Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
yahu bizim motorda şanzuman mı varmış :)

arka teker kayışa direk bağlı değil yani arka varyatör küçük bir dişli sistemi ile arka teker miline bağlıdır yani şöyle anlatayım arka varyatör le ön varyatör birbirine kayışla bağlı arka varyatör 10 tur dönerse arka teker bu şanzıman sayesinde 5 tur dönüyor yani tork etkisi yaratmak için değilse motor yerinden kalkmaz :) bu dişli sisteminede şanzuman diyorlar sabit şanzuman:cat: bütün cvt scooterlerde bu böyledir ha şimdi sen vayatör nerde diyeceksin yan cvt kapağını çıkarınca hepsini gözünle görürsün
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2010
Mesajlar
3
mertyagcı 150 zc nin 115 yapanı war bnm en yakın arkadaşımında aynı motordan war bn 91 ı düz yolda tek kişi görüorum o tam yüz görüo

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:40 ----------

bu motorun performansını artırmak için napmam gerekli anlıcanız :pr:
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
yahu bizim motorda şanzuman mı varmış :)

CVT-tipi şanzuman var :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:02 ----------

mertyagcı 150 zc nin 115 yapanı war bnm en yakın arkadaşımında aynı motordan war bn 91 ı düz yolda tek kişi görüorum o tam yüz görüo

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:40 ----------

bu motorun performansını artırmak için napmam gerekli anlıcanız :pr:

Motora acik hava filtresi taktir, karburatörun icindeki memeleri buyulttur, daha acik egsoz kullan, bujini kaliteli taktir, sanziman kayisini kelvar tipi taktir, CDI/atesleme sistemini denistir bak ondan sonra motor eher ibreyi kirmiyorsa :queen:
 
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
32
[/COLOR]Bizim motorlarda sanziman yagi varmi ? - Evet varmis !

-->Emilyan abime:)

1.Motorun sanziman kapaginin en arka kisiminda 2 tane vida olacak, 10mm genisliginde, öburlerinden biraz daha kucuk. Biri yukarida biriside onun altinda.

2. Motoru 10 dk felan surki icindeki yag incelsin. Bunu yaptiktan sonra altta kalan vidayi sök, simdi sanziman yagi varmi yokmu görursun :)

3. Iyice bosaldigindan emin oldugun zaman onu vidayi yerine tak yine, cok dikkatli ol fazla sıkma, yiv kaparsa sifir alman gerekir.

4. Simdi ustteki vidayi sök, oraya her hangi marka 80/90w tipi yag doldurabilirsin, miktari 130-150ml kadar.

5. Herseyi eski haline getirdikten sonra motoru calistir ve birazcik gaza bas, eher yag kacagi varsa görursun ozaman.

6. Hadi gecmis olsun, bedavadan sanziman yagi denistirdin :)

hocam abi olmak falan benım için önemli değil hepimiz birbirimize yardımcı olalım yeter yinede bilmek istersen 25 yaşındayım ben yağcı elemanla konuştum difransiyel yağı değişimi dediğim olayı anlattım oda tam olarak dediki difransiyel ve şanzıman yağı aynıdır dedi aynı yere konur demedi tekrar kavga çıkarmayalım demek biz de geçen difransiyel kelımesını bunlar şanzıman olarak kullanmaya çalışmış bilmeyen arkadaşlar motorda benım bıldıgım kadarıyla 4 vites bulunuyor internette araştırdığımda öyle diyordu [elbet anlattıklarında haklısın motor ateşten güç üretir bunu şanzıman aktarırı şanzıman da bunu ya kayış yada şaftla difransiyele difransiyelde aks kollarıyla tekerlekler ]

senın anlattığın olayla benım bahsettiğim aynı sanırım sonuçta kitapta böyle bir bakım yazıyor ve bi çok arkadasımızın haberı yok sanırım benımde kıtap olmasaydı olmıycaktı sonra motora çinlilere sövüp sayalım biz önce nelere dikkat etmemız lazım onu öğrenelım hocam bu arada söylediklerin bizim motorla hemen hemen aynı bende değiştireyim hatta yapabılırsem resımde atıcam yardımcı olalım :)
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
Bilgisayarlarını yeni açanlar için özet geçelim...

150 ZC için Şanzıman=Difransiyel.:)

Yağsız bırakmıyormuşuz. Kontrol edilecekler listesine onu da ekliyoruz.

Ortalık 150 ZC tamir atölyesi gibi olmuş , süper gidiyor bence ortam , Full Teknik tam teknik:)

Hız sever arkadaşlar için bir topic daha açalım. "150ZC kadran topic" , sabah akşam orayı aşındırsınlar , database filan çöksün hatta. Ayrıca burada ben iki aydır ; son hız , ibre dayamak , yokuşta 120km/h gibi şeyleri hakkaten okumadan geçiyorum.

Motor sahibi canlar ve balalar. Cevap vermeyin Ignore en güzel method. Sadece şu hız meraklısı arkadaşların biraz ateşi sönmesi amacı ile lütfen cevap yazmayın. Okunmuyor. Anlamıyorlarda. Bir çok şeyin vebali üstümüze kalacak cidden.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
arkadaşlar istemeden maydonoz oldum kusura bakmayın
hız konusunda bir kaç diyeceğim var

eğer ibrelerinizin doğru gösterdiğini teyyid ettiyseniz 90km bence yeterli :cat:

ybr125 ve honda innova gibi motorlarla ibrelerinizi teyyid edebilirsiniz en basiti ybr125
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
hocam abi olmak falan benım için önemli değil hepimiz birbirimize yardımcı olalım yeter yinede bilmek istersen 25 yaşındayım ben yağcı elemanla konuştum difransiyel yağı değişimi dediğim olayı anlattım oda tam olarak dediki difransiyel ve şanzıman yağı aynıdır dedi aynı yere konur demedi tekrar kavga çıkarmayalım demek biz de geçen difransiyel kelımesını bunlar şanzıman olarak kullanmaya çalışmış bilmeyen arkadaşlar motorda benım bıldıgım kadarıyla 4 vites bulunuyor internette araştırdığımda öyle diyordu [elbet anlattıklarında haklısın motor ateşten güç üretir bunu şanzıman aktarırı şanzıman da bunu ya kayış yada şaftla difransiyele difransiyelde aks kollarıyla tekerlekler ]

senın anlattığın olayla benım bahsettiğim aynı sanırım sonuçta kitapta böyle bir bakım yazıyor ve bi çok arkadasımızın haberı yok sanırım benımde kıtap olmasaydı olmıycaktı sonra motora çinlilere sövüp sayalım biz önce nelere dikkat etmemız lazım onu öğrenelım hocam bu arada söylediklerin bizim motorla hemen hemen aynı bende değiştireyim hatta yapabılırsem resımde atıcam yardımcı olalım :)

Su ise bir bak allahin askina ya, adam servis gelmis sana sanziman yagi yok mu diyor, rezillik. Sen bana guven. Emilyan abi, youtube'ye girebilirsen GY6 gearbox oil change yaz, bizim motorlar GY6 tipi, yani Honda'nin eski scooter motorlarini kullaniyoruz :). Ordan görursuz varmi yokmu sanziman yagi. Buarada bizim motorlarda vitesli sanziman yok, CVT-tipi sanziman var. Yani ''Vitessiz'' gibi birsey, manuel ve otomatik sanzimanlara bakarak bunlar biraz daha esnek, hem iyi ekonomi ve performans veriyor. Benim yas 16 yani abimsin :)
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
32
Su ise bir bak allahin askina ya, adam servis gelmis sana sanziman yagi yok mu diyor, rezillik. Sen bana guven. Emilyan abi, youtube'ye girebilirsen GY6 gearbox oil change yaz, bizim motorlar GY6 tipi, yani Honda'nin eski scooter motorlarini kullaniyoruz :). Ordan görursuz varmi yokmu sanziman yagi. Buarada bizim motorlarda vitesli sanziman yok, CVT-tipi sanziman var. Yani ''Vitessiz'' gibi birsey, manuel ve otomatik sanzimanlara bakarak bunlar biraz daha esnek, hem iyi ekonomi ve performans veriyor. Benim yas 16 yani abimsin :)

numan kardeşim yanlış anlaşılmasın şanzıman yağı yok demedi adam (bide mondial servisi değildi bizim arabanın servisiydi) bizim kitaplarımızda geçen difransiyel yağı olayını anlatınca şanzıman yağıyla difransiyel yağı aynıdır farklı yerlerde kullanılır amaç aynı kullanım yerleri farklı diye açıkladı bence eksiklik mondial kitabında şanzıman yazması gerekiyormuş gibi geliyor ama kocaman firma vardır bildiği.

şanzıman konusuda emin değilim belki vites değil 4 kademeli birşeydir yanıltmıyayım ama araştırıcam

hocam bak bide ne güzel müjde verdim herkeze biz honda çakmasıda olsa güzel bir motorumuz varmış direk çinli değil :)
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
En yakın Mondial servisine git arkadaşım.Servisteki ustaya deki ben şanzuman yağı değiştirmek istiyorum.Bakalım sana ne diyecek bende merak ettim doğrusu.
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
arkadaşlar şanzuman yağı değişen bir yağ değil (sızmadığı eksilmediği sürece)

ayrıca 90 numara dişli yağı koyuluyor
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
arkadaşlar istemeden maydonoz oldum kusura bakmayın
hız konusunda bir kaç diyeceğim var

eğer ibrelerinizin doğru gösterdiğini teyyid ettiyseniz 90km bence yeterli :cat:

ybr125 ve honda innova gibi motorlarla ibrelerinizi teyyid edebilirsiniz en basiti ybr125

Yamaha ve Honda ibrelerini GPS'ye mi bagliyorda bu kadar eminsin onun ibresinin dogru gösterdigine ?
 
Katılım
26 Ağu 2008
Mesajlar
32
arkadaşlar şanzuman yağı değişen bir yağ değil (sızmadığı eksilmediği sürece)

ayrıca 90 numara dişli yağı koyuluyor

hocam yanlış anlama sözünü düşürmek için söylemiyorum kitapçıkta her 4000 km yada her 6 ayda bir diyor belki bizim motorların yıpranma oranı fazladır ama arbalarda genelde 60000 le 100000 arası araç ve motoruna göre değişiyor elbet farklı olanda vardır bazı suzukılerde 45000 dıye bılıyorum
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Emşlyan kardeş sen kitapçığa bakma git 10 tane servis gez ben şanzuman yağı değiştirmek istiyorum de bakalım sana ne diyecek.Bizim motorlarda şanzuman yağı değişmiyor.Nokta Nokta.Nokta
 
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
179
Emşlyan kardeş sen kitapçığa bakma git 10 tane servis gez ben şanzuman yağı değiştirmek istiyorum de bakalım sana ne diyecek.Bizim motorlarda şanzuman yağı değişmiyor.Nokta Nokta.Nokta

Yapma etme gözunu seviyim. Abi simdi bizim bu sanzimanlar variatör ve debriaj ile motordan gelen gucu arka lastige vermiyormu ? Buda demektirki bir surtunme gucu olusuyor. Metaller arasında oluşan sürtünme sonucu sert metal yumuşak metali aşındırır. Enerji kaybına neden olur. Bunu daha az bir veriye getirmek icinde araba ve motorsikletlerde yag kullanilir yoksa motor zaman gectikce biter gider, bu yuzdende belli bir KM sonra variatör, debriaj balatasi denismesi lazim arabada ve motorsikletlerde.
 
Katılım
19 Eki 2008
Mesajlar
1,025
Motosikleti
Honda Forza 250 (2026)
Ya bu motorlarda sadece motor yağı değişiyor.Aksini iddaa eden gitsin servise sorsun diyorum bişey demiyorumki.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst