Mondial MONDIAL 151 RS-RSI Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Hangi mondial'e (veya ikiz kardeşine) sahipsiniz?

  • 151 RS

    Oy: 445 61.0%
  • 151 RSİ

    Oy: 57 7.8%
  • ASYA 150T

    Oy: 58 8.0%
  • SUKIDA

    Oy: 10 1.4%
  • WUXY

    Oy: 12 1.6%
  • DİĞER

    Oy: 147 20.2%

  • Kullanılan toplam oy
    729
Katılım
2 Mar 2011
Mesajlar
3
arkadaşlar selamlar..
bende 125 cc'lik scooter var tip bu, ama marka jmstar.. geçen yazdan beri kullanıyorum , ehliyet yok o yüzden çok fazla binemedim, 2000 km kullandım.. 1000 de motoru bana veren kullanmış.. 3000 ...
ben motorla ilgili hiçbir şey bilmiyordum, yine bu siteden motor yağı değişimi konusunu okudum, yağını hava filtresini kendim değiştirdim, ki normalde hiç anlamadığım şeylerdir.. yavaş yavaş öğreniyorum..
neyse şimdi ehliyet alacağım, yazın motoru baya bi zorlamayı düşünüyorum :)
sizce yazdan önce motorun hangi bakımlarını yapmalıyım..
uzun yola (yani çok uzun değil 100-150 km kadar) çıkmadan nelere dikkat etmeliyim yolda sıkıntı olmaması için.. ve bir de tek seferde bu 125'lik scooter ile ne kadar yol gidebilirim kaç km'de bir dinlendirmeliyim aleti.. 60-70 km hız ile iki kişi 75-100 km yol gider mi bu alet?
teşekkürler..
bundan böyle bende aranıza katıldım :) geç oldu ama olsun, allah kaza beladan korusun diyelim.. öğreneceğim çok şey var.. motorla ilgili hiçbir şey bilmiyorum çünkü..
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
arkadaşlar selamlar..
bende 125 cc'lik scooter var tip bu, ama marka jmstar.. geçen yazdan beri kullanıyorum , ehliyet yok o yüzden çok fazla binemedim, 2000 km kullandım.. 1000 de motoru bana veren kullanmış.. 3000 ...
ben motorla ilgili hiçbir şey bilmiyordum, yine bu siteden motor yağı değişimi konusunu okudum, yağını hava filtresini kendim değiştirdim, ki normalde hiç anlamadığım şeylerdir.. yavaş yavaş öğreniyorum..
neyse şimdi ehliyet alacağım, yazın motoru baya bi zorlamayı düşünüyorum :)
sizce yazdan önce motorun hangi bakımlarını yapmalıyım..
uzun yola (yani çok uzun değil 100-150 km kadar) çıkmadan nelere dikkat etmeliyim yolda sıkıntı olmaması için.. ve bir de tek seferde bu 125'lik scooter ile ne kadar yol gidebilirim kaç km'de bir dinlendirmeliyim aleti.. 60-70 km hız ile iki kişi 75-100 km yol gider mi bu alet?
teşekkürler..
bundan böyle bende aranıza katıldım :) geç oldu ama olsun, allah kaza beladan korusun diyelim.. öğreneceğim çok şey var.. motorla ilgili hiçbir şey bilmiyorum çünkü..

Motoru zorlamayi dusunuyorum demissin, zorlamak derken neyi kast ettin?:) 100-150km'lik yolculuklarda pek sorun cikartmaz kanaatindeyim, havanin serin olmasina dikkat etmelisin ama, sabah sicaklarinda fazla sikistirdin mi motor belli ediyor sistigini. Her 100km'de bi 10-15dk mola verdin mi hic sorunsuz yol alirsin. Yola cikmadan yagini kontrol et, kirik cikik parca varsa hallet. Lastik havasida cok önemli, 2 kisi bineceksen ben sahsen ön lastige 25, arkaya 32-33 gibi basiyorum, tek kisi 24, 28-30:rendeer: Motorun 3000km'ye geldiyse sibop/subap ayarlarini yaptirmani tavsiye ederim, motorun daha verimli olur cunku o 3000km'de oynama olabilir, SAGLAM bir ustaya yaptir subap ayarini, dandik usta motoru bozar eline verir, cok net ve titiz ölculmesi lazim, 0.04mm olacak valve ayarlari.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2011
Mesajlar
3
çok teşekkürler numan94
turistik bir yerde olduğum için yazın bol bol gezmeyi düşünüyorum
yani bi 100 km gidiş, 100 dönüş günde 200 km falan yaparım.. bir haftada bu şekilde 2-3 kez gezi yapabilirim.. tatil için iki haftam olacak boş geçmek istemiyorum.. o nedenle motoru zorlamak yazdım.. :)
bu sitedeki bi başlığa da göz attım, baya km yapanlar varmış tek seferde, ama çoğu 150cc.. acaba 125 çok farkeder mi , çünkü onlar aynı model motorlarla durmadan 300-350 km yol yapmışlar. bi benzin için durmuşlar gerçi
yani çok kötüleniyor hemen şişer, o kadar yol gitmez diyolar ama demek 100-150 km 15 dk mola ile rahat yapılır.. yaz sıcağı belki problem olabilir..
ama her şeyden önce benim motorun bakımını öğrenmem lazım, çünkü hiçbir şey bilmiyorum.. mesela biri yanında buji bulundur nolur nolmaz dedi, ben bi tek onun yerini biliyorum o ordan nasıl çıkar nasıl takılır hiç bilmem.. bunun gibi şeyleri öğrenmem lazım .. acaba öğrenebileceğim videolu anlatan bir yer var mı?
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
çok teşekkürler numan94
turistik bir yerde olduğum için yazın bol bol gezmeyi düşünüyorum
yani bi 100 km gidiş, 100 dönüş günde 200 km falan yaparım.. bir haftada bu şekilde 2-3 kez gezi yapabilirim.. tatil için iki haftam olacak boş geçmek istemiyorum.. o nedenle motoru zorlamak yazdım.. :)
bu sitedeki bi başlığa da göz attım, baya km yapanlar varmış tek seferde, ama çoğu 150cc.. acaba 125 çok farkeder mi , çünkü onlar aynı model motorlarla durmadan 300-350 km yol yapmışlar. bi benzin için durmuşlar gerçi
yani çok kötüleniyor hemen şişer, o kadar yol gitmez diyolar ama demek 100-150 km 15 dk mola ile rahat yapılır.. yaz sıcağı belki problem olabilir..
ama her şeyden önce benim motorun bakımını öğrenmem lazım, çünkü hiçbir şey bilmiyorum.. mesela biri yanında buji bulundur nolur nolmaz dedi, ben bi tek onun yerini biliyorum o ordan nasıl çıkar nasıl takılır hiç bilmem.. bunun gibi şeyleri öğrenmem lazım .. acaba öğrenebileceğim videolu anlatan bir yer var mı?

150cc ile 125cc'nin arasindaki tek fark pistonlaridir. 150cc'liklerde 57.4mm'lik bir piston kullaniyorlar, 125cc'lerde simdi net bilmiyorum ama 52.xmm'lik bir piston var. Sen diyorsunki gunde 200km yol yaptiracagim motora, gidisli gelisli, motor yaparmi bu yolu? - Tabi yapar ama motoru uzmemek sartiyla:cat: Uzun yola cikacagin icin kayisina baktirmani tavsiye ederim, 3000km yol gitmis, normalde 4-5binde denistirilirir ama daha fazla surenlerde var. Yaninda 1 buji, NGK CR7HSA modelinden, veya CR7HIX modeli, HIX-modelleri iridium buji, daha dayanikli ve en gelismis buji teknolojisidir. Ne olur ne olmaz yaninda atesleme bobinide göturmeni tavsiye ederim, simdi sorarsan atesleme bobini nedir diye, buji'nin ustunde siyah bir kablo göreceksin, o kablonun icinde 15bin volt elektrik gidip geliyor ve kivilcim veriyor. Bujiyi ön gözeden sökebilirsin, sanayi'den senin motorun bujisine uyan buji anahtari almalisin, 151 RS'in anahtari buyuk ihtimal uyar. Uzun yolda motoruna V-power yada 98-oktan benzin doldurmani tavsiye ederim, motor cok sicak olacagi icin 95-oktan erken patlama yapabilir ve Seyyar Tayyarin dedigi gibi PATLAR gidersin:queen:

Yakinda yazin cektigim fotolari koyacagim eher su kamerayi bulursam, bizim motorlarin icini gösterecegim size:)
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Mar 2011
Mesajlar
3
çok teşekkürler, yazdığın şeyleri dikkate alacağım, bilmediklerimi de öğreneceğim en kısa zamanda.. :cat:
 
Katılım
19 Ocak 2011
Mesajlar
15
s.a ustalar ben yeni a2 ehliyetimi aldım şimdilik bir 151 rs lacagım ama limitim düşük 600 tl ye 25000 kmde bir tane buldum sizce km si bana çok sorun çıkartırmı ve bunlar kaç km ye kadar dayanır

yardımınız için teşekkürler
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
s.a ustalar ben yeni a2 ehliyetimi aldım şimdilik bir 151 rs lacagım ama limitim düşük 600 tl ye 25000 kmde bir tane buldum sizce km si bana çok sorun çıkartırmı ve bunlar kaç km ye kadar dayanır

yardımınız için teşekkürler

değişen parçalarına bak 25.000 de olup 3 kere 0 motor akılmıs rs bliyorum . egr zaten sormadan hic değişseni yok motorda derse sakın alma =) ama ben 10.000 de 500 tl ye satıyordum tek sorunu yag yakasıydı kmseyi bualamadım 400 tl masraf yaptım hem boya hem motoru yenilendi . tavsiye ederim rs yi ama km si dusuk ve bakımlı olsun
 
Katılım
19 Ocak 2011
Mesajlar
15
o zaman motorcuya gösterelim motorunın değişmemiş olması önemlimi ?
ayrıcam maksimum 600 tl ye kadar ne bulabilirim ? internettekilermi daha cazip yoksa rami motor pazarımı ?
 
Katılım
7 Mar 2011
Mesajlar
1
2009 model RS151 Satılık

Merhaba. İstanbulda ikamet ediyorum, devlet memuruyum motorumu yalnızca işe gidiş gelişlerde kullandım -eyüp-etiler arası,bir de bir iki kez tekirdağ yaptım (bana mısın demedi :)) haziran 2009 trafik çıkışlı. 6-7 binlerde. Değiştirmek için satmayı düşünüyorum varsa satınalmayı düşünen [email protected] adresine mail atarak iletişim kurabilir.
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
Merhaba. İstanbulda ikamet ediyorum, devlet memuruyum motorumu yalnızca işe gidiş gelişlerde kullandım -eyüp-etiler arası,bir de bir iki kez tekirdağ yaptım (bana mısın demedi :)) haziran 2009 trafik çıkışlı. 6-7 binlerde. Değiştirmek için satmayı düşünüyorum varsa satınalmayı düşünen [email protected] adresine mail atarak iletişim kurabilir.

merhaba uppermantial fiyat olarak ne düşünüyorsun? birde servis bakımlı mı yoksa kendin mi yaptın bakımları? değişen parça,muayene,lastik durumu hakkında ufak bir bilgi verirsen memnun oluruz iyi aksamlar:rendeer:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
merhaba uppermantial fiyat olarak ne düşünüyorsun? birde servis bakımlı mı yoksa kendin mi yaptın bakımları? değişen parça,muayene,lastik durumu hakkında ufak bir bilgi verirsen memnun oluruz iyi aksamlar:rendeer:
hayırdır kardeşim 2. rs i mi alıyorsun :mrgreen:

kardeş topiğe bir selam verelim dedik...
tekeriniz düz bassın beyler...

w.a.s
cümlemizin :rendeer:
 
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
27
herkese merhaba bir süredir forumu okuyordum faydalı bilgiler veriyorsunuz şimdiden teşekkürler bende 2006 dan beri 151 rs kullanıyorum bu forumda zengin bir bilgi paylaşımı var bu nedenle aranıza katılmak istedim.herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,015
herkese merhaba bir süredir forumu okuyordum faydalı bilgiler veriyorsunuz şimdiden teşekkürler bende 2006 dan beri 151 rs kullanıyorum bu forumda zengin bir bilgi paylaşımı var bu nedenle aranıza katılmak istedim.herkese kazasız belasız sürüşler dilerim

hoşgeldin kardeşim.5. yılındasın yani hey maşallah :rendeer:
kazasız belasız nice km lere diyelim :mrgreen:
 
Katılım
23 Ara 2009
Mesajlar
1,008
hayırdır kardeşim 2. rs i mi alıyorsun :mrgreen:



w.a.s
cümlemizin :rendeer:

Yok almıyorum sadece istediği fiyatı merak ettim:) bir arkadaşımın pide salonu için motor topluyorum olursa rs toplayacağım 3 tane hazırlarının fiyatlarını öğreneyim istedim herkes farklı fiyat istediği için:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:43 ----------

herkese merhaba bir süredir forumu okuyordum faydalı bilgiler veriyorsunuz şimdiden teşekkürler bende 2006 dan beri 151 rs kullanıyorum bu forumda zengin bir bilgi paylaşımı var bu nedenle aranıza katılmak istedim.herkese kazasız belasız sürüşler dilerim

hoşgeldin ocal katılımcı olman dileğiyle sanada kazasız belasız sürüşler:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:46 ----------

merhaba arkadaşlar nasıl gidiyor kışında gezmeye devammmı

merhaba banarlı iyiyiz allaha şükür zaman buldukça kullanıyorum ben rs'i ama bu aralar burası bile çok soğuk dikkatli olmak sağlığımızı korumak zorundayız keyifli sürüşler:rendeer:
 
Katılım
10 Mar 2011
Mesajlar
27
yardım

dün motoruma bakım yaptım kendimce buji hava filitresi benzin filitresi birde far ampulü yanmıyordu onları aldım değiştirdim (10 tl )hava filitresinin oturduğu haznenin arkasındaki 2 boşluk var birinin içinde bir sünger var diğeri boş orada da olması gerekiyormu acaba birde alüminyum bir kapak var onun altında ne var orayı da açmam gerekiyormu acaba bilen varmı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst