- Katılım
- 30 Eyl 2010
- Mesajlar
- 3,389
Fotoğraf işi kolay, en sevdiğim iş sonuçta. Makro çekimlerle yakında koyacağım inşallah. 
İyi kötü yanları olarak değerlendirecek olursak, bu daha benim ilk motorum ve motosiklet dünyasına ilk adımım. Hatta 1-2 ay önce debriyajı arka fren sanıyordum.
Velhasıl kısa zamanda öğrenmeye başlıyorsun neyin ne olduğunu.
İlk olarak garajdan başlayalım:
Motorumu apartmanın altındaki bir yere bırakıyorum, biraz soğuk bir yer. Sabahları ilk çalıştırışımda -belki motorun daha yol yapmayışından olacak- biraz zorlanıyor gibi. Yani ne bileyim, marşa bastı mı hazır olmalı diye tasarlıyorum kafamda, ama bunda biraz gaz açıp motorun ısınmasını beklemek gerekiyor. Yalnız gün geçtikçe bu olayların yaşanma süresi kısalıyor. Belki de rodaj bittikten sonra hiç olmayacak.
Ardından yola koyulalım:
Cumartesi günleri kurulan bir pazaryeri var burada, üzeri çadır tarzı platformlarla dolu. Belki bilirsiniz, en son İstanbul'da yapılan WRC etkinliğinde servis alanıydı ve birçok zaman motorlu araçlarla gösterilerin de yapıldığı bir yerdir. Ben burayı yeni keşfettim ve bomboş olduğu için de kendime eğitim alanı belledim.
Dönüş çalışmaları yaptım geçen gün: İlk slalomlarla başladım, oldukça kıvrak ve gitgide daha keskin dönüşler yapman için ayrıca bir güven veriyor. Ardından yaklaşık 2,5 - 3 metre çapında hayali bir dairede 5 tur attım. Allah'a şükür yatırmadım.
Artık mahalle aralarındaki dönüşlerimde kendimi kasmadan dönebiliyorum bu sayede.
Oturuş oldukça rahat, ayağım rahatlıkla yere basıyor ve geri gitmem gerektiğinde rahatlıkla ayaklarımı kullanabiliyorum. (Boyum 1.76)
Ses tatminkar. Yani tipine göre güzel bir sesi var diyebiliyorsun.
Egzos borusu bir garip duruyor, ama fena değil. Zamanla hoş geliyor.
Performans buysa büyük cc'li motorları çok merak ediyorum.
5. vites 2500-3000 devirle yokuş yukarı çıkarken çok seri bir şekilde -vitesi küçültmeden- hızlanabiliyorsun.
Aydınlatma gayet iyi, far ve stop yapısı oldukça hoş.
Gösterge panelinin zemini beyaz, siyah olsaydı çok iyi olacakmış.
Ayak marşıyla çalıştırmayı bi türlü beceremedim, biri bana öğretsin.
Fren testleri yaptım kendimce, güven verdi açıkcası.
Ön süspansiyon harika, ama arkası için aynısını söyleyemeyeceğim. Acaba gazlı olsa daha mı hassas olurdu? Yine de fena değil.
Titreşim konusuna gelecek olursak, tarif edildiği kadarıyla titreşimi fazla olan motoru uzunca süre kullandıktan sonra ellerde etkisi hissedilirmiş. Ben rodajdan dolayı en yüksek 70 yapmışımdır, bu hızlarda gerek motor üstünde bir titreşim gerekse motordan indikten sonra bir belirti hissetmedim.
Isınma kısmını ben de merak ediyorum, hatta bu konuda takıntılarım vardır. Keşke bir hararet göstergesi olsaymış.
Şimdilik bunları yazayım, belki eklemeler yaparım yine. Fotoğrafları da yağmur olmazsa çekmeye çalışacağım.
İyi kötü yanları olarak değerlendirecek olursak, bu daha benim ilk motorum ve motosiklet dünyasına ilk adımım. Hatta 1-2 ay önce debriyajı arka fren sanıyordum.
Velhasıl kısa zamanda öğrenmeye başlıyorsun neyin ne olduğunu.
İlk olarak garajdan başlayalım:
Motorumu apartmanın altındaki bir yere bırakıyorum, biraz soğuk bir yer. Sabahları ilk çalıştırışımda -belki motorun daha yol yapmayışından olacak- biraz zorlanıyor gibi. Yani ne bileyim, marşa bastı mı hazır olmalı diye tasarlıyorum kafamda, ama bunda biraz gaz açıp motorun ısınmasını beklemek gerekiyor. Yalnız gün geçtikçe bu olayların yaşanma süresi kısalıyor. Belki de rodaj bittikten sonra hiç olmayacak.
Ardından yola koyulalım:
Cumartesi günleri kurulan bir pazaryeri var burada, üzeri çadır tarzı platformlarla dolu. Belki bilirsiniz, en son İstanbul'da yapılan WRC etkinliğinde servis alanıydı ve birçok zaman motorlu araçlarla gösterilerin de yapıldığı bir yerdir. Ben burayı yeni keşfettim ve bomboş olduğu için de kendime eğitim alanı belledim.
Dönüş çalışmaları yaptım geçen gün: İlk slalomlarla başladım, oldukça kıvrak ve gitgide daha keskin dönüşler yapman için ayrıca bir güven veriyor. Ardından yaklaşık 2,5 - 3 metre çapında hayali bir dairede 5 tur attım. Allah'a şükür yatırmadım.
Oturuş oldukça rahat, ayağım rahatlıkla yere basıyor ve geri gitmem gerektiğinde rahatlıkla ayaklarımı kullanabiliyorum. (Boyum 1.76)
Ses tatminkar. Yani tipine göre güzel bir sesi var diyebiliyorsun.
Egzos borusu bir garip duruyor, ama fena değil. Zamanla hoş geliyor.
Performans buysa büyük cc'li motorları çok merak ediyorum.
Aydınlatma gayet iyi, far ve stop yapısı oldukça hoş.
Gösterge panelinin zemini beyaz, siyah olsaydı çok iyi olacakmış.
Ayak marşıyla çalıştırmayı bi türlü beceremedim, biri bana öğretsin.
Fren testleri yaptım kendimce, güven verdi açıkcası.
Ön süspansiyon harika, ama arkası için aynısını söyleyemeyeceğim. Acaba gazlı olsa daha mı hassas olurdu? Yine de fena değil.
Titreşim konusuna gelecek olursak, tarif edildiği kadarıyla titreşimi fazla olan motoru uzunca süre kullandıktan sonra ellerde etkisi hissedilirmiş. Ben rodajdan dolayı en yüksek 70 yapmışımdır, bu hızlarda gerek motor üstünde bir titreşim gerekse motordan indikten sonra bir belirti hissetmedim.
Isınma kısmını ben de merak ediyorum, hatta bu konuda takıntılarım vardır. Keşke bir hararet göstergesi olsaymış.
Şimdilik bunları yazayım, belki eklemeler yaparım yine. Fotoğrafları da yağmur olmazsa çekmeye çalışacağım.