Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum, sen Avcılar tarafında mı oturuyorsun?.. Buralarda bir MC görüyorumda son günlerde, sen olabilirmisin diye merak ettim?..

Bu arada 3,4 lt uçlarda bir kullanım için fena değil. Ama dediğin gibi, daha düşük devirli ve zorlanmadan kullanıldığında 2,8 - 2,5lt olmalı en fazla.

evet avcılar parsellerdeyim arkadasım.
plakam 34af8689
siyah givi topcasem ve siyah motor koruma demirim var.kafamdaki kask ise uvex siyah ve desenli :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:29 ----------

Rodaj tamamlanmadıysa bu değerler zamanla daha da düşer.

rodajım tamam.1500. km deyim.
bu gün sabahta 42 km 6bin deviri geçmemek kaydıyla hemen hemen düz sayılabilecek(sancaktepe-gebze arası tem) yolda ortalama 70 km hız ile seyir halindeydim.
bu gün bu seyiri belli bir km ye kadar devam ettirip yarın inşaALLAH size yakıt konusunda rapor vereceğim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:31 ----------

arkadaslar 3 bin km deyi,m rodaj bitmismidir motoru zorlamaya basladım

o zaman şöyle yap; düzgün bir bayır bul.
ve sal motoru 5.vites.gazı 10 dakika kökle.motorun açılsın.(ybr ci arkadasımdan aldım bu bilgiyi. bende uyguladım.)merak etme benim motoruma hiç bir şey olmadı.zaten olursa motor dandik demektir.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
o zaman şöyle yap; düzgün bir bayır bul. ve sal motoru 5.vites.gazı 10 dakika kökle.motorun açılsın.(ybr ci arkadasımdan aldım bu bilgiyi. bende uyguladım.)merak etme benim motoruma hiç bir şey olmadı.zaten olursa motor dandik demektir. [/QUOTE' Alıntı:
Bunu yaparken devir göstergesi kırmızı bölgeye giriyorsa motora zarar veriyorsunuz demektir. Bunlara hiç gerek yok, belirli bir kilometreye gelen her motor eğer çok düşük devirlerde kullanılmadıysa kendiliğinden açılır. Zaten 3000'deki motor açılacağı kadar açılmıştır, özel çaba göstermek motorun ömrünü kısaltır.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bunu yaparken devir göstergesi kırmızı bölgeye giriyorsa motora zarar veriyorsunuz demektir. Bunlara hiç gerek yok, belirli bir kilometreye gelen her motor eğer çok düşük devirlerde kullanılmadıysa kendiliğinden açılır. Zaten 3000'deki motor açılacağı kadar açılmıştır, özel çaba göstermek motorun ömrünü kısaltır.

ancak dikkat ettiiyseniz sürekli yapın demedim.bir kereye mahsus olmak üzere.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
sivernson, o gittiğin güzergahlar arasında hiç polis denetimi olmuyor mu? İyi cesaret valla, ben daha 80 km yol yapabildim. :)
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sivernson, o gittiğin güzergahlar arasında hiç polis denetimi olmuyor mu? İyi cesaret valla, ben daha 80 km yol yapabildim. :)

polisi görünce ciddiyetimi koruyorum.bakmıyorum polise.bir de tam teşkilat sürüyorum.plakan yoksa cıkma trafige.plakaya cok dikkat ediyorlar.kasksızda cıkma.birde artislik yapayım deme motorunla.yoksa kazaya karısma ihtimalin yükselir.olduda karıstın.sakın tutanak tutturma. :)cebinden ver gitsin.masrafın mahiyetine göre değişir tabiiki..
istanbul da bulunan polisleri toplasak bir şehir nüfusu eder. olmaz mı gittiğim güzergahlarda polis tabiiki var :)ben 1500 km deyim yaklasık olarak..

ehliyete yazıldın mı?
ben 23 ekimdeki sınava gittim.5 dakika sürdü.
1. ay sonra direksiyon sınavı var.cıldırmamak elde değil.1 ay mesafe koymuşlar araya. :S:S

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:04 ----------

ancak dikkat ettiiyseniz sürekli yapın demedim.bir kereye mahsus olmak üzere.

bir de ne ettiysem.5.viteste iken deviri bir türlü redline yapamadım. :)
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Plaka, ruhsat, kask, işe yaramayan B ehliyet hepsi benimle beraber. :)

Aynen ben de senin gibiyim, direksiyon sınavını bekliyorum. Sanırım ehliyetler aralık başı gibi elimizde olacakmış.
 
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Plaka, ruhsat, kask, işe yaramayan B ehliyet hepsi benimle beraber. :)

Aynen ben de senin gibiyim, direksiyon sınavını bekliyorum. Sanırım ehliyetler aralık başı gibi elimizde olacakmış.

montunu dizliklerini eldivenlerinivede reflektörlü yeleğni(yeşilolsun) giymeyi unutma :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
bir de ne ettiysem.5.viteste iken deviri bir türlü redline yapamadım. :)

Otomobillerden bildigim bir bilgiyi paylasayim: 5. vites ekonomi vitesidir. Muhtemelen son hizini ..vs. 4.viteste görebilirsin. Motorsikletlerdede bu böyledir herhalde.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:47 ----------

Kafayi yiyecegim yaa.. MR ve MC arasinda karar veremiyorum. Ama aklimi celen bisey olmazsa bu iki motordan birini alacagim.
Sifir alabilecek durumdayim yani maddi olarak. Ama satmaya karar verdigimde cok zarar etmek istemiyorum. O yüzden ikinci elleride arastirdim. IZMIT'de 400km'de bir MR var 2400TL'ye birakiyor. Fiyat olarak bana iyi geldi.Neticede ruhsat masrafi pek tutmayacak. Sadece alim satim. Bide gidip almasi var. Bulundugum ilcede MR modeli var 2900TL diyorlar. Henüz kayda deger ikinci el bi MC bulamadim. Fikirlere ihtiyacim var. MR nin arka tekerinin kalin olusu renginin siyah olusu hosuma gidiyor. Egzozunun sekli ve alcak olusu hosuma gitmeyen yönleri cünkü boyum 183cm. MC'nin de rengi biraz ofsayt geliyor bana.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Param var dediğine göre peşin indirimlerinden faydalanabilirsin. 2800 civarına tüm masraflar dahil alabileceğin yerler var. Sadece benim bildiğim iki yer var; biri Pendik'te diğeri Tuzla'da.

Muhtemlen başka yerlerde de vardır. Hatta biraz daha da pazarlık yapabilirsin, orası sana kalmış.



Eğer bu şekilde almış olursan, satarken pek de zarar edeceğini düşünmüyorum. Sonuçta kimisi 3200'e falan alıp ikinci elde dediğin gibi 2400-2500'den satmaya çalışıyor.
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
Otomobillerden bildigim bir bilgiyi paylasayim: 5. vites ekonomi vitesidir. Muhtemelen son hizini ..vs. 4.viteste görebilirsin. Motorsikletlerdede bu böyledir herhalde.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:47 ----------

Kafayi yiyecegim yaa.. MR ve MC arasinda karar veremiyorum. Ama aklimi celen bisey olmazsa bu iki motordan birini alacagim.
Sifir alabilecek durumdayim yani maddi olarak. Ama satmaya karar verdigimde cok zarar etmek istemiyorum. O yüzden ikinci elleride arastirdim. IZMIT'de 400km'de bir MR var 2400TL'ye birakiyor. Fiyat olarak bana iyi geldi.Neticede ruhsat masrafi pek tutmayacak. Sadece alim satim. Bide gidip almasi var. Bulundugum ilcede MR modeli var 2900TL diyorlar. Henüz kayda deger ikinci el bi MC bulamadim. Fikirlere ihtiyacim var. MR nin arka tekerinin kalin olusu renginin siyah olusu hosuma gidiyor. Egzozunun sekli ve alcak olusu hosuma gitmeyen yönleri cünkü boyum 183cm. MC'nin de rengi biraz ofsayt geliyor bana.

Kesinlikle Mc tavsiye ederim.İki aydır kullanıyorum.Yaklaşık 35 senelik motorcu olmama rağmen beni bu kadar memnun eden küçük cc li bir motosikletim olmamıştı.Arka lastiği 100/90-18 ebedında bir lastikle değiştirdim.Yani biraz genişlettim ve sanki daha konforlu oldu.Günde 140-150 km. yol yapıyorum ve tık demedi.BMW 1150 GS i kullanmaz oldum:queen:
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
MC modeli benim gözümde ve gönlümde de agir basiyor yukaridaki yazimda yazmayi unuttum MC nin birde gazli amortisörleri var. Ama nasil bir seyse MR de bir sekilde nedendir bilmiyorm bunun hic bir aciklamasi yok kafami mesgul ediyor. Sabah kalkiyorum internetten bu iki motoru arastiriyorum. Gece yataga yatiyorum kafamda bu iki motor. Param cok olsa ikisini birden alacagim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:31 ----------

Param var dediğine göre peşin indirimlerinden faydalanabilirsin. 2800 civarına tüm masraflar dahil alabileceğin yerler var. Sadece benim bildiğim iki yer var; biri Pendik'te diğeri Tuzla'da.


Kücük bir yerde yasadigim icin (akcay) Edremitte tek bayii var. Ve kendisini kasiyor. Gecenlerde MC modelini görmeye gittim ama yoktu MR yi getirmisler sadece. Ilk firsatta tekrar gidip su MR yi alici gözle bi tekrardan inceleyip üstüne oturacagim. Bakalim boyuma göre kücük gelecek mi. Gecen gittigimde MC ye fiks olmus vaziyette gittigimden MR ye hic bakmadim bile.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben MC için gidip MR aldım, hiç planlamamışken. :)

Sen ikisini yan yana gör öyle karar ver. Aldıktan sonra kafan daha rahat olur.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Ben MC için gidip MR aldım, hiç planlamamışken. :)

Sen ikisini yan yana gör öyle karar ver. Aldıktan sonra kafan daha rahat olur.

Ben bu yeni modelleri ilk gördügümde yani internette. Dedim ki tamam MC alirim. Bayiiye gittim MRyi gördüm ama dikkatli bakmadim bile. Zaten ellerinde MC olmadigi icin dogru düzgün bilgi bile veremedi. Hatta daha cikmadi bile dedi :) Halbuki MR elinde duruyor ve 40km ötedeki ilcede satildigini biliyorum aynende söyledim. Bisey diyemedi. Velhasil bu MR modelinde beni ceken bisey var ama anlayamadim gitti.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:48 ----------

MR ci arkadaslar : http://www.facebook.com/home.php?sk=group_101231279946113&ap=1

MC ci arkadaslar: http://www.facebook.com/home.php?sk=group_170646662951206&ap=1
 
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
2,425
Kesinlikle Mc tavsiye ederim.İki aydır kullanıyorum.Yaklaşık 35 senelik motorcu olmama rağmen beni bu kadar memnun eden küçük cc li bir motosikletim olmamıştı.Arka lastiği 100/90-18 ebedında bir lastikle değiştirdim.Yani biraz genişlettim ve sanki daha konforlu oldu.Günde 140-150 km. yol yapıyorum ve tık demedi.BMW 1150 GS i kullanmaz oldum:queen:

maşallah abi . bu yeni modeller yüzümüzü kara cıkarmadı desene.
 
Katılım
1 Eki 2005
Mesajlar
60
atiturhan arkadaşım bende uzun zamandır bu iki modeli araştırıyorum balıkesir havran bayisiyle konuştum ay sonunda mr ve mc modeller gelecek. istersen acele etmede havran bayisinede bir uğra belki daha hesaplı alırsın.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaslar sunlara bir bakin yaw... BU MONDIALLER SÜPER....
http://www.facebook.com/photo.php?pid=2832715&id=722825899&fbid=196869865899

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:02 ----------

atiturhan arkadaşım bende uzun zamandır bu iki modeli araştırıyorum balıkesir havran bayisiyle konuştum ay sonunda mr ve mc modeller gelecek. istersen acele etmede havran bayisinede bir uğra belki daha hesaplı alırsın.


Arkadasim, irtibatta kalalim o zaman... Ayvalik bayiisinde varmis. Acele etmek istemiyorum ama koca yaz gecti hala bi motor alamadim. Temmuz ayindan beri araniyorum.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben tamamen kış gelmeden birazcık olsun bineyim diye aldım, ama daha 85 km yapabildim. :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Ben tamamen kış gelmeden birazcık olsun bineyim diye aldım, ama daha 85 km yapabildim. :)

Sizden rica etsem söyle motorunuzun resimleriyle bizim agazimizin suyunu akitacak sekilde motorunuzun iyi kötü yanlarini.. izlenimlerinizi bize yazsaniz.. bizde keyifle okusak. :) ve belkide karar versek :)))
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst