Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
slm arkadaşalar hic aklımda yokken birden bire xmax cıktı karşıma almanın eşiğindeyim daha önceden kymco 250cc olan xtıng modeline karar kılmıştım ama birden karşıma xmax cıkınca kafam karıştı daha önce x max ile xıntıng arasında kalmış tım ama x max topiğnde okuduğum cin malı scooterlarda bile raslanmayan arızaları görünce vazgecmiştim ama almak istediğim xmax 2008 model acaba bu kronik problemler bu araclardadamı devam ediyor mu yoksa o arızalar haloldumu topic cok uzun olduğundan okuyamadım hatırımda kalan sorunları yazacam sizlere zahmet objektif yorumlarınızı sizlerden rica ederim 1ci :sorum ve en önmeli olanı şasisinde deki kırılma sorunu hala devam ediyormu bi bağlantı aparatı ile servisler güclendiriyordu 2:ci sorum kronik elektirik tesisatındaki arızalar vede aklıma gelmeyen ve sizin karşılaştığınız arızalar ve önlemi nelerdir parca fiyatları ne durumda ekzoz grenaj ve cabuk kırılan parca fiyatlarını bir de altı yere yakınmı tümseklered sürermi şimdiden teşekkür eder değerli yormlarınızı bekliyorum

Merhaba, aynen dediğin gibi turdaydım. O yüzden cevap yazamadım.

2006 modellerde de bu arızalar çok masraflı ve zahmetli şeyler değil. Şasi kırılması diye bir olay yaşayan birine rastlamadım.

Elektrik tesisatındaki durum ise iki adet yanlış bağlantıdan kaynaklanıyor. Birisi konjektöre giden tesisat birisi de yanılmıyorsam kontağı sürekli açık tutan bir bağlantı hatası. Birisi için bir kablo demeti gerekiyor. Yanılmıyorsam 17 TL idi fiyatı. Konjektör bağlantı sorunu ise sadece bağlantıların doğru yapılması ile çözülebiliyor. Ondan sonra bir sorun yaşamadım ben.

Egzoz fiyatını bilmiyorum ama pahalıdır muhtemelen. Grenaj parçalarının fiyatları genelde 60-100 avro arasında değişiyor. Ama kolay kolay kırılmıyor bunlar. Ön diskin fiyatı 120 TL idi. Orijinal fren balatalarının 120 ve 80 TL olması lazım. Ama çok daha ucuza muadilleri bulunuyor. 1,7 litre 10-40 yağ alıyor.

Yaklaşık 4000 km yol yaptım. Çoğu da ıssız köy yollarındaydı. Yaklaşık 80 km boyunca başka araç görmediğim yollar vardı bunların arasında. Elektrik sorunlarını çözdükten sonra beni hiç yolda bırakmadı. Motora güvenmesem o yollara giremezdim. Bence kendi kategorisinde kesinlikle alınabilecek bir motor. Hız, konfor, bagaj hacmi... Eksiği yok gibi. (Bana artık enduro gerekiyor o ayrı... :cherry:)
 
Katılım
17 Tem 2009
Mesajlar
220
Birşey sormak istiyorum.Bu motorla 2 kişi yanında çok fazla olmasa da yükle balkan gezisi yapılabilir mi?2 kişi yüklerle o yollarda ne kadar hıza çıkabilirim güvenli olarak?En önemlisi motorun hacmi bu geziyi kaldırabilir mi?Her motorla gidilir ama rahat gitmek önemli.Günde 300-350 km civarında yol yapmak şartıyla.
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
109
Merhaba arkadaşlar,

Ben de 2009 model bir Xmax sahibi oldum. Dylan'dan sonra oldukca degisik geldi tabi. Surus keyfi bambaska.

Yalnız sele tahmin ettigim kadar konforlu degilmis gibi. Ön tarafındaki bölümdeki sünger biraz sert ve tam kuyruk sokumuna baski yapiyor. Belki de alisik olmadigim icindir. Ya da zamanla o kisim yumusucaktir. Bu konuda siz ne düsünüyorsunuz ?
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Birşey sormak istiyorum.Bu motorla 2 kişi yanında çok fazla olmasa da yükle balkan gezisi yapılabilir mi?2 kişi yüklerle o yollarda ne kadar hıza çıkabilirim güvenli olarak?En önemlisi motorun hacmi bu geziyi kaldırabilir mi?Her motorla gidilir ama rahat gitmek önemli.Günde 300-350 km civarında yol yapmak şartıyla.

Bu motorla Avrupa gezisi yapanları duydum. Tek başına çok rahat yapılır bence. İki kişide de sorun çıkaracağını sanmıyorum. Motorun gücü yeterli. Ama yokuşlarda bir fark olacaktır mutlaka. Bence böyle iddialı bir geziye çıkmadan önce 500-600 km'lik rotalarda deneme amaçlı sürüşler yapmak daha iyi bir fikir verebilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:53 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:51 AM ----------

Merhaba arkadaşlar,

Ben de 2009 model bir Xmax sahibi oldum. Dylan'dan sonra oldukca degisik geldi tabi. Surus keyfi bambaska.

Yalnız sele tahmin ettigim kadar konforlu degilmis gibi. Ön tarafındaki bölümdeki sünger biraz sert ve tam kuyruk sokumuna baski yapiyor. Belki de alisik olmadigim icindir. Ya da zamanla o kisim yumusucaktir. Bu konuda siz ne düsünüyorsunuz ?

Valla ben genelde çok rahat ediyorum, ki üzerinden 2 saat boyunca hiç inmediğim zamanlar oluyor. Belki oturuş pozisyonunla ilgili bir şeydir, zamanla alışırsın.
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
Merhaba arkadaşlar,

Ben de 2009 model bir Xmax sahibi oldum. Dylan'dan sonra oldukca degisik geldi tabi. Surus keyfi bambaska.

Yalnız sele tahmin ettigim kadar konforlu degilmis gibi. Ön tarafındaki bölümdeki sünger biraz sert ve tam kuyruk sokumuna baski yapiyor. Belki de alisik olmadigim icindir. Ya da zamanla o kisim yumusucaktir. Bu konuda siz ne düsünüyorsunuz ?

motorunu öncelikle güle güle kullan kazasız belasız binmek nasip olsun herzaman ,valla ben xmaxten daha yumuşak seleli bir scooter daha görmedim desem yeridir,yeni olduğu için belki sert gelmiş olabilir,ben ilk aldigimda biraz amortisörler sert gibi gelmişti onada alıştım,dylan a göre çok farklı bir motor kilosuna ve boyuna alışana kadar ilk 3 ay çok dikkatli binmeni öneririm ,bende dylan tipi bir scooter dan geçmiştim xmax e ,ilk aylar ağır geliyordu,şimdi bisiklet gibi geliyor ::)
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
4
Arkadaşlar herkese selam

benim motorumun arka plastik çamurluğunun sol tarafı en ufak bir kasis ve çukurda dahi altında duran motor kapağına çarpıp rahatsız edici bir ses çıkarıyor.çift taraflı yanmaz bant yapıştırdım ama onuda eze eze tekrar ses çıkarmaya devam ediyor.sizde bu sorunu yaşıyormusunuz veya nasıl bir çözüm önerirsiniz

teşekkürler
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Arkadaşlar göstergedeki yağ değişim (OIL) yazısını nasıl sıfırlıyorduk? İki düğmeye birden basıyorum ama olmuyor.
 
Katılım
20 Tem 2008
Mesajlar
291
Merhaba arkadaşlar,

Ben de 2009 model bir Xmax sahibi oldum. Dylan'dan sonra oldukca degisik geldi tabi. Surus keyfi bambaska.

Yalnız sele tahmin ettigim kadar konforlu degilmis gibi. Ön tarafındaki bölümdeki sünger biraz sert ve tam kuyruk sokumuna baski yapiyor. Belki de alisik olmadigim icindir. Ya da zamanla o kisim yumusucaktir. Bu konuda siz ne düsünüyorsunuz ?

motorun hayırlı olsun Allah kazasız kullanmayı nasib etsin
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
109
xmax zaten her türlü dylandan kıvrak bi makina zaten bunu test etmene gerek yok bence :)

Kivrak kelimesini yanlis algiliyorsun. Dylan kucuk oldugu icin trafikte her yere rahatlikla girip cikabilir, manevra kabiliyeti daha yuksektir. Bu yuzden de kendisinden daha uzun ve genis olan Xmax'ten daha kivraktir. Kastettigim sey hiz, performans falan degil ;)
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
bende temmuz basında aldığım xmax ımı sattım. 1,5 ayda 5000 km yaptım. oda sadece haftasonları. arıza olarak sadece devirdaım pompasını bozarak canımı sıktı,onu da alıp kendım hallettım. şimdi ist içi için bi tane dylan lasım :)

protesto sen satmayı düşünüyomusun dylanı ? :)
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
109
protesto sen satmayı düşünüyomusun dylanı ? :)

Evet dusunuyorum ama henüz degil. 8000 km bakimi yeni geldi onu yaptiracagim. Egzozunu da garantisi bitmis olmasina ragmen Honda ile konusup ucretsiz degistirmeye calisacagim. Sonrasinda konusabiliriz.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1
Arkadaslar selam bende yaklasık 1 aydır Yamaha X-max 250i kullanıyorum.
1100 km yaptım şu ana kadar. İlk yağ değişimi şuan yapılmalı diye biliyorum öeriniz nedir nemarka yağ kullanmamı önerirsiniz ve eksrta bakım yapılması gereken parçalar varmı diye sormak istedim.

buarada ilk defa bır motorsikletten bu derece memnunum
daha önce sym mask 50 , dailim 125, honda s-wing 150 mtorsikletleri kullandım fakat hiçbiri x-maxı n rahatlıgını vermıyor.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Arkadaslar selam bende yaklasık 1 aydır Yamaha X-max 250i kullanıyorum.
1100 km yaptım şu ana kadar. İlk yağ değişimi şuan yapılmalı diye biliyorum öeriniz nedir nemarka yağ kullanmamı önerirsiniz ve eksrta bakım yapılması gereken parçalar varmı diye sormak istedim.

buarada ilk defa bır motorsikletten bu derece memnunum
daha önce sym mask 50 , dailim 125, honda s-wing 150 mtorsikletleri kullandım fakat hiçbiri x-maxı n rahatlıgını vermıyor.

Merhaba, iyi günlerde kazasız belasız kullanman dileğiyle...

10-40 yağ kullanılıyor, Yamah servislerindeki Yamalube veya Mobil'i tercih edebilirsin. Sanırım Castrol'ü de kullananlar var.

Bu arada Yamalube ile Motul birbirinin aynısı galiba. Yani Yamalube'u Motul üretiyor diye düşünüyorum.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst