Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eki 2010
Mesajlar
146
14 şubat civarı istanbul'a gelme planım var. bi çılgınlık yapıp motoru da otobüsün dibine atıp gelebilirim. varyatör bilyasıdır, kayıştır, philips xtreme power h4 lambadır, power leddir nereden bulabilirim? bana adam gibi bir servisin numarasını ve adresini verebilir misiniz?


Servis olarak tavsiyem;

SEVPA PAZARLAMA VE TİC.LTD.ŞTİ.
Tel : 0 216 572 60 80 Faks : 0 216 572 60 83
Adres : KAYIŞDAĞI CD.NO:41/A ATAŞEHİR
İSTANBUL - KADIKÖY

Elektronik parçalarda ise aradığın veya aramadığın herşeyi bulabileceğin yerler;

Yazıcıoğlu İş Hanı - Kadıköy
Perpa - Okmeydanı
Perşembe pazarı - Karaöy

Motosiklet ile ilgili her türlü yedek parça ve aksesuar için Sirkeci.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
maxi ne tarafa geleceksin?
anadolu yakasımı?
avrupa yakasımı ona göre yardımcı oluruz...

Servis olarak tavsiyem;

SEVPA PAZARLAMA VE TİC.LTD.ŞTİ.
Tel : 0 216 572 60 80 Faks : 0 216 572 60 83
Adres : KAYIŞDAĞI CD.NO:41/A ATAŞEHİR
İSTANBUL - KADIKÖY

Elektronik parçalarda ise aradığın veya aramadığın herşeyi bulabileceğin yerler;

Yazıcıoğlu İş Hanı - Kadıköy
Perpa - Okmeydanı
Perşembe pazarı - Karaöy

Motosiklet ile ilgili her türlü yedek parça ve aksesuar için Sirkeci.

@Unnamed, @Faruk: valla bana pek farketmiyor. istanbul'u az çok biliyorum. zaten motorla gelirsem piranha'nın 139 tlye sattığı navigasyon aletini alır da gelirim. kadıköy kozyatağına da kesin gitmem gerek. orada biri çıkma zenon merceklerini 10 tlye satıyor. deneme amaçlı önce 1 adet kafama da yatarsa 4 adet daha alma düşüncem var. bana sadece yamaha xmax 250 gibi orta seviye maxi scooterlere de bakıp parçasını bulunduran sağlam bir mondial servisi lazım. motoru getirmesem bile istediğim parçaları alabilmeliyim.

kesinlikle daha ağır baga kullanacağım motor gereğinden fazla iyi hızlanıyor. bana son hız lazım. powerlink, bando mitsuboshı kayış, philips x-treme power h4 lamba, güzel bi hava filtresi. bir de adam gibi bi bakım, subap ayarı ve karbüratör ayarı da yaptırırım. motorun yağını değiştirip hava filtresine 10 saniye hava tutmakla 15 tl servis ücreti isteyen, güya servis yapan yerlerin... neyse.

ee motorun siyah yerlerini folyoyla kaplatmayla ilgili renk önerileriniz nelerdir? 15 şubata kadar önerilerinize açığım.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
sübap ve karbratr ayarlarını bende yaptırmalımıyım erkenmi yoksa daha :cherry:
birde çok kurcalamasını istemiyorum servisin malum azcık şeref..zilerde :pr:
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
servis sorunumu tamamen çözmüş bulunuyorum. elazığ oruç ustaya gittim. bando kayış var mı diye sorduğumda "o var ama daha iyisi de var, powerlink verelim" dedi. Allah seni bana gönderdi dedim kendisine ;) bilya var mi dediğimde çıkarıp bedavadan 6 bilya verdi. powerlink 7 aylık kayış 25 tl bilyalar bedava. tek sıkıntı mondial yetkili servisi olmaması. varyatörü yağladılar dediğimde gülümseyerek cevap verdi. benzinle mazotla yıkama, ne de olsa petrol bazlı, varyatörü açıp bilyaları değişirken de deterjanlı sıcak suyla yıka dedi. bence çok yardımcı oldu. ben 1 şey sorsam, o sorduğumla ilgili 3 şey daha anlattı.

yerler buz olmasa motoru yarın elazığa götürecektim ama yollara güvenmiyorum.

2 depodur 30 km az yapıyorum ve 70den sonra motor harbiden boşa devir çeviriyor... kask giymeden sürdüğümde farkettim.

kayışla bilyaları malatyada taktıracağım, sonrasında motorun tüm ayarlarını oruç ustada yaptıracağım.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
8
Selam. Ben mondial zc 150 aldım bir hafta olyor genelde 50 km hızı geçmedim. motor şuanda 510 km de yağını değiştirtmem lazım ama servise gitmeyeyim diyorum çünkü orda ucuz bir yağ koyarlar ben castrol alaym işi bilen bir arkadaşım koysun yağı siz nedersiniz. bunu size diyorum çünkü yorumlarınızı okudum benden daha çok bildiğiniz kesin. bu konudaki düşüncenizi söylerseniz bana yardımcı olmuş olursunuz. ismim sözal teşekür ederim şimdiden.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
arkadasım en dorusunu yapmıso lursun ztn serviste dandik yağı kouyor benim gitigim servis 15tl istiyor gitim castrol aldım 18tl kendim koyuyorum 3tl fazla verdim kralını aldım bu arada ben motoru 2009 haziranda aldım suan 6000km deyim çok harika bi motor demicem ama parasına göre bence ii daha pazartesi hiç durmadan 135km gitim ertesi gün 135km döndüm 270km de 30tl yaktı ama dikkat etmek lazım hawa filtresi falan cok cabuk kırılıyor cukurlara dikkat bu arada 30tl cok diyen olursa 2kişi gitik geldik o 70 ben 85kiloyum 155kg+ cok sıkı gıysıler
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Selam. Ben mondial zc 150 aldım bir hafta olyor genelde 50 km hızı geçmedim. motor şuanda 510 km de yağını değiştirtmem lazım ama servise gitmeyeyim diyorum çünkü orda ucuz bir yağ koyarlar ben castrol alaym işi bilen bir arkadaşım koysun yağı siz nedersiniz. bunu size diyorum çünkü yorumlarınızı okudum benden daha çok bildiğiniz kesin. bu konudaki düşüncenizi söylerseniz bana yardımcı olmuş olursunuz. ismim sözal teşekür ederim şimdiden.

abim castrolun 10/40 scooter yağı var
kendinde değiştirebilirsin sadece çok fazla yağ koyma tam 750 ml
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
8
Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekür ederim. Şimdi geldim yağ almaktan. Castrol 10w-40 magmatek aldım. motorumu alalı daha 3 hafta oluyor ve bu benim ilk motorum anlıycanız ilk göz ağrım şuan 52o km oldu. izmir de yaşıyorum havaların ileşmesiyle birlikte bir arkadaşımla birlikte motorumla izmir ve çevresindeli tarihi mekanları gezmek istiyorum. Umarım sorunsuz bir gezi olur. Motorla ilgili kullanış bakım hakkındaki önerilerinizi bekliyorum umarım motorum bana sorunlar çıkarmaz. Herkese slm.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:35 ----------

Arkadaşlar ayrıca yakıt tüketiminiz nasıl biraz bilgi verirmisiniz. Ben ibre kırmızıya gelince dlduruyorum daha anlayadım. Sanki biraz fazla yakıyo gibi örneğin şuan 15 TL ile 100 km gidiyorum şide durum nedir? bir arkadaşımda sky arka motor var 125cc ve 3 litre ile 100km gittiğini söylüyor.
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
yanlış yağ almışsın, 10w40 alacaksın ama magnatec değil. magnatec araba yağıdır. arabaların motor sıcaklığı 90 dereceyi pek geçmez. senin scooterin motoru yeri geldiğinde 120 dereceye kadar çıkar. o yüzden senin yarı sentetik ve ya tam sentetik yağ alman gerekir.

git onu geri ver ve yerine castrol power1 scooter al. altın sarısı renginde bir bidonda. 1 litresi 20 tl civarı.

benim servis öncesi 1 depo ile 4 litre ile 135 km yapıyordum. şu an ben de 100 civarı yapıyorum. yarın öbürgün motorun ayarını düzelttirirsem eskisinden daha iyi olur.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekür ederim. Şimdi geldim yağ almaktan. Castrol 10w-40 magmatek aldım. motorumu alalı daha 3 hafta oluyor ve bu benim ilk motorum anlıycanız ilk göz ağrım şuan 52o km oldu. izmir de yaşıyorum havaların ileşmesiyle birlikte bir arkadaşımla birlikte motorumla izmir ve çevresindeli tarihi mekanları gezmek istiyorum. Umarım sorunsuz bir gezi olur. Motorla ilgili kullanış bakım hakkındaki önerilerinizi bekliyorum umarım motorum bana sorunlar çıkarmaz. Herkese slm.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:35 ----------

Arkadaşlar ayrıca yakıt tüketiminiz nasıl biraz bilgi verirmisiniz. Ben ibre kırmızıya gelince dlduruyorum daha anlayadım. Sanki biraz fazla yakıyo gibi örneğin şuan 15 TL ile 100 km gidiyorum şide durum nedir? bir arkadaşımda sky arka motor var 125cc ve 3 litre ile 100km gittiğini söylüyor.

izmirin neredesindensizniz :)
birde ne renk aldınız motru :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:29 ----------

yanlış yağ almışsın, 10w40 alacaksın ama magnatec değil. magnatec araba yağıdır. arabaların motor sıcaklığı 90 dereceyi pek geçmez. senin scooterin motoru yeri geldiğinde 120 dereceye kadar çıkar. o yüzden senin yarı sentetik ve ya tam sentetik yağ alman gerekir.

git onu geri ver ve yerine castrol power1 scooter al. altın sarısı renginde bir bidonda. 1 litresi 20 tl civarı.

benim servis öncesi 1 depo ile 4 litre ile 135 km yapıyordum. şu an ben de 100 civarı yapıyorum. yarın öbürgün motorun ayarını düzelttirirsem eskisinden daha iyi olur.

incelik 10/40 olduktan sonra farkedermi ya
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
acil fikir ve yardım lazım!!!

2003 model x9 evo 200 buldum arkadaşlar. takasa da girermiş, 12000de. takasta 4 milyar sayıyor. polismiş, aynı kurumda çalışıyoruz. ön sağ disk eğrilmiş, debriyaj daha iyi durumdaymış, kayış da aynı şekil...

öneriniz nedir? benim motorda michelin pilot sport lastik mp3 bağlantılı muzık sıstemı, sinyalli stoplu parklı çıkarılabilen arka çanta, 12w power ledli anahtarlı sis farları. benim motor kaç para eder?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:36 ----------

izmirin neredesindensizniz :)
birde ne renk aldınız motru :cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:29 ----------



incelik 10/40 olduktan sonra farkedermi ya

çay yapmasını bilirsin, 80 derecede mi çay yapsan güzel olur, yoksa 100 derecede mi? çayın özütü sıcak suyla daha iyi çıkar. motorunun içinin de çay gibi özünü çıkarmak istemiyorsan yüksek derecede daha iyi koruman gerekir. korumak için de 2 sistemimiz var. hava soğutma ve yağlama sistemi. motorumuzu soğutan havayı değiştiremeyiz, o zaman yağını daha iyi koymalıyız ki daha iyi korunsun.
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
maxi o tip motorların arızalısına girme derim..
bir usta olmadığından yakındığın bir yerdesin...
4000 liraya alabileceğin bir motor değil o...
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
ya arkadaslar ben bugune kadar serviste yaptım bakımlarımı ama gerekse servis elemanlarından gerekse bilgilerinden şüpe ettiğimden artık gitmek istemiyroum 6000km geldim nelere bakmam laızm yada dieştirmem lazım bu kmrede 4binde 110tl verdim servise herseyi dieşti ona göre bi iblen sölerse servise boşa para saçmıyalım :D
 
Katılım
22 Ocak 2011
Mesajlar
20
Hayırlı olsun sözal

150ZC ALMIŞSIN SÖZAL ARKADAŞ HAYIRLI OLSUN İYİ SEÇİM GÖRÜNÜŞÜ SÜRÜŞÜ HOŞ BİR MOTOR BEN 15 LİRALIK BENZİNLE 120 KM YAPTIM ANCAK BU MOTORUN DURUMUYLA İLİŞİKİLİ BAKIMINI YAPTIRMAZ GEREKEN PARÇALARI ZAMANINDA DEĞİŞMEZSEN 15 LİRALIK YAKITLA 90 KM DE YAPABİLİRSİN.BENDE BU İŞİN USTASI DEĞİLİM AMA İLK GÜNKİ GİBİDE DEĞİLİM BU FORUM ÇOK FAYDALI ÇOK ŞEY ÖĞRENDİM BURDAKİ ARKADAŞLAR PIRLANTA GİBİ İNSANLAR, UMARIM FRUMA GÖZ ATARAK GEREKEN TÜM BİLGİLERE ULAŞIRSIN NE RENK ALDIN MOTORU KAÇ LİRAYA ALDIN RESİMLERİNİ EKLE GÖRELİM :rendeer:
 
Katılım
6 Şub 2011
Mesajlar
122
selam arkadaşlar. yaklaşık 5 aydır motosiklet kullanıcısıyım buna karşın pek bir bilgi sahibi değilim. forumdan takip edip birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. çevremde de pek ilgili kimse olmadığından bazı konularda zorluk çekiyorum. motoru 11000 de herşeyi sıfırlanmış durumda aldım krank hariç. 2 ayın sonunda krankı değiştirmek durumunda kaldım sonunda. ve bi defada gaz teli koptu.şuan için tek problemim lastikler. lastikler için fikir almak istiyorum. ve sizlerden gelecek her türlü tavsiye tedbir ve bilgilere açığım. motor şuanda 15000 e dayanmış durumda.
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
@Unnamed, @Faruk: valla bana pek farketmiyor. istanbul'u az çok biliyorum. zaten motorla gelirsem piranha'nın 139 tlye sattığı navigasyon aletini alır da gelirim. kadıköy kozyatağına da kesin gitmem gerek. orada biri çıkma zenon merceklerini 10 tlye satıyor. deneme amaçlı önce 1 adet kafama da yatarsa 4 adet daha alma düşüncem var. bana sadece yamaha xmax 250 gibi orta seviye maxi scooterlere de bakıp parçasını bulunduran sağlam bir mondial servisi lazım. motoru getirmesem bile istediğim parçaları alabilmeliyim.

kesinlikle daha ağır baga kullanacağım motor gereğinden fazla iyi hızlanıyor. bana son hız lazım. powerlink, bando mitsuboshı kayış, philips x-treme power h4 lamba, güzel bi hava filtresi. bir de adam gibi bi bakım, subap ayarı ve karbüratör ayarı da yaptırırım. motorun yağını değiştirip hava filtresine 10 saniye hava tutmakla 15 tl servis ücreti isteyen, güya servis yapan yerlerin... neyse.

ee motorun siyah yerlerini folyoyla kaplatmayla ilgili renk önerileriniz nelerdir? 15 şubata kadar önerilerinize açığım.

Abi folyo isine yorumsuz kaliyorum, zevkler ve renkler tartisilmaz:bounce: ama dikkatli ol fazla agir baga/bilya taktirirsan variatörun icine son hizin duser, motorun o yuksek devirde guc uretebilmesi lazim daha cok hiz istiyorsan o agir bilyalardan. Bizim motorlarin orjinal bilyalari yeterince agir zaten, benim motorunkiler tanesi 14g gelmisti:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst