Motosiklet şasesi Jig imalati

Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
tebrikler alp, ellerine sağlık, son resimde gerçekten ve tam olarak ne işe yaradığı ortaya çıktı.
bilmiyordum öğrendim :) teşekkürler.

ER6iNbay, cok tesekur ederim.

Orjinal hali bu olsa gerek http://www.setomcc.org/photogallery/gallery/members_machines/Terrys_T110.JPG

Nasıl bir sonuç çıkacağı merak uyandıran bir konu :)
jigin nasıl bir görev üstleneceği son fotoğraflarda daha net bir şekilde ortaya çıkmış,kolaylıklar dilerim.
Çay bardağı hiç yabancı gelmedi :mrgreen:

selam tasarslan, evet bu jigin uzerindekinin orjinali 56 model salincakli (swingarm) sase, ancak biri arkasina 54 oncesi triumph hardtail takmis ve cok kotu bir sekilde o hardtaili uzatmis, "chopper" yapmis.
bende bu yuzden geometrisi daha duzgun bir hardtail yapmayi dusunuyorum bu 56 icin.
tesekurler,

bu arada herkezede mutlu yillar.
alp
 
Katılım
1 Ocak 2010
Mesajlar
773
Kaynak makinası dışında hertürlü alet edavatım var,
Bana kaynak makinası aldıracak bi olay varsa oda senin yüklediğin fotolar :)
Ustam kolay gelsin, ilgiyle ve merakla takip ediyoruz haberin olsun
Mutlu yıllar
İstanbul dan kucak dolusu selamlar
Kolay gelsin
Saygılar.
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Kaynak makinası dışında hertürlü alet edavatım var,
Bana kaynak makinası aldıracak bi olay varsa oda senin yüklediğin fotolar :)
Ustam kolay gelsin, ilgiyle ve merakla takip ediyoruz haberin olsun
Mutlu yıllar
İstanbul dan kucak dolusu selamlar
Kolay gelsin
Saygılar.

tesekurler Tarkan1981, kaynak makinasi aslinda sart degil, oksijen kaynagi ile bir cok isin ustesinden gelebilirsin (aluminyum dahil, eger tozunu yani alüminyum dekapanıni tedarik edersen) ustelik oksijen kaynagi daha yumusak netice verir, islemesi rahattir.
gorusmek uzere,
 
Katılım
3 Ocak 2011
Mesajlar
27
bıravo süper iyi gidiyor.çalışma pirensibin güzel burda en önemli şey şaseyi puntaladıktan sonra gönyesini kaçırmadan kaynata bilmek.bildiyiniz üzre kaynak yaparken bi çekme olur buna çok dikkat etmek gerek.kolay gelsin
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
bıravo süper iyi gidiyor.çalışma pirensibin güzel burda en önemli şey şaseyi puntaladıktan sonra gönyesini kaçırmadan kaynata bilmek.bildiyiniz üzre kaynak yaparken bi çekme olur buna çok dikkat etmek gerek.kolay gelsin

tesekurler akrep custom, cekme konusunda haklisin, o yuzden mumkun oldugu kadar tup baglantilarinin kaynagini jigin uzerinde sabitlestirilmis iken, parca parca farkli bolgelerden yapmak gerek.
sasenin yapim asamalarinida onumuzdeki gunlerde yayinlarim.
gorusmek uzere,
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
Sevgili Alp...
Tek bir şey diyeceğim;
HARİKASIN !!!:cat:

Ama bizim sayfayıda (BOBBER TÜRKİYE) boş bırakma,bende bu dönemler çok yoğunum ilgilenemiyorum. Derya abiylede görüşemiyoruz zaten:(

Çalışmalarında sana kolay gelsin; takipteyiz....
 
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
2,907
Öncelikle emeklerinize sağlık ....

çalışma ortamının ve şalışma şevkin çok hoş ve benide çok etkiledi hani orada olda işin ucundan tut dercesine ...finalde ortaya güzel bir görüntü çıkacağına eminim ...

allah kolaylık versin devamını bekliyorum :cat:
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Sevgili Alp...
Tek bir şey diyeceğim;
HARİKASIN !!!:cat:

Ama bizim sayfayıda (BOBBER TÜRKİYE) boş bırakma,bende bu dönemler çok yoğunum ilgilenemiyorum. Derya abiylede görüşemiyoruz zaten:(

Çalışmalarında sana kolay gelsin; takipteyiz....

tesekurler Ayberk,
evet farkindayim BOBBER TÜRKİYE cigrindan cikmis, not dusdum orayada.


Öncelikle emeklerinize sağlık ....

çalışma ortamının ve şalışma şevkin çok hoş ve benide çok etkiledi hani orada olda işin ucundan tut dercesine ...finalde ortaya güzel bir görüntü çıkacağına eminim ...

allah kolaylık versin devamını bekliyorum :cat:

tesekur ederim Aparat :)
 
Katılım
12 Haz 2009
Mesajlar
404
Sevgili Alp,son durum nedir?
Burda merakla bekliyoruz....

Ayberk, bu konu tamamlandi, jig bitti.
herhalde jigi kullanacagim projeyi/projeleri soruyorsun?
elimde 3 tane proje var.

1. cb750 "turk kahvesi" onun acelesi olmadigindan diger projelere ve onlarin gereclerinin (burdaki jig gibi) yapmina oncelik veriyorum.


2. 1956 Triumph T110 Tiger:

10zageb.jpg

bu musteri isi ve yaza kadar bitirme sozu verdim(off :))). resimde motoru teslim aldigim gun kamyonetten indirirken.
bu projede jigi kullanmak durumundayim, sasenin komple arka kismini sifirdan imal edicegim, sasenin arkasi uzatilmis ve cok cirkin yapilmis, resimde belli olmuyor.
ayrica tum kaporta aksamini (depolar/camurluk vs..) cekic & takoz ve ingiliz tekerleginde serbest el sekillendirecegim,
yani projenin tamami motor dahil kendim uzerinde calisacagim ve tum componentler el yapimi olucakdir. motoru/sanzimani sokdum kendim topluyorum, bu projeyi uluslararasi forumlardada yayinlayacagim.


3. Evet bloguma bakanlar gormusdur, alp racing diye geciyor benim atolyenin adi. bunun sebebi motor sporlarina donus yapdim. bu sene agustosda bonneville speed week'e 1952 Triumph 6T Thunderbird ile katilimaya karar verdim.
bu 52 triumph'i de komple atolyemde topliyacagim, ancak bu 56'nin aksine daha sade/hafif yani "competizione" :) model olucak.
asagidaki resimdeki sase 52 degildir, 1952 motor o sasenin icinde geldi, orjinal hardtail 52 saseside vardi aldim sahibinden
dol4aw.jpg




2011 planlari bunlar, goricegiz.
iki numarali proje enteresan olucak burdada yayinlamak istiyorum.

gorusmek uzere,
alp
 
Katılım
8 Mar 2008
Mesajlar
2,536
ALP.....
Sana söyleyecek söz bulamıyorum....
H A R İ K A S I N
:cat::cat::cat::cat:
 
Katılım
3 Ocak 2011
Mesajlar
27
ellerine ve emeyine saglık yardımcı olabileceyim birşey varsa herzaman varım.ve butür çalışmalar yapan herkesin arkasındayım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst