Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Ocak 2005
Mesajlar
567
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 Factory 2021
240-250 km gibi olmalı, 10lt ile 250km gitmelisin xmax ile, ama hava şartları da etken bunların hepsine
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
230 km civarlarında ışık yanıyor bende + 50 km daha gidiyorum 280-290 km civarlarını buluyor...
Ortalama 100 km de 4 lt civarı istanbul şehir içi karbüratörlü xmax için...

kuruş hesabı yerine 100km/lt oranı verirseniz daha iyi olur...Benzinin fiyatı dvmlı değişiyor malesef...
 
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
54
240-250 km gibi olmalı, 10lt ile 250km gitmelisin xmax ile, ama hava şartları da etken bunların hepsine

:cat: tesekkurler


230 km civarlarında ışık yanıyor bende + 50 km daha gidiyorum 280-290 km civarlarını buluyor...
Ortalama 100 km de 4 lt civarı istanbul şehir içi karbüratörlü xmax için...

kuruş hesabı yerine 100km/lt oranı verirseniz daha iyi olur...Benzinin fiyatı dvmlı değişiyor malesef...


:cat:tamamdır km olarak bakarım
ama senınkı masallah guzel gıdıyor :)
benım motorumun kayıs degısme zamanı gelmıs motorum 23800 lerde
sımdılık sehır ıcı bınıyorum ve su aralar kayıs alayamacagım ıcın ıdare edıyorum
kayısın benzın sarfıyatınla ılgısı vardır dımı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:31 ----------

benzın konusunda
ful depoyla sehır ıcınde ortalama 220 km gıdıyorum
genelde 40 50 arası dolasıyorum bazen hızlandıgımda oluyor
sızce yakıtıgım benzın normalmı

hesapladım 1 km de 0,210 kurus yakıyor

http://www.motosiklet.net/forum/mot...-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-53.html

ben buraya link koymustum yanlıs oldu galıba burada yakıt hesaplamak ıcın guzel bırt sey yapmıslar
oradakı hesaba gore benım motor 100km de 5,68 lt yakıyor

http://www.olcaysurucukursu.com/tuket.htm
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
:cat: tesekkurler





:cat:tamamdır km olarak bakarım
ama senınkı masallah guzel gıdıyor :)
benım motorumun kayıs degısme zamanı gelmıs motorum 23800 lerde
sımdılık sehır ıcı bınıyorum ve su aralar kayıs alayamacagım ıcın ıdare edıyorum
kayısın benzın sarfıyatınla ılgısı vardır dımı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:31 ----------



ben buraya link koymustum yanlıs oldu galıba burada yakıt hesaplamak ıcın guzel bırt sey yapmıslar
oradakı hesaba gore benım motor 100km de 5,68 lt yakıyor

http://www.olcaysurucukursu.com/tuket.htm

İnanın benim xmax sizinki gibi yaksa hemen satarım motoru :cherry:
Şaka bir yana benzin tüketiminiz oldukça yüksek çünkü diğer xmax kullanıcıların çoğu benim 100km/4lt oranından bile daha az benzin tüketiyor motorları...Kayış ın bu kadar etkisi olmaz benzin tüketiminin artmasına karbüratör hava ayarına filan baktırmanız lazım..
Motorunuzu mutlaka iyi bir ustaya gösterin...
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
Melesef , sanırım 1 seneden fazla oldu hala yamaha türkiye bişeyleri oturtmuş değil...
Daha ne kadar böyle sürücek acaba ...
 
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
54
anladım ama bır de su var ben marmaris'de yasıyorum,
sehır ıcınde kontagı kapatmadan gıdebılecegım en uzak mesafe 8 km ve oraya bazen aksamları gezmeye gıdıyorum durmadan gerı gelıyorum 16km :)
normalde kullandıgım zaman dukkandan carısıya gıtmem 1 dakıka bıle surmuyor
sız ıstanbulda yola cıktıgınız zaman uzun mesafe katedıyorsunuzdur onunda etkısı olacagını dusunuyorum
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
459
anladım ama bır de su var ben marmaris'de yasıyorum,
sehır ıcınde kontagı kapatmadan gıdebılecegım en uzak mesafe 8 km ve oraya bazen aksamları gezmeye gıdıyorum durmadan gerı gelıyorum 16km :)
normalde kullandıgım zaman dukkandan carısıya gıtmem 1 dakıka bıle surmuyor
sız ıstanbulda yola cıktıgınız zaman uzun mesafe katedıyorsunuzdur onunda etkısı olacagını dusunuyorum

Yok eğer agresif bi sürüş tarzınız yoksa sizin motor çok fazla yakıt tüketiyor...
genele bakarsak istanbul da motor kullananların yakıt tüketimleri diğer illere göre fazla olur sebebe gelirsek Malesef İstanbuldaki trafik hiç bir ilde yok:pale:
Benim de işle ev arası çok kısa 2,5 km civarı...
Motorunuzu mutlaka iyi bir ustaya göstermeniz lazım...

sız kayısı nereden aldınız
ben alabılrsem bunu almayı dusunuyorum

http://cgi.ebay.co.uk/Yamaha-X-Max-...97?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4152707605

Benim motorun kayışı mitsobishi kayış ile yenilendi zaten bildiğim kadarı ile orjinal kayışını da mitsobishi üretiyor...Malossi için çok fazla bilmemekle beraber performans kayışı ama ömrü kısa diyorlardı iyice araştırmadan almayın derim...
 
Katılım
21 Eyl 2010
Mesajlar
9
240-250 km gibi olmalı, 10lt ile 250km gitmelisin xmax ile, ama hava şartları da etken bunların hepsine



ben 40 küsür tl ye depo dolduruyorum 350 km gidiyor bir yanlışlık olmasın hesapta, benim hesabıma göre km de 0.15 tl yakıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------

YOK MU BAŞKA X-MAX Çİ:silent:

Ben varım burada
 
Katılım
23 Ocak 2005
Mesajlar
567
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 Factory 2021
ben 40 küsür tl ye depo dolduruyorum 350 km gidiyor bir yanlışlık olmasın hesapta, benim hesabıma göre km de 0.15 tl yakıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:02 ----------



Ben varım burada



beniz yazdığım litredir 10lt, TL değil :) hesap doğru, yan, 36,60tl ile 240-250 km ye tekabül ediyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:05 ----------

sız kayısı nereden aldınız
ben alabılrsem bunu almayı dusunuyorum

http://cgi.ebay.co.uk/Yamaha-X-Max-...97?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4152707605

kayış konusunda pirellide oldukça uzun ömürlü ve sağlamdır, bilginize
 
Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
14
Arkadaşlar benim motor karbüratörlü 2008. Ayar yaptırmadan önce (fark edene kadar) oldukça iyi benzin yakmış. Sonra ustaya gidip karbüratörü kontrol ettirdim. Şimdi 5.6 lt benzin (20 TL) ile 140 km gidiyor (şehir içi). Fakat bir arkadaşın da dediği gibi ben Aydın'da oturuyorum. Gittiğim mesafe zaten 3 km, 1 km motor ancak ısınıyor. Yani aldığım yolun neredeyse % 30'unu jikleli gidiyorum. Bununla birlikte şehir dışında 100 km'de 3,2 lt yakıyor (tek kişi ve ort 100 km sürat) . Çok kez denedim. 120'nin üzerine çıkarsan hesap falan kalmıyor (tahminimce 5-6 lt yakıyor). Yeni motor alacak arkadaşlar bu motorun yakıt tüketiminden korkmasınlar. Diğerleri de hiç az yakmıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:15 ----------

Ben akü boşaldığında motoru laptop akümle çalıştırıyordum. Bu bir gerçek, çünkü bizzat yapan benim. Laptobun aküsünü bir gece tam şarj yapıyordum (3.6 A, 10,8 V) ve kendi geliştirdiğim bir kablo ile motorun aküsünü hiç sökmeden kutuplara bağlayıp marşa basıyordum. Bu şekilde 5-6 kez xmax'ı çalıştırdım. Ve bu denemelerde motorun aküsü o kadar bitikti ki lambalar bile zor yanıyordu. Fakat laptobu satınca iş bozuldu. Şimdi benim yaris'in aküsüyle çalıştırıyorum. Aslında bu laptoptan daha az zahmetliymiş. Ben bunu kırsalda acil durumlarda kullanılsın diye belirtmiştim. Yoksa kimseye tavsiye etmiyorum. Durum budur.
 
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
210
grenajım çok şükür geldi
ben çiziklerden dolayı yeni grenaj aldım kırık yada çalınma falan yokdu
fakat yeni gelen grenajda 4 çizik var birtanesi oldukça belirgin
geri verdim grenajı Yarrabim ya sen sabır ver
40 gün daha bekle şimdi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:00 ----------

bunların önfarları kaç w 35mi 60 mı
osram veya philips ampul alacam
birtanesi bayadır patlak
 
Katılım
23 Ocak 2005
Mesajlar
567
Motosikleti
Aprilia Tuono V4 Factory 2021
Arkadaşlar benim motor karbüratörlü 2008. Ayar yaptırmadan önce (fark edene kadar) oldukça iyi benzin yakmış. Sonra ustaya gidip karbüratörü kontrol ettirdim. Şimdi 5.6 lt benzin (20 TL) ile 140 km gidiyor (şehir içi). Fakat bir arkadaşın da dediği gibi ben Aydın'da oturuyorum. Gittiğim mesafe zaten 3 km, 1 km motor ancak ısınıyor. Yani aldığım yolun neredeyse % 30'unu jikleli gidiyorum. Bununla birlikte şehir dışında 100 km'de 3,2 lt yakıyor (tek kişi ve ort 100 km sürat) . Çok kez denedim. 120'nin üzerine çıkarsan hesap falan kalmıyor (tahminimce 5-6 lt yakıyor). Yeni motor alacak arkadaşlar bu motorun yakıt tüketiminden korkmasınlar. Diğerleri de hiç az yakmıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:15 ----------

Ben akü boşaldığında motoru laptop akümle çalıştırıyordum. Bu bir gerçek, çünkü bizzat yapan benim. Laptobun aküsünü bir gece tam şarj yapıyordum (3.6 A, 10,8 V) ve kendi geliştirdiğim bir kablo ile motorun aküsünü hiç sökmeden kutuplara bağlayıp marşa basıyordum. Bu şekilde 5-6 kez xmax'ı çalıştırdım. Ve bu denemelerde motorun aküsü o kadar bitikti ki lambalar bile zor yanıyordu. Fakat laptobu satınca iş bozuldu. Şimdi benim yaris'in aküsüyle çalıştırıyorum. Aslında bu laptoptan daha az zahmetliymiş. Ben bunu kırsalda acil durumlarda kullanılsın diye belirtmiştim. Yoksa kimseye tavsiye etmiyorum. Durum budur.

diğerleri konusunda tabiki haklısın italyanlar hatta daha fazla yakıyor,

bunun dışında bilmeniz gereken bir konu var, yola çıktıktan sonra rolantiye düşmedikçe gaz üzerinde giderken jikle diye birşey kalmaz, sadece motorun soğuk olması belki biraz fazla yakmaya neden olabilir (enjektörlüler hariç).

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:37 ----------

grenajım çok şükür geldi
ben çiziklerden dolayı yeni grenaj aldım kırık yada çalınma falan yokdu
fakat yeni gelen grenajda 4 çizik var birtanesi oldukça belirgin
geri verdim grenajı Yarrabim ya sen sabır ver
40 gün daha bekle şimdi

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:00 ----------

bunların önfarları kaç w 35mi 60 mı
osram veya philips ampul alacam
birtanesi bayadır patlak

farlar 35w/35w
ama ampulün tırnağını eğerek 55/60 kullanabilirsin, ancak gördüğüm kadarı ile kablolar çok ince 35W a göre çekilmiş. dilersen bende 35w çıkarttıklarım var, uçmadan kaçmadan vereyim çiftini
 
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
54
bende ampülü degıstırdım
tam hatırlamıyorum ama h4 du galıba 60/55 olması lazım
ama fazla ısınıyor
park lambasının orası hafıf tavlamıs

halil bey sizdekı ampulu kaca verırsınız almak ıstesek
 
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
184
Slm arkadaşlar bi sorum olucak xmax ın hangi modelden sonrası enjeksiyonlu ve dış görünüşünden nasıl anlarız enjeksiyonlu olup olmadıgını.?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst