Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Bugün yaşadığım bir durumu sizlerle paylaşmak isterim.

Hareket :) halinde iken scooter aniden yavaşladı, gaz verince de bir zorlama olduğunu
gözledim. Sinyal verip sağa yanaşırken sol(arka) fren sanki taş gibiydi.:cyclopsan
Motoru stop edip arka lastiğe baktığımda, lastiğin kilitlenmiş olduğunu gördüm.:silent:
Hemen servisi aradım ve konuyu anlattım. Motoru uzun bir zaman çalıştırmamışsınız
dediler.Doğruydu 6-7 gündür hareket ettirmemiştim.:pr:
(( KUllanım kulavuzunda böyle bir durum ile karşılaşabileceğimiz
belirtilmemişdi)). Mondial 150 ZC kullanıcısı olarak konuyu sizlerle paylaşmak ve aynı
akıbeti yaşamamanız içinde bir müddet kullanım olmadığı zaman, fren disklerinin hava-
sını almanız veya aldırmanız; olası sorunların doğmadan önüne geçilmesine katkı sağlayıp,
zaman kaybı ve farklı tehditlerin önüne geçecektir. :bounce:

Değerli zc,hs,zz,ss vs. ve diğer scooter kullanıcıları
FARINIZDA YOLUNUZDA AÇIK OLSUN !..

ben yaklaşık 2 ay çalıştıramadım motoru izmir dışındaydım ama bişe olmadı
bidhaki sefere dikkat edeceğim teşekkürler :rendeer:


dünde motoru bi güzel yıkadım diş fırçasıyla fln baya bi detaya girdim :D
e bugünde yağmur yağmasınmı :D
bıraktım motoru babamın evinde(babamın orda yıkamıştım)yürüyerek geri döndüm 5 klomtreyi


bide beni uykuuz bırakan servis...
yağa 35 tl aldı..
işçilik 25..
güzel bi kazk yedim
bidaha servise gidersem 2 olsun...
ben kendi bakımımı adam akıllı kendim yaparım..
zaten garantiside bitiyo...
kayış değişçeğinde giderim bi serviste hallettiririm..
bundan sonra boyle çok bozdular morallerimi :S
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
selamlar. hafta sonunda toplamda 80 liralık masraf açan motorumdan soğumaya başladım. bu masrafı motorda değil de krenajda açtığı için de mutluyum aslında. kötünün iyisi durumu. arka port bagaj geçen haftalarda durduk yere kırılmıştı. vidaları gevşediği için ve titreşimden dolayı kırıldığını düşünüyordum. vesselam 38 lira gibi bir ücret ödüyrerek aldım yenisini serviste aktırdım. toplamda 100 km yol gitmemiştim ki motorun sol tarafındaki vida yerinden yeniden kırıldığını farkettim. canım sıkıldı bant ile tutturmak zorunda kaldım. vesselam port bagaj yeniden kırıldı. tahminimce şase de bir yamulma var ve bu yamukluk arkada patlıyor. henuz çözemedim meseleyi.
yeniden orjinal port bagajnı takmayıdüşünmüyorum. eğer bir yamulma varsa yeniden kıracaktır. onun yerine başka bir motorun port bagajını deneteceğim. mümkünse sırt yaslamalı. olmadı yeni birtane yaptırtacağım.
bu konuda denemesi ya da tavsiyesi olan varmı.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
Şimdi ben heç birşey anlamadım bu vida çıkma bagaj kırılma yeri neresi nasıl kırılır ne şase yamukluğu pardon???:silent:
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
port bagaj. arkada duran siyah metal parça. üç adet alyan vidası var. ikisi yanlarda biri de arka stop lambası üzerinde. kırılan yerler vidaların sağ ve soldaki ekleme yerleri. şaseye bağlantı noktaları. buralardan kırılma yapıyor. üst üste ikidir kırdı. üzerine monteli kappa çantam var. yükleme ya da yaslanma olmadan kırılma olduğu için aklıma şaseden kaynaklanan bir yamukluğun sebep olduğu geldi.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
'' ortadoğulu '' mondial'in orjinal diye verdiği port bagaj son derece
kalitesiz ve uyduruk malzemeden yapılmıştır. Scooteri almayı takiben
montaj aşamasında bunu bizzat satıcı ve servis yetkilileri ifade ettiler.

Sirkeci tarafındaki motor yedek parça ve aksesuarları satan yere
gidip, pazarlık yaparak cappa vb.. marka port bagaj almanı tavsiye
ederim. Port bagajı nı en az 5-6 yerinden civata ile monte etmen halinde
çok sağlam olmakta ve fazla baskılı yaslanılmadığı sürece rahatça kullanırsın.

Bağlantı yerindeki kırılma , diğer aksaklıkları ise, garanti süresi dolmadıysa
servisde yaptırman en mantıklısı olacaktır. Ama kesinlikle mondialin port
bağajını alma ve kullanma derim..
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
herhalde yanlış tarif ettim. benim kullandığım marka kappa k30. kasteddiiğim şey çanta değil. çantanın montaj yapılan metal demiri kırıldı.standart motorun arkasında olan alaşım döküm olan malzeme. vida yerlerinden kırıldı.
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
ben anladım ve size akşam foto ile dönücem

orjinal olanı ikinci kez kırılınca şimdi tekrardan 38 lira verip kırılmasına göz yumamam. muhtemelen kırılacaktırda. bu sebepten farklı bir model ya da ne bileyim sırt yasalam yeri şeklinde bir model aklıma geldi. dneyeceğiz göreceğiz.
akşama fotoları bekliyor olacağım.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Bahsettiğin '' sissy bar '' olarak bilinmektedir.
www.feyizoğlu.com veya farklı motorsiklet
yedek parça/aksesuarı satan firmalarda rahatlıkla
bulabilir yada benzerini sanayide iyi bir ustaya yaptırıp
monte edebilirsin..

FARINIZDA YOLUNUZDA AÇIK OLSUN
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
Bahsettiğin '' sissy bar '' olarak bilinmektedir.
www.feyizoğlu.com veya farklı motorsiklet
yedek parça/aksesuarı satan firmalarda rahatlıkla
bulabilir yada benzerini sanayide iyi bir ustaya yaptırıp
monte edebilirsin..

FARINIZDA YOLUNUZDA AÇIK OLSUN

şamil verdiğin bilgi için sağol lakin bilgimiz dahilinde olan şeyler bahsettiğin şeyler. ben 150 zc için bir model tasarlıyorum. hem orjinal bagajın montajı yapılan üç noktadan bağlantılı hem de artçının ayak dayama yerine bir hat ile bağlantı dağlayarak yan bagaj için de yer yapabilirm gibi geldi aklıma. servise gittim. sağolsun usta ilgilendi. iki akıl verdi birinin yolu demirciden diğerinin yolu doğalgaz tesisatçısından geçiyor. ikisini de deneyeceğim. ama belki bir fikri olan vardır diye yazım. yoksa ne motorun ne de olanların acemisi değilim. kısaca istediğim akıl değil farklı bir fikir.
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ALINTI ortadadoğulu nickli üyeden alıntı..
şamil verdiğin bilgi için sağol lakin bilgimiz dahilinde olan şeyler bahsettiğin şeyler. ben 150 zc için bir model tasarlıyorum. hem orjinal bagajın montajı yapılan üç noktadan bağlantılı hem de artçının ayak dayama yerine bir hat ile bağlantı dağlayarak yan bagaj için de yer yapabilirm gibi geldi aklıma. servise gittim. sağolsun usta ilgilendi. iki akıl verdi birinin yolu demirciden diğerinin yolu doğalgaz tesisatçısından geçiyor. ikisini de deneyeceğim. ama belki bir fikri olan vardır diye yazım. yoksa ne motorun ne de olanların acemisi değilim. kısaca istediğim akıl değil farklı bir fikir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




ortadoğulu, burada amaç bilgi,tecrübe paylaşımı ve karınca kararıncada olsa
nacizane yardımcı olabilmekti. Yazımda başka bir amaç, gaye ve kasıt
bulunmamaktadır
.

Ne sana nede başkasına AKIL vermek gibi düşüncede değilim ve olmadım.

Yazında değindiğin üzere, bizlerden istemediğin yada beğenmediğin
yorumu (ki bu sana göre AKIL) sen zaten ustadan almışsın. Hemde bir değil
iki AKIL vermiş sana ve cevabi yazında sen bu durumu yazmışsın zaten..

KASKINIZ TAKILI,YOLUNUZDA FARINIZDA AÇIK OLSUN

Not: Kask ve far ile ilgili bölüm ortadoğulu veya alınganlık gösterecek
diğer ustaları kapsamamaktadır. Bu dilek ve temenni mahiyetinde
bir deyiş olarak yazı sonuna eklenmiştir.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ALINTI ortadadoğulu nickli üyeden alıntı..
şamil verdiğin bilgi için sağol lakin bilgimiz dahilinde olan şeyler bahsettiğin şeyler. ben 150 zc için bir model tasarlıyorum. hem orjinal bagajın montajı yapılan üç noktadan bağlantılı hem de artçının ayak dayama yerine bir hat ile bağlantı dağlayarak yan bagaj için de yer yapabilirm gibi geldi aklıma. servise gittim. sağolsun usta ilgilendi. iki akıl verdi birinin yolu demirciden diğerinin yolu doğalgaz tesisatçısından geçiyor. ikisini de deneyeceğim. ama belki bir fikri olan vardır diye yazım. yoksa ne motorun ne de olanların acemisi değilim. kısaca istediğim akıl değil farklı bir fikir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




ortadoğulu, burada amaç bilgi,tecrübe paylaşımı ve karınca kararıncada olsa
nacizane yardımcı olabilmekti. Yazımda başka bir amaç, gaye ve kasıt
bulunmamaktadır
.

Ne sana nede başkasına AKIL vermek gibi düşüncede değilim ve olmadım.

Yazında değindiğin üzere, bizlerden istemediğin yada beğenmediğin
yorumu (ki bu sana göre AKIL) sen zaten ustadan almışsın. Hemde bir değil
iki AKIL vermiş sana ve cevabi yazında sen bu durumu yazmışsın zaten..

KASKINIZ TAKILI,YOLUNUZDA FARINIZDA AÇIK OLSUN

Not: Kask ve far ile ilgili bölüm ortadoğulu veya alınganlık gösterecek
diğer ustaları kapsamamaktadır. Bu dilek ve temenni mahiyetinde
bir deyiş olarak yazı sonuna eklenmiştir.

önce bir cevap vereyim sonra diğer meseleye geçeyim.
yaşım bilmem kaç . alınganlık yapacak yaşı geçtim. yeterince akıl aldığımı yazdığımla gayet net ortaya koydum. yeni bir fikir aradığımı yazdım. burada kimseye üstünlük taslayacak değilim. umurumda da değil. motorlar hakkında görüş bildiriyor konuşuyoruz. yazılanları hakaret olarak ya da üstünlük taslamak olarka algılamazsan sevinirim. en azından benim öyle bir amacım yok. yalnızca yazılanlar duygu ifade etmiyorlar. yazılanları aleni hakaret içermediği sürece bu şekilde algılamak hatadır.
akıl değil fikir istiyorum derken de aklınıza ihtiyacım yok demek istemedim. yazdıklarımı dikkatli okumamış olacaksın ki aynı şeyleri bana yazdın.

vesselam şimgi gelelim sadede.

servisle dün akşam tekrardan görüştüm. ince profil ile orjinal taşıyıcıya benzer oval bir taşıyıcı yapacağız. ve bunun arka stop lambası üzerine gelen bölümüne bir sac levha ile eğimli bir görüntü vereceğiz. sallantı olmasın diye kaynak yerlerine de enlemesine bir profil daha kaynak atacağız. bir aksilik olmazsa yaptıklarımı fotoğraflaryıp size de gönreceğim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:26 ----------

sky forever fotoğrafları bekliyorum hala . :)
 
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
202
Şu motorun selesinin altındaki boşluk , şöyle adam gibi bir tane kask sığacak kadar olsa , millet , port bag ıvır zıvır ile uğraşmayacak yeminlen...
 
Katılım
3 Haz 2009
Mesajlar
1,061
aslında bagaj işe yarıyor öyle deme. sadece kask değil kıyafet de koyuyoruz. mesela ben işim gereği ceket kravat kullanmak zorundayım. işe giderken ceketi paltoyu cantaya koyuyorum. iş yerinde varınca motor montu ile yer değiştiryorum. kaskımı ise direksşiyona ayrı bir kilit ile kilitliyorum. bir e dün seleyi falan açınca gördm ki sele altına doğru biraz daha inerse motora tems olacak :) sonra sele altımızda alev alır allah saklasın :9
 
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
123
sürekli istop etme sebebi subap ayarı kaçmasından kaynaklana bılır bı motorcuda ayarlata bılırsın 15 25 arası tutar bendede senın gıbı el marsından calışmama sorunu var ama sadece 1 calıştırmada yapıyor motor ısındıktan sonra kalan çalıstırmalarda el marsı calısıyor akuden dedıler beyınden dedıler baktırdık olmadı bırde bu zc lerde bı hastalık var motor sasısınde ıkıye ayrılma yapıyor tum kullanıcı arkadaslarımı uyarmak isterım dıkkatlı olunuz


Öncelikle S.a uzun zamandır gelemiyordum umarım herkez iyidir.. zeus uyarmana gelince herkez adına tşk ederim ben uyardığımda bi dayak yemediğim kalmıştı çünkü benimde şase ortadan ayrıldı hemde 80 yada 90 civarı hızla giderken aniden durdum kenara elimle çekerek götürdüm arkamdaki arabalara el işareti ile yavaşla demeseydim şimdi nerdeydim bilmiyorum bencede arkadaşlar her zaman tedbirli olun her zaman motora binmeden önce bi bakın bi problemi varmı diye allah kimseye kaza bela göstermesin ( AMİN )

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:34 ----------

Selamın aleyküm.. Herkese kazasız sürüşler dilerim.
2000 tl. civarındaki scooter bayilerini gezmeyi takiben, mondial 150 zc model scooteri almaya karar verdim ve aldım. Şuanda 200 km'de.. İlk scooterim ve bayinin 500 km ye kadar 40*50 km'yi geçme yorumuna uymaktayım.
Sonrasında motor sitelerini gezerken bu siteyede rastladım ve toplam 154 sayfanın hepsini pür dikkat okudum.
Sonuçta 150 zc aldığım için hem mutlu oldum hem de bazı yazılanlar beni kararmsarlığa düşürdü.
Bu scooter; hakikaten dayanıksız ve sık arıza yapan, parçaları dökülen bir motormu? yoksa dikkatli ve zorlamadan kullanıldığında uzun yıllar zevk alarak kullanacağımız bir aletmi?
Mondialin bir kısım parçalarının ülkemizde yapıldığını zannetmiştim. Bu scooter tamamem çin malımı? İlk benzim almayı takiben depoyu tekrar doldurup yaptığım hesaplamada 100 km'de 3,5 litre sarfiyat olduğunu gözlemledim. Bu normalmidir?
Rodaj süresi sonunda 2 kişi bindiğinde sorun çıkarmı? Bizi yarı yolda bırakırmı? Ele güne rezilmi oluruz? Scooter 2007 modelmiş!. 2 yıllık lastik yani.. vede lastiğinde nyloon sct yazıyor. Her iki lastiği de acilen değiştirmelimiyim? Yoksa bir müddet veya rodaj süresi bitimine kadar idare edermi?
Motoru akşam kullandığımda akü şarjının hemen düştüğünü gözlemledim. Gündüz kullanımında da güvenlik açısından farları devamlı açmak ister ve açarak kullanırsam akü yeterli olurmu? yoksa aküyü değiştirmekmi gerekmektedir?
150 zc'yi aldıktan ve işlemleri bittikten sonra serviste çakmağı iptal ettiler sebebi kablosu yanıyormuş!. Hava filitreside kasise girince kırılıyor dediler. Sizlerin çakmağı da iptal edildimi? Hava filitresi kasise girince kırıldımı? Mondialin verdiği kask iyi bir kaskmı? yoksa piyasadan yeni bir kaskmı almam daha iyi olur?

Deneyim ve tecrübelerinize olan inancım doğrultusunda , acemi ve scooterler hakkında bilgisi yetersiz olan bendenizie zaman ayırır, aydınlatır ve yukarıda aradığım sorulara kısada olsa cevap yazarsanız şimdiden teşekkür ederim.

kaskı gerçekten dandik hani 5 para etmez diye bi laf var bırak 5 i 2 para etmez arka lastiğini değiş çünkü yağmurlu havada çok kayıyor zaten bakınca anlarsın bildiğimiz kavun gibi lastil alırken dişli lastik al ama esnek olmasına özen göster sakın dişli diye taş gibi lastik alma ayrıca evet çakmaklığı kullanırsan kabloları yakar çünkü çok yükleniyor bende iptal ettirdim ama kesinlikle soketin ucunu bantlat yoksa yine zararını görebilirsin ben bantlattım.. motorun dağılmaması açısından bi tane tornavidan hep bagajda olsun her gün binmeden önce vidalarını kontrol et.. iyi sürüşler ;)
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,329
Sayın Erkin,
Bilgi paylaşımı ve cevabi yazın için teşekkür. Mondial'in verdiği kaskı
kullanmadım. Kimseye o uyduruk kaskı kullanmalarını bende tavsiye
etmem, uygun ve sürücüyü koruyacak kalitede kask kullanılmalıdır.

Lastik olarak; Michelin City Sport veya Metzeller Me 7 Teen arasında
kaldım.. Şu aşamada karar verme arifesindeyim ve bu iki lastikle
ilgili araştırmam devam ediyor..
Sonuçta bu iki lastikden birini almayı ve kullanmayı düşünüyorum..


KASKINIZ TAKILI, YOLUNUZDA FARINIZDA AÇIK OLSUN !
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
sky forever fotoğrafları bekliyorum hala . :)

Ahanda fotoğraflar biraz ön bilgi vereyim...

Benimde kappa çantam var ve bugüne kadar heç orayla ilgili ne kırılma ne ezilme birşey yaşamadım ki çantam gayet gayet büyük ! Fakat resimdeki gibide bazı eklentiler beslemeler yapıldı mesela delindi vidayla tutturuldu altına iki tane güzel seçme bi tahta koyuldu falan ustam yaptı hepsini sağlam olsun bi kere iş yapalım diye kaç yıldırda duruyo valla gram yerinden kıpırdamadı...:bounce::cat:








 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst