Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
131
Merhaba Arkadaşlar,
18.000 km Keeway SL150 tecrübesinden sonra artık bi Er-5 alayım diye düşündüm. İzmir'de bildiğiniz temiz Er-5 var mı? Saygılar
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
arkadaşlar er 5 ten anlıyan iyibir usta bilirmiyiz istanbulda tavsiyelerinizi bekliyorum
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
arkadaslar

ılgılı ılan numaram #34866694

dusunen ver ıse yada takas ısteyen ırtıbata gecebılır

saygılar

motora paydos anlaşılan,hayırlı satışlar normal fiyat

---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 05:19 ----------

arkadaşlar er 5 ten anlıyan iyibir usta bilirmiyiz istanbulda tavsiyelerinizi bekliyorum

olmazmı genel bakımmı yaptıracaksın
bizim GKN Gökhana söylemeli çok iyi ustadır
 
Katılım
23 Ara 2010
Mesajlar
6
arkadaslar

er 5 de yedek depo hangı ıbarede belırtılıyor "res" mı "ok" mı yoksa "prı" mı

ve bunlar ne anlama gelıyor acıklayabılırmısınız

tesekkurler
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
sizlere çok yardımcı olacak ER 5 Servis Manueli adresini vereyim.adres satırına yapıştırın kitapçık sayfa sayfa karşınızda.google amcadan tercüme edersiniz :p
http://www.parliament-riders.co.il/manuals/Kawasaki/Kawasaki_Er5_'04_Service_Manual.pdf

cumoni arkadaştan alıntıdır buyrun okuyun aklınızda kalsın :)

1- Bu musluk ON (FUEL) konumunda aslında kapalıdır ama musluk aktiftir. Yani bu pozisyonda deponun hortumunu sökseniz benzin akmaz ama hortumu yerine takar ve motoru çalıştırırsanız, karbüratöre benzin yürür (vakumlama yolu ile). Bu motorların karbüratör ve enjektörlerinde vakumlama sistemi vardır.

Vakumlama sistemi ne işe yarar: Depodan direk karbüratöre inilen sistemlerde, deponun doluluk oranına göre benzin karbüratördeki şamandıra haznezine (veya enjektörlere) basınç yaparak yürür. Depoda benzinin ful ya da az olması durumuna göre çoğalan ve azalan bu basınç motorun çalışma düzenini etkiler. Hiç dikkatinizi çekti mi? Depo bitmek üzere iken motorda rolanti yükselir, depo ful iken de rolanti düşer. Bunun sebebi işte bu basınç farklılığıdır.

Küçük hacimli motorlarda bu basınç farklılığı kendini fazla hissettirmez ama büyük hacimlilerde bayağı bir fark hissedilir. Üreticiler bu dengesizliğin önüne geçmek için vakumlama sistemini geliştirmişlerdir. Bu sistem motorun çalışması ile birlikte harekete geçer ve depoya yeterli oranlarda hava basıncı gönderir. Bu basınç oranına paralel şekilde musluktan dengeli benzin akışı sağlanır. Böylelikle, motorun çalışma ritmininin değişmemesi sağlanır.

2- RES konumu rezerve konumudur. ON konumunda benzinin tükenmesi halinde devreye sokularak kullanılır. Rezerve miktarı motordan motora değişiklik gösterebilir. RES konumuna düştüğünüz an en yakın benzin istasyonuna yönelmenizde fayda var!

3- PRI !!! Bu ne yahu? Pire falan mı demeyin! PRI çok önemlidir vakumlu deposu bulunan motorlarda. Konuyu anlamak için önce başa dönelim. Vakumlu musluğu bulunan motorlarda benzin musluğu ile pek oynanmaz. Motor çalışırken musluk ON konumundadır. Stop edip park edildiğinde de aynen ON konumunda kalacaktır. Çünkü ON, aynı zamanda kapalı konumdur. Yarın veya öbür gün motoru çalıştırdığınızda da muslukla oynamanız gerekmiyor çünkü marşa bastığınız an vakumlama devreye girecek ve benzin musluktan geçecektir. Öyle ise PRI konumu ne işe yarayacaktır? Anlatalım...

PRI konumunda vakum devre dışıdır! Yani musluk açıktır ve benzin akışını durduracak hiçbir engel yoktur. Musluğu bu konuma getirirseniz, benzin direk olarak karbüratöre ya da enjektöre yürür. Peki bu ne işe yarar, derseniz? Marş motorunuzun ve buna bağlı olarak akünüzün ömrünün uzamasına yarar derim. Saflar, "ne alaka" diye düşünebilirler ama uyanıklar olayı hemen kavramışlardır diye düşünüyorum.

Arkadaşlar, motorunuzu 1 veya birkaç gün önce çalıştırmış iseniz, müteakip çalıştırmada pek problem yaşamazsınız. Ama eğer 1 hafta veya birkaç ay çalıştırmadıysanız, motorunuzu çalıştırmada güçlük çekersiniz! Bunun sebebi, karbüratörün şamandıra haznesinde kalan benzinin geçen zaman içinde tamamen buhar olup uçmasıdır. Şamandıra haznesinde gerekli ve yeterli oranlarda benzin bulunmadığı sürece motorunuz çalışmayacaktır. İşte PRI konumu bu işe yarar; PRI konumunda benzin hızla karbüratöre veya enjektörlere ulaşır.

Demek ki ne imiş? PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...0-benzin-muslugu-konumlari.html#ixzz19MJwbGjt
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
olmazmı genel bakımmı yaptıracaksın
bizim GKN Gökhana söylemeli çok iyi ustadır[/QUOTE]

yok ustam subapayarı ve karbüratör ayarı yaptırıcam sadece benim yıllardır farklı motorlarla gittiğim ustam er 5 ten pek anlamıyor banada hisetirmemeye çalışıyor ona kızgınım :pr: amacım motordan anlayıp fiyatta uçmıycak bir şahısla tanışmak:cherry:
 
Katılım
23 Ara 2010
Mesajlar
6
sizlere çok yardımcı olacak ER 5 Servis Manueli adresini vereyim.adres satırına yapıştırın kitapçık sayfa sayfa karşınızda.google amcadan tercüme edersiniz :p
http://www.parliament-riders.co.il/manuals/Kawasaki/Kawasaki_Er5_'04_Service_Manual.pdf

cumoni arkadaştan alıntıdır buyrun okuyun aklınızda kalsın :)

1- Bu musluk ON (FUEL) konumunda aslında kapalıdır ama musluk aktiftir. Yani bu pozisyonda deponun hortumunu sökseniz benzin akmaz ama hortumu yerine takar ve motoru çalıştırırsanız, karbüratöre benzin yürür (vakumlama yolu ile). Bu motorların karbüratör ve enjektörlerinde vakumlama sistemi vardır.

Vakumlama sistemi ne işe yarar: Depodan direk karbüratöre inilen sistemlerde, deponun doluluk oranına göre benzin karbüratördeki şamandıra haznezine (veya enjektörlere) basınç yaparak yürür. Depoda benzinin ful ya da az olması durumuna göre çoğalan ve azalan bu basınç motorun çalışma düzenini etkiler. Hiç dikkatinizi çekti mi? Depo bitmek üzere iken motorda rolanti yükselir, depo ful iken de rolanti düşer. Bunun sebebi işte bu basınç farklılığıdır.

Küçük hacimli motorlarda bu basınç farklılığı kendini fazla hissettirmez ama büyük hacimlilerde bayağı bir fark hissedilir. Üreticiler bu dengesizliğin önüne geçmek için vakumlama sistemini geliştirmişlerdir. Bu sistem motorun çalışması ile birlikte harekete geçer ve depoya yeterli oranlarda hava basıncı gönderir. Bu basınç oranına paralel şekilde musluktan dengeli benzin akışı sağlanır. Böylelikle, motorun çalışma ritmininin değişmemesi sağlanır.

2- RES konumu rezerve konumudur. ON konumunda benzinin tükenmesi halinde devreye sokularak kullanılır. Rezerve miktarı motordan motora değişiklik gösterebilir. RES konumuna düştüğünüz an en yakın benzin istasyonuna yönelmenizde fayda var!

3- PRI !!! Bu ne yahu? Pire falan mı demeyin! PRI çok önemlidir vakumlu deposu bulunan motorlarda. Konuyu anlamak için önce başa dönelim. Vakumlu musluğu bulunan motorlarda benzin musluğu ile pek oynanmaz. Motor çalışırken musluk ON konumundadır. Stop edip park edildiğinde de aynen ON konumunda kalacaktır. Çünkü ON, aynı zamanda kapalı konumdur. Yarın veya öbür gün motoru çalıştırdığınızda da muslukla oynamanız gerekmiyor çünkü marşa bastığınız an vakumlama devreye girecek ve benzin musluktan geçecektir. Öyle ise PRI konumu ne işe yarayacaktır? Anlatalım...

PRI konumunda vakum devre dışıdır! Yani musluk açıktır ve benzin akışını durduracak hiçbir engel yoktur. Musluğu bu konuma getirirseniz, benzin direk olarak karbüratöre ya da enjektöre yürür. Peki bu ne işe yarar, derseniz? Marş motorunuzun ve buna bağlı olarak akünüzün ömrünün uzamasına yarar derim. Saflar, "ne alaka" diye düşünebilirler ama uyanıklar olayı hemen kavramışlardır diye düşünüyorum.

Arkadaşlar, motorunuzu 1 veya birkaç gün önce çalıştırmış iseniz, müteakip çalıştırmada pek problem yaşamazsınız. Ama eğer 1 hafta veya birkaç ay çalıştırmadıysanız, motorunuzu çalıştırmada güçlük çekersiniz! Bunun sebebi, karbüratörün şamandıra haznesinde kalan benzinin geçen zaman içinde tamamen buhar olup uçmasıdır. Şamandıra haznesinde gerekli ve yeterli oranlarda benzin bulunmadığı sürece motorunuz çalışmayacaktır. İşte PRI konumu bu işe yarar; PRI konumunda benzin hızla karbüratöre veya enjektörlere ulaşır.

Demek ki ne imiş? PRI konumu, uzun süre beklemiş motoru kolay çalıştırmak için işe yarıyormuş. Böylelikle daha az marşa basıyormuşuz ve böylelikle akümüzü tüketmiyormuşuz! Motor çalıştıktan sonra musluğu tekrar ON konumuna getirmeyi unutmayınız! Saygılar, sevgiler hepinize

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mt-...0-benzin-muslugu-konumlari.html#ixzz19MJwbGjt


Ellerine sağlık. bu anlatım benim gibi bilmeyenler var ise çok faydalı olacaktır
saygılar
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Ellerine sağlık. bu anlatım benim gibi bilmeyenler var ise çok faydalı olacaktır
saygılar

çok öğrenecek şey var ama söyleyen yok :p
şimdilik ER 5 verileri aramaya devam :pale:
kısmetse birkaç ay içinde ER 6 F aldığımda işin yoksa yeniden veri aramaya başla zor iş bu :pale: bir motor almadı devamlı onu kullanmalı
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
Arkadaşlar motor çalışmıyorken sakın ola PRI konumunda bırakmayın bütün benzininiz boşalır.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
Arkadaşlar motor çalışmıyorken sakın ola PRI konumunda bırakmayın bütün benzininiz boşalır.

selam er 5 cemiyeti kazasız belasız turlamalar:p

haklısın delicoban ,bir kere tavsiye üzerine bırakmıştım baktım motorun etrafından benzin kokusu geliyor sonra musluğu tekrar on konumuna almıştım düzelmişti:pale:
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
selam er 5 cemiyeti kazasız belasız turlamalar:p

haklısın delicoban ,bir kere tavsiye üzerine bırakmıştım baktım motorun etrafından benzin kokusu geliyor sonra musluğu tekrar on konumuna almıştım düzelmişti:pale:[/QUOTE

Aynen ben de bi yerde yanı bir yazıyı okuyup PRI ye almıştım. motoru bıraktım daha sonra ynın geldiğimde altında ıslaklık olduğunu gördüm incelediğimde benzin olduğunu anladım hava filtresinin olduğu kısmı söktüğümde kutunun tamamen benzin dolduğunu gördüm.
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
22
Haydi 1 Ocak 'da Deli Sürüşüne - MAD RUN nedersiniz arkadaşlar biz gidiyoruz
gebze moto bilgi alabilirsiniz
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
pri konumunda açık unutulunca 1 saat kadar bir sürede depodaki benzin önce hava filtresi kabına, ordanda hava filtresi ve motor arasındaki havalandırma hortumundan motorun içine akarak motor yağına karışır. bu durumda motor yağını değişmek gerekiyor. tecrübeyle sabittirki hiç hoş bir durum değil:pr:
 
Katılım
9 Kas 2010
Mesajlar
22
Hadiyin er 5 ci arkadaşlar nerdesiniz madrun deli sürüşü manayla toplanırız hemde yol yaparız
 
Katılım
22 Nis 2005
Mesajlar
317
pri konumunda açık unutulunca 1 saat kadar bir sürede depodaki benzin önce hava filtresi kabına, ordanda hava filtresi ve motor arasındaki havalandırma hortumundan motorun içine akarak motor yağına karışır. bu durumda motor yağını değişmek gerekiyor. tecrübeyle sabittirki hiç hoş bir durum değil:pr:

Yağa karışma olayından haberim yoktu ama zaten bu hatayı motosikleti ilk satın aldığımda yapmıştım ve yeni aldığımdan yağını da olaydan kısa bir süre sonra değiştirdim. kendimi şanslı hissediyorum.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
motor yağına karışma olayını bende ilk defa duydum desem yalan olmaz böyle bir hata yapılırmı hiç.ben ne zaman bıraktığımı hatırlamıyorum yağ değiştikten öncemi sonramı.ama yağa benzin karışsa yağ çoktan ayvayı yemişti :pale: ama öyle bir durum yok araştırmalı bu durumu
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
motor yağına karışma olayını bende ilk defa duydum desem yalan olmaz böyle bir hata yapılırmı hiç.ben ne zaman bıraktığımı hatırlamıyorum yağ değiştikten öncemi sonramı.ama yağa benzin karışsa yağ çoktan ayvayı yemişti :pale: ama öyle bir durum yok araştırmalı bu durumu

3 lt motor yağı alan motordan 6 lt yağ+benzin karışımı boşaltınca ben yeterince ikna oldum. benim olayımda motor yedek depoya geçerken, yani benim depoda 3 lt civarı benzin varken pri de bırakmıştım(niye bıraktın demeyin, cahillikten işte:pr:) motoru garaja koydum ve bir saat kadar sonra tekrar çıkmam gerektiğinde motor çalışmadı. benzin kokusunu alınca daha önceden gene sitede birinin karbüratör sorunundan dolayı depodaki benzinin hava filtresi kabına dolduğunu okuduğumu hatırladım. filtreyi söktüğümde benzin, filtre haznesine dolmuştu. filtreyi çıkarttım, haznedeki benzinide hortumla çektim fakat 0.5 lt civarı benzin çıktı. o akşam motoru garaja koydum ve binemedim haliyle. sonra depoda 3 lt benzin olması gerektiği fakat sadece 0.5 lt kadar benzinin filtre haznesindede kaldığı aklıma takıldı. bu benzin nereye gitmişti diye düşünürken hava filtresi haznesi dibindeki, motora giren ara boru (havalandırma borusu) aklıma geldi. ertesi gün z-moto dan burak ustayı aradığımda benzinin motorun içine dolduğunu onayladı. bende mecburen yağ ve filtreyi tekrar değişmek durumunda kaldım. yağı boşalttığımdada zaten 6 lt civarı yağ ve benzin karışımı çıktı motordan. neyseki motoru kullanmadım o yağla, bu arada motorun içide o benzinle temizlenmiş oldu:cherry: ha bide şunu ekliyim, benim motoru parkettiğimde orta sehbaya alma zorunluluğum var, yan ayakta olsaydı motorun içine değilde dışarı akarak boşalırmıydı tam bilemiyorum.belki senin motorda o tip bişey olmuştur, yani motorun içinde illaki girmiştir benzin ama dsaha çoğu dışarı akmıştır falan gibi.

kısacası o pri zımbırtısını açık unutmamaya dikkat etmek lazım, unutulursa işin sonu değil motor yağını bozmak, yangına sebebebiyet vermeye kadar gider. çünkü depoda fazla benzin varken unutulursa dışarı taşmalar meydana gelecek ve gerisini düşünmek bile kötü.:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst