Motosiklet şasesi Jig imalati

Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
kizaklarin yapimi

ana raylarin kalinligni yanlis yazmisim .45mm degil 4.5mm olmasi gerek.

bugunun konusu dik tasiyicilarin kizak yapimi ve dikmelere kaynatilmasi:
kizaklar icin 5mm kalinliginda celik levha kullandim.

resimdeki kucuk aletin adi automatic center punch, inanilmaz isinizi kolaylastiriyor
cekic kullanmak yerine bunu deligi acacaginiz yere bastiriyorsunuz icersinde guclu tetikli yay var ve o noktaya aniden 1mm lik cukur aciyor. boylelikle hasas delikleri rahatlikla baslatabiliyorsunuz.
55grkk.jpg


a78fr.jpg


14smli.jpg


kizagin kesilip temizlenip yerin takilmis hali.
burada amac dik tasiyici kizaga 90derecelik aci ile kaynatmak.
2lj40zs.jpg


bu o kadarda kolay olmadi, miknatisli aci olcer olmasaydi dahada ugrastirirdi
24y48sl.jpg


f4mejc.jpg


malzeme fazla isinmasin diye sekiz noktadan kuvetli sekilde puntaladim
2zpk41d.jpg


bugunluk bukadar,
 
Katılım
29 Mar 2006
Mesajlar
3,903
Fotoları görünce, tamam bu alet ve avadanlıklar bizim buralarda yok, bu tools lar snap-on, ridgid, craftsman lerin memleketi diyordum ki, yakın gözlüğümü takıp bakınca imza bölümünde web adreslerinizi gördüm yanılmamışım:)
Paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz teşekkürler.
 
Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
[QUOTE=İHTİYAR;

profıl dıye aklımda kalmıs kalıp mastar.hatta bır anısı var
sera yapacaktık.profıllerı kesmek ıcın testere lazımdı.yabancı dıl cok'ta ıyı degıl
epey ugrastırmıstım adamı sonunda anlamıs olacakkı bana kutusunda jig saw yazan testereyi vermisti
buraya geldıgımde ogrendım adı dekupajmıs :)


angelspear
dedıgın frame jig olarak baktım
fiyatları dedıgın gıbı senın yapmanı gerektırıyor :mrgreen:

o jig'in ucuzu hindistan yada pakistan üretimi yokmuymus :)
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Fotoları görünce, tamam bu alet ve avadanlıklar bizim buralarda yok, bu tools lar snap-on, ridgid, craftsman lerin memleketi diyordum ki, yakın gözlüğümü takıp bakınca imza bölümünde web adreslerinizi gördüm yanılmamışım:)
Paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz teşekkürler.

devami gelicek, elimde bircok proje var, jig bitince cb750 projesine devam edicegim. aralardada farkli komponentlerin imalatini yayinlamayi dusunuyorum.
tesekur ederim

profıl dıye aklımda kalmıs kalıp mastar.hatta bır anısı var
sera yapacaktık.profıllerı kesmek ıcın testere lazımdı.yabancı dıl cok'ta ıyı degıl
epey ugrastırmıstım adamı sonunda anlamıs olacakkı bana kutusunda jig saw yazan testereyi vermisti
buraya geldıgımde ogrendım adı dekupajmıs :)


angelspear
dedıgın frame jig olarak baktım
fiyatları dedıgın gıbı senın yapmanı gerektırıyor :mrgreen:

o jig'in ucuzu hindistan yada pakistan üretimi yokmuymus :)

evet dogru search etmissin pek ucuz degiller. hintli jig yok malesef :)


bu arada kafa icin disli rod ismarladim, yarin on baglantinin tornada parcalarini imal edicegim,

soru:
1. on takimin saseye baglandigi yere ne ad veriliyor? (rulmanlarin cakildigi tup) ben kafa diyorum ama teknik terim olarak bilmiyorum. inglizcesi neck, headstock
2. arka aksin takildigi yer, axle plate = aks plakasi / levhasi ?

tesekurler
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
kafanin parcalarinin imalati

bugun baya verimli gecdi,
kafanin baglanacagi yerin parcalarini imal ettim.

105xjc5.jpg


Bu konik parcadan iki tane olucak, biri ustden digeri altdan kafayi rulman yataklarinin oldugu yerden sabitleyecek.
4kyxw6.jpg


t7018x.jpg


17qwqc.jpg



Siradaki parca jigin en onemli parcasi sayilir!
2ewksc4.jpg


Bu sert aluminyum blok kafayi belli bir acida tutan disli rod'un saseyi (kafayi) tam ortalamasini saglayacakdir.
acilacak deligin milimetrik ortalanmasi gerekmektedir aksi takdirde kafa saseye ortalanamiyacakdir buda on takimin aks baglanti noktalarinin sasmasina sebebiyet verecekdir.
sasma payi inch olarak blokun tum yonlerine dogru maksimum binde -2, +2 degerlerindedir , benim kosullarimda kabul edilebilir


2uj786t.jpg


e9vguo.jpg


Burada sag ve sol civata baglanti yerlerini belirliyorum.
Parcanin kirmizi olmasinin sebebi kullandigim mizanpaj boyasindan, bu boya parcanin uzerine ince bir katman olusturuyor oje gibi ve parca ragatlikla uzeri cizilebiliyor hem cizimler cikmiyor hemde parca zarar gormuyor, adi layout fluid, maviside var.


1znwnb6.jpg


v5z76o.jpg


Kilavuzla dis acilmasi
28b6wes.jpg


313siu1.jpg


bugunluk bukadar, umarim hafta sonu bitirmeye yaklasirim :)

2hoe8wn.jpg
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
1,564
Zanaatkar(iş ehli) işleri bunlar
Site içindeki bir çok arkadaşa çalışmalarınla yol gösteriyorsun..Kolaylıklar diliyorum
 
Katılım
30 May 2009
Mesajlar
687
Biraz daha sıksanız resmen imalat yapacak düzeydesiniz diye düşünüyorum.Sıksanız derken düşünecek başka işiniz olmasa eminim harikalar çıkacak atölyenizden.Allah zihin açıklıgı elinize kuvvet versin.Kolay gelsin.
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
59
Merakımı maruz görün ama bu ustalık bir diğer değiş ile iş tercübesi nereden geliyor? Herhangibi bir custom imalatanesinde çalıştınız mı yada başka ne işler yaptınız. Her eliyatkın kişinin bileceği bir şey değil bu en basitinden kompretör ile tornada malzemeyi sıfırlamak, yoksa çocukluktan gelen bir yetenek bir el yatkınlığımı tüm bu çalışmalar.
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Zanaatkar(iş ehli) işleri bunlar
Site içindeki bir çok arkadaşa çalışmalarınla yol gösteriyorsun..Kolaylıklar diliyorum

tesekurler tasarslan, umarim ilgilili arkadaslara konularim faydali oluyordur.

Biraz daha sıksanız resmen imalat yapacak düzeydesiniz diye düşünüyorum.Sıksanız derken düşünecek başka işiniz olmasa eminim harikalar çıkacak atölyenizden.Allah zihin açıklıgı elinize kuvvet versin.Kolay gelsin.
tesekurler

Merakımı maruz görün ama bu ustalık bir diğer değiş ile iş tercübesi nereden geliyor? Herhangibi bir custom imalatanesinde çalıştınız mı yada başka ne işler yaptınız. Her eliyatkın kişinin bileceği bir şey değil bu en basitinden kompretör ile tornada malzemeyi sıfırlamak, yoksa çocukluktan gelen bir yetenek bir el yatkınlığımı tüm bu çalışmalar.

Endustri urunleri tasarimcisiyim, bir cok ar-ge ve prototip atelyelerinde calisdim. ama en onemlisi surekli ilgilendigim konular hakkinda kitap, cesitli dokumantasyon ve egitim dvd leri arsivlerim.
Bir proje uzerinde calisdigimda yanimda biri daha varsa fena sikilir , 10 dakikalik bir islemin, saatlerce planini, dersini calisirim. yapdigim icime sinmesse basdan yaparim.
kendimi usta gibi gormuyorum, ama yinede tesekur ederim. Haydarpasa torna/tesviye'den mevzun yakin bir arkadasim benzer bir sey soylemisdi, tornada dikdortgen islemek zor islemlerden biriymis.

:cat: :cat: :cat: :cat:

Emeğini gıpta ile içinde bulunduğun ülkeyi kıskançlık ile izliyorum. :)
Selam mogli,, emegim sabrimin neticesidir, kiskanmam ama ilham alirim. . . ancak kiskanclik duygusu olumlu uretimlere motiv olabilir.
tesekurler,

ALp
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
tezgah ve kaynak masasi

bir sey uzerinde calisirken bazen eksiklerim oldugu ortaya cikiyor, ve proje suresi uzuyor.
duzgun bir kaynak masam yokdu, ayrica bu yapdigim jigi koyacak bir tezgahada ihtiyacim olucakdi (diger tezgahim jig icin alcak ve onu daha cok kaba isler icin kullaniyorum). Ingiliz tekerlegimde gelmisdi, onuda koyacak bir sac sekillendirme/kaporta kosesi gerekdi.
tum bu ihtiyaclara cevap verecek bir tezgah/kaynak masasi kombinasyonu tasarladim. ust tezgahin uzerinde 2.5metreye x 1metre , 1cm kalinliginda celik kullandim. kaynak masasinida alta sigacak sekilde tekerlekli yapdim ve kullanilmadigi vakit yerden kazandim. tezgah cok agir oldu.

2qd9zza.jpg


1074cua.jpg


kaynak masasinin disariya cekilmis hali
2enz21k.jpg



jigin sadece arka aks baglanti braketleri kaldi, son bi iki haftadir bunlarla ugrasiyordum, bu arada motor sokup/toplamak icinde bir motor standi yapdim, sonraki iki projemde komple motor/sase/kaporta aksami sifirdan yapilacak, ve biri haziranda sahibine teslim edilecek :) (daha cafe projesini bitiremedim!!!)

30iz7tu.jpg


amtt2q.jpg


goruldugu uzere tamamen krank ve rulman larina kadar sokdum parca bekliyorum, tanidiniz mi bu makinayi?
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herşey tıkırında gidiyor anlaşılan, kolay gelsin,emeğe değer birşeyler çıkacak belli.

Motor ne hiç görmedim hemen atayım,Cb 900.:)
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
59
Alp bey.
Tezgahın üzerinde gözüme bir MODEL 3 TUBE BENDER çarptı. O aparat ile exhaust borusu bükebiliyormusunuz?(örneğin: 60x1.5mm)
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
O bir ! triumph 650 thunderbird ;););)
evet triumph 650, :) ama thunderbirdi degil , T110 Tiger

ben bu pre-unit (sanziman-motor ayri) makinalari cok begeniyorum. cok iltisamli duruyorlar
20qlhg.jpg


Alp bey.
Tezgahın üzerinde gözüme bir MODEL 3 TUBE BENDER çarptı. O aparat ile exhaust borusu bükebiliyormusunuz?(örneğin: 60x1.5mm)

5cm capa kadar kaliplari var, bu model3 ler en hesapli rotary tip koseli ve yuvarlak tup yada boru cevirme/dolama aleti. (kaliplari kendisinden pahali yanliz)
daha ucuza bukme aletleride var ancak onlar tupe yada boruya hasar vererek bukuyorlar.
o yuzden bunlara rotary tip cevirme/bukme deniyor. ayrica sase icin boru "pipe" degil "DOM Tube" tup kullaniliyor, kalin tuplerde dolamali tip aletle sekillendirmek gerekiyor.
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Son asamalar ve final

Kafayi tasiyan kizagin yapimi.
2iikimc.jpg


ana kizaklarin dahada kalin olmasini istedim o yuzden onceki yapdigim kizaklari sokup yerine 9.52mm kalinliginda celik kesip hazirladim.
20120zt.jpg


fy0h04.jpg


resimde orta tasiyicinin kizagini kaynatirken.
orta tasiyici genelde motor yada sanziman kulaklarina braketler vasitasi ile baglanir
2hok853.jpg


daha onceden gosterdigim gibi bu 9.52mm kalinligindaki celik kizak 8 noktadan puntalandikdan sonra kaynatiliyor. tigi 250ampere ayarladim o kalinlikdaki celigi kaynatabilmek icin.
jayohl.jpg


kesit detay
212cvo1.jpg


bu jig'in ozelligi arka aks tablasi tasiyicilarinin bagli oldugu raylar on dikmeden arka dikmeye baglaniyor, boylelikle kaynak yapilirken uzerindeki cekme basincina ragmen dikmeler kapanmiyor ve tum ince ayarlarda ayni zamanda x-y-z duzlemlerinde cok hassas sekilde yapilabiliyor;
arka dikme ve aks tasiyici detaylari
bg1z61.jpg


orta tasyici dikme, burada gosterme amacli yarim bir triumph sasesi ve sanzimanini jigin uzerine takdim. Resimde gordugunuz #2 braketin degistirilmesi ile farkli saseler imal edilebilir yada bu ornekdeki gibi bir hardtail imalati yapilabilir.
2nir3ok.jpg


sasenin teraziye getirilmesi:, elektronik aci olcer once jigin ana rayina konup sifir dereceye calibre edilir, sonra aci olcer sasenin yere paralel olmasi gereken bir parcasinin uzerine konur. kafadaki rodun uzerindeki somunlarin asagi yukari cevirerek elektronik aci olcer teraziye getirilir. sase tam olarak terazide iken kafadaki ve orta tasiyicidaki tum somunlar sabitlestirilir.

ayarli kafa baglanti detayi; tornada yapdigim konik kafa spacerlari farkli capdaki kafalara rahatlikla oturtulabiliyor,
2nu0kk0.jpg


11twikl.jpg


4kd3rq.jpg

jigin teraziye getirilebilmesi icin ayaklar ayarlidir

yakinda, jigin uzerindeki triumph projesine basliyacagim. gordugunuz gibi arka tuplerin acilarini belirledim bile.
gorusmek uzere,
alp
 
Katılım
25 Tem 2006
Mesajlar
1,471
tebrikler alp, ellerine sağlık, son resimde gerçekten ve tam olarak ne işe yaradığı ortaya çıktı.
bilmiyordum öğrendim :) teşekkürler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst