ve farları açtığımız anahtar yanmış. henüz değiştirmedim çünkü kısa devreden dolayı kablolar birbirine yapışmış önce kabloları hallederim sonra değiştiririm diye düşündüm.
bu arada çalıştırmak için sogrtayı iptal edip düz bağladığımdada arka lambamı patlatmışım. sağlık olsun onuda değiştirdim zaten arka park lambam yanmıyordu iyi oldu.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
malesef park lambaları ve farları açtığımız anahtar yanmış. henüz değiştirmedim çünkü kısa devreden dolayı kablolar birbirine yapışmış önce kabloları hallederim sonra değiştiririm diye düşündüm.
bu arada çalıştırmak için sogrtayı iptal edip düz bağladığımdada arka lambamı patlatmışım. sağlık olsun onuda değiştirdim zaten arka park lambam yanmıyordu iyi oldu.

Geçmiş olsun sigortaları kati suretle iptal etme zaten onlar bu gibi durumlar için koyuluyor.allah korusun komple motoru bile yakanlar var bu yüzden.arızan için yeni tesisatı bilen birinin bağlamasını tavsiye ederim yoksa aynı şey tekrar başına gelebilir:rendeer:
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
402
Geçmiş olsun sigortaları kati suretle iptal etme zaten onlar bu gibi durumlar için koyuluyor.allah korusun komple motoru bile yakanlar var bu yüzden.arızan için yeni tesisatı bilen birinin bağlamasını tavsiye ederim yoksa aynı şey tekrar başına gelebilir:rendeer:

teşekkür ederim. eski sigortam 10luktu sürekli atıyordu onun yerine 15lik takıverdim. elektrik tesisatındanda baya anlarım zira bundan önceki elektrikli motorumun tamirlerini yapıyordum ve 4 yıl kullandım. yinede tanıdık otoelektrikçi ile beraber değiştirmeyi düşünüyorum
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
dostum motor piyasası canlı.arkadaşlar sürekli al sat yapıyor anlaşılan :p
 
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
524
arkadaslar 151 rs motorum 80 ne kadar cıktıgınde hiç birsey yok ama 100 dogru geldıgınde koltugun altından saki bişey daralıyor acılıyor sankı kayıs gıbı caz caz caz tıtresım gıbı hessetırıyor koltuktan motor bagırıyor varyator degıstırmıstım sıfır ıcıne baktıgımda burcların ıcı demır doluydu benım adlgım agırlık burclar ıcı bos motor bagırıyor nedendır bu acaba sankı motoru sallıyor koltugumun altından bırsey hıssedıyorum .nedır bu acaba .
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
arkadaslar 151 rs motorum 80 ne kadar cıktıgınde hiç birsey yok ama 100 dogru geldıgınde koltugun altından saki bişey daralıyor acılıyor sankı kayıs gıbı caz caz caz tıtresım gıbı hessetırıyor koltuktan motor bagırıyor varyator degıstırmıstım sıfır ıcıne baktıgımda burcların ıcı demır doluydu benım adlgım agırlık burclar ıcı bos motor bagırıyor nedendır bu acaba sankı motoru sallıyor koltugumun altından bırsey hıssedıyorum .nedır bu acaba .

Varyatörun icindeki agirliklar biraz hafif olabilir. Benim motorun ustunde orjinal 14g'lik agirliklarla o vuvuvu ve motor sallantisi sadece 11-12 bin d/d da oluyordu. Agirliklari 12g'a dusurdukten sonra daha az agirlik oldugu icin kranka karsi, motor daha kolay devirleniyor ve daha yuksek devirlere cikiyor:rendeer: dikkat et motorun duz asfaltta 8500rpm'i gececek kadar devirlenmesin, uzun bir sure 8500rpm'den yuksek surersen nette yazdiklarina göre motor fazla sicakliktan asiniyormus, sadece kisa, rampa assagi yolda bu deviri gecebilsin motor.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst