Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
3
Beyler Merhaba bayanlarda varsa onlarada merhaba ben yeni üyeyim Kuzenime hediye olarak bu motoru almayı düşünüyorum mondial kanuni gibi markalarlada pek bilgim yok ama bi kullanıcı bana Full depoyla 80km ortalama kaç yaktıgını felan nasıl bi motor oldugunu kısaca acıklarsa sevinirim Konya gibi düz bi yerde kullanıcak aslında motora scooterla baslamak biraz hata yani minik tekerlek kaza oranı fazla olabilir herkeze kazasın belasız yolcuklar motorunuzada kendinizede iyi bakın bu arada soruma en kısa sürede cvp gelirse sevinirim 2 güne almayı planlıyorum
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
Beyler Merhaba bayanlarda varsa onlarada merhaba ben yeni üyeyim Kuzenime hediye olarak bu motoru almayı düşünüyorum mondial kanuni gibi markalarlada pek bilgim yok ama bi kullanıcı bana Full depoyla 80km ortalama kaç yaktıgını felan nasıl bi motor oldugunu kısaca acıklarsa sevinirim Konya gibi düz bi yerde kullanıcak aslında motora scooterla baslamak biraz hata yani minik tekerlek kaza oranı fazla olabilir herkeze kazasın belasız yolcuklar motorunuzada kendinizede iyi bakın bu arada soruma en kısa sürede cvp gelirse sevinirim 2 güne almayı planlıyorum

mrb h.g açık söylemek gerekirse ufak tefek arızaları çok çıkıyor eğer onları saymazsak bence çok iyi bi motor sürati , yokuşlarda çekişi , ve görüntüsü ile gayet güzel bi motor hem yüksek hem diğer schooterlara oranla daha uzun yüksek olması bence daha iyi kuzenin kendisini daha güvende hisseder alırsan şimdiden hayırlı olsun benzin ne kadar yakar ne kadar gider hiç hesaplamadım hiç bakma gereği duymadım umarım hoşuna gider alırsan gri al bence çok yakışıklıoluyor hem çizildimi görünmez gri belli etmez karar ve zevk sizin Saygılar..
 
Katılım
14 Nis 2010
Mesajlar
3
Saol erkin tesekkür ederim ben de gri düşünüodum da kuzen mavi mavi die tutturdu sözde verdim alcam mecbur daha yeni arastrdımda 10km 10TL filan diolar kanuni 150c seyhan 100km=2.5TL rodaj 3.5TL yakıo :)
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
Saol erkin tesekkür ederim ben de gri düşünüodum da kuzen mavi mavi die tutturdu sözde verdim alcam mecbur daha yeni arastrdımda 10km 10TL filan diolar kanuni 150c seyhan 100km=2.5TL rodaj 3.5TL yakıo :)

bende konyada kullanıyorum :D hergün bosna valilik arası gidip geliyorum :p 23+23 46 km min yol yapıyorum . 1500-2000 km yol yaptıktan sonra 5ytl ye 40 km yol yapıyordum sonrasında 6000 lere geldiğimde 5 ytlye 34-35 km ye kadar düştü , 3-5 gün önce kayış ve deb.balatası değişti şuan 7000 lerdeyim 5 ytlye 42 km yol yaptım ama tam sağlıklı ölçemedim henüz

motordan memnunum ancak servis olayından müzdaribtim kanımca artık çözüldü servisteki usta değişti. beklentilerini biraz kısarsan küçük tutarsan çok kullanışlı ve iyi bir motor , 2 kronik sorunu var biri egsoz , 2.si arka disk kaliper hava ayar vidası ; vidaları sıkı olduğu sürece ve düşmediği sürece sorun yok , bunların vidalarını sık sık kontrol edersen sıkıntı yaşamazsın , bencede gri al , benm ev arkadaşları ayda 1 düşüyorlar :D o kadar döküldü alet ama hala façası iyi :p gelecek ay krenajları full değiştirecem birde hakikaten yapısı motorun süper ufak tefek düşmelerde krenajlar çizik bile almıyor 3 nokta yere sürtüyor onlarda koyu gri bölümler olduğu için pek belli etmiyor
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
s.a zc ci arkadaşlar buda benim ilk motorumdu yadigar herşeyi bunda öğrendik :) zc topiğinde de bayağı takıldık vaktiyle de şimdi anasayfada görünce bi selam veriyim dedim
5058.jpg

Aleyküm selam caner, motoruna temiz bakmışsın..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:52 ----------

Beyler Merhaba bayanlarda varsa onlarada merhaba ben yeni üyeyim Kuzenime hediye olarak bu motoru almayı düşünüyorum mondial kanuni gibi markalarlada pek bilgim yok ama bi kullanıcı bana Full depoyla 80km ortalama kaç yaktıgını felan nasıl bi motor oldugunu kısaca acıklarsa sevinirim Konya gibi düz bi yerde kullanıcak aslında motora scooterla baslamak biraz hata yani minik tekerlek kaza oranı fazla olabilir herkeze kazasın belasız yolcuklar motorunuzada kendinizede iyi bakın bu arada soruma en kısa sürede cvp gelirse sevinirim 2 güne almayı planlıyorum


Bilal, zc modelleri veya diğer 150 cc scooterler;
kullanış tarzı ve hızına bağlı olarak ortalama yakıt sarfiyatı 100 km'de
3 veya 4 litredir. Hesaplamanı litre üzerinden yaparsan ileriki
dönemlerde hesaplamanda sapma olmaz. Çünkü benzine gelen
veya gelecek olası zam ileri aşamalarda seni yanıltır ve
çok fazla benzin yaktığın hissine kapılırsın. Yada benzin fiyatında
düşme olursa !.. az yakıt gideri anlamını taşır.
Akaryakıt istasyonlarında benzin aldıktan sonra yasa gereği fiş
veriyorlar. Alacağın benzini 100 km 'de bir kez alırsan en doğru
hesaplamayı yapmış olacaksındır..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:03 ----------

egzos kendi orjinal performans egzozu

hocam yakıtta fark edıyo begendıgınıze sevındım

arkadaslar abartmıssın demış abartıcak kadar bısey yapmadım
sade sayılır

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:12 ----------



Fethiye'li
gayet güzel olmuş süper. güle güle kazasız belasız kullan::thanks:
Ekzoz'u nerede nasıl ve kaç Tl ye değiştin? Motorun
performansını olumlu / olumsuz etkiledimi?

teşekür ederim cümlemize kazasız belasız binmeyi nasip etsin yüce rabbim

bayide çalıştıgım için firmadan direk istedim ordan yardımcı oldular bana 110 tl maal oldu servis 150 tl fiyat cekti[/QUOTE]

Fethiyeli,
Yakıt giderinde ne kadar fark etti? Birde anladığım kadarı
ile bu ekzoz mondial zc nin orijinal ekzozu zannediyorum.


-----------------------
Bilal, zc modelleri veya diğer 150 cc scooterler;
kullanış tarzı ve hızına bağlı olarak ortalama yakıt sarfiyatı 100 km'de
3 veya 4 litredir. Hesaplamanı litre üzerinden yaparsan ileriki
dönemlerde hesaplamanda sapma olmaz. Çünkü benzine gelen
veya gelecek olası zam ileri aşamalarda seni yanıltır ve
çok fazla benzin yaktığın hissine kapılırsın. Yada benzin fiyatında
düşme olursa !.. az yakıt gideri anlamını taşır.
Akaryakıt istasyonlarında benzin aldıktan sonra yasa gereği fiş
veriyorlar. Alacağın benzini 100 km 'de bir kez alırsan en doğru
hesaplamayı yapmış olacaksın.
Ayrıca bu konuda deneyimli ve tecrübeli olan
sky-forever
daha detaylı bilgi verebilir..

Herkese neşeli,kazasız sürüşler dilerim..





..



Fethiyeli48'den alıntıdır.teşekür ederim cümlemize kazasız belasız binmeyi nasip etsin yüce rabbim

bayide çalıştıgım için firmadan direk istedim ordan yardımcı oldular bana 110 tl maal oldu servis 150 tl fiyat cekti[/QUOTE]

Fethiyeli,
Yakıt giderinde ne kadar fark etti? Birde anladığım kadarı
ile bu ekzoz mondial zc nin orijinal ekzozu zannediyorum.[/QUOTE]
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
LevGs bence benzine zam geldiği için sen şaşırıyorsun :) :mrgreen: bende konyada kullanıyorum :D hergün bosna valilik arası gidip geliyorum 23+23 46 km min yol yapıyorum . 1500-2000 km yol yaptıktan sonra 5ytl ye 40 km yol yapıyordum sonrasında 6000 lere geldiğimde 5 ytlye 34-35 km ye kadar düştü

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------

LevGs bence benzine zam geldiği için sen şaşırıyorsun :) :mrgreen: bende konyada kullanıyorum :D hergün bosna valilik arası gidip geliyorum 23+23 46 km min yol yapıyorum . 1500-2000 km yol yaptıktan sonra 5ytl ye 40 km yol yapıyordum sonrasında 6000 lere geldiğimde 5 ytlye 34-35 km ye kadar düştü.. bence hatalı hesaplıyon :rendeer:
 
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
524
selam arkadaşalar bende 151rs var mondial askerden geldim yeni geldigimle birlikte aku hava filtresi ve yagını yenı degiştirdim yagı castrol scooterlar ıcın ama ne hikmetse egsozum ilk gunler byaz duman atmaya basladı ama sımdı cok pis kokuyor motordan sankı benzın kokuları dagılıyor ve yanıksı koku ben anlayamadım yagda azalmış sebebi ne olabılır bunun askere gıtmeden once yoktu böyle bir olay.
 
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
41
LevGs bence benzine zam geldiği için sen şaşırıyorsun :) :mrgreen: bende konyada kullanıyorum :D hergün bosna valilik arası gidip geliyorum 23+23 46 km min yol yapıyorum . 1500-2000 km yol yaptıktan sonra 5ytl ye 40 km yol yapıyordum sonrasında 6000 lere geldiğimde 5 ytlye 34-35 km ye kadar düştü

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:51 ----------

LevGs bence benzine zam geldiği için sen şaşırıyorsun :) :mrgreen: bende konyada kullanıyorum :D hergün bosna valilik arası gidip geliyorum 23+23 46 km min yol yapıyorum . 1500-2000 km yol yaptıktan sonra 5ytl ye 40 km yol yapıyordum sonrasında 6000 lere geldiğimde 5 ytlye 34-35 km ye kadar düştü.. bence hatalı hesaplıyon :rendeer:


:) yok çok yaktığı dönemde motor 80-85km hızda 9-10 bin devir yapıyordu , kayış ve balatalar değişince şuan 80 km hızda 6500 devir yapıyor dün tam bitirip tam denedim 5 ytl lik benzine 46 km yol yaptım :D şuan için sarfiyattan oldukça memnunum :D
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Yakıt tüketimi !!!!

Kardeşim '' LevGS '' zaman periyodu içinde litre bazında TL olarak değişiklik
gösteren petrol ürünleri için 5 .- TL ile gittiğin yol seni yanıltabilir. Örneğin 6
ay sonra benzinin litresi 4.99 TL olsa bu tutarla 40 km gidemezsin. O zaman
motorda arızamı var yorumu yapabiliriz..
İşine karışmak olarak değerlendirme ama bence; hesaplamanı 2 litre veya
3 yada 4 litre ile kaç km gittiğin şeklinde yaparsan her zaman için litre
bazında doğru hesaplama yaparsın. Benzinin litresi 4.99 TL değilde ,
mesela 1.99Tl olursa (olmaz ya!...) 5.00 TL ile 40 km değil 83 km gidersin..
 
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
21
Ufak ayrinti bende belirtiyim... 5 TL Benzin ile ( 1,30 LT ) 25-30 KM arasinda yol yapiyordum. Gaz piston ayarini en alta indirdi ozel servis 64 KM yapti ve bende sasirdim. Servis yapmiyor boyle ayarlar.

Birde, Egzoz degistircektim garantiden, bakima 1000 km gec goturdum diye garantiye girmedi. Kaynattirdim, sonradan aklima sikayetvar.com geldi, ve sikayet ettim. Sikayetim onaylandigi zaman 2 gun sonra egzoz elimde. :)
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Şaşırıyorum sizlerin nasıl bi SPOR ŞEKİLDE ZC kullandığına ben sakin kullanım ile 40 km/h hızı geçmeden kmde bugünün benzin fiyatlarında yani işte 3,7 TL/litre
1 Kmde 10 Krş yakıyorum..

60la falan gidip gelsem ve dur kalk az yaparsam bence çıkacağı en fazla kmde 13-14 krş olacaktır..

O yüzden siz kalkarken elciğn yarısını çevirip böğeeeee diye kaldırırsanız bizim otomatik ZCLERİ o alet en fazla benzini o anda yer bunu 15 kere yapın zaten ibre yerinden oynar..

Diyorum hep kimse inanmıyor bana kullanıma göre çok değişen bir motor.
19.790'a geldim bu arada..
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Yakıt Lt/TL/Km ?

Yazılanlardan şu sonucu çıkardım..

2010 yılı Nisan ayı itibariyle ortalama bazda;

LevGs................ 5 Tl. ile 40 km yol gidiyor.

Sky_forever........ 5 Tl. ile 50 km yol gidiyor.

Bendeniz............ 100 Kilometrede 3 veya 3,5 litre benzin tüketiyorum.

Herkese kazasız gönüllerince keyifli sürüşler diler, ham petrol varil
fiyatının 80 dolarlardan, 30-40 dolarlara düşmesini ve ortadoğuya
kalıcı huzur ve barış gelmesini temenni ederim.

Not: Kişisel kullanıma bağlı olarak sky-foreverin yakıt sarfiyatını artıran
görüşlerine katılıyorum. Açıklamalarından dolayı::thanks:

::tutkuy::
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Ha bu arada teşekkür ederim şamilcim de ben biraz HAFİF biriyim onunda katkısı vardır diye düşünüyorum 109 kgyimde :)
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Kg

Benim kg'da 100'den 1 eksik. Sky , LevGs ve bendenizi genel
değerlendirme için baz alacak olursak, 150 Zc kullanan bu 3
zatı muhterem ; ortalama 100 kg civarında ve 180 cm boyun
üzerinde. Bu alet yani 150 zc bizleri rahatça istediğimiz yere
götürdükten sonra, kilosu 60-65-70 kg olan değerli sürücüler
daha az yakıtla istedikleri yere gidebilir demektir.
Çünkü motor daha az zorlanacak ve yorulmayacaktır..:bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:49 ----------

Ayrıca kg konusundaki samimi açıklamalarınız takdire şayandır.
Kendisi ile barışık kişileri takdir eder ,sayar ve değer veriririm..:cat:
 
Katılım
29 Eyl 2009
Mesajlar
47
Arkadaşlar benim zc nin eksozu iflas etti sanırım . Bu sabahtan beri gaz verdiğimde aşırı bi zırıltı geliyor. Kulakları tırmalıyor. İçi çürüdü sanırım. Eksozun üst tarafını iki hafta önce kesmiştim garantide sorun yaratırmı acaba. bu hafta 3000 bakımına gidicektim.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
vidalarını sıktır gerekirse pul koysunlar altına öyle sıksınlar bende gidicem sıktırmaya... bodruma taşındık daha doğrusu turgutreise eh 10-11 kere falan bodruma gidip geldim 25km falan bizim evden bodrum merkez haliyle yollarda vidalar gevşeme yapıyo özellikle egzoz falan..

Tabiki canım ben her zaman söylerim hatta şöyle espri bile yaparım kaç kgsiniz diyenlere 0,1 ton şeklinde :)

Haklısın tabiki biz bence motora 1,5 kişi biniyoruz 60 kg veya 70 kg bi adam zc ile tabiki daha seri kullanır daha az yorar daha az yakar doğrudur..

Ama kilolu olmanın iki avantajı var ZC için;
1-Süspansiyonlar yumuşuyor :)
2-Ağır olunca motor daha az savuruyor daha oturaklı oluyor :)
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
Mondial tarafına attığım mail sonucunda gelen mesajı sizlerle paylaşmak istiyorum beklentisi olanlar için.

Sayın kuturkutur
Markamıza göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı Uğur Motorlu Araçlar olarak teşekkür ederiz.Yeni modellerimizi Mayıs ayı içerisinde siz değerli tüketicilerimizin beğenisine sunmayı planlamaktayız.Yenilikleri www.mondialmotor.com Internet sitemizden takip edebilirsiniz.Her türlü soru ve görüşleriniz için 0 256 444 84 87 Tüketici Danışma Hattımızdan bize ulaşabilirsiniz.İyi ve sağlıklı günler dileriz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst