Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
emreakyol kardeşim. Far montajında izlediğin yolları bizimle paylaşır mısın ?

Çok güzel bir çalışma olmuş. Ellerine sağlık.

Fondaki resimlere bakarak Istanbul dışında bir yerde olduğunu düşünüyorum. Buralarda olsa kesin kendim gelip görürdüm inceliklerini...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
slm arkadaşlar benim daha önce mondial 150 hs motorum vardı sıfır almıştım yazın sonunda motorumu satmak zorunda kaldım motoru ilk aldığımda ufak tefek sorunlar çıktı
onun dışın hiç sorun yaşamadım yani ben 150 hs den çok memnundum seriliği falan çok iyiydi beni yolda hiç üzmedi hatta bir keresinde 1 günde 400 km yol yaptım tık demedi ama motorada bakıyordum.neyse ben şimdi kısmet olursa tekrar motor alamak istiyorum
ve 150 zc almayı düşünüyorum size sormak istediğim bu motor nasıldır 150 HS'den dahamı iyidir yoksa aynımıdır kalite+işçilik+son hız+süspansiyon ben 150 hs nin sadece amartisörlerinden şikayetçiydim çok sertti ya eğer 150 hs gibi buda ufak tefek sorunların dışında sorun çıkarmıyorsa ben bu motoru alırım arkadaş:queen:şimdiden cavabınız için sağolun


ZC kullanıcısı arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum cevap yazmadınız:cat:

motora 1.5 sene bindim resimleri ekleyemedim motoru sattıktan sonra ekleyebildim ancak resimleri
bikaç değişiklik yapmıştım ön çamurluk sele amartisörleri daha yumaşaklarıyla değiştirdim parklara dörtlü led ama şunu söyleyeyim kırmızı HS ye kırmızı ön çamurluk çok yakışıyor
http://img13.imageshack.us/i/dsc01074kp.jpg/
http://img13.imageshack.us/i/dsc01077pn.jpg/
http://img13.imageshack.us/i/dsc01078dp.jpg/
http://img695.imageshack.us/i/dsc01079ue.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/dsc01080f.jpg/
http://img96.imageshack.us/i/80203978.jpg/
http://img260.imageshack.us/i/66461738.jpg/

motor oldukça temiz ve güzel duruyor güzel bakmışsın ama bence o kırmızı paspas olmamış:p. Emeğine sağlık...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:29 ----------

emreakyol kardeşim. Far montajında izlediğin yolları bizimle paylaşır mısın ?

Çok güzel bir çalışma olmuş. Ellerine sağlık.

Fondaki resimlere bakarak Istanbul dışında bir yerde olduğunu düşünüyorum. Buralarda olsa kesin kendim gelip görürdüm inceliklerini...

Öncelikle istanbul tuzlada oturuyorum buralarda evler hep böyle:D Anadolu yakasındaysan hafta sonları görüşüp daha detaylı anlatırım yaptıklarımı. Far konusuna gelince işlemleri kısaca basamak basamak anlatim;
1) 1 adet çıkma mercek ve kapağı seçilir ve alınır:queen: tabiki 1 adette xenon kit alınır:D
2) motorun göğüs kısmı ve far tamamen sökülür xenon elektrik montajı yapılır
3) sökülen far kısmı sanayi tipi fönle ısıtılarak camı açılır:pr:
4) farın içinde bulunan bütün incik boncuk yansıtıcılar fln sökülür
5) mercek farın içine uygun bir yükseklik ayarıyla yeri delinip,vidalanıp silikonla merceğin arka kısmı kapatılır
6) park ampullerinde bulunduğu krom çerçeve zımparalanır ve mat siyah boyayla boyanır
7) far boyası kuruduktan sonra çıkarılan parçalar aynı şekilde yerleştirilir ve silikon sıkılarak far camı kapatılır
8) far ön göğüse monte edilir
9) xenonun ampulu mercekte bulunan yuvasına takılır
10)göğüs kapatılır ve artık geceleriniz gündüz olur:queen: :rendeer:

kısaca bu işlemleri uyguladım ama gerçekten yorucu bir işti. özellikle far camını açma işi çok uğraş istiyor ben 5-6 saatte fln yaptım:queen: size kolay gelsin...
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Size birşey sormak istiyorum ben motoru 5 cm önden ve arkadan alçaltmak istiyorum daha önce yapan varmı? duyduguma göre ön kolaymış sadece amortisörün içindeki yaylar eşit olarak kesiliyormuş ancak arkada durum nasıl onu bilmiyorum. Bilen varsa paylaşırsa çok sevinirim...
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Konusunda uzman ve değerli zc kullanıcıları;
Laf lafı açarken konu scooterin rodajına geldi ve bir kişi şöyle bir
yorum yaptı. Bunun doğruluk derecesi veya rodaja olumlu katkı
sağlama yüzdesi ne düzeydedir ? Bilen varmı acaba! yada bu uy-
gulamayı yaparsak rodaja/motora fayda yerine zararmı veririz?

'' Motoru/Scooteri askıya alıp hareket etmeden çalıştıracaksın,
olduğu yerde hızlı, yavaş ve kadameli olarak motor devrini artırıp
düşüreceksin. Bu şekilde motora fazla yük binmediği için de motor
rahat çalışıp sağır olmayacak ve rodaj kısa zamanda tamamlanacak..
.. ''

Bu şekilde rodaj uygulaması yapan varmı? Bu işlem doğrumudur?
Bilen/ duyan veya deneyen varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim..
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
senin dediğin olay motora dahada zarar veririr. çünkü bizim motorlar hava soğutmalı ve olduğun yerde habire basarsan motor çok ısınır ve yağ görevini yapamayacağı için piston yatağını çizer ve ilerde motorun yağ yakmaya baslar bunun için böyle şeylere hiç gerek yok. rodajda dikkat etmen gereken tek nokta motoru devrinde kullanman yani gaza nazik basman, aniden asılmadan ağır ağır hızlanman. zaten rodajda sabit hızla gitmekde zararlı. olabildiğince farklı devir ve hızlarda zorlamadan kullanman önemli biraz uzun ama kendimce açıklayıcı oldu sanırım:mrgreen:
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Konusunda uzman ve değerli zc kullanıcıları;
Laf lafı açarken konu scooterin rodajına geldi ve bir kişi şöyle bir
yorum yaptı. Bunun doğruluk derecesi veya rodaja olumlu katkı
sağlama yüzdesi ne düzeydedir ? Bilen varmı acaba! yada bu uy-
gulamayı yaparsak rodaja/motora fayda yerine zararmı veririz?

'' Motoru/Scooteri askıya alıp hareket etmeden çalıştıracaksın,
olduğu yerde hızlı, yavaş ve kadameli olarak motor devrini artırıp
düşüreceksin. Bu şekilde motora fazla yük binmediği için de motor
rahat çalışıp sağır olmayacak ve rodaj kısa zamanda tamamlanacak..
.. ''

Bu şekilde rodaj uygulaması yapan varmı? Bu işlem doğrumudur?
Bilen/ duyan veya deneyen varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim..


En olmayacak şekli bulup kafana takmışsın tebrikler :)

Sakın öyle bir hata yapma rodajla ilgili şeyleri zaten üst mesajda aramıza yeni katılan arkadaş anlatmış..aynısını yazmama gerek yok :cat:
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Böyle bir uygulamayı yapmadım/denemedim ve yazımda ''yada bu uy-
gulamayı yaparsak rodaja/motora fayda yerine zararmı veririz?''

demiştim. Çünkü kafama yatmamıştı.
Sizlerden teyit etmem tabiki faydalı oldu. Konu tarafımca aydınlandı..
Akyol ve Sky'a verdikleri bilgi için teşekkür..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:18 ----------

Size birşey sormak istiyorum ben motoru 5 cm önden ve arkadan alçaltmak istiyorum daha önce yapan varmı? duyduguma göre ön kolaymış sadece amortisörün içindeki yaylar eşit olarak kesiliyormuş ancak arkada durum nasıl onu bilmiyorum. Bilen varsa paylaşırsa çok sevinirim...



BU konuda benim bilgim olmamakla beraber; şahsi görüşüm şudur:
Bir zamanlar bir moda vardı '' Doğan görünümlü Şahin '' diye!.
Bu işte ona benzemesin sakın.
Scooter'in orjinalliği/ dengesi bozulabilir diye düşünmekteyim.

Tecrübeli ve uzman arkadaşlar görüş ve değerlendirmesini yaparsa,
bu aşamada karar vermen kolaylaşacaktır( + / -)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
Böyle bir uygulamayı yapmadım/denemedim ve yazımda ''yada bu uy-
gulamayı yaparsak rodaja/motora fayda yerine zararmı veririz?''

demiştim. Çünkü kafama yatmamıştı.
Sizlerden teyit etmem tabiki faydalı oldu. Konu tarafımca aydınlandı..
Akyol ve Sky'a verdikleri bilgi için teşekkür..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:18 ----------





BU konuda benim bilgim olmamakla beraber; şahsi görüşüm şudur:
Bir zamanlar bir moda vardı '' Doğan görünümlü Şahin '' diye!.
Bu işte ona benzemesin sakın.
Scooter'in orjinalliği/ dengesi bozulabilir diye düşünmekteyim.

Tecrübeli ve uzman arkadaşlar görüş ve değerlendirmesini yaparsa,
bu aşamada karar vermen kolaylaşacaktır( + / -)

o doğan görünümlü sahin olayını biliyorum onun için sadelikten yanayım zaten.:queen::queen: Denge konusuna gelince eğer ön ve arka eşit bir şekilde alçaltılınca problem olmuyormuş ayrıca bu forumda karayılan nickli arkadaşımız bana başka bir başlıkta olayı güzelce anlattı ve benimde kafama yattı açıkçası bir ara uygulamayı düşünüyorum adı artık sürüngen zc olur heralde:queen::queen: yorumun için teşekkürler...
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
Yalnız amortisör alçaltılmasında dikkat edilmesi gereken hem de unutulan basit bir fizik kuralı var.

Otomobiller 4 tekerlikli olduğundan , virajlara girerken merkez kaç kuvveti ön tekerden arka tekerlere doğru şu şekilde / yada virajın yönüne göre \ bir düzlemde hareket eder.

Siz viraja girdiğinizde arka tekerleklerden viraja girilen taraftaki basılırken , diğer taraftaki kalkar. Hatta bir çok performans aracında viraj alırken arka tekerlerden bir tanesinin yerden bağlantısını bile kestiğini görebilirsiniz.

Şimdi yukarıdaki olay hep dört teker için. Misal bir viraja giriyorsunuz. Viraja girdiğiniz ve güvenli olan hızınız , küçülttüğünüz amortisörlere fazla gelebildiğini farz edelim.

Yukarıdaki gibi bir senaryoya göre şuan takla atmaya başladınız !!!
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Bu da 150 zc'nin KİTAPÇIĞINDAN resim kusura bakmayın telefonum eski performansında değil ama vermesi gerekeni veriyor yinede...



Rodaj konusunda zc'nin kendi kitapçğından açıklama şeyh şamil belki elinde kitapçık yoktur burdanda bakabilirsin :cat:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
merhaba herkeze iyi seneler bende 150zcmi paylaşmak istedim yorumlarınızı bekliyorum:queen:

dsc00093cz.jpg

dsc00105q.jpg

dsc00102o.jpg

dsc00101d.jpg

dsc00097lz.jpg

dsc00094k.jpg

vayy be :D
kazasız belasız çok güzel olmuş :cat:
xenonu takarken kablo değişikliği yaptınmı bide akün orjinal akümü :D

egzosun ne marka :cherry:
daha çok sorum olcak ama şimdiden sıkmıyım seni :D
cidden çok gzl .d
 
Katılım
14 Haz 2007
Mesajlar
1,205
Emre seni kendime benzetiyorum=)=)

Bende zc varken bende senin gibiydim hergün birşeyler yapıodum 20li 30lu sayfalara bakarsan görürsün=)

Bu arada SKY naber :)
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
vayy be :D
kazasız belasız çok güzel olmuş :cat:
xenonu takarken kablo değişikliği yaptınmı bide akün orjinal akümü :D

egzosun ne marka :cherry:
daha çok sorum olcak ama şimdiden sıkmıyım seni :D
cidden çok gzl .d

öncelikle merhaba:queen::queen:
xenon montajını akünün kutup başlarından kablo çekilerek ve bir röle sayesinde orjinal far tuşunu kullanacak şekilde monte edildi. Akü olarak orjinal aküsü(9ah) ayrıca yanında bir adet akü(7ah) daha paralel bağlandı. Bunu bağlamamın sebebi zenon değildi, zaten 2 hafta kadar normal akumu kullandım fakat akşamları arkadaşlarla takıldığımızda otururken motor kapalı durumda zenonlar açıkken zorluk çekiodum(artislik işte:pr:) ondan taktırdım yoksa orjinal aküsü kolaylıkla kaldırıyor.(sizde benim gibi motor kapalı açmazsanız tabi:cherry:)

egzoza gelince egzozun markasını bn bilmiyorum servisim özel getirtti ama bide bunlara benzer çin malı egzozlar varmiş. Bu yerli malı ve söylediğine göre scooterlara özel içide petekler bulunuyormuş yani piyasadaki içi boş olanlardan değilmiş.

sorularına cevap olduysa ne mutlu bana başka sorun varsa sorabilirsin sıkılmam bn, motor konusundan o benim bi tanem::rendeer::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:49 ----------

Emre seni kendime benzetiyorum=)=)

Bende zc varken bende senin gibiydim hergün birşeyler yapıodum 20li 30lu sayfalara bakarsan görürsün=)

Bu arada SKY naber :)

:queen::queen: hemen bakıyorum o zaman o sayfalara aklıma takılan sorulara cevap bulabilirim belkide, bu arada tanıştığıma memnun oldum:cat:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
öncelikle merhaba:queen::queen:
xenon montajını akünün kutup başlarından kablo çekilerek ve bir röle sayesinde orjinal far tuşunu kullanacak şekilde monte edildi. Akü olarak orjinal aküsü(9ah) ayrıca yanında bir adet akü(7ah) daha paralel bağlandı. Bunu bağlamamın sebebi zenon değildi, zaten 2 hafta kadar normal akumu kullandım fakat akşamları arkadaşlarla takıldığımızda otururken motor kapalı durumda zenonlar açıkken zorluk çekiodum(artislik işte:pr:) ondan taktırdım yoksa orjinal aküsü kolaylıkla kaldırıyor.(sizde benim gibi motor kapalı açmazsanız tabi:cherry:)

egzoza gelince egzozun markasını bn bilmiyorum servisim özel getirtti ama bide bunlara benzer çin malı egzozlar varmiş. Bu yerli malı ve söylediğine göre scooterlara özel içide petekler bulunuyormuş yani piyasadaki içi boş olanlardan değilmiş.

sorularına cevap olduysa ne mutlu bana başka sorun varsa sorabilirsin sıkılmam bn, motor konusundan o benim bi tanem::rendeer::rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:49 ----------



:queen::queen: hemen bakıyorum o zaman o sayfalara aklıma takılan sorulara cevap bulabilirim belkide, bu arada tanıştığıma memnun oldum:cat:

çok teşekkur ederm :cherry:
bende yapmak istiyorum bişeler ama bakças :d
öncelikle egzo değiştirmem lazım deli ediyor bni :cherry:
 
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
452
skygoda kullanan vardı ama pek memnun diildi sanırım :s
servis carub alar takıyor o daha iyi sanırım:)

hmm:silent: şimdilik bir sorun yok bakalım ilerde bir şey olurmu. Uzaktan çalıştırma özelliği sabahları depoya girerken basıyorum çok işime yarıyo valla motoru depodan çıkarmadan ısıtmış oluyorum:queen:

bu arada arkadaşlığını kabul ettim:cat:
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
hmm:silent: şimdilik bir sorun yok bakalım ilerde bir şey olurmu. Uzaktan çalıştırma özelliği sabahları depoya girerken basıyorum çok işime yarıyo valla motoru depodan çıkarmadan ısıtmış oluyorum:queen:

bu arada arkadaşlığını kabul ettim:cat:

alarm olsun ötsün yetr :cherry:
benim içimi çok rahatlatıyor valla :cherry:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst