Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Fotoğraf işi kolay, en sevdiğim iş sonuçta. Makro çekimlerle yakında koyacağım inşallah. :)

İyi kötü yanları olarak değerlendirecek olursak, bu daha benim ilk motorum ve motosiklet dünyasına ilk adımım. Hatta 1-2 ay önce debriyajı arka fren sanıyordum. :D

Velhasıl kısa zamanda öğrenmeye başlıyorsun neyin ne olduğunu.

İlk olarak garajdan başlayalım:
Motorumu apartmanın altındaki bir yere bırakıyorum, biraz soğuk bir yer. Sabahları ilk çalıştırışımda -belki motorun daha yol yapmayışından olacak- biraz zorlanıyor gibi. Yani ne bileyim, marşa bastı mı hazır olmalı diye tasarlıyorum kafamda, ama bunda biraz gaz açıp motorun ısınmasını beklemek gerekiyor. Yalnız gün geçtikçe bu olayların yaşanma süresi kısalıyor. Belki de rodaj bittikten sonra hiç olmayacak.

Ardından yola koyulalım:
Cumartesi günleri kurulan bir pazaryeri var burada, üzeri çadır tarzı platformlarla dolu. Belki bilirsiniz, en son İstanbul'da yapılan WRC etkinliğinde servis alanıydı ve birçok zaman motorlu araçlarla gösterilerin de yapıldığı bir yerdir. Ben burayı yeni keşfettim ve bomboş olduğu için de kendime eğitim alanı belledim. :)

Dönüş çalışmaları yaptım geçen gün: İlk slalomlarla başladım, oldukça kıvrak ve gitgide daha keskin dönüşler yapman için ayrıca bir güven veriyor. Ardından yaklaşık 2,5 - 3 metre çapında hayali bir dairede 5 tur attım. Allah'a şükür yatırmadım. :) Artık mahalle aralarındaki dönüşlerimde kendimi kasmadan dönebiliyorum bu sayede.

Oturuş oldukça rahat, ayağım rahatlıkla yere basıyor ve geri gitmem gerektiğinde rahatlıkla ayaklarımı kullanabiliyorum. (Boyum 1.76)

Ses tatminkar. Yani tipine göre güzel bir sesi var diyebiliyorsun.

Egzos borusu bir garip duruyor, ama fena değil. Zamanla hoş geliyor.

Performans buysa büyük cc'li motorları çok merak ediyorum. :) 5. vites 2500-3000 devirle yokuş yukarı çıkarken çok seri bir şekilde -vitesi küçültmeden- hızlanabiliyorsun.

Aydınlatma gayet iyi, far ve stop yapısı oldukça hoş.

Gösterge panelinin zemini beyaz, siyah olsaydı çok iyi olacakmış.

Ayak marşıyla çalıştırmayı bi türlü beceremedim, biri bana öğretsin. :D

Fren testleri yaptım kendimce, güven verdi açıkcası.

Ön süspansiyon harika, ama arkası için aynısını söyleyemeyeceğim. Acaba gazlı olsa daha mı hassas olurdu? Yine de fena değil.

Titreşim konusuna gelecek olursak, tarif edildiği kadarıyla titreşimi fazla olan motoru uzunca süre kullandıktan sonra ellerde etkisi hissedilirmiş. Ben rodajdan dolayı en yüksek 70 yapmışımdır, bu hızlarda gerek motor üstünde bir titreşim gerekse motordan indikten sonra bir belirti hissetmedim.

Isınma kısmını ben de merak ediyorum, hatta bu konuda takıntılarım vardır. Keşke bir hararet göstergesi olsaymış.



Şimdilik bunları yazayım, belki eklemeler yaparım yine. Fotoğrafları da yağmur olmazsa çekmeye çalışacağım.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
inzell, bu ayrıntılar için teşekkürler :cat:

Titreşim konusuna gelince, bu modellerde titreşim olmayacağı düşüncesine henüz kapılmayalım.

Benim KT yeni iken sadece 4.ooo - 4.5oo devir arasında hafif titreşim yapıyordu. Bunun dışında 80-85 km hıza kadar neredeyse titreşim olmuyordu. Titreşim kendisini 90 km hızdan itibaren hissettiriyordu.

Şu an ise her aşamada hafif de olsa titreşim var. Motor 37.000 km civarında.

Tüm modeller henüz rodajda. 150 MC ile 3.000 km yapmış arkadaşımız var forumda ama bu km rodajın tam olarak bittiği anlamına gelmiyor. Onun da en az bir 3.000km daha sonra titreşim konusunda vereceği bilgileri beklemek lazım.

Bir de şu var ki, bu modellerde balancer sistemi olsaydı, Mondial bunu motosiklet camiasına davul zurna ile duyururdu. Sitesindeki yeni modellerin hiç birinde bu konuda bilgi yok.
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Eyl 2010
Mesajlar
336
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
inzell, bu ayrıntılar için teşekkürler :cat:

Titreşim konusuna gelince, bu modellerde titreşim olmayacağı düşüncesine henüz kapılmayalım.

Benim KT yeni iken sadece 4.ooo - 4.5oo devir arasında hafif titreşim yapıyordu. Bunun dışında 80-85 km hıza kadar neredeyse titreşim olmuyordu. Titreşim kendisini 90 km hızdan itibaren hissettiriyordu.

Şu an ise her aşamada hafif de olsa titreşim var. Motor 37.000 km civarında.

Tüm modeller henüz rodajda. 150 MC ile 3.000 km yapmış arkadaşımız var forumda ama bu km rodajın tam olarak bittiği anlamına gelmiyor. Onun da en az bir 3.000km daha sonra titreşim konusunda vereceği bilgileri beklemek lazım.

Bir de şu var ki, bu modellerde balancer sistemi olsaydı, Mondial bunu motosiklet camiasına davul zurna ile duyururdu. Sitesindeki yeni modellerin hiç birinde bu konuda bilgi yok.


30bin km dir bir motorun asıl rodajı.tabii o zamana kadar sakatlanmazsa. :)
ben 1700 km deyim.ve 130 km hızı da gördüm.hafif güçte bir matkapla darbesiz kısımdayken delme işlemi yaparsında titrer ya. mc de titreşim bundan daha az.
şayet balansör olmadan bunu başarabilmişseler gerçekten bu motora zaman ve para ayırmışlar demektir.kendimizi kandırmayalım.
ben bu arada iki arada bir derede kalan arkadasıma mr ı da kullanmış biri olarak 100 tl fazlaverip mc yi almasnı öneririm.bir de su var ki mc yi görmediği için ve sadece mr ı gördüğü için (mr da güzel) mr a aşık olmuş :).
mc de selektör var,vites göstergesi var,daha yüksek ebat olarak,gazlı amartisör var(cukurdan geç nedemek istediğimi iyi anlarsın :) ),ama arka teker ince ve istanbul da gördüğüm kadarıyla mc mr dan cok cok fazla satmış.yani 2. el piyasası daha güçlü olabilir.senin boyunda mc ye göre biçilmiş kaftan.
herşeyi geçtim, bu arada yılların deneyimi necati abinin dediğine kulak vermek gerekiyor.tecrübe bilgiden önce gelir.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Şimdilik bunları yazayım, belki eklemeler yaparım yine. Fotoğrafları da yağmur olmazsa çekmeye çalışacağım.

Arkadasim, bu verdigin bilgiler icin cok tesekkür ederim. Resimleri elbette bekliyoruz. Sahsi fikrim sogukken motorun gec calismasi normal. Jiklet yok mu? Ben motorum oldugu dönem ilk calistirmada özellikle bi yarim mars basardim. Yarim marstan kastim yani motor calismayacak kadar bi marsa basmak. Bunu su sebeple yapardim. 1) Karbüratöre bir miktar benzin cekilebilsin. ikinci ve en önemli sebep motor ic elemanlarinin yaglanabilmesini saglamak. Bildiginiz üzere icten yanmali motorlarda ilk calistirma ani önemlidir.
Bunu yaptiginda emin ol motorun ikinci bastigin marsta calisacaktir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:11 ----------

Bir de şu var ki, bu modellerde balancer sistemi olsaydı, Mondial bunu motosiklet camiasına davul zurna ile duyururdu. Sitesindeki yeni modellerin hiç birinde bu konuda bilgi yok.

Balancer yoksa bu titresimi nasil düsürdügünü merak ettim dogrusu. Tüm kullanici ve satisini yapan bayiilerin özellikle bu titresimin asgaride oldugu bildiriliyor. Neticede kullanici arkadaslarda bunu tasdikliyor. Valla farkli bi teknik icat ettilerse tebrik etmek lazim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:15 ----------

mc de selektör var,vites göstergesi var

Bildigim kadariyla MR modelinde de vites göstergesi var.

32365738cr0.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:22 ----------

Vakit ayirabilirsem bugün tekrardan bayiiye gidecegim ve su MR modelini inceleyecegim. Üstüne oturup bi bakacagim ufak gelecekmi bana diye. Ve ayrintilarini gözden gecirecegim. Özetle alici gözüyle tekrardan bi bakacagim. :)
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Motorun ön uç kısmındaki uzantı balancer. Evet sitede yazmıyor olabilir ama görüntü böyle. Ayrıca balancer olmayan motor zangır zangır masaj cihazı gibi titrer.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Balancer yoksa bu titresimi nasil düsürdügünü merak ettim dogrusu. Tüm kullanici ve satisini yapan bayiilerin özellikle bu titresimin asgaride oldugu bildiriliyor. Neticede kullanici arkadaslarda bunu tasdikliyor. Valla farkli bi teknik icat ettilerse tebrik etmek lazim :)

Demek istediğim tam anlaşılmamış. 3,5 yıllık Mondial 125 KT kullanıcısı olarak diyorum ki, eğer balancer yoksa bile motor henüz yeni iken fazla titreşim olmuyor.
Ben de titreşim belası emin ol 6.000 km'den sonra falan başladı. Bu forumda hep "titreşim rodajdan sonra azalır" türünden ifadeler okudum ve modele göre doğru olabilir. Ancak bende tersi oldu.

Dolayısıyla, balancer olup olmadığından emin değilken motor titremiyor demek için henüz erken, yeni iken zaten titremiyor dedim. Ama şimdi arkadaşlar balancer olduğu konusunda bilgiler iletmiş ve bu herkesten çok belki benim hoşuma giden bir durum. Çünkü seviyorum bu değişik tarzdaki modelleri.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Balancer dedigimiz parca resimdeki isaretli olanmidir?


011saa.jpg

Resimden görünen bildiğimiz 150 cc'lik çinli motorların kapakları gibi değil motor kapağı anladığım kadarı ile motoru üstten egzantirikli. Kırmızı daire içerisinde işaretli olan yerler demek zorundayım birisi motor-şase bağlantı noktası diğeri karteldeki yağı soğutmak için konulmuş hava kanalları.. Ama Balancer dedikleri şey motor bloğu üzerine konulmuş hava kanalları arasına sıkıltırılmış çeşitli ebatlardaki ağırlıklar olması lazım.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Bolca fotoğraf çektim, MR'ın konusuna eklerim kısa süre içerisinde.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Bolca fotoğraf çektim, MR'ın konusuna eklerim kısa süre içerisinde.

Bu aksam benimde sürprizim var :queen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:54 ----------

Bu arada biri balancer konusuna bi aciklik getirirse bilgilenmis olacagiz. Ben sahsen bilmiyorum nerede oldugunu ve nasil bisey oldugunu.. Hassas bir motor takozu olarak düsünüyordum :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
Arkadaslar bugün, siddetli yagmura ragmen merakima yenilerekten 150MC modelinin satildigi bulundugumu bölgedeki tek bayiiye gittim. 55km yol gittim. 55km de geri döndüm. Isin kötü tarafi yola cikmadan lastigimin yarildigini fark ettim. Yedek lastigi takip yoluma devam ettim. Ayvaliktaki mondial bayiisinin lastik saticisi oldugunu da bildigim icin bu yola ciktim. Isime gelen bir lastik olursa alirim diye düsündüm. Bu arada belirteyim arabayla gidiyorum. Gitmeden önce Edremit körfezindeki cevre ilcelerdeki tüm bayiileri aradim. Telefonlarini mondialin web sitesinden aldim. Dedigim gibi bir tek ayvalikta vardi bu MC modeli. Telefonlastiktan sonra gittim. Yeri elimle koymus gibi buldum. Yeni modellerden birde 125lik drift modeli vardi resimler zaten asagida. Cok yakisikli motor vesselam. Ama ebat olarak bana kücük geldi. O yüzden MC ye karar verdim. Ama rengi olsun sekli semali 10numara motor bence. Nasipse yarin diger ilceye gidip MR modelina tekrardan bakacagim. Resimlerini buraya koyarim. Ama o motorunda MC ye göre kücük oldugunu biliyorum. O yüzden MC nihayi karardir. Nasipse Cuma günü tekrardan Ayvaliga gitmem gerekiyor. Cünkü arabam icin 4 lastik siparisi verdim. Bi aksilik olmazsa MC yide alip geliyorum. Buyrun resimlere..

p1606271010.jpg


p161201271010.jpg


p160701271010.jpg


p161202271010.jpg


p160702271010.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
MC hem daha uzun, hem daha yüksek. Senin için daha mantıklı olabilir.

Şayet MR tam bana göre; 62 kg/1.76 boy. :)
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
p1608271010.jpg


p1612271010.jpg


p1621271010.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:16 ----------

MC kullanicisi arkadaslardan ögrenmek istedigim bir konu var. Mondialin sitesinde fiyat 2975TL yaziyor. Bu anahtar teslim fiyatimidir? Evraklariyla birlikte yani?
Ben bugün motora bakmaya gittigimde biraz pazarlik ettim. 2800TL'ye düstüler. Plaka + sigorta bana ait. Yani 200TL ayrica. Motor oluyor 3000TL. Bir adet kask hediye ediyorlarmis ama kaskin fiyati 20TL :) Kaskim var diyemezsin yani.
Sizler kaca aldiniz?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Ben MC almadım, ama satan abi ikisine de aynı fiyatı biçti. Tüm masraflar dahil + 2 tane kask (mondial yazıyor üzerinde :) ) 2800'e aldım. Sivernson'da aynı yerden aynı fiyata almıştı sanırım.

Yalnız nakit parayla bu fiyata.
 
Katılım
9 Şub 2010
Mesajlar
939
hmm bu durumda benim gittigim yer bana biraz iteliyor... 2800TL motor + plaka masrafini bana yüklüyor. 3000TL ediyor. Ki bu yerden arabama 4 lastik aliyorum. Siparis verdim, cuma günü takilacak aracin üstüne bi aksilik olmazsa. Daha siki bir pazarlik yapmam lazim. istedigim fiyattan vermezse almam.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Aldığım yer kargo ile de gönderiyor, bilmiyorum işe yarar mı?..
 
Katılım
27 Tem 2008
Mesajlar
1,367
hmm bu durumda benim gittigim yer bana biraz iteliyor... 2800TL motor + plaka masrafini bana yüklüyor. 3000TL ediyor. Ki bu yerden arabama 4 lastik aliyorum. Siparis verdim, cuma günü takilacak aracin üstüne bi aksilik olmazsa. Daha siki bir pazarlik yapmam lazim. istedigim fiyattan vermezse almam.

Hiçbir Mondial bayisi plaka ve ruhsat masrafını üstlenmiyor.Sana verilen fiyat makul bir fiyat:cat:Benim satın aldığım bayi arkadaşım olmasına rağmen kredi kartına 12 taksit 3000TL.ye bırakabildi ancak.Masraflarıda ben üstlendim.Yanlız bana kıyağı ocak ayından itaberen ödemeye başlayacağım.Yani aşağı yukarı 5 ay ödeme yapmayacağım.
Bu arada gri renkte olan motosiklette mondial mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst