Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Silindirin üzerindeki boru karter havalandırmasıdır sanıyorum. piston sekmanından kaçan yanmamış benzin artıkları üst kapaktaki yağları zamanla inceltebilir ve biriken nem oksitlenmeye neden olabilir. Bunu engellemek için hava filtresinin oradan bir hortum vasıtasıyla emilen temiz hava buradan PCV (pozitif krank havalandırması) valfi yardımıyla emme manifoltuna verilir ve orada yanması sağlanır. Bu hem çevreyi kirletmemek için de faydalıdır. Katalizor ise hızlandırıcı manasındadır. Eksoz içinde yanmamış gazların yüksek sıcaklıklara çıkartılarak hızla yanması sağlanır ve bu sayede eksoz emisyonları düşer.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------

Silindirin üzerindeki boru karter havalandırmasıdır sanıyorum. piston sekmanından kaçan yanmamış benzin artıkları üst kapaktaki yağları zamanla inceltebilir ve biriken nem oksitlenmeye neden olabilir. Bunu engellemek için hava filtresinin oradan bir hortum vasıtasıyla emilen temiz hava buradan PCV (pozitif krank havalandırması) valfi yardımıyla emme manifoltuna verilir ve orada yanması sağlanır. Bu hem çevreyi kirletmemek için de faydalıdır. Katalizor ise hızlandırıcı manasındadır. Eksoz içinde yanmamış gazların yüksek sıcaklıklara çıkartılarak hızla yanması sağlanır ve bu sayede eksoz emisyonları düşer.
Araçlarda kullanılan katalitik konvertör ise yüksek ısı ve içindeki bazı elementler (platinyum palladyum ve rodyum) sayesinde bir katalitik reaksiyon oluşturarak gazları başka daha zararsız hallere dönüştürürler. 2 yollu ve 3 yollu modelleri en çok görülen çeşitleridir. Gelişmiş dizel araçlarda daha karmaşık modelleri de mevcuttur.2 yollu katalitik konvertör

1. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
2. Yanmamış hidrokarbonları oksitleri (yanmamış ya da kısmı yanmış yakıtlar) karbon dioksit ve suya çevirir: CxH2x+2 + [(3x+1)/2] O2 → xCO2 + (x+1) H2O (bir yanma reaksiyonu ile)

3 yollu katalitik konvertörler ise

1. Nitrogen oxitleri nitrogen ve oxygen e dönüştürür: 2NOx → xO2 + N2
2. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
3. Yanmamış hydrocarbon (HC) ları carbon dioxide ve suya dönüştürür. CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Silindirin üzerindeki boru karter havalandırmasıdır sanıyorum. piston sekmanından kaçan yanmamış benzin artıkları üst kapaktaki yağları zamanla inceltebilir ve biriken nem oksitlenmeye neden olabilir. Bunu engellemek için hava filtresinin oradan bir hortum vasıtasıyla emilen temiz hava buradan PCV (pozitif krank havalandırması) valfi yardımıyla emme manifoltuna verilir ve orada yanması sağlanır. Bu hem çevreyi kirletmemek için de faydalıdır. Katalizor ise hızlandırıcı manasındadır. Eksoz içinde yanmamış gazların yüksek sıcaklıklara çıkartılarak hızla yanması sağlanır ve bu sayede eksoz emisyonları düşer.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------


Araçlarda kullanılan katalitik konvertör ise yüksek ısı ve içindeki bazı elementler (platinyum palladyum ve rodyum) sayesinde bir katalitik reaksiyon oluşturarak gazları başka daha zararsız hallere dönüştürürler. 2 yollu ve 3 yollu modelleri en çok görülen çeşitleridir. Gelişmiş dizel araçlarda daha karmaşık modelleri de mevcuttur.2 yollu katalitik konvertör

1. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
2. Yanmamış hidrokarbonları oksitleri (yanmamış ya da kısmı yanmış yakıtlar) karbon dioksit ve suya çevirir: CxH2x+2 + [(3x+1)/2] O2 → xCO2 + (x+1) H2O (bir yanma reaksiyonu ile)

3 yollu katalitik konvertörler ise

1. Nitrogen oxitleri nitrogen ve oxygen e dönüştürür: 2NOx → xO2 + N2
2. carbon monoxide i carbon dioxide e oksitler: 2CO + O2 → 2CO2
3. Yanmamış hydrocarbon (HC) ları carbon dioxide ve suya dönüştürür. CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O

vay be açıklama dediğin böyle olur.Sen ya kimya mühendisisin,ya makine en kötü ihtimal lise de bölümün sayısaldır.Helal olsun :cat: :cherry:
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
25
değerli arkadaşlar:
bu katalitik konvertörün görevini şöyle anlaşılır bir lisanla anladığım kadarıyla açıklayayım ben, siz de hata ve eksiklerimi gideriniz.
konvertör egzostan çıkan sıcak havayı tekrar silindirin içine veriyor, çünkü sıcak hava daha sağlıklı bir yanma sağlıyor. tabi bunu yaparken de katalizörden geçen pis gaz arınmış olarak gidiyor silindire. bazı motorlarda bu konvertör egzostun üzerinde olurken bazılarında da direkt olarak silindirdeki egzost çıkışına bağlı oluyor. iyi, hoş, güzel de neden kesiklikler yaptırıyor benim motoruma. tamam bir kaç hp güç kaybı oluyo anladık da niye bu gaz gecikmesi.! ayıptır.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
katalitik konvertörden hiç bir şekilde motora geri dönüş yoktur. Eksozdan çıkan gazlar bu parça yardımı ile yakılır ve daha zararsız hallere dönüştürülür. Eski modeller gaz akışını bir hayli engellediğinden güç düşüşüne de neden olmaktaydı. Bizim cbf150 lerde daha katalitik konvertör yok. Yeni modellerde emisyon kuralları gereği (lambda) oksijen sensörü bulundurmayan 2. yollu katalitik konvertör kullanılmış.

Sizin durumunuzda probleminiz bununla alakalı değil. silindir kapak havalandırması tıkalı olursa performansta düşüş olabileceği söylenir.
 
Katılım
10 Haz 2009
Mesajlar
232
inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
katalitik konvertörden hiç bir şekilde motora geri dönüş yoktur. Eksozdan çıkan gazlar bu parça yardımı ile yakılır ve daha zararsız hallere dönüştürülür. Eski modeller gaz akışını bir hayli engellediğinden güç düşüşüne de neden olmaktaydı. Bizim cbf150 lerde daha katalitik konvertör yok. Yeni modellerde emisyon kuralları gereği (lambda) oksijen sensörü bulundurmayan 2. yollu katalitik konvertör kullanılmış.

Sizin durumunuzda probleminiz bununla alakalı değil. silindir kapak havalandırması tıkalı olursa performansta düşüş olabileceği söylenir.

Benimde merak ettiğim bir konuydu. Detaylı anlatım için teşekkürler. :cat: Eline sağlık.

inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden :)

Hadi hayırlı olsun şimdiden o zaman. Jr'ın motor gerçekten çok temizdi. Forumdan bir arkadaşa nasip olması iyi oldu.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
Jr.

Yeni aldığın vz800 hakkında biraz bilgi vermen mümkünmü?...Bu aralar bende buna diş biliyorum...

Mesela yakıtı,torku,beygiri,parçası,yol tutuşu,sürüş keyfi vs.vs.kaç model,kaç km'de kaç para,piyasası...Çokmu sordum yaa:)

...
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
25
katalitik konvertörden hiç bir şekilde motora geri dönüş yoktur. Eksozdan çıkan gazlar bu parça yardımı ile yakılır ve daha zararsız hallere dönüştürülür. Eski modeller gaz akışını bir hayli engellediğinden güç düşüşüne de neden olmaktaydı. Bizim cbf150 lerde daha katalitik konvertör yok. Yeni modellerde emisyon kuralları gereği (lambda) oksijen sensörü bulundurmayan 2. yollu katalitik konvertör kullanılmış.

Sizin durumunuzda probleminiz bununla alakalı değil. silindir kapak havalandırması tıkalı olursa performansta düşüş olabileceği söylenir.

değerli kardeşim cbf 150 de bulunan bu parça katalitik konvertör değilse nedir? ayrıca geri dönüşümü hava filtresine bağlanmak suretiyle mevcut. ve bu parçanın iptali kesintileri azaltmış bulunmakta. bunu bizzat yaşamış bulunuyorum. cbf deki bu parçanın görevini bize yazarsan istifade edecek ve sana minnettar olacağız.
 
Katılım
16 Tem 2007
Mesajlar
1,027
Motosikleti
Dl650vstorm
demişki aydoğanx=Oğuz hocam hadi hayırlı olsun. Senin motor hızlı satıldı gerçekten.
Temiz motor kendini belli ediyor.
Umarım kısa sürede gönlündeki cruiser motoruna kavuşursun.

sağolasın ismail Allah herkesin gönlüne göre versin :rendeer:

cbf150 ciler,, tam 2,5 yıl ve 22000 km. kullandığım ve yarın kısmetse devrini vereceğim motorum bu zaman içerisinde 3 kez ampül değişimi ve periyodik bakımları haricinde, kesinlikle birkez olsun arıza çıkarmadığı gibi bir an bile beni üzmemiş , karda yağmurda aşırı sıcakta trafikte ve uzun yolda birkez bile : aha yolda kaldık :dedirtmemiştir :cat:
bir cbf150 almayı düşünenlere ve buradaki dostlarıma samimi duyurumdur :)
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
mşanveren,

vz800 harika motor da hondadan sonra pişmanım. yaşı nedeniyle debriyaj bölümünde bi sorun çıktı 1 ayda gelecekmiş parçası. 500 lira da masraf çıkardılar. haydi hayırlısı el mahkum ödeyeceğiz.

not: ne motor alacaksanız honda alın. en azından ankarada bu böyle. cruiser isteyen şadova yönelsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
aga arkandaki dükkanın ismi süpermiş.

neşeli ahmet :mrgreen:

herkese sıcacık selamlar! sean kardeşimle anlaştık, kısmetse cuma günü motorum kendisinindir.

eyvallah evren hocam bu arada yeni motorunda hayırlısı olsun inşallah allah kaza bela vermesin maşallah:) aga şimdi tükkanımız manisada takip işlerinde meşhurdur neşeli ahmet dedin mi herkes bilir ve severler ahmet abide bizi sever sagolsun elemanıda arkadasımdır yanına çay içmeye sohbete ugramıstım bı foto cekıverdık hemencık cbflerımızle eklıyeyım ıstedım bende :):rendeer::wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:30 ----------

Dostlar merhaba.
Dün arkadaşım benim cbf'e 97oktan yakıt koydurmuş full depo,sizce bir zararı olurmu? 95 in üstüne eklenen 97 oktan motor parçalarına bir zarar verebilirmi?
Birde; jantlarda ve plastik bölgelerde boyaya zarar vermeden komple temizlik nasıl yapabilirim,önerebileceğiniz bir ürün ,yöntem varmıdır?

üstad 125 ccye kadar 97 oktan oktanın kunlanılmasını pek tavsıye etmıyorlar ancak bızımkıler zaten 150 cc bı sıkıntı yaratmaz bende arada kunlanıyorum 97 oktanı sıkıntı yok jantlar için gazyagını kunlanabılırsın ben oyle yapıyorum plastık ve grenaj kısımlarınıda en guzelı polısh pasta yada cila yaparak parlatman daha verımlı olucaktır yada grossmarketlerde bazı araç temızleme kımyasallarında kunlanabılırsın:)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:35 ----------

inşallah bu cuma aranızdayım arkadaşlar.
Evren abi motoruna inanılmaz temiz bakmış. 0km motordan daha güzel duruyor. sanırım cila yüzünden :)

dostum hayırlısı olsun şimdiden hoşgeldin:)
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
31
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
eyvallah evren hocam bu arada yeni motorunda hayırlısı olsun inşallah allah kaza bela vermesin maşallah:) aga şimdi tükkanımız manisada takip işlerinde meşhurdur neşeli ahmet dedin mi herkes bilir ve severler ahmet abide bizi sever sagolsun elemanıda arkadasımdır yanına çay içmeye sohbete ugramıstım bı foto cekıverdık hemencık cbflerımızle eklıyeyım ıstedım bende :):rendeer::wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:30 ----------



üstad 125 ccye kadar 97 oktan oktanın kunlanılmasını pek tavsıye etmıyorlar ancak bızımkıler zaten 150 cc bı sıkıntı yaratmaz bende arada kunlanıyorum 97 oktanı sıkıntı yok jantlar için gazyagını kunlanabılırsın ben oyle yapıyorum plastık ve grenaj kısımlarınıda en guzelı polısh pasta yada cila yaparak parlatman daha verımlı olucaktır yada grossmarketlerde bazı araç temızleme kımyasallarında kunlanabılırsın:)

çok teşekkür ederim üstadım :)
 
Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Bu sabah işe gelirken dip gaz giderken egzos patladı 5-6 kere sanırım. Bunu neden yapar. gazı kesince toparlıyor ama gaz verincede tekrarladı.

Birde sabahları jigle cekmeden stop eder oldu.

6500 km de bakımları full yapıldı.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
mşanveren,

vz800 harika motor da hondadan sonra pişmanım. yaşı nedeniyle debriyaj bölümünde bi sorun çıktı 1 ayda gelecekmiş parçası. 500 lira da masraf çıkardılar. haydi hayırlısı el mahkum ödeyeceğiz.

not: ne motor alacaksanız honda alın. en azından ankarada bu böyle. cruiser isteyen şadova yönelsin.

Eyvallah...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst