Mondial Mondial 125KT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım başlığı

Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Levsky abinin bana bu konuda yazısı oku ...

Buna gene ben cevap vereyim Serdar. Sen de 151 RS olduğunu görüyorum. Sanırım bunu satarak KT alma düşüncesindesin.

Sana telefonda söylediğim gibi benim KT 25.000 km'ye geldi ve ciddi bir sorun yaşamadım. Üstelik dağ tepe her yeri gezdim, uzun yollar yaptım. (Defalarca gün içinde 570-620 km). Sana titreşiminden başka bir sorunu olmadığını söyledim ve hala da öyle. Her motorda olabilecek masraflarım oldu o kadar. Üstelik sesine de bayılıyorum ve emsalleri içinde en iyi ses bu motorda var bana göre.

Eğer 151 RS'yi satarak bu şekilde değişiklik yapmayı düşünüyorsan, sana elbette bunu satmışken daha iyi bir şey almanı tavsiye ederim. Klasik tabirle ikinci el YBR veya CBF derim.

KT her ne kadar sorunsuz bir Mondial olsa da asla ama asla bu markaların yerini tutmaz. Bunu sana görüşmemizde de söylemiştim. İlk defa motor alacak ve gücü de anca KT'ye yetebilecek birine "al kardeşim, bakımlarını eksik etme, tepe tepe kullan, huyu şudur, budur.... bunlara dikkat et sadece" derim gönül rahatlığıyla. Ama elindeki bir Mondiali satıp diğerini alacak birine "yapma, git daha iyisini al ikinci el de olsa" derim.

KT sorunsuz olsa da motoru zayıftır, seri değildir, rampalarda hızı düşer, başkalarının 2 mola verdiği uzun yolda 3 mola vermen gerekir gibi durumlar var. Yüksek devirde oluşan titreşime kafanı takıp bununla mücadele etme stresi de var ayrıca...

Bence YBR nin adı çıkmış... Kanuni windy S 125 de aynı ayarda...
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Levsy abi öncelikle saygılarımı ve selamlarımı sunuyorum :rendeer:
tecrübelerinden biraz faydalanmak istiyorum.Bende 2009 model Mondial 100 UKH var.Motorumdan memnunum ama 2 kişi performansının yetmezliği,cup motorum trafikteki ve yüksek hızdaki dengesizliği,artık debriyajlı motosiklet istemem nedeniyle motorumu satmaya karar verdim.:)
Aklımda birkaç motor var (kymco ck 125,kanuni wındy s,yamaha ybr 125 vs..)125 ktde bunlardan birisi 2. el almayı düşünüyorum biraz ybr topicini inceledim 30.000 kmyi geçen motorlarda hep sorun konuşuyorlar rulman,keçe vs..
Bende 1800 tl civarı bütçe belirledim kendime ve temiz ybr bulamayacağımı düşünüyorum.Bu yüzden diğer ihtimallere yöneldim.Bu konuda beni aydınlatırsan çok sevinirim abicim saygılarımla:)

Satayım sana motoru kardeş linkini verdim altyzılarda 2006 model 800tl istiyorum.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
arkadaşalr benim kt de vites değiştirmek için debriyajı sıkınca motordan tuhaf gürültü geliyor. saplamalar gevşek diye sıktık, eksoz bağlantı vs ne varsa sıktık ses kesilmedi. bir arkadaş rulmanların gevşemesi veya bozulması yüzünden olduğunu söyledi ama konuyu tam bilmiyor.. motrda nerede rulman vardır. böyle birşey olabilirmi. servise bugünlerde götüremeyeceğim için sizlere sormak istedim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:21 ----------

bunu daha ziyade motor hızlanırken yapıyor. debriyajı sıkınca motor boşa dönerken yani.
 
Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
seninki mekanik bi sorun bence bunu net'te arayacağına servisine götür az binme yoksa daha fazla masfar açmasına sebeb olabilirsin:cat:
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
meknik soruna benziyor tabii melocan. bakalım rulman olayı doğru galiba. sanırım krankın bağlı olduğu rulmandanmış.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
serdar abi kusura bakma foruma çok seyrek giriyorum anca farkettim sorunu. krank rulmandan başka bi genel bakım yapıldı. hava filtreis yağ buji değişti. maşa rulmanıda gitmek üzereyniş oda değişti. 220 liraya maloldu ama motor kendine geldi. gittikçe kötüleştiğinin farkına varmamışım. neredeyse sıfır motora biniyorum gibioldu şimdi.
 
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
4
arkadaslar meraba notorumda tıtreme var ayrıca 5. vıtesı yememeye basladı bılgısı olanlar lutfen cvp yazsın
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
arkadaslar meraba notorumda tıtreme var ayrıca 5. vıtesı yememeye basladı bılgısı olanlar lutfen cvp yazsın

arkadaş herhalde motoru yeni aldın. bunların hangisinde titreşim yokki :mrgreen: 5. vites yememe konusunu açmalısın sanırım benim teknik bilgim fazla yoktur ama hava ayarından bujiden vs olabilir diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
sonradan artan tiremeyi vidaalrın gevşemeside yapabilirmiş sübap ayarının bozukluğuda... bu ayarları gözden geçirmelisin. yakıt ta artışta olduğuna göre muhtemelen hava ayarların bozukmuş... mişli muşlu konuşuyorum çünkü bir abime sordum şimdi msn ile :)
 
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
4
sonradan artan tiremeyi vidaalrın gevşemeside yapabilirmiş sübap ayarının bozukluğuda... bu ayarları gözden geçirmelisin. yakıt ta artışta olduğuna göre muhtemelen hava ayarların bozukmuş... mişli muşlu konuşuyorum çünkü bir abime sordum şimdi msn ile :)

evet sıbop ayarının bozuklugunun bende farkındayım soyledıgın ıı oldu da bu hava ayarını nasıl yapabılırım
 
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
4
cok saol kardesımm bu bılgıler cok ısıme yarayacak umarım......

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:24 ----------

motor vızeye gırecegınde eeksozda kendı actıgımm 4 delık var onları kapattırıyorlar mı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:35 ----------

arkadaslar ben motru aldıgım ın ertesı gunu burdurdan 250 km yol yaptım 2.30 satte geldım motor acılır dedıler 100 110 geldım ama sımdı pısmanım motorumda ne gıbı seyler fark etmıstır ıı mı yapmısım yoksa kotu mu nedenıyle cvp verırsenız sevınırım...
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
147
bu son soru ve yukarıdaki konuların hakkında moto sohbet bölümünde yeni bir başlık açarsan mesajın ana sayfada yayınlanır dikkat çeker ve cevaplar alırsın. bu bölüme saece kt sahipleri bakacaktır ki onların sayısıda çok az. hatta yok gibi.
 
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
10
Merhaba
125 KT Mİ yeni aldm motrum 8.000 km de ama temiz bakılmış sıfır gbi duruo. motor 2 yıl fln tek marş yapılmadn yatmş.2006 model zor bela çalışdırdm ama motor yürüken aşırı teklio ve gz kesio neden yapar yardımcı olabilecek kimse varmı??
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
2,496
Merhaba
125 KT Mİ yeni aldm motrum 8.000 km de ama temiz bakılmış sıfır gbi duruo. motor 2 yıl fln tek marş yapılmadn yatmş.2006 model zor bela çalışdırdm ama motor yürüken aşırı teklio ve gz kesio neden yapar yardımcı olabilecek kimse varmı??

Var tabi..
Motor yattığı için karbüratör tıkanmıştır..Hemen onu temizlet çok önemli,
akü bitmiştir..Hava filtresini yenile veya temizle..yeni buji tak..
...Yoluna devam et bir teşekkkür yeter..
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Var tabi..
Motor yattığı için karbüratör tıkanmıştır..Hemen onu temizlet çok önemli,
akü bitmiştir..Hava filtresini yenile veya temizle..yeni buji tak..
...Yoluna devam et bir teşekkkür yeter..

Bunlar kesinlikle yapılması gereken şeyler. O motorun depoda pas falan da oluşmuştur. Aslında 2 yıl yatmış motorun bir servis bakımından sonra kullanılması daha iyi olur.
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Arkadaşlar kymcoyu satıp 125 kt almayı düşünüyorum kafamda ki tek soru memnun kalamam düşüncesi genelde iki kişi biniyorum motora bana bi tavsiyede bulunursanız çok yararlı olcak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst