60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.
çok güzel bir nıktaya değindin kardeş,
aynı sorun bendede var,
ama karburatör temizletip sübap ayarı yaptıracam 30000 de bakalım ondan sanıyorum,düzelirse buraya yazarım...
60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.
60 km de cbf imin bazı sorunları var gözlemlediğim. merak ediyorum normal midir ?
1- sabah çalıştırdığımda jıgleyi çekiyorum 5-10 dk bekliyorum jigleyi kapatıyorum ama stop ediyor.
2- birinci vitesten ikiye gçerken ya da üçten ikiye düşerken bir gacırtı sesi geliyor.
3- durduğum yerde birinci vitesten boşa almakta zorlanıyorum. hele birisi bir cevap verebilirmi bunlara.
kıymetli arkadaşlar sorunu çözdüm.
gaz kesilip yenien verildiğinde başgösteren kesiklik katalitik konvertörden kaynaklanıyor. sözde bu konvertör hava kirliliğini önlemeye yönelik, ancak türkiyedeki benzinlerin farklı kalitelerde olması konvertörün işlevini bozuyor(muş). ben konvertörü iptal ettirdim motor çok rahatladı. küçük de olsa performansta artış oldu. karbratörden zannetmeyin değil! ben temizlemiştim değişen birşey olmadı, ta ki dün bu konvertör ile muhabbet kuruncaya kadar.
konvertör benzin musluğunun hemen yanında bulunan bir parça. bir kaç hortum bağlı. iptal edip bir deneyin memnun kalmazsanız tekrar bağlarsınız. tabi iptal etmek sökmekten ibaret değil! bağlı olan bir kaç hortumu da bir şekilde kapatmalısınız kör tapa ile.
size tavsiyem ustanızla görüşün fikirlerini alın daha sonra uygulayın.
Selamlar. Eğer yanlış yazmadıysan 60kmde yeni bir motor daha rodaj aşamasındadır. En azından ilk 1000-1500 km böyle sorunları kafana takma. Aynı sorunları bende yaşadım ama şuanda motor resmen yağ gibi akıyor, hiçbir sorunu yok...
1-Bu mevsimde çalıştırırken jikle kullanmaman gerekli, ancak rodaj döneminde olduğun için olabilir bendede öyleydi.
2-Birden ikiye çok yüksek devirde vites atarsan, yada üçten ikiye 50-60km gibi hızlarda düşürürsen vitesi ses çıkarması normal. Normal sürüşte de sorun çıkartıyorsa yine rodaj dönemi diyorum.
3-Motoru çok az öne iterek 1e atmayı dene. Motorlar zincirli aktarıma sahip olduğu için durduğu yerde vites atmaz. Zorlanır. Tekerler bir 10 cm hareket etsin aynı anda vitesi 1 e al. Göreceksin kolayca atacaksın 1 e. Kal sağlıcakla
Şuanki fiyat üzerinden sıfır cbf150 almak sizce mantıklı mıdır? 4,140 lira ya ortalama ne kadar daha ekstra ücret gerekir. Diğer sorum ise yakıt tüketimi nedir? 100 km kaç litre veya km başına kaç kr. ?
14000 kmde cbf için 2700 pahalımı??? Bence oldukça uygun bir fiyat hatta düşük bile.
Arkadaşlar bugün motorun 1000 km bakımı yaptırdım mototalde ilk bakım ücreti 15 tl sadece yağın parası alınıyor bütün kontrol yapıldı SHELL SX4 15W50 yağ kondu. Motor gayet rahatlamış ayarlarlardan sonra gayet mutlu ve memnunuz motorumla. Yeni alcakalara bilgi olsun diye yazıdım.
.
Cbf de katalitik konvertor olduğunu ilk kez duyuyorum.
katalitik konvertörle geri dönüşüm aynı şey mi yoksa farklı mı bilmiyorum ama cbf nin canını çıkarmış bi tanıdıgım o zımbırtıyı kapatınca aşırı bir performans artışı oldugunu söylemişti.
bana kalırsa ikisi farklı şeyler katölizör de yanmayan yakıt imha olur
geri dönüşümde yanma odasından karburatöre geri besleme yapar.