Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 May 2007
Mesajlar
3,081
Benim motorda yuksek devirlerde cızıltı geliyor sinir ediyor beni nasil aşarım?
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
449
60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.

Selamlar. Eğer yanlış yazmadıysan 60kmde yeni bir motor daha rodaj aşamasındadır. En azından ilk 1000-1500 km böyle sorunları kafana takma. Aynı sorunları bende yaşadım ama şuanda motor resmen yağ gibi akıyor, hiçbir sorunu yok...

1-Bu mevsimde çalıştırırken jikle kullanmaman gerekli, ancak rodaj döneminde olduğun için olabilir bendede öyleydi.
2-Birden ikiye çok yüksek devirde vites atarsan, yada üçten ikiye 50-60km gibi hızlarda düşürürsen vitesi ses çıkarması normal. Normal sürüşte de sorun çıkartıyorsa yine rodaj dönemi diyorum.
3-Motoru çok az öne iterek 1e atmayı dene. Motorlar zincirli aktarıma sahip olduğu için durduğu yerde vites atmaz. Zorlanır. Tekerler bir 10 cm hareket etsin aynı anda vitesi 1 e al. Göreceksin kolayca atacaksın 1 e. Kal sağlıcakla :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:03 ----------

çok güzel bir nıktaya değindin kardeş,
aynı sorun bendede var,
ama karburatör temizletip sübap ayarı yaptıracam 30000 de bakalım ondan sanıyorum,düzelirse buraya yazarım...

Bu dediğiniz olay bende eğer benzin deposu dibini çekiyorsa başıma geliyor. Gazı çok açsam bile tepki vermiyor hatta kompresyona giriyor motor. Ancak diğer türlü gaz kesip tekrar açtığımda hiçbir sorun yok. Hatta anında tepki veriyor motor. Tabi bu sizin gazı "ne kadar" hızlı açtığınızada bağlı...
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.

1'den 2 ye geçerken arada boş vites oldugu için ben o sesi ona bağlıyorum.Vites Düşürürkende devrinde olmazsa acayip sesler duyuyorum.Tüm motorlarda dururken boşa almak işkence olabiliyor.O bi sorun değil.
 
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
25
kıymetli arkadaşlar sorunu çözdüm.
gaz kesilip yenien verildiğinde başgösteren kesiklik katalitik konvertörden kaynaklanıyor. sözde bu konvertör hava kirliliğini önlemeye yönelik, ancak türkiyedeki benzinlerin farklı kalitelerde olması konvertörün işlevini bozuyor(muş). ben konvertörü iptal ettirdim motor çok rahatladı. küçük de olsa performansta artış oldu. karbratörden zannetmeyin değil! ben temizlemiştim değişen birşey olmadı, ta ki dün bu konvertör ile muhabbet kuruncaya kadar.
konvertör benzin musluğunun hemen yanında bulunan bir parça. bir kaç hortum bağlı. iptal edip bir deneyin memnun kalmazsanız tekrar bağlarsınız. tabi iptal etmek sökmekten ibaret değil! bağlı olan bir kaç hortumu da bir şekilde kapatmalısınız kör tapa ile.
size tavsiyem ustanızla görüşün fikirlerini alın daha sonra uygulayın.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.

1)Kışın bile jikley çekili vaziyette 5-10dk. çalıştırılmaz,en fazla 1dk. yeterli...Yaz aylarında jikleye gerek yok,hadi olduki çalışmadı jikleyi açarsın marşa basıp çalıştırdıktan sonra,jikle hemen kapatılır...

2)debriyaj ayarının olduğu (somun)'dan ayar yaptır.

3)2. verdiğim cevap 3. soru içinde geçerlidir:)

Bildiğim kadarıyla...

Daha net açıklayan arkadaşlar çıkıcaktır...Saygılarımla
 
Katılım
5 Tem 2010
Mesajlar
67
selama rkadaşlar,

satılık cbf 150 arıyorum. ilgilenen arkadaşların bu başlık altında bana ulaşabilirlerse memnun olurum. selamnlar. dogan
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
kıymetli arkadaşlar sorunu çözdüm.
gaz kesilip yenien verildiğinde başgösteren kesiklik katalitik konvertörden kaynaklanıyor. sözde bu konvertör hava kirliliğini önlemeye yönelik, ancak türkiyedeki benzinlerin farklı kalitelerde olması konvertörün işlevini bozuyor(muş). ben konvertörü iptal ettirdim motor çok rahatladı. küçük de olsa performansta artış oldu. karbratörden zannetmeyin değil! ben temizlemiştim değişen birşey olmadı, ta ki dün bu konvertör ile muhabbet kuruncaya kadar.
konvertör benzin musluğunun hemen yanında bulunan bir parça. bir kaç hortum bağlı. iptal edip bir deneyin memnun kalmazsanız tekrar bağlarsınız. tabi iptal etmek sökmekten ibaret değil! bağlı olan bir kaç hortumu da bir şekilde kapatmalısınız kör tapa ile.
size tavsiyem ustanızla görüşün fikirlerini alın daha sonra uygulayın.



Cbf de katalitik konvertor olduğunu ilk kez duyuyorum.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
49
Selamlar. Eğer yanlış yazmadıysan 60kmde yeni bir motor daha rodaj aşamasındadır. En azından ilk 1000-1500 km böyle sorunları kafana takma. Aynı sorunları bende yaşadım ama şuanda motor resmen yağ gibi akıyor, hiçbir sorunu yok...

1-Bu mevsimde çalıştırırken jikle kullanmaman gerekli, ancak rodaj döneminde olduğun için olabilir bendede öyleydi.
2-Birden ikiye çok yüksek devirde vites atarsan, yada üçten ikiye 50-60km gibi hızlarda düşürürsen vitesi ses çıkarması normal. Normal sürüşte de sorun çıkartıyorsa yine rodaj dönemi diyorum.
3-Motoru çok az öne iterek 1e atmayı dene. Motorlar zincirli aktarıma sahip olduğu için durduğu yerde vites atmaz. Zorlanır. Tekerler bir 10 cm hareket etsin aynı anda vitesi 1 e al. Göreceksin kolayca atacaksın 1 e. Kal sağlıcakla :)

:rendeer:Zaman ayırıp arkadasın sorusuna cevap yazmıssınız. Okudum yazmıs olduklarınızı.
Ancak bukadar guzel anlatılabılırdı.

HER SIFIR CBF 3.000 4.000 km gecene kadar. Sinir bozocu olabılıyor. ONDAN SONRA KAYMAK GİBİ BİNMEYE DOYULMUYOR. :cat:

ANLATILMAZ YAŞANIR...:queen:

:rendeer:

Benım CBF de 1 yasına gırdi. 12,000 km de su an.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:30 ----------

Şuanki fiyat üzerinden sıfır cbf150 almak sizce mantıklı mıdır? 4,140 lira ya ortalama ne kadar daha ekstra ücret gerekir. Diğer sorum ise yakıt tüketimi nedir? 100 km kaç litre veya km başına kaç kr. ?

Motorum 12,000 km de Muğlada benzin fiyatı oynadıgı için olsa gerek benımkı

10,5 krş yakıyorum şuan km başına

Uzun yolda 98 felan dusuyor.:cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:35 ----------

14000 kmde cbf için 2700 pahalımı??? Bence oldukça uygun bir fiyat hatta düşük bile.


tam km de suan. Herseyı alısmıstır onun. Fıyatıda Gayet normal hatta dusuk.. bıraz yuksek ıstede pıyasa olmesın. Ben satmaya kalktıgım zaman 2.000 tl vermek zorunda kalmayayım.:cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:39 ----------

Arkadaşlar bugün motorun 1000 km bakımı yaptırdım mototalde ilk bakım ücreti 15 tl sadece yağın parası alınıyor bütün kontrol yapıldı SHELL SX4 15W50 yağ kondu. Motor gayet rahatlamış ayarlarlardan sonra gayet mutlu ve memnunuz motorumla. Yeni alcakalara bilgi olsun diye yazıdım.


.

2.000 km sonra ön arka lastiğe dikkatlıce bak. Atma yapmaya baslayacaktır. Uzerınde gelen dura lastıklerın hepsı atma yaptıgını HONDA SERVISI bana soyledı ve dogruda atma yapıyor. 1 ay once 1 tane daha cbf 150 aldık onunkı dahı atma yaptı. Servıs garantı kapsamında sıfırını takıyor ve atma yapmıyor haberınız olsunn..
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Yanlışın var sanırım.Benim motorda 2006 dan beri var bu katalitik konvartör.

Birde katalitik konvertör budur :





Silindirin üstünden çıkan boru katalitik konvartördür.

çinliler de en arkada geri dönüşüm var konverter gibi birşey onu bilen varmı :)
Bu da geri dönüşüm olmasın ..
Mct 250 de de 2 tane var bundan . benim bildiğim de asıl konverter egsoz ara borusunun üstünde olur
konverter in içi seramik veya ince delikli sacdan oluşur....
motosikleti bilmiyorum ama arabada da enjeksiyonlusunda olur :)
bknz google de arattığınızda iptal edilirse performans etkisi ne olur hikayeleri döner dolaşır..
hatta aracımda çukura girince çıkır çıkır sesler geliyordu içindeki poerselen dağılmış ne çektim bir ben bilirim. 500-600 lira gibi fiyatları var. hatta bir link .
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...92-euro1-euro2-euro3-egzoz-cikisii-nedir.html
yada diğer bir başka konu..
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...28200-cbf-250-katalitik-konvertor-iptali.html

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:58 ----------

konverter geri dönüşüm yapmaz egsozdan çıkan çiğ yakıtı içeirisnde yakar bu nedenle de demirden veya porselenden ısıya dayanıklı maddelerden yapılır ki plastik hortumla bağlantı yapılmaz. çinli soçeterlerde arka çamurluk içlerinde plastik den görürsün benzin filtresi gibi aparatlar vardır o da geri dönüşüm yapar. yanmayan yajıt buharını karburatöre geri yollar..
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
katalitik konvertörle geri dönüşüm aynı şey mi yoksa farklı mı bilmiyorum ama cbf nin canını çıkarmış bi tanıdıgım o zımbırtıyı kapatınca aşırı bir performans artışı oldugunu söylemişti.
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Ben iptal ettim.Bu boruyu sökdüm oraya bir parça koydum oradan hava geçmesini engelledim.E bariz fark etti.5 nci vitese attığımda motorun bayıldığı yolda 5 nci vitese atıyorum daha devir yükseliyor.
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
katalitik konvertörle geri dönüşüm aynı şey mi yoksa farklı mı bilmiyorum ama cbf nin canını çıkarmış bi tanıdıgım o zımbırtıyı kapatınca aşırı bir performans artışı oldugunu söylemişti.

bana kalırsa ikisi farklı şeyler katölizör de yanmayan yakıt imha olur
geri dönüşümde yanma odasından karburatöre geri besleme yapar.
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
dostlar iyi geceler fotograf koyup reklendirelim azcık topiği hep gezmek tozmak olmuyo:)
dsc0280b.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
dsc0293r.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:49 ----------

dostlar iyi geceler fotograf koyup reklendirelim azcık topiği hep gezmek tozmak olmuyo:)
dsc0280b.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
dsc0293r.jpg
[/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
aga arkandaki dükkanın ismi süpermiş.

neşeli ahmet :mrgreen:

herkese sıcacık selamlar! sean kardeşimle anlaştık, kısmetse cuma günü motorum kendisinindir.
 
Katılım
30 Mar 2010
Mesajlar
31
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostlar merhaba.
Dün arkadaşım benim cbf'e 97oktan yakıt koydurmuş full depo,sizce bir zararı olurmu? 95 in üstüne eklenen 97 oktan motor parçalarına bir zarar verebilirmi?
Birde; jantlarda ve plastik bölgelerde boyaya zarar vermeden komple temizlik nasıl yapabilirim,önerebileceğiniz bir ürün ,yöntem varmıdır?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst