Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
başından geçenler ilginç :silent:
ben de bıraktım burda bir arkadaşın yorumu üzerine ama ne kadar bıraktığımı hatırlamıyorum.ama yağ seviyesi hiç yükselmedi hep aynı
ama yinede çok saçma bir durum bence o zaman sakıncalı neden böyle bir konum yapmışlar benzin musluğuna :silent:
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
başından geçenler ilginç :silent:
ben de bıraktım burda bir arkadaşın yorumu üzerine ama ne kadar bıraktığımı hatırlamıyorum.ama yağ seviyesi hiç yükselmedi hep aynı
ama yinede çok saçma bir durum bence o zaman sakıncalı neden böyle bir konum yapmışlar benzin musluğuna :silent:

pri nin ne işe yaradığını sen açıklamışsın zaten. karbüratörde yetersiz benzin olduğunda ilk çalıştırmada kolaylık olsun diye konulmuş demişsin. yazını okuduktan sonra geçen gün bende denedim, bir haftadan fazladır yatıyordu motor. normalde sadece jigleyi çekip çalıştırmam birkaç marş alıyorken musluğu kısa bir süre için pri ye getirip marşa bastığımda tek seferde aldı. motor çalıştıktan sonra hemen on konumuna geri getirdim. yanı işi bitince hemen devre dışı bırakılması gereken, kullanmayı bilince işe yarar bir konum.

yanlış hatırlamıyorsam bir ara senin motorun yağ seviyesinin 3 lt küsür olduğunu yazmıştın. senden önceki sahibinin fazla koymuş olabileceğini söylemiştin. acaba senin bu pri denemen sırasında az biraz benzin kaçmış olmasın motora:silent:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
pri nin ne işe yaradığını sen açıklamışsın zaten. karbüratörde yetersiz benzin olduğunda ilk çalıştırmada kolaylık olsun diye konulmuş demişsin. yazını okuduktan sonra geçen gün bende denedim, bir haftadan fazladır yatıyordu motor. normalde sadece jigleyi çekip çalıştırmam birkaç marş alıyorken musluğu kısa bir süre için pri ye getirip marşa bastığımda tek seferde aldı. motor çalıştıktan sonra hemen on konumuna geri getirdim. yanı işi bitince hemen devre dışı bırakılması gereken, kullanmayı bilince işe yarar bir konum.

yanlış hatırlamıyorsam bir ara senin motorun yağ seviyesinin 3 lt küsür olduğunu yazmıştın. senden önceki sahibinin fazla koymuş olabileceğini söylemiştin. acaba senin bu pri denemen sırasında az biraz benzin kaçmış olmasın motora:silent:

bu soğuk günlerde jikle ile motoru çalıştırması en güzeli yoksa 2-3 marş yapmadan çalışmıyor.
benim yağ olayı yağı değiştiren servis yağı fazla doldurmuş :pale: sonradan yandaki siyah tapayı açıp fazla yağı boşalttım,normale döndü.
ama motor yağına benzin karıştığı zaman o motor yağı bütün özelliğini kaybeder,sonrasını düşünmek bile kötü
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
pri ne işe yarar amacı nedir :silent:
pardon önceki sayfada farketim sorunun cevabını:)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
selam er 5 çi dostlar :p
ben satmak üzereyim er 5 'i kısmetse er-6 topacına devam :p
yarın ola hayrola bakalım.7.500 'e veriyorum yarasamı
 
Katılım
25 May 2008
Mesajlar
125
selam er 5 çi dostlar :p
ben satmak üzereyim er 5 'i kısmetse er-6 topacına devam :p
yarın ola hayrola bakalım.7.500 'e veriyorum yarasamı

sanada alanada hayırlı olur inşallah ilanı varmıydı sanki görmüştüm nette yeni motorunlada bekleriz er5 topac ına:cherry:
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
sanada alanada hayırlı olur inşallah ilanı varmıydı sanki görmüştüm nette yeni motorunlada bekleriz er5 topac ına:cherry:

ilanı vardı ama of konumundaydı,bakalım hayırlısı prensipte anlaştık ama motoru vermeden satmış değilim daha :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:53 ----------

Erken vazgeçtin ER5 ten Arjantinli kardeş. umarım senin için hayırlısı olur.

erken vazgeçme değilde,er 6 daha sportif ve enjeksiyonlu yeni nesil tabiri yüzünden alıyorum ve 72 hp.gerçi 50 hp bile fazla ama fazla hp göz çıkarmaz kullanmadıkça dimi :)
hafta içi belli olucak tam satış bakalım kısmet,zaten er 6 F bakınıyordum bir kaç aydır.9000-10000 tl civarı vermeyi düşünüyorum ama km 25.000 altı olmalı yoksa er 5 'e devam yine:) fazla km li motor almayı düşünmüyorum hiç bir zaman büyük cc olsa bile.nerden bileyim vatandaş nasıl kullanmış,kaliteli yağ kullanmışmı :pale:
daha bu gün yağ,yağ filtresi,hava filtresi değişti.motor satıyoruz diyoruz ama hayla bakımlarını yaptırıyorum başkası olsa yaptırmaz öyle verir :pale:
 
Katılım
15 May 2010
Mesajlar
2,118
3 lt motor yağı alan motordan 6 lt yağ+benzin karışımı boşaltınca ben yeterince ikna oldum. benim olayımda motor yedek depoya geçerken, yani benim depoda 3 lt civarı benzin varken pri de bırakmıştım(niye bıraktın demeyin, cahillikten işte:pr:) motoru garaja koydum ve bir saat kadar sonra tekrar çıkmam gerektiğinde motor çalışmadı. benzin kokusunu alınca daha önceden gene sitede birinin karbüratör sorunundan dolayı depodaki benzinin hava filtresi kabına dolduğunu okuduğumu hatırladım. filtreyi söktüğümde benzin, filtre haznesine dolmuştu. filtreyi çıkarttım, haznedeki benzinide hortumla çektim fakat 0.5 lt civarı benzin çıktı. o akşam motoru garaja koydum ve binemedim haliyle. sonra depoda 3 lt benzin olması gerektiği fakat sadece 0.5 lt kadar benzinin filtre haznesindede kaldığı aklıma takıldı. bu benzin nereye gitmişti diye düşünürken hava filtresi haznesi dibindeki, motora giren ara boru (havalandırma borusu) aklıma geldi. ertesi gün z-moto dan burak ustayı aradığımda benzinin motorun içine dolduğunu onayladı. bende mecburen yağ ve filtreyi tekrar değişmek durumunda kaldım. yağı boşalttığımdada zaten 6 lt civarı yağ ve benzin karışımı çıktı motordan. neyseki motoru kullanmadım o yağla, bu arada motorun içide o benzinle temizlenmiş oldu:cherry: ha bide şunu ekliyim, benim motoru parkettiğimde orta sehbaya alma zorunluluğum var, yan ayakta olsaydı motorun içine değilde dışarı akarak boşalırmıydı tam bilemiyorum.belki senin motorda o tip bişey olmuştur, yani motorun içinde illaki girmiştir benzin ama dsaha çoğu dışarı akmıştır falan gibi.

kısacası o pri zımbırtısını açık unutmamaya dikkat etmek lazım, unutulursa işin sonu değil motor yağını bozmak, yangına sebebebiyet vermeye kadar gider. çünkü depoda fazla benzin varken unutulursa dışarı taşmalar meydana gelecek ve gerisini düşünmek bile kötü.:silent:

geçtiğimiz cumartesi günü uğurlu motor'a karterine benzin dolmuş bir halde gelen er-5 sizin motor muydu acaba? üzerinde pirelli sport demon lastikler vardı.
 
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
443
selam öncelikle herkese merhabalar er-5 ciler arasına yeni katıldım yaklaşık 2 haftadır kullanıyorm motorm 2005 model siyah 31 bin km de şimdi öncelikle bi sorum var pri de bırakırsanız motora benzin kaçar hava filtresine dolar vs demişsiniz ben alalı beri ellemedim dün baktım musluk pri deydi fakat öyle bir sorn yaşamadım yada farkında deilim ama şöyle bişey var musluk pri de iken 30 krş yakıyodu km de dün on konumuna aldım musluğu yakıt düştü biraz daha yakıtla alakası nedir bi anlatan olrsa iyi olr sevinirim teşekkürler şimdiden....
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
dsc03045q.jpg

dsc03043jo.jpg

1 ay önce 2004 amerikan er-5 almış bulunmaktayım. alptunay ın yardımları sayesinde yice inceledik iyi de pazarlık yaptık.
ilk değişimler olarak fren balataları yağı bujileri hava filtresi ve koltuk döşemesi değişti. yaza doğru lastik ve çanta girişimlerim olacak.. ..
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Şşşiiii kaptan.....

İmzanı değiştirsen artık..... 500 cc motosiklet yazabilirsin.... :p
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,760
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
geçtiğimiz cumartesi günü uğurlu motor'a karterine benzin dolmuş bir halde gelen er-5 sizin motor muydu acaba? üzerinde pirelli sport demon lastikler vardı.

ben motorumun kendi yapabildiğim kadar işlerini kendim hallederim, fazlasını kurcalamam. z-moto burak ustadan başkasınada elletmem. zaten ondan aldım motoru.
benim motorun yağına benzin karıştığında yağını ve filtresini kendim değiştim. karbüratörünü ise söküp burak ustaya verdim, temizledi, ayarladı bana teslim etti ve bende tekrar taktım.
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
selam öncelikle herkese merhabalar er-5 ciler arasına yeni katıldım yaklaşık 2 haftadır kullanıyorm motorm 2005 model siyah 31 bin km de şimdi öncelikle bi sorum var pri de bırakırsanız motora benzin kaçar hava filtresine dolar vs demişsiniz ben alalı beri ellemedim dün baktım musluk pri deydi fakat öyle bir sorn yaşamadım yada farkında deilim ama şöyle bişey var musluk pri de iken 30 krş yakıyodu km de dün on konumuna aldım musluğu yakıt düştü biraz daha yakıtla alakası nedir bi anlatan olrsa iyi olr sevinirim teşekkürler şimdiden....

selamlar hoş gelmişsin hayırlı kazasız kullanımlar.üst sayfalara bir göz atarsan daha iyi bilgi sahibi olabilirsin.hemen hemen merak ettiklerin ve ileride sana lazım olacak çoğu bilgiler yazılmış durumda.
 
Katılım
25 Eyl 2010
Mesajlar
3
GS 500 mi ER 5?

GS500 ile ER5 arasında kararsızım. engin tecrübeleriniz ile yardımlarınızı rica ediyorum?

yakıt? fiyat? servis? performans? yedek parça?

teşekkürler saygılar..
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
GS500 ile ER5 arasında kararsızım. engin tecrübeleriniz ile yardımlarınızı rica ediyorum?

yakıt? fiyat? servis? performans? yedek parça?

teşekkürler saygılar..

ER 5 daha iyi ve güçlü,altta özellikler fikir sahibi olabilirsin

GS500 lerin teknik özellikleri.....

MOTOR
Tipi 4-zamanlı, DOHC, karbüratörlü, 2-silindir
Sübaplar 2, silindir başına
Soğutma sistemi Hava/yağ soğutmalı
Silindir hacmi 487 cm3
Çap 74,0 mm
Strok 56,6 mm
Sıkıştırma oranı 9,0 : 1
Maksimum güç 47,7 hp / 9200 dd
Maksimum tork 40,2 Nm / 7500 dd

ER 5 Teknik Özellikler

MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
>SİLİNDİR HACMİ : 498 cc
>SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 74 x 58 mm
>SIKIŞTIRMA ORANI : 9.8:1
>SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
>MAKSİMUM GÜÇ : 50.3 PS/9.000 rpm
>MAKSİMUM TORK : 45 N.m (4.6 Kgf.m)/7.200 rpm
>KARBURATÖR : Keihin CVK 34 x 2
>ATEŞLEME : Dijital TCBI
>MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
>ŞANZIMAN : 6 - vites
>ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
>KASTER / TRAIL : 27' / 102 mm
>SÜSPANSİYON ÖN : 37 mm Teleskopik çatal
>SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
>LASTİK ÖN / ARKA : 110/70-17 / 130/70-17
>FREN ÖN : Tek Disk 280 mm,Çift piston kaliper
>FREN ARKA : Tambur 160 mm
>TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 125 / 114 mm
>BOYUTLAR UxGxY : 2070 x 730 x 1070 mm
>AKS AÇIKLIĞI : 1430 mm
>SELE YÜKSEKLİĞİ : 800 mm
>YAKIT KAPASİTESİ : 17 Lt
>KURU AĞIRLIK : 179 Kg
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
arkadaslar bu motorun 2.el satışı nsıl? internette bakıyorum 6 milyar yazmıs fakat 6 ay olmuş hala aynı ilan satılan yok eden yok. bu motoru iyice araştırıom 2.el satısı nasıl?
 
Katılım
25 May 2009
Mesajlar
3,690
arkadaslar bu motorun 2.el satışı nsıl? internette bakıyorum 6 milyar yazmıs fakat 6 ay olmuş hala aynı ilan satılan yok eden yok. bu motoru iyice araştırıom 2.el satısı nasıl?

alan yok satanı ne yapayım hesabı :) motor O parayı etmiyordur alan yoktur.
sahibinden'de topu topu kaç tane kawasaki ER 5 varki zaten satılık alıp satanı soruyoruz kendimize.birde diğer motosiklet marka satışlarına bakarak kıyas yapalım dimi.toplasan Türkiye geneli 20 tane temiz ER 5 yoktur.ilk 5 te benim motor kesin var.:p
güzeldir güzel hiç düşünmeye gerek yok eğer 500 cc düşünüyorsanız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst