Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
243
selamlar herkese bahçevan kardeş sorum size bendede 2. el olarak 2 sene evvel almış olduğum 2006 model 4050 km de mct var yukarda yazmışsın benim mct dede egzos ucunda matkap ile delinmiş delikler var gerçi öyle ses falan çıkardığı yok ama benim sorum motora zararı varmıdır dilersen fotosunu çekerim
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
http://img690.imageshack.us/img690/6008/dsc00144kz.jpg[/IMG]


arkadaşlar usta'larınızı takip edin ne yaptıgına bakın yaptıgı işlemleri gerekirse paylaşın yanlışlarını doğrularını görelim
motorumun manyeto'yu soken adam 2 kollu çektirme ile cıkardıgından manyeto yamuldu bu yuzdende ateslemede problem yasadım
gecte olsa calısmamasının nedenını buldum .manyeto yalpalıyordu sımdı parca beklıyorum
ınternet'te bıraz arastırınca manyeto cektırmesının oldugunu gordum
tabıkıde aldım


performans filtre takan arkadaşlar motorun üstünde bir delik olacak onu kapamayın motorun içindeki olusan havayı atmaya yarar bır hortum alıp sarkıtabılır yada egzantırık (krank)fıltresı takabılırsınız(daha guvenlı olur)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:49 ----------

haklılık payın var baslık katılımcılarının cogu motorunu sattı yada degıstırdı
dıger bır nedende (bence)yenı,farklı paylasımların olmaması baslıgın kısır dongu uzerınde gıtmesı olabılır.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
1.2.3.4. vites yolda gidiyorum vitesi boşa at tekrar vitese takmam için 2. vitesin hızına düşmem lazım 50 60 giderken falan vitesi kaldırıyım şaak diye inanılmaz bi ses geliyor. balata tam ayırmıyor mu acebe dedim debreji sıktım sonuna kadar tam kavramamasına ragmen yine o ses çıkıyor normal mı sizce
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
1.2.3.4. vites yolda gidiyorum vitesi boşa at tekrar vitese takmam için 2. vitesin hızına düşmem lazım 50 60 giderken falan vitesi kaldırıyım şaak diye inanılmaz bi ses geliyor. balata tam ayırmıyor mu acebe dedim debreji sıktım sonuna kadar tam kavramamasına ragmen yine o ses çıkıyor normal mı sizce

senin motorun kac km'de ikinci el'mi aldın? ilk motorunmu?

sadece boşa alırkenmi yapıyor yoksa tüm viteslerdemi?



aranızda iridyum bıji kullanan varmı?ben ngk'nın buji başlığı ile buji kablosunu temin ettim.daha önce buldugum honda rebel bobinlerini taktım
bujileride değiştirecegim lakin kodu ne olmadı cr6hix'mi?
 
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
232
senin motorun kac km'de ikinci el'mi aldın? ilk motorunmu?

sadece boşa alırkenmi yapıyor yoksa tüm viteslerdemi?



aranızda iridyum bıji kullanan varmı?ben ngk'nın buji başlığı ile buji kablosunu temin ettim.daha önce buldugum honda rebel bobinlerini taktım
bujileride değiştirecegim lakin kodu ne olmadı cr6hix'mi?


bir çift NGK cr7hsa ya da c7hsa 2si de uyumlu bizim motorlara.
 
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
232
1.2.3.4. vites yolda gidiyorum vitesi boşa at tekrar vitese takmam için 2. vitesin hızına düşmem lazım 50 60 giderken falan vitesi kaldırıyım şaak diye inanılmaz bi ses geliyor. balata tam ayırmıyor mu acebe dedim debreji sıktım sonuna kadar tam kavramamasına ragmen yine o ses çıkıyor normal mı sizce


kardeş yağını ne zaman değiştirdin? belli ki yağın viskozitesi incelmiş kullanımdan dolayı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:16 ----------

iridyum kodunu sormustum
oda muhtemelen aynıdır degılmı?
cr7 yada cr6

bizim motorlara iridyum buji takma fikri daha önceki sayfalarda değinilmişti "altın semer hikayesi ile" diye hatırlıyorum :) ama iyi marka standart buji de işini fazlasıyla yerine getiriyor iridyumun tanesine 25lira vermene gönlüm razı olmaz. kazasız sürüşler
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
altın semer olayından ziyade tek başına buji değişimi bir işe yaramayacak
buji ile birlikte buji başlığı,kablosu hatta bobinleri değiştirmek gerekiyor.
bunları yapıpta hissedilir bir şekilde randıman alacaksınızdır.başka motorda yaptım ilk çalışmada ve yüksek devirlerde farkettirdi.
 
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
1,251
senin motorun kac km'de ikinci el'mi aldın? ilk motorunmu?

sadece boşa alırkenmi yapıyor yoksa tüm viteslerdemi?



aranızda iridyum bıji kullanan varmı?ben ngk'nın buji başlığı ile buji kablosunu temin ettim.daha önce buldugum honda rebel bobinlerini taktım
bujileride değiştirecegim lakin kodu ne olmadı cr6hix'mi?

iridyum buji kodu cr7hıx :cat:
 
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
42
slm mct kullanıcıları uzun süre oldu uğrayamadım bir kaza gecirdim bi süre uzak kaldım buralardan şimdi yine aranızdayım soracağım bi kaç sorum olucam:)
 
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
42
teşekkür ederim ... benim bi iki sorum olucak birincisi bu egzosdan ses olayı hakkında beycivan arkdaşımız bi fikir önermiş deneyen varmı nasıl oluyo acaba ...ikinciside ben direksyonu yükseltmeye karar verdim 350 ytl istedile daha uygun nasıl halledebilrim bilgisi olan warmı?
 
Katılım
11 Ocak 2011
Mesajlar
80
teşekkür ederim ... benim bi iki sorum olucak birincisi bu egzosdan ses olayı hakkında beycivan arkdaşımız bi fikir önermiş deneyen varmı nasıl oluyo acaba ...ikinciside ben direksyonu yükseltmeye karar verdim 350 ytl istedile daha uygun nasıl halledebilrim bilgisi olan warmı?

ben egsozdaki son susturucuyu aldırmıitım ses çok olmasada hoş bi ses çıkıyor ve rahatsız etmiyor o çok güzel. ama tavsiye etmem yakıtta özellikle artış oluyor beycivan abinin yorumlarına bakarsan karşılaşılacak sıkıntıları yazmış.
abinin önerdiğinin uygulamayı düşünüyorum önce egsozu kapattıracağım. fakat kafama takılan yanı da var o filmi dışardan öylece yapıştıracacazmı benim yüzüm yok artık bu konuda sormaya:) sen yazarsan beycivan abide açıklamış olur. uygulamayı yaptığım an sonuçları paylaşırım.
direksiyon fiyatlarında pek bilgim yok orjinali hoşuma gidiyor benim motorda sadece kendim o alyan olan cıvataları gevşetim gidonu yukarı kaldırdım gerçekten kullanım olarak daha bi havalı oldu önerebilirim:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:58 ----------

kesinlikle sana katılıyorum yakışıklı kafa tasın yada suratın yada çok sevdiğimiz diğer unsurlarımızı korumak daha önemli:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------



http://img152.imageshack.us/i/fotoraf0748.jpg/ acaba oldumu? sesinide video olarak youtube da yayınlamak istedim ama başaramadım:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------



http://img404.imageshack.us/i/fotoraf0734.jpg/
http://img220.imageshack.us/i/fotoraf0746.jpg/
eksoz görünüm olarak kaynak izleri sebeiyle kötü görünüyor buna da bi çare bulacağım ama ses çok güzel geliyor kulağıma

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:23 ----------

bu sabah saat 6 civarlarında kontağa bastım almadı çünkü jikle bozuk.2. viteste saldım filan derken 10 dk sürdü ama çalıştı:mrgreen: dönüşte akşam üzeri denedim 100kmh fazlası yok hafif yokuş olan yolda denedim enteresandır gene 100:pr: arkadaş yahu benim eski karakaçan bile 110 yapıyordu:pr: amaç hız değil ama icabında yani 250cc netice olarak biraz gitmeli 140kmh filan yapsa başka bişey istemem. normalde bu motorla 100kmh ı geçmek niyetinde değilim ama fitil oluyorum:) daha öncede bahsetmiştim 30- 31 arka dişliyi yapmak niyetindeyim acab tek bu fayda edermi? ve ön dişlide mecburen değişecekmi+zincir? diğer motorda( suzukide) komple değişim olmuştuda

merhaba motorun güzelmiş kardeş kazasız sürüşler. bu egsozlara yaptığın kapakları bende düşünüyorum ama en çok merak ettiğim sesi nasıl video koyabilirsen çok sevinirim sesini bize dinletebilirsen.
vede kendi görüşüm olrak kaynak yapmak yerine kapağı egsoza geçirerek punta attırsaydın daha temiz olurdu. ama şu halinde yanmaz boya benzeri bişeyle kapatırsan kaynak izlerini çok daha hoş gözükür.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:19 ----------



Uploaded with ImageShack.us


benim kırmızı macit 13000 km de ve çantaları sökünce daha bi hoşuma gitti. havalar ısınsada daha uzun tura çıksak:)[/QUOTE]
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
arkadaslar selam,

benim motor yaklasik 3 haftadir yatiyor garajda. bugun bi bakayim dedim, sarja taktim biraz akuyu. sonra calistirmaya calisinca fark ettim ki, gaz elcigi bozuk. normalde gazi verirsin birakirsin yerine doner ya, benimki donmuyor.

bunun sebebi ne olabilir, kendim halledebilir miyim? cunku bu sekilde tamire goturemem motoru?

yardimci olabilirseniz sevinirim, hatta daha onceki yazilmis konular arasinda boyle bir sey varsa, oranin sayfa numarasini verseniz kendim de arastirabilirim.

simdiden tesekkurler.
 
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3
arkadaslar selam,

benim motor yaklasik 3 haftadir yatiyor garajda. bugun bi bakayim dedim, sarja taktim biraz akuyu. sonra calistirmaya calisinca fark ettim ki, gaz elcigi bozuk. normalde gazi verirsin birakirsin yerine doner ya, benimki donmuyor.

bunun sebebi ne olabilir, kendim halledebilir miyim? cunku bu sekilde tamire goturemem motoru?

yardimci olabilirseniz sevinirim, hatta daha onceki yazilmis konular arasinda boyle bir sey varsa, oranin sayfa numarasini verseniz kendim de arastirabilirim.

simdiden tesekkurler.

selamlar arkadaşım, büyük ihtimalle gaz telin takılıyordur, telin içini yağlaman sorunu çözer diye düşünüyorum.
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
selamlar arkadaşım, büyük ihtimalle gaz telin takılıyordur, telin içini yağlaman sorunu çözer diye düşünüyorum.

cok tesekkurler cevap icin.

peki bunu nasil yapabilirim. dun biraz ugrastim, elcik'in ucundaki vida sokuluyor, sonra bas kismi da cevrilerek cikarilabliyor. ama diger gaz verme kismi yerinden cikmiyor galiba.

bu dediginiz gaz teli tam olarak nerede ve hangi yagi kullanarak nasil yaglayabilirim?
 
Katılım
14 Şub 2011
Mesajlar
3
cok tesekkurler cevap icin.

peki bunu nasil yapabilirim. dun biraz ugrastim, elcik'in ucundaki vida sokuluyor, sonra bas kismi da cevrilerek cikarilabliyor. ama diger gaz verme kismi yerinden cikmiyor galiba.

bu dediginiz gaz teli tam olarak nerede ve hangi yagi kullanarak nasil yaglayabilirim?

gaz telini sökmeyi dene, işlem biraz zor görünebilir el becerisi gerektirir. ama kendi motorum tanımak istiyorum herşeyini dersen kendin yap derim. sökme işlemi kolay ama takarken dikkatli olman gerekir çok fazla gerdirmemen lazım.
söktükden sonra kolayca yağlayabilirsin telin içini.
yağ olarak makina yağı kullanabilirsin.
kolay gelsin.
sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım.
 
Katılım
1 Kas 2010
Mesajlar
281
gaz telini sökmeyi dene, işlem biraz zor görünebilir el becerisi gerektirir. ama kendi motorum tanımak istiyorum herşeyini dersen kendin yap derim. sökme işlemi kolay ama takarken dikkatli olman gerekir çok fazla gerdirmemen lazım.
söktükden sonra kolayca yağlayabilirsin telin içini.
yağ olarak makina yağı kullanabilirsin.
kolay gelsin.
sorun olursa yardımcı olmaya çalışırım.


motoru tabi ki tanimak, kendi isimi kendim gormek, en ufak biseyde ustalara bos yere para vermemek istiyorum. ama tecrubem yok pek :)

simdiye kadar sadece debriyaj telini degistirdim motorumun, o da bir usta anlatmisti ve basit bi islemdi diye.

gaz telinin nerde oldugunu, nerden sokulecegini bile bilmiyorum. bu aksam eve gidince bi bakarim, bulamazsam yerini, yapamazsam(muhtemelen oyle olacak:)) yazarim buraya tekrar.

tekrar tesekkurler.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
teşekkür ederim ... benim bi iki sorum olucak birincisi bu egzosdan ses olayı hakkında beycivan arkdaşımız bi fikir önermiş deneyen varmı nasıl oluyo acaba ...ikinciside ben direksyonu yükseltmeye karar verdim 350 ytl istedile daha uygun nasıl halledebilrim bilgisi olan warmı?

gecmis olsun

350 tl ha?

caylak gidon'mu ape hanger tarzı(daha yuksek modelmı)
o fiyata nasıl bir gidon yapıyorlar merak ettim

ilk verebilecegim fikir gidonu biraz yukarı kaldırman
görüntü olarak yüksekte olsun diyorsan
gidonu degistirmeden yuksek bır sele kelepcesi tornada 100 lıraya yaptırabılmen mumkun(hatta orjınalıne ek bıle yaptırabılırsın daha hesaplı olur)
yuksek gıdon ape hanger tarzı olursa uygun boruyu alıp bukumcude bukturdukten sonra kromajcıya gıdıp krom kaplatman gerek tahmınen 150-200 tl arası tutar bırde elektrık kumanda kablosu ve fren hortumunu uzattırman(yada yapman lazım) 250 oldu bıle :mrgreen:
 
Katılım
10 Kas 2010
Mesajlar
256
senin motorun kac km'de ikinci el'mi aldın? ilk motorunmu?

sadece boşa alırkenmi yapıyor yoksa tüm viteslerdemi?



aranızda iridyum bıji kullanan varmı?ben ngk'nın buji başlığı ile buji kablosunu temin ettim.daha önce buldugum honda rebel bobinlerini taktım
bujileride değiştirecegim lakin kodu ne olmadı cr6hix'mi?

7700 de aldım şimdi 8300 de. yagını degiştireli daha 100 km olmadı. boşa atmada sorun yok tekrar vitese takarken sorun var. düşün 3 de 4 de veya 5 de gidiyorsun boşa attın tekrar vitese takacan e mecburen 2 ye atacan önce işte 2 ye attıgım anda 2. vitesin hızında olmazsam şaak diye ses geliyor o ses çıka çıka kullanılmaz bende iiice yavaslayıp terkrar 2-3-4-5 hızlanıyorum. tabi trafikte biraz sorun oluyor. :salut::salut::salut::salut::salut::salut::salut::salut:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst