Yamaha Yamaha X-Max 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
:mrgreen: Ben sana şöyle tarif edeyim: Motoru rüzgara karşı dengede tutmaya çalışırken önüne aniden bakım tümseği çıkmamasını ummak ve durmadan rüzgarı hesaplayıp ona göre pozisyon almak olarak özetlenebilir (manzaraya bakacak fırsat pek olmuyor)... Ayvalık'ı yüz defa tercih ederim... :cat:

yaw sende hemen hayalleri bozuyorsun :) ben bi kere öyle hayal etmemiştim 70-80 km süratle fırıl fırıl esen bir rüzgarla önünde avrupa arkanda asya :) gibisinden gidicektik :queen:
 
Katılım
15 May 2007
Mesajlar
109
Merhaba arkadaslar,

Ben de Dylan'dan yamaha x-max veya x-city'ye gecmeyi dusunenlerdenim. Gerci gonlumde yatan aslan Piaggio Beverly 250 Tourer ama onu pahali servis ve yedek parca fiyatlari yuzunden simdilik eledim.

Bu baslik altinda mesajlarin cogunu okudum. Merak ettigim konu su, yedek parca temini konusunda Beldeyama'da sorun yasayanlar var. Bu sorun halen devam ediyor mu ? Istanbul'da oturuyorum, x-max veya x-city'de bir problem oldugunda servisin beni bekletme olasiligi yuksek mi ? Motoru yaz kis aktif olarak kullandigim icin onemli bir konu benim icin. Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Merhaba arkadaslar,

Ben de Dylan'dan yamaha x-max veya x-city'ye gecmeyi dusunenlerdenim. Gerci gonlumde yatan aslan Piaggio Beverly 250 Tourer ama onu pahali servis ve yedek parca fiyatlari yuzunden simdilik eledim.

Bu baslik altinda mesajlarin cogunu okudum. Merak ettigim konu su, yedek parca temini konusunda Beldeyama'da sorun yasayanlar var. Bu sorun halen devam ediyor mu ? Istanbul'da oturuyorum, x-max veya x-city'de bir problem oldugunda servisin beni bekletme olasiligi yuksek mi ? Motoru yaz kis aktif olarak kullandigim icin onemli bir konu benim icin. Cevaplariniz icin simdiden tesekkurler.

Aslında öyle anormal bir yedek parça sıkıntısı yok, ama evet bazen parçaların gelmesi uzun sürebiliyor. Yani bir YBR veya CBF 150 gibi değil. Biraz da şansa bağlı olarak fren diski gibi sarf malzemesi olmayan parçalarda bir aya varan, bazen de biraz daha fazla bekleme süresi olabilir. Parça konusunda içim yüzde yüz rahat diyemem ama bunu hangi modelin kullanıcıları der onu da bilemiyorum. Aşağı yukarı her motorda yaşanan sıkıntılar bunlar maalesef.
 
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
bende bu hafta sonu xmax ıma 6000k kısalar için xenon taktım.uzunlar normal. aydınlatma harika oldu. eğer isteyen olursa satabilirim. yeni takmışsın neden satacaksın dersen hem uzun hem kısa için olanlardan almayı istiyorum.daha da harika olacak o zaman :)
 
Katılım
9 Şub 2008
Mesajlar
2,858
Aslında öyle anormal bir yedek parça sıkıntısı yok, ama evet bazen parçaların gelmesi uzun sürebiliyor. Yani bir YBR veya CBF 150 gibi değil. Biraz da şansa bağlı olarak fren diski gibi sarf malzemesi olmayan parçalarda bir aya varan, bazen de biraz daha fazla bekleme süresi olabilir. Parça konusunda içim yüzde yüz rahat diyemem ama bunu hangi modelin kullanıcıları der onu da bilemiyorum. Aşağı yukarı her motorda yaşanan sıkıntılar bunlar maalesef.

Hocam Fren diskin bitince 1 ay bekliyorsan bence bu ufak bir sorun değil. Özellikle motoru sürekli kullanıyorsan bu 1 ay süre içersinde ya motoru kullanmayacaksan ya 2.bir motorun olacak yada fren diskinin bitmek üzere olduğunu anlayıp 1 ay önceden sipariş vereceksin.
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
Hocam Fren diskin bitince 1 ay bekliyorsan bence bu ufak bir sorun değil. Özellikle motoru sürekli kullanıyorsan bu 1 ay süre içersinde ya motoru kullanmayacaksan ya 2.bir motorun olacak yada fren diskinin bitmek üzere olduğunu anlayıp 1 ay önceden sipariş vereceksin.

Haklısın tabii... Zaten Beldeyama'dan kaynaklanan bu tür olumsuzlukları olmasa, kolayca üstesinden gelinebilen birkaç elektrik sorunu dışında, Xmax için kendi sınıfında muhteşem bir motor diyebilirdim.

Ama evet dağıtımcı firmanın tutumu maalesef Yamaha'da da tüketicinin midesini bulandırıyor. Parça bulunuyor ama yeterli miktarda stok tutmuyorlar. Firma da Koç'un firması yani, yuh artık! :pr:

Yine de özellikle uzun yola gitmek isteyen, ama şehir içinde de pratik bir scooter arayan arkadaşlara tavsiye ederim Xmax'ı. Her çeşit yolda kullandım, toprak yollar dışında her türlü asfalt için ideal bir makine diyebilirim.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
222
Hocam Fren diskin bitince 1 ay bekliyorsan bence bu ufak bir sorun değil. Özellikle motoru sürekli kullanıyorsan bu 1 ay süre içersinde ya motoru kullanmayacaksan ya 2.bir motorun olacak yada fren diskinin bitmek üzere olduğunu anlayıp 1 ay önceden sipariş vereceksin.

Burada arkadaş fren balatasının sarf malzemesi olarak örnek vermiş, çünkü fren balatası heryerde var yani, Valla ben iç kimsenin elinde bulunmayan su devridaim pompasını 3 hafta bekledim buda bence makul bir süre çünkü honda'daki arkadaşlar bu tür parçaların onlarda da 21 iş günü gecikmeli geldiğini yasal sürenin 30 iş günü olduğunu bu sürenin üzerindeki servis geçikmelerinde kanunen tazminat hakkımızın bulunduğunu anlattılar..
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
ah ah yamaha araba satar gibi 10.000 tlye değilde 4-5e sataydı bende belki bugün sizlerle bu tür muhabbetler edebilecek ve güzel bi motora sahip olmuş olacaktım...:pale:
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
arkadaşlar,forumunuzu baştan sona kadar okudum.ben de bu motorla ilgileniyorum.özellikle 2008 ve sonrası olanlarla,yani enjeksiyonlu olanlarla.kullanan arkadaşlarıma,kazasız belasız kullanmaları dileklerimle.:)
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
arkadaşlar,forumunuzu baştan sona kadar okudum.ben de bu motorla ilgileniyorum.özellikle 2008 ve sonrası olanlarla,yani enjeksiyonlu olanlarla.kullanan arkadaşlarıma,kazasız belasız kullanmaları dileklerimle.:)

adanalı abim sende bizi honda deauville özendirdin şimdi sende xmax bakıyorsun :) bendeki 2008 model enjeksiyonlu öğrenmek istediğin birşey varsa sor abi bildiğimiz kadarı ile ben ve diğer arkadaşlar yanıtlarız
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
adanalı abim sende bizi honda deauville özendirdin şimdi sende xmax bakıyorsun :) bendeki 2008 model enjeksiyonlu öğrenmek istediğin birşey varsa sor abi bildiğimiz kadarı ile ben ve diğer arkadaşlar yanıtlarız

merhaba kardeş,sendeki iyi makinelerden birisi.özellikle 2006 modellerden ne çekmiş arkadaşlar.çok üzüldüm doğrusu.tam o bölümlerde,forumu okumayı bile bırakacaktım neredeyse.çünkü bana anlatan arkadaş,yere göğe koyamadı x-max'ı.aman allahım,okumaya başlayınca,şokoldum.ee hadi biraz daha okuyayım dedim,enjeksiyonlular çıktı piyasaya.işte o andan sonra biraz rahatladım.sorunsuz olduklarını okuyunca iyi oldu.
gelelim honda deauville meselesine;benim o koç gibi motorumu,bir doktor arkadaş,neredeyse zorla ve iyi para vererek elimden aldı.şimdi bende,suzuki gsr 600 var.çok çok memnunum.ama benim motordan beklentilerim herkesten biraz farklı.
1-ben sürattan hoşlanmıyorum fazla,sakin,keyif alarak kullanım taraftarıyım,
2-bagaj konusu benim için bir ihtiyaç,
3-kışında motora binebilmeliyim ayakalarım ıslanmadan filan,
4-az yakıt önemli tabii ki.
şimdi bazı arkadaşlar çıkıp diyebilirler ki,madem hızdan hoşlanmıyorsun ve az yaksın diyorsun,o zaman neden çok hızlı bir motor aldın.ama bilmezler ki,honda'yı sattıktan hemen yarım saat sonra bu çok temiz,suzuki denk geldi.bende sezon henüz başında motorsuz kalmamak ve ilk defa 4 silindire binmenin merak ve heyecenı ile aldım.çok da memnunum açıkcası.gel gelelim benim ihtiyaç ve beklentilerim başka.işte bu yüzden ilgileniyorum x-max'la.takas veya satıpta alma şeklinde temiz birşey bakacağız artık.işte bu konuda yardımların olursa sevinirim.yine de aklıma takılan birşey olursa,buraya yazarım.görüşmek üzere.burayı yakından takip ediyorum.hepinizi sevgiyle selamlarım.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
merhaba kardeş,sendeki iyi makinelerden birisi.özellikle 2006 modellerden ne çekmiş arkadaşlar.çok üzüldüm doğrusu.tam o bölümlerde,forumu okumayı bile bırakacaktım neredeyse.çünkü bana anlatan arkadaş,yere göğe koyamadı x-max'ı.aman allahım,okumaya başlayınca,şokoldum.ee hadi biraz daha okuyayım dedim,enjeksiyonlular çıktı piyasaya.işte o andan sonra biraz rahatladım.sorunsuz olduklarını okuyunca iyi oldu.
gelelim honda deauville meselesine;benim o koç gibi motorumu,bir doktor arkadaş,neredeyse zorla ve iyi para vererek elimden aldı.şimdi bende,suzuki gsr 600 var.çok çok memnunum.ama benim motordan beklentilerim herkesten biraz farklı.
1-ben sürattan hoşlanmıyorum fazla,sakin,keyif alarak kullanım taraftarıyım,
2-bagaj konusu benim için bir ihtiyaç,
3-kışında motora binebilmeliyim ayakalarım ıslanmadan filan,
4-az yakıt önemli tabii ki.
şimdi bazı arkadaşlar çıkıp diyebilirler ki,madem hızdan hoşlanmıyorsun ve az yaksın diyorsun,o zaman neden çok hızlı bir motor aldın.ama bilmezler ki,honda'yı sattıktan hemen yarım saat sonra bu çok temiz,suzuki denk geldi.bende sezon henüz başında motorsuz kalmamak ve ilk defa 4 silindire binmenin merak ve heyecenı ile aldım.çok da memnunum açıkcası.gel gelelim benim ihtiyaç ve beklentilerim başka.işte bu yüzden ilgileniyorum x-max'la.takas veya satıpta alma şeklinde temiz birşey bakacağız artık.işte bu konuda yardımların olursa sevinirim.yine de aklıma takılan birşey olursa,buraya yazarım.görüşmek üzere.burayı yakından takip ediyorum.hepinizi sevgiyle selamlarım.

Aslında enjeksiyonsuz olan makineler de bazı üretim hataları dışında sorun çıkarmıyorlar, ki bunlar giderilmesi oldukça basit ve masrafsız elektrik sorunları. Ama el atılmazsa yolda bırakıyor, o da ayrı bir durum. Aldığımın ilk ayında bu sebeplerden bana biraz çektirdi ama sonra ben motora alıştım ve eksiklerini giderdim. Şu anda bayağı bayağı uzun yol yapıyorum ve çok memnunum.

Bu paraya daha fazlasını verebilecek bir motor olduğunu sanmıyorum. Dün tam 300 km yol yaptım ve tam olarak 10 lt benzin harcadı. Buna bir miktar şehir içi trafiği, otoban sürüşleri dahil. Üstelik sürüşün çok büyük bir kısmı anormal sertlikte bir rüzgara karşı yapıldı. Şehir içindeyse bu tüketim bir miktar daha artıyor.

Çok fazla motor tecrübem yok. O yüzden diğer modellerle de fazla karşılaştırma yapamıyorum ama motorun performansı beni arazi sürüşleri dışında tatmin ediyor. En önemlisi de benzine verdiğim parayı neredeyse hiç hesaplamıyorum.

Bence temiz bir 2006-2007 de düşünülebilir. Tabii ki enjeksiyonlular daha da az yakacaktır ama fiyat farkını da göz önünde bulundurmak gerekir.
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
647
300 km yol ve 10 litre benzin yani 33-35 tl ve altında 21 beygir 250 cc yamaha ile???
Bende 150 zc var 400 veya biraz daha fazla yolu 45-50 tlye gittim geldim nasıl oluyor pardon? :S
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
300 km yol ve 10 litre benzin yani 33-35 tl ve altında 21 beygir 250 cc yamaha ile???
Bende 150 zc var 400 veya biraz daha fazla yolu 45-50 tlye gittim geldim nasıl oluyor pardon? :S

bu birşey degil eğer 80km yi geçmezsem 3 litre benzinle 100km gidiyorum, 640km lik yolu 62 ytl lik benzinle gidip geldim benzin 3.05 tl iken
 
Katılım
3 Eyl 2008
Mesajlar
932
bu birşey degil eğer 80km yi geçmezsem 3 litre benzinle 100km gidiyorum, 640km lik yolu 62 ytl lik benzinle gidip geldim benzin 3.05 tl iken

Evet daha da aşağı düşürmek mümkün aslında... Rüzgarı arkadan alsaydım veya otoban sürüşü olmasaydı sanırım 100 km'de 2,8 veya 2,7 civarına da düşebilirdi. Bu arada filtreler yeni temizlenmişti, onun da olumlu etkisi vardır mutlaka.
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
102
slm arkadaşalar hic aklımda yokken birden bire xmax cıktı karşıma almanın eşiğindeyim daha önceden kymco 250cc olan xtıng modeline karar kılmıştım ama birden karşıma xmax cıkınca kafam karıştı daha önce x max ile xıntıng arasında kalmış tım ama x max topiğnde okuduğum cin malı scooterlarda bile raslanmayan arızaları görünce vazgecmiştim ama almak istediğim xmax 2008 model acaba bu kronik problemler bu araclardadamı devam ediyor mu yoksa o arızalar haloldumu topic cok uzun olduğundan okuyamadım hatırımda kalan sorunları yazacam sizlere zahmet objektif yorumlarınızı sizlerden rica ederim 1ci :sorum ve en önmeli olanı şasisinde deki kırılma sorunu hala devam ediyormu bi bağlantı aparatı ile servisler güclendiriyordu 2:ci sorum kronik elektirik tesisatındaki arızalar vede aklıma gelmeyen ve sizin karşılaştığınız arızalar ve önlemi nelerdir parca fiyatları ne durumda ekzoz grenaj ve cabuk kırılan parca fiyatlarını bir de altı yere yakınmı tümseklered sürermi şimdiden teşekkür eder değerli yormlarınızı bekliyorum
 
Katılım
10 Mar 2006
Mesajlar
102
arkadaşlar x max kullanıcıları nerede yoksa seyahattelermi scooterlerinin keyfini cıkarıyorlar galiba arkadaşlar sizin mekanınızdayım nezakettende olsa bana cevap verin help....
 
Katılım
16 Mar 2008
Mesajlar
1,401
Motosikleti
Sym Sympony ST200i E5 ABS
arkadaşlar x max kullanıcıları nerede yoksa seyahattelermi scooterlerinin keyfini cıkarıyorlar galiba arkadaşlar sizin mekanınızdayım nezakettende olsa bana cevap verin help....

arkadaşım enjeksiyonlularında hic bir sorun yok bendeki 2008model yağını degiştirip benzinini koyuyorum okadar Allaha şükür üzecek bi problem yaşamadım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst